این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی برق در نیروگاهفهرست مطالبنیروگاه ( توضیحات کلی ) 1نیروگاه توس 8بویلر 10توربین 14ژنراتور 39ترانسفورماتور 50سیستم سوخت رسانی 57کندانسور هوایی 62آزمایشگاه و تصفیه آب 62اتاق فرمان 63منابع 66دانلود گزارش کارآموزی در نیروگاهدانلود گزارش کارآموزی برق در نیروگاهگزارش کار آموزی نیروگاه توسمختصری از کارآموزی:نیروگاه حرارتی به کلیه ی نیروگاه هایی اطلاق می شود که در واحدهای آن با احتراق سوخت های جامد ، مایع و یا گاز در بویلر و یا در خود محرک اولیه ( مانند دیزل ها و توربین های گازی ) تولید انرژی حرارتی و سپس الکتریکی صورت می پذیرد . انواع نیروگاه حرارتی بر حسب نوع سوخت عبارتند از : ذغال سوز ( اعم از ذغال به لاشه ای یا پودر شده ) ، گازوئیل سوز ( دیزل ) ، نفت سوز ، گاز سوز و توربین گازی ( که در آن احتراق گاز مستقیما در توربین صورت می گیرد .قسمت عمدهای از نیروگاه های حرارتی که به عنوان تولید کننده های اصلی انرژی الکتریکی طراحی می شوند از نوع کندانسوردار می باشند . این نیروگاه ها عموما مجهز به واحدهایی با قدرت 200 تا 800 مگا وات بوده و راندمان حرارتی آن ها از میزان 40 تا 42 درصد تجاوز نمی کند ، و معمولا در هر کشور پرقدرت ترین نیروگاه ها را تشکیل می دهند .نوع دیگری از نیروگاه های حرارتی که به نام ترموالکتریک مشهورند جهت تولید مشترک انرژی حرارتی ( به صورت بخار یا آب داغ ) و انرژی الکتریکی طراحی و نصب می شوند . این تولید مشترک موجب افزایش راندمان حرارتی واحدهای مذکور تا میزان 65 الی 70 درصد می باشند .نیروگاه آبیاز قدیم استفاده از انرژی ذخیره شده در آب به صورت های مختلف از جمله آسیاب های آبی مرسوم بوده است . با پیدایش صنعت برق کوشش های زیادی در جهت به کارگیری هر چه بیشتر انرژی آبی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی معطوف گردیده و در این راه پیشرفت های زیادی هم حاصل شده است . ارزش نیروگاه های آبی بر این است که از تاسیسات ایجاد شده عمدتا می تواند در جهت اهداف صنعتی و کشاورزی نیز استفاده برد . معمول ترین نوع ذخیره و کنترل آب ، ایجاد سدها و آب بندها می باشد .گرانی قیمت تاسیسات ذخیره و انتقال آب با مسایل خاص سیاسی و اجتماعی آن ( زیر آب رفتن روستاهای مجاور ، از بین رفتن مقداری از زمین های کشاورزی و ... ) معمولا ایجاد سد صرفا جهت گرفتن انرژی الکتریکی را توجیه اقتصادی نمی نماید . چنانچه مطالعات ایجاد چنین تاسیساتی را توجیه نماید ، ارزش نیروگاه آبی دو چندان می گردد .نیروگاه های آبی در مقایسه با سایر نیروگاه ها ( حرارتی ، گازی ، دیزلی ) دارای مزایای بسیاری می باشد که از جمله بالا بردن راندمان ، نداشتن هزینه های مربوط به مسایل سوخت ، قرار گرفتن سریع در مدار و نداشتن مسایل آلودگی هوا را می توان نام برد .در مناطقی که منابع آب امکان خارج ساختن دائمی آب را از سدها را بدهد ، این نیروگاه ها به طور دائم مورد استفاده واقع می شوند وحتی در بعضی موارد به عنوان پایه تولید انرژی الکتریکی به علت داشتن قابلیت اطمینان بالا قرار می گیرد . اما در مواردی که استفاده آب در صنعت و کشاورزی و شرب در اولویت بالاتری نسبت به تولید انرژی الکتریکی باشد برنامه را بر اساس نیاز های آب مشروب و کشاورزی تنظیم می نمایند . بدین معنی که نیازهای آبی در یک پریود مشخص مثلا 24 ساعت را در ظرف چند ساعتی که شبکه به انرژی الکتریکی بیشتری نیازمند است ، از سد اصلی خارج ساخته وارد سد تنظیمی می نمایند یعنی توربین های آبی به کار می افتد . سپس با برنامه ریزی که می شود آب از سد تنظیمی به تدریج جهت دیگر اهداف ( کشاورزی ، صنعت و شرب ) وارد شبکه های انتقال و توزیع با تصفیه خانه های مربوط می گردد
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کار کارگاه آهنیفهرست مطالبمقدمه 3مواد قالبگیری و افزودنی ها 4کوره ها و ذوب فلزات15سیستم را گاهی ، تغذیه و مبرد30گزارش 1 ( مذاب ریزی وزنه )46گزارش2 ( مذاب ریزی مدل صفحه ای)50گزارش 3 ( مذاب ریز ی بوش )53گزارش 4 ( مذاب ریز ی قطعه صنعتی )57برسی عیوب ناشی از ماسه داغی60بررسی کامل حفره های گازی و انقباضی 61دانلود گزارش کار کارگاه آهنیگزارش کار کارگاه آهنیمختصری از کارآموزی:چدن ها و فولادها از روی درصد کربن مشخص می شوند. بیشتر از 1/2 درصد کربن چدن نام دارد و کمتر از 1/2 درصد کربن فولاد نام دارد.هر چه درصد کربن در چدنها بیشتر باشد پایدار کردن آن نیز بیشتر می شود. انواع چدن هایی که استفاده می شود عبارتند از : خاکستری ، نشکن ، مالی بل و سفید . ویژگیهای چدن نسبت به فولاد را می توان به این شکل بیان کرد: نقطه ذوب پایین نسبت به فولاد، خواص مکانیکی مختلف ، سیالیت خوب به دلیل وجود گرافیت آزاد در چدن ها و عدم نیاز به تغذیه درمواردی که انقباض به دلیل انبساط گرافیت چدن کم است. چدن ها دارای اجزا یوتکتیک کمتر و گرافیت کمترو نتیجتا مقاومت بالا به دلیل اینکه در چدنهای هیپو یو تکتیک گرافیت ها درشتر به وجود می آید که چدن را نرم و ضعیف می کند. همان طور که می دانید آلیاژ های آهنی را می توان در یک سیستم آلیاژی دو تایی برای فولاد ها و نیز با اضافه شدن سیلیسیم بیشتر یک سیستم سه تایی برای چدن ها تعریف کرد.(( مواد قالب و افزودنی ها ))مواد قالبگیری را می توان به دو گروه زیر تقسیم بندی کرد :1- مواد قالبگیری موقت یا مصرفی2- مواد قالبگیری دائمیما در این گزارش به بررسی مواد قالبگیری موقت می پردازیم .موارد مورد بحث در باره این مواد می توانند از نظر ترکیب شیمیاییخواص فیزیکی و خواص فیزیکی – مکانیکی این مواد باشد.ماسهیکی از مهمترین مواد مورد مصرف در قالبگیری موقت قطعات ماسه است. ما می توانیم با استفاده از ماسه قالبهایی با ظرفیت کمتر از یک کیلو تا چند تن را با نوجه به روش قالبگیری تولید کنیم. نصبت ماسه با فلز متفاوت است مانند: 10به 1 می تواند با توجه به قطعه و ر.ش قالبگیری مورد استفاده قرار گیرد . در نقاط مختاف دنیا محل هایی وجود دارد که ماسه با انواع مختلف در آنجا تجمع پیدا کرده است که این محلها را معادن طبیعی ماسه گفته می شود که در نقاط مختلف ماسه با اشکال و اندازه های مختلف یافت می شود.ماسه می تواند به اشکالی مانند گرد، گوشه دار و مخلوطی از هر دو یافت شود.اندازه یا مش ماسه نیز می تواند متفاوت باشد در ریخته گری آهنی اگر مش ماسه باید کم باشد به دلیل اینکه هرچه مش پایین تر باشد استحکام قالب نیز بالا می رود.اشکال ماسه نیز اثرات متفاوتی بر روی قالب دارد. اگر ماسه گرد باشد استحکام کم می شود و نفوز گاز افزایش می یابد اما اگر ماسه گوشه دار وتیز باشد استحکام قالب بالا می رود اما نفوذ گاز کم می شود و موجب ایجاد مک در قطعه می شود.ماسه های ریخته گری عمدتأ از اکسید سیلیسیم و میکاوفلداسپار تشکیل شده اند. ماسه با کیفیت بالا برای ماهیچه ها و قالب های با دقت بالا قرار دارند و در جایی که خواص بی نظیر اینگونه مواد مورد نیاز استبه کار می روند. ماسه های ویژه عبارتند از :)ZrSiO21- زیرکن ()FeCr2O42- کرومیت ()Mg – Fe) 2SiO23- اولین)FeAl5Si2O12.OH4- استائورولیت (سیلیس بعد از اکسیژن فراوانترین عنصر در طبیعت است. سیلیس به دو صورت ) که سیلیس می نامند و تبلور بنیان اولیه سیلیکاتها SiO2 اکسید () در تشکیل کانیها شرکت دارد
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی در مجتمع پتروشیمی و آزمایشگاه GC96فهرست مطالبفصل اول : آشنایی کمی با مجتمع پتروشیمی اراک1-1 تاریخچه و انگیزه احداث 101-2 اهمیت تولیدات مجتمع 101-3 خوراک مجتمع 101-4 نیروی انسانی 111-5 مصارف تولیدات مجتمع 111-6 موقعیت جغرافیایی 111-7 واحدهای مجتمع 121-8 دستاوردهای مهم مجتمع 121-9 حفظ محیط زیست 131-10 اسکان و امکانات رفاهی 131-11 مجتمع پتروشیمی اراک 14فصل دوم : گازکروماتوگرافی2-1 مقدمه 162-2 تاریخچه 172-3 مزایای کروماتوگرافی 182-4 اصول دستگاه 192-5 سیستم کروماتوگرافی 212-5-1 گاز حامل 212-5-2 کنترل جریان 212-5-3 اندازه گیری جریان 222-5-4 وارد کردن نمونه 222-5-5 ستون 242-5-6 آون 272-5-7 پیل آشکار ساز 282-5-8 دما 292-5-9 ثبات 302-5-10 شناسایی اجزاء یک مخلوط 31فصل سوم : انژکتورها3-1 مقدمه 333-2 انژکتورهای Split 353-2-1 حجم انژکتور 363-2-2 دمای انژکتور 373-2-3 لوله تزریق انژکتورهای Split 373-3 انژکتورهای Splitless 383-3-1 لوله تزریق انژکتورهای Splitless 393-3-2 دمای انژکتور و استفاده صحیح از سرنگ تزریق 403-4 انژکتورهای On –column 423-4-1 چند نکته مهم 423-4-2 امتیازات روش تزریق On –column 433-5 انژکتورهای مستقیم 453-5-1 تبدیل انژکتورهای ستون های پر شده به انژکتورهای مستقیم 453-5-2 لوله تزریق انژکتور مستقیم 463-6 سپتوم انژکتور 483-7 تمییز کردن انژکتور 48فصل چهارم : ستون ها4-1 مقدمه ای بر مبحث ستون های پرشده 514-2 نگهدارنده های جامد 514-2-1 اثرات سطحی نگهدارنده جامد 534-2-2 اندازه ذرات 544-3 فاز مایع 544-3-1 شرایط فاز مایع 544-3-2 گزینش فاز مایع 554-3-3 درصد فاز مایع 554-4 دمای ستون 564-5 تهیه جامد پوشانده شده 564-6 مقدمه ای بر مبحث ستون های موئین 584-7 وارد کردن نمونه 594-8 لوله های سیلیس گداخته 594-9 پوشش پلی ایمیدی 604-10 حدود دمایی ستون 614-11 فازهای ساکن ستون های موئین 634-11-1 انتخاب فاز ساکن 644-11-2 فازهای ساکن معادل (هم ارز) 65فصل پنجم : آشکارسازها5-1 مقدمه 675-2 گاز جبرانی 675-3 حساسیت آشکارساز 685-4 گزینش پذیری 695-5 دامنه خطی بودن پاسخ آشکارساز 695-5-1 آشکارساز هدایت حرارتی یا کاتارومتر 705-5-2 آشکارساز بر پایه یونش 715-5-3 آشکارساز یونش شعله ای 715-5-4 آشکارساز یونش سطح مقطعی 725-5-5 آشکارساز یونش آرگون 725-5-6 آشکارساز یونش هلیم 735-5-7 آشکارساز یونش قلیایی 735-5-8 آشکارساز یونش نوری 745-5-9 آشکارساز نورسنجی 745-5-10 آشکارساز هدایت الکترولیتیکی 755-5-11 آشکارساز بر پایه دانسیته گاز 755-5-12 آشکارساز الکترون ربا 765-5-13 آشکارساز پلاسمای امواج میکرو 765-5-14 آشکارساز انتگرالی 77فصل ششم : عملکرد واحدها6-1 واحد 2- اتیل هگزانول 856-1-1 فرایند تولید 2- اتیل هگزانول 856-1-2 عرضه محصولات 876-1-3 اهمیت واحد 2- اتیل هگزانول 886- 2 واحداتانول آمین 896-2-1 فرایند تولید اتانول آمین 896-2-2 عرضه محصولات 916-2-3 اهمیت واحد اتانول آمین 926-3 واحد اتوکسیلات 926-3-1 فرایند تولید اتوکسیلات 936-3-2 اهمیت واحد اتوکسیلات 94دانلود گزارش کارآموزی در مجتمع پتروشیمی و آزمایشگاه GC96گزارش کارآموزی مجتمع پتروشیمی اراک آزمایشگاه GC 96مختصری از کارآموزی:گازکروماتوگرافی طریقه ای است فیزیکی برای جدا کردن اجسام متشکله یک مخلوط .اساس این طریقه مربوط به ستون جدا کننده است که معمولاً لوله باریکی است که بوسیله جسمی که بصورت ذرات بسیار ریز است و در نتیجه دارای سطح زیاد می باشد پر شده است ، این قسمت را فاز ساکن می گویند . یک فاز متحرک از یک فاز ساکن عبور می نماید . نام گازکروماتوگرافی نشان می دهد که فاز متحرک یک گاز می باشد .در گازکروماتوگرافی جامد فاز ساکن یک جاذب جامد و در مورد گازکروماتوگرافی مایع فاز ساکن مایعی است برروی سطح یک جسم جامد . جدا شدن اجسام در گازکروماتوگرافی جامد بعلت اختلاف در جذب و در گازکروماتوگرافی مایع بعلت اختلاف در حلالیت می باشد در این مورد اجسام متشکله مخلوط بعلت اختلاف ضریب حلالیت بین دو فاز گاز و مایع پخش می شوند . جسم جامد فقط بعنوان نگهدارنده فاز مایع عمل می کند .در گاز کروماتوگرافی بطریق جداکننده یک جریان گاز از ستون عبور می نماید . نمونه ای از جسم مورد آزمایش در ابتدای ستون تزریق می شود . جدا شدن اجسام متشکله مخلوط در نتیجه نیروهای متعددی است که مواد ستون هر یک از اجسام را نگاه می دارد . نگاهداری اجسام بعلت جذب ، حلالیت ، پیوند شیمیایی ، پلاریته یا صافی مولکولی بوده و ستون بعضی از اجسام متشکله را برای مدت طولانی تر از دیگران نگاه می دارد ؛ ترکیبات متشکله مخلوط بوسیله گاز به سوی انتهای ستون رانده می شوند اما بصورت اختصاصی حرکت آنها بوسیله فاز ساکن به تأخیر می افتد ، در نتیجه تمام اجسام با سرعت متفاوت از ستون عبور کرده ودر زمانهای مختلفی در انتهای ستون ظاهر می شوند . به محض خروج از ستون فوراً گاز وارد ردیاب که متصل به ستون می باشد می گردد و سپس بصورت نوار جذبی ثبت می شود . سطح زیر منحنی معرف مقدار جسم و زمان بین تزریق و ظهور یک نوار جذبی ، معرف نوع جسم می باشد . مزیت طریقه جدا کننده آن است که در پایان هر تجزیه ستون به حالت اولیه خود باز می گردد.هر ماده که ازستون عبور می نماید دارای زمان بازداری خاص می باشد و آن فاصله زمان تزریق تا ظهور حداکثر نوار جذبی بر حسب دقیقه می باشد .2-2 تاریخچه :کروماتوگرافی برای اولین بار بوسیله رامسی در سال 1905 برای جدا سازی مخلوطهایی از گازها و بخارها مورد استفاده قرار گرفت . این آزمایشهای اولیه با استفاده از جذب سطحی انتخابی روی یک جسم جاذب جامد مانند زغال فعال یا دفع سطحی از آن جسم انجام گرفت . سال بعد سوئت نوارهای رنگی کاملاً متمایزی از رنگدانه های گیاهی را بر روی یک ستون کروماتوگرافی بدست آورد . او عبارت ((کروماتوگرافی )) (به معنی تحت اللفظی رنگ نگاری ) را برای این عمل انتخاب کرد . واضح است وقتی این عبارت به روشهای امروزی اطلاق شود ، بی معنی خواهد بود .به دنبال پیشنهاد مارتین و سنج در مطالعاتی که بعداً بخاطر آن جایزه نوبل گرفتند ، جیمز و مارتین کروماتوگرافی گاز- مایع را در سال 1952 معرفی کردند . حساسیت ، سرعت ، صحت و سادگی این روش برای جدا سازی ، شناسایی و تعیین ترکیبات فرار باعث رشد سریع و بسیار زیاد این روش شد . در حال حاضر بیش از 18000 مرجع در مورد GC موجود است و سرعت افزایش مقالات در این زمینه در حدود 1800 تا 2000 مقاله در سال است . تخمین زده شده است که امروزه بیش از 60000 دستگاه کروماتوگرافی گازی در جهان به کار می رود
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاهفهرست مطالببخش اول : مشخصات کلی آموزشگاهبخش دوم : مدیریتبخش سوم : معاونتبخش چهارم : دفتر داران-بایگانبخش پنجم : دبیران سر گروهبخش ششم: امور پرورشیبخش هفتم: آموزگاران و همکارانبخش هشتم : ارکان و شوراهای مدرسهبخش نهم : انجمن اولیا و مربیانبخش دهم : ارزشیابیبخش یازدهم : مشاورهبخش دوازدهم : خدمتگزارانبخش سیزدهم : سرایداربخش چهاردهم: پیشنهادها- محدودیت ها- مصاحبهبخش پانزدهم : منابع و مآخذبخش شانزدهم : بیوگرافی محققصفحه ضمائم – اردوها – مسابقات علمیدانلود گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاهگزارش کارآموزی مدیریت کارعملی در آموزشگاهعلوم تربیتیمختصری از کارآموزی:در بین علمای مدیریت همیشه بحث بوده است که مدیریت را هنر بدانیم یا علم و چرا؟ در این قسمت کوشش می شود تا جایی که امکان دارد به این بحث تئوریک پاسخی داده شود زمانی که شخصی را که مسئول اداره امور سازمانی می کنیم از وی می خواهیم با هماهنگ کردن فعالیتها و سازماندادن افرادی که در اختیار دارند هدف سازمانرا هر قدر که ممکن است سریعتر و با صرفه تر به انجام برساند گروهی از مردم تصور می کنند که مدیر دارای وظایفی استثنایی است زیرا عملا مشاهده شده است اشخاصی که در فنی تخصصی دارند بخوبی قادر به اداره امور موسسه مربوطه یا قسمتی از آن نیستند. مثلا یک پزشک امکان دارد نتواند امور بیمارستانی را به خوبی اداره کند و یا یک مهندس مکانیک برجسته از عهده اداره کارگاه یا کارخانه صنعتی به نحو احسن بر نیاید شک نیست مدیر برای به انجام رسانیدن هدف و بقای سازمان باید تصمیماتی درزمینه بحث و توسعه سازمان تهیه و تعیین خط مشی و سیاست کلی سازمان استخدام و یا انفصال کارمند و غیره را اتخاذ نماید. و بعید نیست هر تصمیمی که مدیر اتخاذ می نماید بدون تردید اثر روانی در انسانهای تابع وی می گذارد مدیر موفق کسی است که وقتی تصمیمی را اتخاذ می نماید اثری سازنده و مثبت رد زیردستان باقی گذارده و ضمنا قادر باشد کنش و واکنش آنان را پیش بینی و کنترل کند نتیجه ای که تاکنون از تجربیات علمی بدست آمده نشان می دهد که کنترل و پیش بینی رفتار انسانی باید بر مبنای تجربیات مدیر پایه گذاری شود و یا اینکه از تئوریهایی که در علوم اجتماعی به اثبات رسیده است پیروی گردد. وقتی صحبت از تجربه به میان می آید منظور هنر مدیریت است زیرا لغتنامه انگلیسی (وبستر) هنر را این طور تعریف کرده است که هنر عبارت است از مهارت در انجام کاری که بوسیله تجربه، تکرار و مشاهده بدست آمده باشد در مقابل زمانی که درباره تئوری سخن به میان می آید هدف علم است که درباره واقعیتها صحبت می کند و بطوریکه قبلا نیز اشاره شد علم عبارت است از دانستنی قابل اثبات.اگر مدیریت را از جنبه هنری آن مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که تاکید بیشتر درباره حل مسائل و مشکلات سازمان از طریق احساس قضاوت شخصی و مهارت می باشد و این مهارت در اخذ تصمیم صرفا بر مبنای تجربه شغلی است تا حقایق. .وقتی مدیریت را از دریچه علمی بودن آن نگاه می کنیم منظور اخذ تصمیم بر مبنای اطلاعات و حقایق موجود یا متکی شدن به تئوریهایی است که قبلا به اثبات رسیده است درحالی که مدیریت از دیدگاه هنری آن اخذ تصمیم بر مبنای احساس، قضاوت شخصی، مهارت و جهانبینی شخص استوار است تعدادی که موافق هنر بودن مدیریت هستند معتقدند که مدیریت نمی تواند علم باشد و عنوان می کنند مسائلی که مدیران با آن سروکار دارند بسیار پیچیده و گوناگون و دارای متغیرهای فراوانی است و به همین جهت نمی توان دقتی را که لازمه به اثبات رسانیدن واقعیت خاص است در سایر موارد تعمیم داد.