این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی پارک جنگلیایجاد پارکهای جنگلی و ملی و مناطق حفاظت شده به دلیل حفاظت از طبیعت و حیات وحش است ایجاد استراحتگاه و مناطق تفرجگاهی برای مردم لازم و ضروری است با افزایش جمعیت و ایجاد شهرهای بزرگ و مراکز صنعتی در سالهای اخیر احتیاج مردم به مناطق تفرجگاهی بیشتر شده و مسئولین شهرها را بر آن واداشت که پارکهای عمومی بیشتری در داخل و اطراف شهرها به وجود بیاورنددفتر جنگلکاری و پارکهای سازمان جنگل ها تعداد زیادی پارکهای جنگلی در کشور ایجاد کرد تا علاوه بر ایجاد محلهای تفرجگاهی برای مردم بتواند اکوسیستمهای ویژه منطقهای را نیز در مقابل تخریب انسانها حفظ و حراست بکند اگرچه اولین جنگل دست کاشت با نام پارک جنگلی اهواز در سال 1342 احداث گردید ولی پارک جنگلی تهران (پارک خرگوش دره ) با وسعتی بالغ بر 140 هکتار اولین تفرجگاه جنگلی دست کاشت است که در سال 1343 پس از ملی شدن جنگلها به منظور ایجاد فضای سبز و محلی برای تفرج شهروندان تهرانی احداث گردیده است پارک جنگلی هراز و سیسنگان طبیعی است که در سال 1344 احداث شدهانددر حوزه اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری تعداد 9 پارک جنگلی وجود دارد که به شرح زیر میباشدفهرست مطالبمقدمه 1چکیده 3معرفی استان مازندران 4معرفی شهرستان قائمشهر 5وسعت جنگلهای قائمشهر 8تعریف پارکهای جنگلی 10هدف از تأسیس پارک های جنگلی 10پارک جنگلی طبیعی 12پارک جنگلی مصنوعی 12تأسیسات پارک های جنگلی 13پارک جنگلی محل تفریح و تفرج 15اکوتوریسم 16توریسم 17مشاهده عملی18پیشنهادات 19منابع 20گزارش کارآموزیرشته تکنولوژی محیط زیستدانلود گزارش کارآموزی پارک جنگلی تکنولوژی محیط زیستگزارش کارآموزی پارک جنگلی تلار قائم
دستگاه براده برداری باید مطابق با صنعت روز باشد . تا زمان انجام کار کاهش یابد .
فهرست مطالب
فصل اول
تاریخچه شرکت پارس خودرو
فعالیتهای شرکت
تولیدات شرکت
وضعیت زمین و ساختمانهای شرکت
تولیدات شرکت از بدو تأسیس (با ضمیمه تصاویر)
تحولات شرکت از بدو تأسیس
ساختار سازمانی شرکت پارس خودرو
امکانات و تجهیزات و توانمندیهای شرکت
بررسی سطح تکنولوژی در شرکت پارس خودرو
آرمان شرکت
اهداف کلان
سیاستها
برنامه ها
فصل دوم
واحد مهندسی و تحقیقات محصول
بخش نقشه کشی شرکت
اداره استاندارد و مشخصات فنی شرکت پارس خودرو
نحوه اخذ مدارک فنی از اداره استاندارد و مشخصات فنی
وظایف واحد مهندسی صنایع
وظایف عمده مهندسی صنایع واحد ساخت
قسمتهایی که با مهندسی صنایع به نحوی در ارتباط اند
تاریخچه زمانسنجی
فصل سوم
تحقیق دوره کارآموزی
فصل چهارم
نقشه های ترسیم شده در طول دوره کارآموزی
فصل اول
تارخچه شرکت پارس خودرو
شرکت پارس خودرو در سال 1335 با نام شرکت جیپ به منظور واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز آمریکایی تأسیس گردید. در سال 1338 با احداث سالن جیپ شروع به مونتاژ انواع جیپ کرد و در سال 1345 با احداث سالن پرس توسعه پیدا نمود و از سال 1346 با احداث سالن سواری تولید اتومبیلهای سواری آریا و شاهین را آغاز نمود.
این شرکت در سال 1352 به نام شرکت موتور جک (سهامی خاص) به ثبت رسید و همان سال پس از انتقال داراییها و تعهدات مربوطه، به شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) تغییر نام یافت و به استناد موافقت نامه سازمان صنایع ملی ایران در سال 1359 نام شرکت به پارس خودرو (شرکت سهامی خاص) تغییر نمود ودر سال 1371 طبق مصوبه مجمع عمومی (صاحبان سهام) و در راستای سیاستهای دولت
مقدمه
-شرکت ایران خودرو
- قسمتهای کارخانه ریخته گری ایران خودرو
مشخصات عمومی محصولات کارخانه ریخته گری
- سیلندر موتور پیکان
- سرسیلندر موتور پیکان
شرح قسمت های مختلف کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-1:قسمت ذوب :
1-1 : کوره ها
1-2 : تهیه مذاب در کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-2 : قسمت قالبگیری :
2-1 : روشهای مختلف ریخته گری
2-2 : ریخته گری در قالب های ماسه ای
2-3 : قسمت قالبگیری کارخانه ریخته گری ایران خودرو
-3 : ماهیچه سازی :
3-1 : مقدمه
3-2 : مراحل ماهیچه سازی :
3-2-1 : آماده سازی و تهیه مخلوط ماسه
3-2-2 : تولید ماهیچه و روش ساخت آن
3-2-3 : تمیز کاری
3-2-4 : پوشش دادن ماهیچه ها
3-3 : بررسی ضایعات ماهیچه سازی :
3-3-1 : ضایعات ناشی از نامرغوب بودن مخلوط ماسه ماهیچه
3-3-2 : ضایعات ناشی از مرحله ساخت ماهیچه
3-3-3 : ضایعات مرحله مونتاژ
3-3-4 : ضایعات مرحله تمیزکاری ، رنگ و دوباره تخت
3-4 : دسته بندی عیوب ماهیچه ها
عیوب مشاهده شده در قطعات ریخته گری تولید شده - علل - پیشنهاد رفع عیوب
ارزیابی کلی از کارخانه ریخته گری شرکت ایران خودرو
دانلود گزارش کارورزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو
شرکت خودرو
شرکت ایران خودرو
این شرکت از مهمترین کارخانجات خودروسازی در ایران است که از قطبهای این صنعت در کشور ما محسوب می شود . تولیدات این کارخانه همانطور که از نام این شرکت پیداست به ساخت خوردو ختم می شود .
انواع محصولات این شرکت : سواری پیکان ، پیکان وانت ، پژو 405 ، پژو RD ، اتوبوسهای بنز مدل 0355 و مدل 400C ، خاور و مینی بوس می باشد که ساخت قطعات خودروی پیکان سواری و پیکان وانت تقریباً در کشورمان انجام می گیرد و سفارش و تهیه قطعات و لوازم آن توسط شرکت ساپکو انجام می گیرد .
این شرکت از قسمتهای مختلف تشکیل شده است که محصول نهایی تمام این بخشها خوردوهای نام برده می باشد .
از جمله بخشهای مهم این شرکت بخش ریخته گری است که تهیه قطعات ریخته گری خودروها بر عهده آن می باشد و در حال حاضر تنها محصولات مهم آن سیلندر و سرسیلندر پیکان می باشد . که از جنس چدن خاکستری تهیه می گردد .
قسمت های کارخانه ریخته گری ایران خودرو :
بطور کلی کارخانه ریخته گری ایران خودرو شامل قسمتهای مختلفی است که ذیلاً به آنها اشاره می شود :
1-قسمت ذوب :
در این قسمت مذاب مورد نیاز برای تهیه قطعات ریخته گری تهیه می شود . شارژ کوره ها شامل قراضه های آهن پرس شده ، قطعات ناقص و برگشتی و همچنین قسمت های تغذیه و راهگاه قطعات قبلی تهیه شده اند . تعداد کوره های این بخش 5 عدد می باشد که دو کوره 2 تنی ، دو کوره 8 تنی و یک کوره نگهدارنده مادر که ظرفیت آن 40 تن می باشد در حال حاضر در این قسمت کار می کنند.
2- قسمت قالبگیری :
قالبگیری قطعات به دو صورت انجام می گیرد و در واقع این بخش شامل دو خط می باشد :
یک خط که می توان تقریباً آن را اتوماتیک دانست که به آن خط واگز گویند و قسمت دیکر که خط قالبگیری نیمه اتوماتیک است و از پرسهای ضربه ای فشاری برای قالبگیری استفاده می شود .
3-قسمت ماهیچه سازی :
در این قسمت برای تهیه ماهیچه ها ابتداآماده سازی مخلوط ماسه انجام می گیرد و مواد افزودنی از قبیلرزینها - کاتالیستها - ماسه ماهیچه گیری و ... اضافه می شود ، سپس با توجه به شکل ماهیچه های مورد نیاز آنها راقالبگیری کرده و به روش hot box و cold box ماهیچه ها را تهیه می کنند . سپس آنها را تمیز کرده ، پوشش می دهند و انبار می کنند و قبلاز قالبگیری قطعات آنها را در قسمت دیگر مونتاژ می کنند و آماده استفاده در تهیه قطعات می کنند .
4-تمیزکاری و رنگ :
در این قسمت ابتدا قطعات را cold shake out می کنند و ماسه های اطراف قطعه و درون قطعات را خارج می کنند پس از این مرحله قطعات شات بلاست می شوند و سطح آنها تقریباً پرداخت می شود و در مرحله بعد قطعات سنگ زده می شوند پس از سنگ زنی قطعات سیلندر و سرسیلندر - برای حصول اطمینان از سالم بودن قطعات - تخت آزمایش zoates test قرار می گیرند و پس از آن رنگ شده به قسمت دیگری از کارخانه ایران خودرو بنام موتورسازی منتقل می شوند .
5-قسمت مدلسازی و قالبسازی :
قسمت مدل سازی با دارا بودن امکانات مختلف توانایی ساخت انواع مدلهای چوبی را دارد . این قسمت علاوه بر تعمیرات قالبها و مدلهای خط تولید در صورت نیاز توانایی ساخت مدل و قالب های فلزی رانیز دارد .
6-آزمایشگاهها :
آزمایشهای کارخانه ریخکته گری شامل سه بخش مستقل می باشد :
الف - آزمایشگاه فیزیک : در این قسمت از آزمایشگاه امکان انواع آزمایشهای فیزیکی و مکانیکی وجود دارد از جمله آزمایشهای متالوگرافی ، آزمایشات فشار ، کشش ، ضربه ، سختی سنجی در ضمن این بخش با مجهز بودن به دستگاه کوانتومتر توانایی آنالیز قطعات را نیز دارد .
ب-آزمایشگاه شیمی : در این بخش از آزمایشگاه ها امکان انجام آزمایشهای شیمی تر و شیمی تجزیه و آنالیز شیمیایی مواد وجود دارد .
ج-آزمایشگاه ماسه : کلیه آزمایشات مربوط به کیفیت ماسه ریخته گری و همچنین ماده قالبگیری - مخلوط ماسه و مواد افزودنی - مانند نفوذپذیری ، درصد رطوبت ، تراکم پذیری درصد فردشوندگی واستحکام فشار سرد همچنین آزمایشات دیگر از جمله درصد خاک ، مواد سو خنثی و ... نیز در این آزمایشگاه انجام می گیرد .