دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارآموزی ترویج و زراعت و اصلاح نباتات


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی ترویج و زراعت و اصلاح نباتات

فهرست مطالب

فصل اول

تاریخچه سازمان 4

نمودار سازمانی و تشکیلات 4

محصولات تولیدی یا خدمات: 5

محصولات زراعی 5

فصل دوم 7

بازدید 1) 8


دانلود گزارش کارآموزی ترویج و زراعت و اصلاح نباتات
ترویج و زراعت
جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه
مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات


مختصری از گزارش کارآموزی :
سطح زیر کشت محصولات زراعی در 40 نوع محصول زراعی آبی و دیم بالغ بر 108613 هکتار و میزان 610912 تن محصول در سال برآورد می‌گردد. در محصولات، گندم، کلزا، نخود آبی، یونجه آبی، خربزه دیم، هندوانه بذری آبی، زیره دیم و شبدر، مقام اول سطح زیر کشت و میزان تولید استان را به خود اختصاص داده است. 
زعفران: این شهرستان را می‌توان سرزمین طلای سرخ نامید. اولین تولید کننده زعفران ایران با بیش از 02/51 تن در سال و بیشترین سطح زیر کشت آن 13452 هکتار که میزان درآمد بالغ بر 132 میلیادرد ریال در سال را به خود اختصاص داده است. سطح زیر کشت گندم آبی 34560 هکتار با تولید 111244 تن گندم آبی و متوسط عملکرد 3219 کیلوگرم در هکتار با مقام دوم سطح زیر کشت در استان ارقام مختلف گندم همچون گاسکوژن، گاسپارد، سایونز، الوند، الموت، امید، قدس، روشن و فلات در این منطقه کشت می‌شود.



دانلود فایل

گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی

موضوع : گزارش کارآموزی راهنمایی و رانندگی
توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست
عنوان                                                                                              صفحه
اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران                        1
بیشترین تخلفات در رانندگی                                        3
ضوابط احراز سلامت جسمانی و روانی                           4
بینایی                                                                       7                        
شنوایی                                                                    8
اندامهای  حرکتی فوقانی و تحتانی                                  8
سایر موارد برای انواع گواهینامه رانندگی                          10
مقررات و ضوابط حمل بار در جاده های کشور                      13
ضوابط حمل بار                                                              14
مقررات حمل و نقل بار در راهها                                         15
توصیه پیشگیرانه در رانندگی                                            24
توصیه پیشگیرانه در تردد شهری                                        30
توصیه پیشگیرانه در مسافرکشی                                      34
توصیه پیشگیرانه در سفر                                                 36
توصیه پیشگیرانه در موتورسواری                                       40
چگونه ترمز کنیم ؟                                                            41
چگونه فرمان بگیریم ؟                                                        42
دور زدن                                                                          43
دور یک فرمانه                                                                    43
دور دو فرمانه                                                                    44
اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران
 
مردم آن روز در دی ماه سال 1309 که دست های راننده ها را مدام در حرکت دیدند، به خنده افتادند، اما خیلی زود یاد گرفتند از دست چپ و راست شان چه زمانی کمک بگیرند و چطور در هوا تکانشان بدهند تا شوفرهای دیگر بفهمند که حالا قرار است صاحب دست ها چه کند؛ دور بزند، بایستد، پارک کند و دقیقاً از همان روزها شروع شد.
آن روزها نوای بوق تا فاصله 100 متری شنیده می شد. همان دوره با همان قوانین 32 بندی، ماشین ها صاحب 5 پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره عقب، نمره جلو  و پلاک مالیات. تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حود 1308 وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به 1522 نفر رسید، قوانین مربوط به عابران پیاده وضع شد.
آبان 1305 پایتخت نیز بوذرجمهری، بلدیه چی شهر یک کمپانی دانمارکی را مسئول اتوبوسرانی شهر کرد و قرار شد فرنگی جماعت 7 خط راه بیندازد که در هر کدام 2اتوبوس فعال باشد. کرایه این اتوبوس ها 8 شاهی برای یک مسیر بود. تهرانی که اتوبوس هایش از ابتدا تا انتهای مسیر 25 بار توقف می کردند و سرعت شان 20 کیلومتر بود. اواخر سال 1312، وقتی «سرتیپ قلی هوشمند» به جای بوذرجمهری بلدیه چی شهر شد، اعلام کرد محل عبور پیاده ها را از عرض خیابان به صورت مورب سنگ فرش کنند و عابران را موظف کرد تنها از همان مسیرها عبور کنند.
بعد به سراغ اتوبوسران ها رفت و اعلام کرد که آنها حین رانندگی نباید حرف بزنند و آیین نامه اتوبوسرانی به وسیله شهربانی تنظیم شد.




گزارش کارآموزی زراعت و اصلاح جهاد کشاورزی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی زراعت و اصلاح جهاد کشاورزی

فهرست مطالب 
فصل اول 
تاریخجه سازمان1
    - قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی 1    
الف_ سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت3 
ب_امور پژوهش ، آموزش و ترویج 3  
ج_ امور منابع طبیعی و آبخیزداری4 
د_ امور زیربنایی کشاورزی و توسعه روستایی4 
ه_ امور کشاورزی، دام و آبزیان4
ز_ امور حمایتی5 
 - شـرح وظایـف وزارت جهاد کشاورزی 6
الف_ سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت6
ب_ امور پژوهش ، آموزش و ترویج 6
ج_ امور منابع طبیعی و آبخیزداری 6
د_ امور زیربنایی کشاورزی و توسعه روستایی 7
ه_ امور کشاورزی، دام و آبزیان 7
ز_ امور حمایتی8 
فصل دوم 
- معاونت امور زراعت
- وظایف 9
- جدول آماری سطح زیر کشت محصولات زراعی استان گلستان  10
- پیشرفت علم علف های هرز در ایران 11 
- GIS  ابزاری کارآمد در تحقیقات علف های هرز11
- اهداف مبازرزه با علفهای هرز12
- بررسی مقایسه ای آللوپاتی و رقابت 12 
- کم توجهی به اهمیت خسارت علف های هرز13
 -جایگاه کنترل علف های هرز سبزی و صیفی در ایران 13
- مبارزه شیمیائی با علف های هرز کلزا  13
- جنبه هائی از کنترل یولاف وحشی درمزارع گندم 14
- بیماری ساق سیاه کلزا رو به گسترش است  15
- آشناسایی با علفکشها 16
- آشنایی با سموم جدید شته کش – مبارزه با علفهای هرز و بیماری کلزا17
- آشناسایی آفات برگخوار کلزا 18
- کشت گندم 19
- مشاهده بیماری زنگ زرد دراوایل بهار 21
- مشاهده فوزاریوم گندم در نیمه اول اردیبهشت ماه 22
- آشنایی با علفکش های نازک برگ و علف کش های پهن برگ 23
- زمینها کوچک است، شالیکاری صرف نمی کند 24
- زیتون 25
فصل سوم
فرمهای گزارش پیشرفت کارآموزی از شماره 9-1
-فرم پایان دوره کار آموزی

کارآموزی زراعت واصلاح جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت بخش گالیکش نبات
دانلود گزارش کارآموزی زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی


مختصری از گزارش کارآموزی :
تنوع اقلیمی ، وجود منابع و ذخایر غنی، امکان ایجاد اشتغال مولد کم هزینه و زودبازده و وجود مزیت نسبی در تولید و صدور محصولات ، از جمله قابلیت های بخش کشاورزی است. 
٢٣ درصد شاغلان کل کشور در این بخش اشتغال دارند و ٢٦ درصد تولید ناخالص داخلی ،٢٦ درصد صادرات غیر نفتی و بیش از ٨٠ درصد غذای کشور در بخش کشاورزی تامین می شود. 
این بخش از نظر تولید، اشتغال، صادرات، حفاظت و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و خدادادی ، توسعه تحقیقات و فنآوری ها و توسعه مشارکت های مردمی، یکی از ارکان مهم اقتصاد و امنیت کشور به حساب می آید. 
بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است. 
اما به علت برخی ناهماهنگی ها و سیاست ها، نظام ها و روش های ناکارا، تداخل وظایف ، دوباره کاری ها .... و بروز حوادث طبیعی (نظیر خشکسالی و سیل) بخش کشاورزی در سال های اخیر با دشواری هایی روبه رو بوده که مانع از رشد مطلوب این بخش شده است. 
به منظور رفع این نابسامانی ها و نارسایی ها، براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف شده تا در جهت اصلاح نظام اداری ، کاهش تصدی های غیر ضروری، ارتقای بهره وری و کارایی نیروی انسانس و مدیریت دستگاههای اجرایی، حذف موازی کاری ها .... و تجمع امور کشاورزی ، دام، توسعه و عمران روستایی تدابیر لازم را اتخاذ کند. در این راستا، لایحه ادغام وزارتخانه های جهادسازندگی و کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شد و پس از تصویب هیات وزیران در تاریخ بیست و ششم مرداد ماه سال ١٣٧٩ با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. این لایحه پس از ماه ها بحث و بررسی کارشناسان ، سرانجام در تاریخ ششم دی ماه سال ٧٩ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ دهم دی ماه ١٣٧٩ توسط شورای نگهبان تایید شد. 
نظربه اهمیت این قانون و ضرورت آگاهی همکاران از مفاد آن لازم دیدیم تا متن کامل «قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی» را منتشر کنیم. 
امید است با تلاش همه اعضای خانواده بزرگ "جهاد کشاورزی" زمینه های تحقق این قانون فراهم شود و در آینده ای نزدیک شاهد توسعه پایدار کشاورزی ایران باشیم. 
قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی     
 ماده ١_ در راستای اصلاح و بهسازی تشکیلات دولت و به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی، رشد سرمایه گذاری، عمران و توسعه روستاها و مناطق عشایری و در جهت انسجام بخشیدن به برنامه ها و سیاست ها و رعایت پیوستگی وظایف و استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی موجود، وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی با کلیه اختیارات و وظایفی که وزارتخانه های مذکور به به موجب قوانین و مقررات مختلف دارا بوده اند، تشکیل می شود. 
ماده ٢_ کلیه مسئولیت ها و اختیارات مربوط به وزیر و وزارت کشاورزی و وزیر و وزارت جهاد سازندگی به وزیر و وزارت جهاد کشاورزی محول می شود. شرح وظایف تفضیلی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مفاد این قانون و بندهای لازم الرعایه مندرج در ماده ٢ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجنماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با جهت گیری در تقویت وظایف راهبردی و نظارتی و کاهش وظایف اجرایی و تصدی و واگذاری آنها به بخش غیر دولتی در چهارچوب قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و حذف وظایف تکراری و غیرضروری و انتقال وظایف قابل واگذاری به دیگر وزارتخانه ها ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون و با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت جهاد کشاورزی به تصویب هیئت وزیران در حدود مقررات و رعایت اصل ١٣٣ قانون اساسی می رسد. 
تبصره ١_ وزارت جهاد کشاورزی موظف است بر اساس تکالیف برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کلیه واحدها ، موسسات و شرکت های وابسته و تحت پوشش را که قابل واگذاری می باشند، تعیین و حداکثر تا پایان سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کند. 
تبصره۲_ به منظور صرفه­جویی در هزینه­ها و پاسخگویی سریع به مردم و جلوگیری از کارهای موازی و دوباره کاری وزارت جهاد کشاورزی موظف است کلیه مراکز اداری بخش کشاورزی را در مراکز استان، شهرستان و بخش در سازمان واحدی متمرکز کند.                                                                                                                                         1
ماده ٣_ کلیه امکانات ، اعتبارات ، تمهیدات، اموال و دارایی ها و کارکنان وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می شود. 
تبصره – به دولت اجازه داده می شود به منظور بهبود ساختار نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه آن با پیش بینی ساز و کار تشویقی مناسب نسبت به بازخریدی و یا بازنشسته کردن کارکنان مازاد با توافق طرفین و یا انتقال آنان به سایر وزارتخانه ها و سازمان اقدام کند. 
ماده ٤_ کلیه سازمان ها، موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی و شرکت های دولتی وابسته و تابعه وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی به وزارت جهاد کشاورزی وابسته می شوند. هر گونه تغییر در جایگاه سازمان ها و موسسات و شرکتهای دولتی مذکور به تصویب شورای عالی اداری می رسد. 
تبصره – حکم مذکور در این ماده در خصوص سازمان ها و موسسات و شرکتهای غیر دولتی نسبت به سهام دولت نیز جاری است . 
ماده ٥_ به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجازه داده می شود در سال ١٣٧٩ ، حسب پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در محدوده اعتبارات مصوب ، نسبت به هر گونه اصلاح ، جابجایی ، تغییر ردیف ، کاهش یا افزایش اعتبار ردیف های بودجه ای وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی به نحوی که حداکثر تسهیلات لازم را برای اجرای این قانون فراهم نموده و اخلالی در اداره امور وزارت جهاد کشاورزی ایجاد نشود، اقدام نماید. 
ماده ٦_ وزارت جهاد کشاورزی دارای مقررات اداری مالی و استخدامی خاص خواهد بود که ظرف شش ماه با پیشنهاد دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید. 
تبصره – تا تصویب مقررات اداری مالی و استخدامی وزارت جهاد کشاورزی ، مقررات مورد عمل هر واحد در خصوص کارکنان و فعالیت های واحد مجری خواهد بود. 
ماده ٧_ وزارت جهاد کشاورزی موظف است حداکثر ظرف مدت پنج ماه پس از تصویب این قانون با رعایت سیاست های مربوط به جلوگیری از گسترش تشکیلات دولت و اصل صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات ، تشکیلات وزارتخانه را تهیه کند و پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به مرحله اجرا در آورد. 
ماده ٨_ توسعه و حمایت از صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع روستایی در چارچوب سیاستهای صنعتی کشور به عهده وزارت جهاد کشاورزی است. مصادیق این صنایع توسط هیئت وزیران تعیین خواهد شد. 
تبصره – به منظور افزایش بهره وری در بخش کشاورزی ، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با اتخاذ سیاستهای حمایتی و تشویقی زمینه توسعه و ارتقای فنا آوری در تولید ماشین آلات و ادوات مورد استفاده در بخش کشاورزی را فراهم سازد. 
ماده ٩_ کلیه وزارتخانه ها ، موسسات و شرکت های دولتی که به نوعی مبادرت به انجام فعالیت های کشاورزی می کنند، موظفند فعالیتهای خود را در چارچوب سیاست های وزارت جهاد کشاورزی انجام دهند. 



دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت آب و فاضلاب کنترل کیفی آب شرب

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت آب و فاضلاب کنترل کیفی آب شرب


فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                       صفحه 
فصل اول : آب و فاضلاب 1
- الگوی مصرف و تلفات آب شهری4
- عوامل موثر بر کاهش تقاضای آب شهری9
- آب صنعت12 
- فاضلاب چیست14 
فصل دوم :آشنایی کلی با مکان کارآموزی
- بخش کنترل کیفی15 
- ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آب آشامیدنی21 
فصل سوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی
- آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی26 
- آزمونهای شیمیایی31 
- آزمونهای باکتریولوژیک37 
فصل چهارم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات 
- محاسبات42
- نتیجه گیری45
کارآموزی شیمی کاربردی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبد کاووس
دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی آب شرب اداره آب و فاضلاب
گزارش کارآموزی شرکت آب و فاضلاب کنترل کیفی آب شرب


مختصری از گزارش کارآموزی :

در نگرش جدید جهانی، آب کالایی اقتصادی- اجتماعی و به عنوان نیاز اولیه انسان محسوب    می شود. هرچند آب یکی از منابع تجدید شونده به شمار می رود، اما مقدارآن محدود است. با توجه به رشد جمعیت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومی، سرانه منابع تجدید شونده رو به کاهش می باشد.
ایران با متوسط نزولات جوی 260 میلی متر در سال از کشورهای خشک جهان و دارای منابع آب محدود است. عواملی همچون رشد جمعیت، نیاز به غذای بیشتر، ضرورت ارتقای سطح بهداشت و رفاه اجتماعی، توسعه صنعتی و حفاظت اکوسیستمها، تقاضای آب را روز به روز بیشتر می کند. با توجه به رشد جمعیت در ایران، سرانه منابع آب تجدید شونده سالانه که در سال 1335، 7000 مترمکعب بوده، در سال 1375 به 2000 مترمکعب کاهش یافته و پیش بینی می شود که تا سال 1400 به حدود 800 مترمکعب کاهش یابد که پایین تر از مرز کم آبی (1000 مترمکعب) است. با توجه به تقسیم بندی سازمان ملل متحد، در سال مزبور ایران نه تنها شرایط تنش و فشار ناشی از کمبود آب را تجربه خواهدکرد، بلکه وارد شرایط کمیابی شدید آب می گردد [1]. در سالهای خشک، از هم اکنون شاهد کمبود و بحران آب هستیم که می تواند نه تنها خسارات اقتصادی بلکه تنش های اجتماعی- سیاسی و مخاطرات بهداشتی به بار آورد.
همانگونه که ذکر شد، متوسط نزولات جوی کشور 260 میلی متر در سال می باشد و این مقدار کم، توزیع مکانی بسیار ناهمگن دارد. به طوری‌که فقط 1% از مساحت ایران بارشی بیش از 1000 میلیمتر دارد، در حالی‌که 28% از سطح کشور، بارش سالیانه کمتر از 100 میلیمتر را دارد. از 415 میلیارد مترمکعب نزولات سالانه در ایران، حدود 70% آن تبخیر می شود. با ورود سالیانه دوازده میلیارد مترمکعب آب ورودی از مرزها به داخل کشور، کل منابع آبی تجدید پذیر کشور 135 میلیارد مترمکعب است که تا سال 1379، 95 میلیارد مترمکعب از این آب استحصال شده است. از این مقدار آب استحصال شده، به ترتیب 93، 5 و 2 درصد در بخشهای کشاورزی، شهری و صنعتی به مصرف رسیده است. علاوه بر محدودیت مقدار منابع آب، هزینه های استحصال آب و محدودیت منابع مالی نیز طرحهای توسعه منابع آب جدید را با مشکل و محدودیت مواجه کرده است. 
بانک جهانی در گزارشی از کاهش سرانه آب قابل استحصال و از دست دادن کیفیت آن، استفاده ناکارآمد راندمان پایش مصرف در بخشهای کشاورزی، صنعتی و کشاورزی؛ شوری و زهدار شدن اراضی، وضعیت نامطلوب تعمیرات و نگهداری، محدودیت جبران هزینه ها و نبود هماهنگی بین سازمانهای ذیربط، بعنوان چالشهای پیش رو آب کشور نام برده است [2].
توزیع غیریکنواخت آب در طول مکان و زمان، وجود بیشترین تقاضای آب در زمان وقوع کمترین بارندگی، عدم توازن بین عرضه و تقاضای آب و خصوصاً افزایش تقاضای آب به دلایل ذکر شده و محدودیت منابع آبی و در بعضی مکانها کاهش آن با تنزل کیفیت آب سفره های زیرزمینی به دلیل برداشت بیش از حد مجاز، پیشروی آبهای شور، دفع غیرصحیح فاضلابهای خانگی و پساب های صنعتی، بالابودن هزینه های تأمین آب جدید با رقابت شدید بین گروههای مصرف کننده آب به دلیل کم بودن منابع آبی، استفاده ناکارآمد از آب، اتلاف زیاد آب در بخش کشاورزی و بالابودن آب به حساب نیامده در بخش شهری، و مکانیزم قیمت گذاری ناکارآمد از جمله دیگر مشکلات آبی کشور می باشد که مدیریت منابع آب کشور را پیچیده کرده است.

این گزارش کارآموزی بهمراه تصاویر مربوطه می باشد

گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه خانه شرکت کشت و صنعت


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه خانه شرکت کشت و صنعت

فهرست مطالب
مقدمه 3
تاریخچه: 4
مشخصات کلی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5
ساختار سازمانی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5
طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام 9
آمار کارکنان شرکت در سال‌های 77.78 به تفکیک 11
نمودار تولید سالیانه شرکت از سال 1372 لغایت 1378 12
خط تولید خلال نیمه سرخ و منجمد سیب‌زمینی (فرنج‌فرایز) 12
توضیحی مختصر درمورد سردخانه: 12
سیکل زیر صفر: 12
سیکل تبرید: 12
1) کمپرسور: 12
2) سپراتور: 12
3) کندانسور: 12
4) رسیبل: 12
5) اواپراتور: 12
6) شیرهای فشارشکن: 12
سیکل تونل انجماد: 12
سیکل بالای صفر: 12
اهداف کارآموزی 12
فصل اول 12
انواع محصولات و نحوه تولید آن در شرکت 12
فصل دوم 12
تعاریف و آشنایی با اصطلاحات 12
فصل سوم 12
سیستم تولید بخار (Steam Generation) 12
اجزاء مربوط به سیستم (System Components) 12
دیگ لوله آتشی (Fire tube): 12
دیگ بخار (Boilers): 12
بدنه اصلی دیگ: 12
وسایل جانبی: 12
محل و شرایط نصب دیگ: 12
سیستم هدایت سوخت: 12
آشنایی با آب و ناخالصی‌های آن (Introduction to water and to impurities): 12
مشکلات آب صنعتی (Industrial water problems): 12
منبع آب تغذیه: 12
شرایط آب تغذیه: 12
توضیح مختصری در مورد سختی‌گیرها: 12
خوردگی: 12
کنترل خوردگی: 12
1. انتخاب سوخت: 12
خوردگی ناشی از خاکستر سوخت مایع: 12
علل ایجاد عیوب در دیگ‌های بخار 12
تشکیل رسوب: 12
لوله‌کشی عبور بخار: 12
دستورالعمل راه‌اندازی دیگ‌های بخار: 12
عملیاتی که باید در هر شیفت انجام گیرید (برنامه روزانه): 12
برنامه هفتگی دیگ‌های بخار: 12
برنامه ماهانه: 12
برنامه فصلی: 12
روش‌های تمیزکاری: 12
خاموش کردن دیگ برای مدتی کوتاه: 12
خاموش کردن دیگ برای مدتی طولانی: 12
عیوبی که ممکن است در سیتسم کار بوجود آید: 12
جدول شماره 1 12
دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه خانه شرکت کشت و صنعت یک و یک
شرکت کشت و صنعت
صنایع شیمیایی
سیستم سردخانه و تصفیه‌خانه

مختصری از گزارش کارآموزی
کیفیت مطلوب برای آب‌های صنعتی کاملاً به کاربرد آن بستگی دارد. برای تولید بخار در دیگ‌های بخار با فشار بالا با خلوص خیلی زیاد مورد نیاز است، در حالی که برج‌های خنک کننده با سیستم مدار باز از آب جبرانی با ناخاصی زیاد هم می‌توانند استفاده نمایند.
منبع آب تغذیه:
منبع آب تغذیه باید هرچه که ممکن است به پمپ نزدیکتر و اتصالات لوله‌ای تا حد امکان مستقیم باشد. مخزن آب بایستی بالاتر از پمپ قرار گرفته و محل خروج آب از مخهزن بالاتر از ته مخزن باشد. از تزریق مواد شیمیایی برای تصفیه آب تنها از طریق شیر کنترل بالاتر از ته مخزن باشد. اگر تزریق مواد شیمیایی برای تصفیه آب تنها از طریق شیر کنترل تغذیه ممکن باشد، باید یک پمپ کوچک جداگانه برای کار نصب و تزریق مواد شیمیایی در فواصل زمانی منظم انجام شود. شیر نمونه‌برداری روی مخزن نصب و آب مخزن روزانه مورد آزمایش قرار گیرد. حجم آب مورد استفاده بایستی بین 100-80 درجه سانتیگراد تنظیم گردد. روز مخزن آب ترمومتر و شیشه آب‌نما نصب شده تا اواپراتور بتواند حجم آب و دمای موجود در مخزن را کنترل نماید.
شرایط آب تغذیه:
آب طبیعی برای تغذیه دیگ مناسب نیست، مگر آنکه بطور صحیح تصفیه و سختی آن گرفته و با افزودن مواد شیمیایی احیا کننده از خاصیت اکسید کنندگی آن جلوگیری شده باشد. اکسیژن محلول در آب موجب زنگ‌زدگی سطوح فلزات داخلی بخصوص لوله‌های دود می‌شود. تشکیل رسوبات حاصل از املاح موجود خرابی کوره و لوله‌های دود و ناصافی تیوپ پلیت و همچنین کاهش میزان انتقال حرارت شده و بدین ترتیب حرارت فلز را بالا برده و راندمان دستگاه  را پایین می‌آورد.
تصفیه داخلی با افزودن دائمی مواد شیمیایی به مقدار کافی برای ته‌نشین کردن املاح آب دیگ و واکنش در برابر اکسیژن غیرمحلول انجام می‌گیرد، آب بایستی دارای حداقل pH باشد. آزمایش 5/8 روزانه بایستی از صحیح بودن آب صورت گیرد، زیرا سنگینی آب دلیل بر تشکیل رسوبات املاح است. بنابراین باید مواد شیمیایی به مقدار کافی باشد تا این حالت از بین برود. مقدار کل مواد قلیایی مثل کربنات کلسیم (CaCO3) باید 20-15 درصد غلظت اجسام جامد غیرمحلول باشد. مقدار کل اجسام غیرمحلول در آب دیگ که در نتیجه غلظت اجسام غیرمحلول آب منبع بوجود می‌آید، به اضافه آن مقدار مواد شیمیایی که اضافه می‌گردد، نباید بیش از 3000ppm ذره در میلیون باشد.
توضیح مختصری در مورد سختی‌گیرها:
عمل نرم نمودن آب تغذیه معمولاً در سختی‌گیرها انجام می‌گیر که به دستگاه‌های «تعویض یونی»‌نیز معروفند. در این دستگاه‌ها کاتیون (یون مثبت) نمکی که در آب ایجاد مزاحمت می‌کند (مثلاً یون Ca++ or Mg++) با کاتیون نمک موجود در سختی‌گیرها (مثلاً Na+) که مزاحمتی ندارد، تعویض می‌شود. پس از مدتی که تمام یون‌های مفید موجود در نمک سختی‌گیر به مصرف رسید، می‌بایستی با عمل شستشو یون‌های جذب شده مضر را با یون‌های مفید Na+ تعویض نمود. ذیلاً مثالی از واکنش‌های یونی که در یک سختی‌گیر صورت می‌گیرد، ملاحظه می‌شود: