این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی سازمان شهرداریشهرداری شهرستان شیروان به قسمت های زیر تقسیم می شود :1- حسابداری و امور مالی : در این قسمت کلیه ی عملیات مربوط به امور مالی و هزینه های انجام شده بررسی و ثبت می شود .2- بایگانی : کلیه پرونده های شهرداری در این قسمت نگه داری می شود .3- کامپیوتر : در این قسمت4- دفتر شورا : در این قسمت مشکلاتی که توسط مردم عادی به شهر داری انتقال داده می شود بررسی می شود .5- امور اداری :6- حمل و نقل :7- اتاق شهردار و معاونت : محل استقرار شهردار و معاون است .8- دبیر خانه : در این قسمت عملیات صادر کردن نقشه های هوایی ، شماره زدن پرونده ها و نامه های وارد شده و ارسال شده انجام می شود .9- حراست : حراست و نگهبانی از شهرداری10- واحد ساختمانی :1-10 واحد تشکیل پرونده و ثبث درخواست : وظیفه ثبت درخواست و تکمیل عرصه و اعیان املاک به عهده دارد .2-10 بازدید : بعد از تکمیل اطلاعات پرونده را به قسمت بازدید ارجاء می دهند .3-10 قسمت پاسخ استعلام : گرفتن مدارک بازدید از ملک و تطبیق دادن آن با سنوات ملک .4-10 قسمت ماده 10 کمسیون ها : بعد از انجام مراحل قبل اگر ملک خلافی نداشته باشد به قسمت مسئول ساختمانی سپرده می شود و در صورت داشتن خلافی به قسمت ماده 100 کمسیون ها سپرده می شود .5-10 درامد و نو سازی : بعد از رفع مشکل به قسمکت در آمد و نوسازی سپرده می شود در این قسمت فیش های عوارضی ساختمانی و فیش های دیگر صادر می شود.6-10 واحد صدور پروانه : در این واحد پروانه ساخت صادر می شود و رند کار به گونه ای بوده که بایستی ابتدا نقشه های ساختمانی را بازنگری و مساحی کرده تا کلیه ضوابط ساختمانی در آن رعایت شده باشدگزارش کارآموزی شهرداری شیروان
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی کار عملی در بیمارستانبیمارستانها از نهادهای مه ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است که با امکانات و تسهیلات ویژه خود در بازگشت سلامت جسمی و روانی افراد، تحقیقات پزشکی و آموزشی نیروی ماهر در بخش بهداشت درمان نقش مهمی ایفا میکند.اهمیت تجهیزات پزشکی و پیشرفت این تکنولوژی در پیشگیری، تشخیص، درمان و آموزش اامری مسلم و واضح میباشد. این تجهیزات پزشکی باید منطبق در نیازهای واقعی بیمارستان و متناسب با نیروی انسانی واجد شرایط باشد.با توجه به اینکه حدود 30% از هزینههای اختصاص یافته به هر تخت بیمارستان صف تهیه تجهیزات پزشکی میگردد و از طرف دیگر شواهد بیانگر آن است که عدم توجه به اصول صحیح مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی، عملکرد ضعیف و نگهداری غیر مؤثر انها را موجب گردیده است و هزینههای گزافی صرف تعویض و تعمیر به مراکز درمانی و خصوصاً بیمارستانها تحمیل گردیده است. هزینه خرید تجهیزات پزشکی، نگهداری توأم با پیشگیری و هزینه تعمیر حدود 15-5 درصد بودجه یک بیمارستان را به خود اختصاص میدهد و به این روند افزایش هزینه مدیریت میتواند اساسی برای کاهش هزینه نگهداری و استفاده مطلوب از تجهیزات پزشکی باشد.برنامة ریزی و تربیت تامین نیروی انسانی به خودی خود سبب بهبود مراقبت های بهداشتی نمی شوند و نیازمند مدیریت صحیح هستند، به عبارت دیگر می توان با فراهم آوردن شرایط شغلی مناسب و نظارت حمایتی، سبب تقویت انگیزه، ایجاد رضایت شغلی و بهبود و کارکد نیروی انسانی بهداشتی شد. پیامدهای تربیت نیروی انسانی بهداشتی شد. پیامدهای تربیت نیروی انسانی متخصص پزشکی و پیراپزشکی و مراقبتهای بهداشتی، مستقیماً تحت تاثیر چگونگی مدیریت نیروی انسانی و میزان دانش و مهارتهای لازم و مناسب مدیران ستاد دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است. لذا ارتقاء مهارت و دانش مدیران مذکور می تواند بطور اثر بخشی در بهبود و توسعه آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور است. لذا ارتقاء مهارت و دانش مدیران مذکور می تواند بطور اثر بخشی در بهبود و توسعه اموزش پزشکی (تربیت نیروی انسانی پزشکی) و خدمات بهداشتی و درمانی کشور تاثیر گذار باشد.در سالهای اخیر سازمان بهداشت جهانی اقدام به تهیه برنامهها و بستههای آموزشی نموده است. دیوید کانیور (2003) در این رابطه مینویسد: بسته های آموزشی شامل یک قسمت از برنامه های آموزشی توسعه یافته است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی در بسیاری از زیر بنای توسعه آموزش عالی در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، توسعه و تربیت حرفهای مدیران ستادی دانشگاهها به عنوان مهمترین بازوهای اجرایی و مؤثرترین نیروهای این بخش میباشد.هدف کشورهای پیشرفته تهیه شدهاست. این یک برنامه جهانی است که بمنظور مساعدت و کمک فنی برای تقویت کردن بخش بهداشت و ارزشیابی و طراحی سیستمهای اطلاعاتی بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.بنابراین توسعه و تربیت حرفه ای مدیران دانشگاهها از اهمیت و اولویت ویژهای برخوردار است و شاید بتوان گفت زیر بنای آموزش در دانشگاهها، آموزش مدیران آنان می باشد. در عصر انفجار دانش و تکنولوژی، هنوز بسیاری از مدیران دانشگاهها، بدون اختصاص وقت برای مطالعه و روز آمد کردن اطلاعات خود مدیریت میکنند. گاهاً آموزشهایی نیز که از آن برخوردار می شوند، بیشتر شامل برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاههای آموزشی است که با نیازهای واقعی و در اولویت مدیران تطابق ندارد. یا برای آموزش ازروشهایی استفاده می شود که مناسب آموزش بزرگسالان نیست.در حالیکه مدیران ستادی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی که نقش توامان در تربیت نیروی متخصص و حرفه ای پزشکی و نیز هدایت سازمان بزرگی به نام شبکههای بهداشت و خدمات درمانی را بر عهده دارند، ضروری است آنان از مهارتهای تحلیلی، انسانی ، ادراکی و تخصصی برخوردار باشند. و این مهم تنها از طریق آموزش و پرورش مداوم این مدیران تحقق میپذیرد. در نتیجه آموزش مدیران دانشگاهی مانند هر برنامه آموزشی دیگر نیاز به بازنگری و نواوری دارد. بنابراین به دلیل ناکار آمد بودن و پایین بودن کیفیت آموزش های پیشین، ناهماهنگی تحصیلات مدیران دانشگاهی با پستهای آنان، پراندگی و ناهمگونی و عدم انسجام آموزشهای قبلی و نیز به منظور پرورش و ارتقاء دانش و مهارت مدیران ستادی دانشگاههای علوم پزشکی، طراحی یک برنامه آموزش جدید و تهیه مواد و بستههای آموزشی ویژه مدیران ضرورت پیدا میکند.حال مدیریت منابع انسانی از دید دیگر تعریف می کنیم.«مدیریت منابع انسانی» اصطلاحی است، برای توصیف گسترهای از فعالیت های متنوع شامل جذب و نگهداری و پرورش نیروی کار با استعداد و پر انرژی «مدیریت منابع انسانی بر مسئولیت مدیران برای تجهیز سازمان با کارکنان توانند و حصول اطمینان از مطلوبیت به کارگیری استعدادهای آنان دلالت دارد و برخی از صاحبنظران به این باورند که اگر افراد مناسب استخدام شوند و در جای مناسب به کار گمارده شوند، همه چیز به خوبی پیش خواهدکارمندیابی فرآیندی است که به وسیله آن کسانی که به نظر میرسد توانایی بالقوهای برای عضویت در سازمان و انجام دادن وظایف محول دارند شناسایی میگردند و موجبات جذب انها به سوی سازمان فراهم میشود.کارمندیابی یک فرایند واسطهای است یعنی طی این فرآیند کسانی که جویای کارمند و کسانی که خواهان نیرومند کارند برای نخستین بار با یکدیگر روبرو میشوند تا طی فرایند بعد که انتخاب و گزینش است توانایی واقعی آنها برای احراز شغل ورود به سازمان تعیین گردد.فرآیند کارمندیابی در سازمان باید به گونهای باشد که تعداد زیادی از داوطلبان واجد شرایط متقاضی شغل شوند بدیهی است هر قدر تعداد متقاضیان شغل بیشتر باشد سازمان حق انتخاب بیشتر میخواهد داشت ولی البته این فرآیند هنگامی مؤثر است که نه تنها افراد واجد شرایط جذب سازمان شوند بلکه کسانی که فاقد صلاحیت هستند نیز در همان ابتدایی به این امبر ببرند و داوطلب شغل شوند این دو شرایط یعنی جذب افراد واحد شرایط و از دور خارج کردن افراد فاقد شرایط هزینههای کارمندیابی را به حداقل خواهد رساند.این بیمارستان اهداف مهمی چون جلب رضایت بیماران و بهبود وضعیت هتلینگ و نیز تقویت کمیتههای بیمارستانی و ارتقاء کیفیت خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و رفع مشکلات موجود در فرآیند خدمات درمانی و .... نیاز به برنامهریزیها و تصمیمگیریهای دقیق مدیریت و مقامات صورت میگیرد که بنا به تعریف برنامهریزی عبارتند از فراگر تعیین و تعریف هدفهای سازمان و تدارک پیشاپیش و دقیق اقدامات و وسایلی که تحقق هدفها را میسر میسازد که اقدامات و وسایل مورد نیاز عبارتند از: پیش بینی روشها، زان، مکان، منابع و افراد، پس حاصل نهایی این فعالیتها، فراهم شدن برنامهای است که راهنمای اعمال و فعالیتهای اعضای سازمان قرار میگیرد. و به طور کلی برنامهریزی، عملیات سازمانی را پیش نگری و بر هدفهای سازمان متمرکز کرده، عمل نظارت را تسهیل میکند.در این بیمارستان نیز با برنامهریزهای صحیح 1- وضعیت هتلینگ بیمارستان که بسیار قدیمی و فرسوده بود در کل بیمارستان اصلاح شد. لازم به ذکر میباشد که این بخشها اع از روبالشی، روتختی، ملحفه، وسایل شخصی مصرفی بیماران شالم میشود و یا به منظور ارتقای کیفیت خدمات پیراپزشکی رفع مشکلات موجود در فرآیند خدمات درمانی معاونت درمان در این بیمارستان تأسیس گردید. و نیز فعالیتهایی چون بازسازی بخش های بیمارستان و راهاندازی درمانگاههای تخصصی و استفاده از فرمولاسیونهای اماده جهت بهبود وضع تغذیه و نیز صدع تصمیم دیگر درست اقدام میباشد. و اما برنامهریزیهایی که در جهت سازماندهی و فعالیتهای دورهای که تغییرات مطلوبی در ساخت بیمارستان ایجاد میکند و یا بنا به تعریفی که داریم سازماندهی فراگردی است که طی آن، با تقسیم کار میان افراد و گروههای کاری، و ایجاد هماهنگی میان آنها، برای کسب اهداف مهم تلاش میشوند. در ابتدا در مورد سازماندهی به طور کلی و به اجمال اظهارنظر می شود ولی بتدریج برخی از صاحبنظران اقدام به تشریع ساخت سازمانی میکنند و جنبههایی از سازماندهی، نظیر تخصص و رسمیت را مورد بررسی قرار میدهند البته سازماندهی با دیگر فراگردهای مدیریت تعامل دارد و نقش مهمی در کسب هدفهای سازمان ایفا میکند.دانلود گزارش کارآموزی کار عملی در بیمارستانگزارش مقایسهای یافتههای علمی با کار عملی در بیمارستانفهرست مطالبفصل اولمقدمهتاریخچه بیمارستان امام حسین(ع)اساسنامه بیمارستان امام حسین(ع)فصل دوم- مطالعه منابعبرنامهریزیتعریف برنامهریزیجایگاه برنامهریزی در سازمانمزایای برنامهریزیارتباط برنامهریزی با سایر وظایف مدیریتتقدم برنامهریزی نسبت به سایر وظایف مدیریتروشهای حل مشکلاتمعرفی تکنیکهای تصیمگیریمعرفی مراحل طراحی برنامهریزی عملیاتیمعرفی تکنیکهای برنامهریزینظام برنامه و تأمین نیروی انسانیطرحریزی و براورد احتیاجات منابع انسانیاستخدامکارمندیابی منابع داخلی و خارجیروشهای انتخاب و گزینشنظام بهسازی منابع انسانی:ارزیابی شایستگی کارکناننظریههای ارزیابینظام نگهداری منابع انسانی:بهداشت و ایمنی در محیط کارخدمات رفاهی و بیمه و خدمات پرسنلآموزش ضمن خدمت کارکنان و مدیرانبرنامهریزی و طرحریزی نیوری انسانی بیمارستان امام حسین(ع)سازمان:تعریف سازماننقش سازمان در عصر کننونیسازمانهای رسمیسازمانهای غیر رسمیتأثیر سازمانهای غیررسمی به سازمانهای رسمیفوائد سازمانهای غیررسمیانواع نمودارهای سازمانیسازمان در در قالب سیستماصول سازماندهیمبانی و انواع تقسیم کار و طبقهبندی وظایف در سازمانمزایا و معایب تقسیم کارتوسعه شغلی و چرخش شغلیقلمرو نظارت در سازمانیصف و ستادلزوم استقرار واحدهای ستادیاختیار و مسئولیتتفویض اختیارهماهنگی و اهمیت راههای ایجاد هماهنگیمدیریت زمان در سازمانمدیریت بحران در سازمانچارت بیمارستان امام حسین(ع)نیروی انسانی در بیمارستان امام حسین(ع)وضعیت نیروی انسانیگروههای شغلی بیمارستان امام حسین(ع9تنظیم گروهها شغلیتاریخچه طبقه بندی مشاغل در ایرانخلاصهای از تاریخچه و سیر تحول و فواید طبقهبندی مشاغلطبقهبندی مشاغل در بیمارستان امام حسین(ع)علل وجود طبقهبندی مشاغلاجرای طبقه بندی مشاغل در آنفواید طبقهبندی مشاغلشرح وظایف هر یک از مشاغلنظام پرداخت در بیمارستان امام حسین(ع)توضیح در مورد نحوه تنظیم لیست حقوق و مزایا و نظام پرداخت آننحوة محاسبه حق بیمهبازنشستگیاضافهکاریخرید کارکنانمالیاتغیبتحوادثنحوه پرداخت وامها از قبیل وام ازدواج، وام مسکنصدور احکامنحوة صدور احکام داخلی کارکناننحوة اعطائ رتبه، مرتبه گروه، درجه ارتقاءارزشیابی مشاغلارزشیابی مشاغل و روشهای مختلف آن از جهت نظرینحوه ارزشیابی مشاغل در محل کارآموزیبایگانی و اداره امور اسنادیتعریف بایگانی و اداره امور اسنادیضرورت حفظ و نگهداری اسناد و مدارکطبقهبندی و روشهای تنظیم اسناداصول و روشهای مختلف بایگانینحوه بایگانی اسناد و مدارک تخصصیتعریف مکاتبات اداری و امور دفتریهدف و وظایف اداره امور دفتری و دبیرخانهروشهای اداره امور دفتری و انواع دبیرخانهفرمها ودفاتر و وسایل امور دفتریانواع نامههای اداری و مراحل آنشیوه نگارش برای نامههای اداریبررسی روشهای اداری محل کارآموزیسیستم بایگانیمدیریت امور اسنادنحوة مکاتبات و امور دبیرخانه محل کارآموزیاموال:تعریف انواع اموالانواع مالکیتاموال دولتینقش دیوان محاسبات و نظارت بر اموال دولتیانبارتعریف انباراهمیت و جایگاه انباروظایف مدیر انبارانواع طبقهبندی کالااستانداردهای موجود در انبارداریروشهای مختلف انبار ک ردن کالاشیوههای کنترل موجودی در انبارحمل و نقل در انبارمسائل ایمنی انبارسیستم پشتیبانی در محل کاراموزیبررسی سیستم پشتیبانیکارپردازی (تدارکات)نحوة تأمین نیازمندیهاروشهای انبارداریسیستم حسابداریتعریف حسابداریحسابداری یک موسسه بایگانیصدور سندتنظیم دفاتر روزنامه و کلانجام اصلاحاتتنظیم تراز آزمایشتنظیم صورت سود و زیانتنظیم صورت حساب سرمایهتنظیم ترازنامهثبت روزنامه بستن حسابهای موقت و انتقال به دفتر کلتنظیم تراز اختتامیبستن حسابهای دائم و انتقال به دفتر کلتنظیم تراز اختتامی – افتتاح حسابها در اول دوره در دفاتر روزنامه و کلتعریف بودجه و اصول آنمراحل بودجهانواع طبقهبندی بودجه از نظر درآمد و هزینههانحوه تهیه و مبادله موافقتنامههای جاریو طرحهای عمرانیانواع بودجههای عملیاتیسیستم حسابداری محل کارآموزیروش تحقیق:شناخت روش علمی تحقیقشناخت مسئله یا مشکل به منظور آغاز تحقیقتنظیم سئوالات تحقیقنحوة تدوین و تبیین فرضیه در باب علل بوجود آمدن مشکلانتخاب فرضیه یا فرضیههای اهمتعریف جامعه آماری و جامعه نمونه و نحوه انتخاب آنروشهای مختلف یادداشتبرداریجمع آوری اطلاعات برای فرضیه یا فرضیههای اهمطبقه بندی اطلاعات جمع آوری شدهتجزیه و تحلیل اطلاعاتطرز تهیه گزارش تحقیق یا کتابفصل سوم: مقایسه و تجزیه و تحلیلفصل چهارم: نتایج پیشنهادات و محدودیتها در عملبخش اول – نتایجنتایج حاصل از مقایسه و تجزیه و تحلیلبخش دوم – پیشنهاداتپیشنهادات اجراییپیشنهاد به منظور تحقیق در آیندهبخش سوم – محدودیتها در عملاهم محدودیتهاپیوستها
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه کاشی و سرامیکگزارش کلی از خط تولید کارخانه کاشی صبافهرست مطالبمقدمه. ۳کائون.. ۳سیلیس۴لعاب۸وسایل آزمایشگاه۱۲دستگاه کالیبره۱۳کالیبره۱۳بال به معنی گلوله۱۴کوره۲۲دستگاههای موجود در کاشی کاوه. ۲۵توضیحاتی مختصر در مورد سیکل تولید. ۲۶سخانی با سرپرست شیفت.. ۳۰سخنان اپراتور کوره در مورد کوره. ۳۳سخنان مسئول آزمایشگاه در مورد زدن یک طرح بر روی کاشی کف… ۳۴سخنان یکی از کارگران ماهردر مورد درجه بندی کاشی ها ۳۵سخنان مسئول دستگاههای چاپ.. ۳۶خلاصه طرح.. ۳۷برسیهای فنی ۳۹۳ـ۲ بررسی روشهای مختلف تولید۳۹۳-۲-۱- آماده سازی و عمل آوری گل و تبدیل آن به شمش گل ۴۰۳-۲-۱-۱ تجهیزات و وسائل مختلف ۴۰دستگاه اکسترود همراه با مخلوط کن دو محوره و پُمپ تخلیه ۴۲خط تولید انتخاب شده در طرح ۴۵۳-۲-۲-۱- خشک کردن خشتهای خام ۴۸۳-۲-۲- پختن خشتهای خام ۵۰استفاده از کوره با آتش ثابت و کاشی و سرامیک رونده۵۲مشخصات فنی کورة هوفمن (شکلهای شمارة ۳و ۴) ۵۳کوره انتخاب شده در طرح ۵۵۳-۳ شیوههای کنترل تولید محصول و نقاط کنترل در خط تولید۵۶ج کنترل کیفیت خشتهای خشک شده ۵۸۳-۴-۱ مشخصات مواد اولیه از نظرنوع۵۹۳-۴-۲ میزان مصرف سالیانه۵۹۳-۴-۳ قیمت۶۰۳-۵- مشخصات ماشین آلات وتجهیزات ، قیمت ، تعداد کشور سازنده ۶۱هـ ـ نقاله متحرک ۶۴۳-۷-۲- تأسیسات برق ۶۴۳-۷-۳ تأسیسات آب ۶۵۳-۷-۴-۱ تجهیزات لازم سوخت ۶۷۳-۷-۴-۲- سوخت پاشها ۶۷۳-۷-۵ تأسیسات گرمایشی۶۸۳-۷-۶ – تجهیزات عمومی اطناء حریق۶۸۳-۷-۷- اثاثیه و لوازم اداری۶۹محوطه خشک کن خشتهای تر۷۱انبار موقت خشت خام۷۲کوره پخت کاشی و سرامیک۷۳محاسبات ۷۴ساختمان اداری ۷۴مخزن مازوت ۷۶۳-۸-۲- برآورد زمین مورد نیاز۷۸ب ـ انرژی برق مصرفی ۷۹۳-۱۰ نیروی انسانی مورد نیاز ۸۱۵ـ برسی مالی ۸۴۴-۴- نحوة تأمین منابع مالی ۸۶۴-۵ محاسبه استهلاک سرمایه گذاری ثابت۸۷۴-۶- هزینه تعمیر و نگهداری و لوازم کارکنان۸۸محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش۹۰۷۴-۲ محاسبه قیمت فروش ۹۱۴-۸ توجیه اقتصادی و مالی ۹۲۴-۸-۳-نرخ برگشت سرمایه۹۳۴-۸-۵- سود بعد از کسر مالیات ۹۴۴-۸-۶ – ارزش افزوده ۹۵منابع