موضوع : گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر شرکت مخابراتمخابرات مرکزی است برای حل مشکلات و دادن امکانات برای ایجاد ارتباط از طریق تلفن به مردم هر استان دارای یک مخابرات مرکزی می باشد و همین طور هر شهر از مجموعه مراکز مخابرات تشکیل شده است که شامل موارد ذیل می باشد امور مشترکین مردم جهت ثبت نام و خدمات مشترکین به این بخش مراجعه می کنند شبکه هوایی شبکه هوایی کارش بررسی فنی و کابل کشی می باشد توزیع این بخش وظیفه اعلام اطلاعات مربوط به مشخصات محل اتصالات خط ها در سالن MDF را بر عهده دارد MDF MDF سالنی می باشد که ارتباط بین مشترک و سالن دستگاه می باشد در سالن MDF main distribution frame خطوط تلفن بین مشترکین توزیع می شود این قسمت از نظر مساحت خیلی بزرگتر از سالن دستگاه است و دو سری ترمینال در آن نصب شده است به این صورت که ترمینال های افقی به سمت سوییچ قرار گرفته اند هر ترمینال دو لبه بالایی دارد و دو لبه پاینی از سالن دستگاه یک زوج سیم به لبه بالایی ترمینال وصل می شود و از لبه پاینی این ترمینال به لبه بالایی ترمینال عمودی وصل می شود و از آن یک زوج سیم به سمت مشترک برده می شود در اطراف ترمینال ها برای محافظت یک سری فیوز قرار می دهند که از افزایش جریان ولتاژ اضافی و آسیب به سوئیج جلوگیری می کند MDF را براساس موقعیت جغرافیایی دسته بندی می کنند و کابل های مورد نظر را به سمت مکان فیزیکی مشخص شده ارسال می کنند سالن دستگاه دستگاه های شماره تلفن ها در آنجا نصب می باشد در این سالن عملیات اصلی سوئیچینگ خطوط تلفن انجام می گیرد قسمتی است که سوییچ مخابراتی در آن قرار گرفته است و از نظر دما و رطوبت باید طبق یک استاندارد خاص تنظیم گردد معمولاً باید مقدار دمای آن بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد و رطوبت آن بین 50 تا 53 درجه باشد علاوه بر سوئیچ قسمت هایی مثل DDF تجهیزات نیرو اتاق مخصوص اُپراتور و غیره در سالن دستگاه واقع شده است شبکه کابل شبکه کابل وظیفه اش نگهداری کابل های زیر زمینی و تعمیر و ایجاد کابل های جدید و همچنین نصب مفصل اتصال دو قسمت کابل به هم می باشدکارآموزی رشته کامپیوتر شرکت مخابراتفهرست مطالبمقدمهمعرفی محل کارآموزیچارت سازمانیمعرفی بستر کارآموزیساختار مراکز تلفنشبکه شهریمرکز مخابراتیسالن MDFاتاق PCMنتیجه گیری
موضوع : گزارش کارآموزی در اداره فنی و تجهیزات شرکت فرودگاه های کشورمحدوده خدمات این اداره در بخش روشنایی و برق باندهای فرودگاههای کشورمی باشد که توسط اداره برق که دارای ترانس ها و ژنراتورهای بسیار بزرگ می باشد و تکنسین ها و مهندسین مربوط در آن مشغول به کار می باشنددر اداره ماشین آلات تعمیر و سرویس و نگهداری ماشیم ها و اتومبیل ها و تمامی قطعات مکانیکی مورد استفاده در فرودگاهها و اتومبیل های تحت اختیار شرکت فرودگاهها سازمان هواپیمایی کشوری پلیس فرودگاه و کامیونت های حمل و لیفتراک و ماشینهای مخصوص خط کشی باندها در این مکان صورت می گیرداین اداره شامل قسمت های مختلفی می باشد از جمله کارگاه اتومبیل های بنزینی کارگاه دیزل کارگاه برق خودرو کارگاه صافکاری کارگاه نقاشی کارگاه پنچر گیری و کارگاه تعویض روغن و کارگاه تراشکاری می باشداین محوطه در یک سوله در حدود 1500 متر در اختیار دارد که دفاتر مسئولان نیز در همین قسمت می باشد مسئول کار آموزی اینجانب نیز بوده است در قسمت دیگر از اداره ماشین آلات انبار وجود دارد که قطعات مورد نیاز کارگاههای موجود در اداره را تامین می کندهر یک از کارگاههای نامبرده شده در قسمت قبل دارای چند تکنسین و کارگر فنی و یک مسئول بوده اند که اینجانب در کارگاه اتومبیل های بنزینی بنابر صلاحدید سرپرست کاآموزی مشغول بوده امدر این کارگاه اتومبیل های سواری از جمله پیکان پژو رنو پاترول وانت مزدا و دیگر اتومبیل های دولتی مربوط برای تعمیر و عیب یابی و سرویس مراجعه می کردند و رسیدگی می شدنداداره فنی و تجهیزات شرکت فرودگاههای کشورفهرست مطالبآشنایی به مکان کارآموزیمقدمهتعمیر و نگهداریباز کردن درب سوپاپفیلر گیری سوپاپباز کردن انگشتی و متعلقات آنسر سیلندرباز کردن سرسیلندرکربن گیری سر سیلندرپیاده کردن سوپاپ هاسرویس و نصب سر سیلندرآب بندی سوپاپسوار کردن سر سیلندرسرویس و نگهداری کاربراتورتعویض فیلتر کاغذی هواشستشوی فیلتر سیمی هواسرویس کاربراتورعیب یابی سیستم سوختعیب یابی سیستم جرقهسرویس و نگهداری باترینصب و تنظیم پلاتین دلگوباز کردن پلایینتنظیم پلاتینشمع اتومبیلتمیز کردن شمعتشخیص معایب شمعسیستم خنک کاری تعمیر و نگهدارینصب پمپ آبسیستم روغنکاریتعویض روغن موتورتعویض روغن جعبه دندهپر کردن مخزن روغن کلاچهوا گیری سیستم کلاچتکمیل روغن دیفرانسیلسرویس و آچار کشی و تنظیم قسمت های مختلفآچار کشی میل گاردانطریقه تنظیم لنت ترمز کاسه ای کفشکیطریقه رگلاژ اتوماتیک ترمز دستیهواگیری سیستم ترمز روغنیتعویض لنت ترمز دیسکی لقمه ایتکمیل روغن جعبه فرمانصداهای غیر عادی از اتومبیلروغنکاری شانه فرمان
این گزارش کاراموزی قابل ویرایش و آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی آزمایشگاه متالوژی شرکت سایپادر دورة کارآموزی در شرکت سایپا واحد آزمایشگاه متالوژی علاوه بر کارهای عملی و تجربی انجام شده در این بخش برای هر کار آموز یک پروژه تحقیقاتی که مرتبط با کاربرد متالوژی در صنعت خودروسازی می باشد تعریف شد تا کارآموز در کنار کارهای عملی با انجام کارهای تحقیقاتی نیز آشنا شوددو روش کاملاً متفاوت برای سختکاری سطحی یعنی فرآیندی که در آن سطح قطعات سخت شده و در مقابل سایش مقاوم باشند ولی در عین حال مغز آنها همچنان نرم و چقرمه باقی بماند وجود دارد یکی اینکه فولادی را انتخاب کنیم که کربن کافی داشته و با گرم و سرد کردن سخت شود در این فولاد ما می توان قسمتهای مورد نیاز را با گرم و سرد کردن سریع سخت کنیم دوم اینکه فولادی را انتخاب کنیم که ذاتاً قادر نیست تا حد بالایی سخت شود ولی با تغییر دادن ترکیبات شیمیایی لایه سطحی می توان لایه مذبور را سخت کرددسته بندی روشهای سخت کاری سطحیروشهای سخت کاری سطحی از نقطه نظر عملی به چهار گروه عمده شامل1 کربن دهی کربو رایزینگ2 کربن و ازت دهی کربو نیترایدینگ3 ازت دهی نیترایدینگ4 ازت دهی و کربن دهی نیتروکربورایزینگتقسیم می شوندبرای تعداد زیادی از محصولات صنعتی نظیر چرخ دهنده ها خار پیستون محورهای انتقال و امثال اینها لازم است که سطح قطعه سخت بوده و در عین حال قسمت مرکزی آن چکش خواری خود را حفظ کرده و مقاومت به ضربه بالایی داشته باشد تا بتواند در مقابل نیروهای دینامیک مقاومت نماید برای این منظور سطح قطعه را با کربن سمانته می کنندهدف از سمانتاسیون اشباع سطح قطعه فولادی از کربن می باشدبرای سمانتاسیون می توان از سه نوع سمان استفاده کرد به عبارت دیگر در سمان یا محیط کربن ده می توان قطعات را به سه روش مختلف مورد سمانتاسیون با کربن قرار داد1 سمانتاسیون با عناصر جامد کربن ده2 سمانتاسیون گازییا کربن دهی گازی3 سمانتاسیون مایعهدف از سمانتاسیون به دست آوردن یک سطح سخت و مقاومت در برابر فرسایش می باشد که با پر کردن سطح قطعه تا حدود 0.8 الی 1.1 درصد و سپس آب دادن آن حاصل می شود این عمل نیز حد خستگی را بالا می بردسمانتاسیون عموماً بر روی فولادهای کم کربن یا فولادهایی با 18/0 1/0 درصد انجام می گیرد برای قطعات بزرگ می توان فولادهایی با کربن کمی بیشتر0.2 – 0.3درصد به کار بردفولادهایی که عمق نفوذ آب گیری در آنها کم است برای سمانتاسیون مناسب است زیرا با سمانتاسیون این فولاد ها قشرهای مجاور زیر قشر سطحی و نیز قسمت مرکزی قطعه از کربن محیط سمانتاسیون اشباع نشده و چکش خواری خود را بعد از آب دادن سطح قطعه حفظ می کنند در موارد متعددی لازم است که فقط قسمتهای معینی از یک قطعه سمانته شوددر این صورت بخشهایی را که نباید سمانته شوند را می توان از یک رسوب الکترولیتیک مسیبه ضخامت 04/0 تا 03/0 و یا لفافهای مخصوص پوشانیداین لفانها معمولاً از مخلوطی ازتالک با رس سفید کائولن که کاملاً نرم شده و با شیشه محلول چسب شیشه یا سیلیکات سدیم خمیر گردیده است تشکیل شده اند چون در هنگام سمانتاسیون این خمیرها به راحتی ترک برمی دارند لذا نمی توانند کاملاً در مقابل نفوذ کربن مؤثر باشند روش مطمئن پوشش دادن با الکترولیت مس استگزارش کارآموزی آزمایشگاه متالورژی شرکت سایپادانلود گزارش کارآموزی آزمایشگاه متالوژی شرکت سایپافهرست مطالبمقدمه ۴سخت کاری سطحیموضعی فولاد ۵دسته بندی روشهای سخت کاری سطحی ۵سمانتاسیون با کربن دهی سطحی فولادها ۶کربن دهی گازی ۹گازهای کربن دهی ۹کوره ها ۱۰عمق نفوذ مؤثر و عمق نفوذ کل ۱۰کربن دهی مایع ۱۰مزایا و محدودیتهای کربن دهی مایع ۱۱کربن دهی جامد ۱۱روشهای اندازه گیری عمق نفوذ در قشر سمانته ۱۲سمانتاسیون به روش پلاسمایی ۱۳نیتراسیون ۱۴مکانیزم تشکیل قشر نیتروره ۱۷تأثیر نیتراسیون بر خواص مختلف فولاد ها ۱۹تصویر میکروسکوپی ۲۰روشهای مختلف عملیات نیتراسیون ۲۱مشخصات لایه نیتروره نسبت به لایه کربوره ۲۲مزایا و معایب نیتراسیون در مقایسه با سایر روشها ۲۲معایب نیتراسیون ۲۳پلاسما ۲۴کاربرد نیتراسیون پلاسما ۲۴میل لنگ ها ۲۵انواع چرخ دنده ها ۲۵مقایسه اقتصادی روشهای گازی و پلاسمایی ۲۶مزیت های روش گازی ۲۶مزیت های روش نیتراسیون پلاسمایی ۲۷فولادهای زنگ نزن ۲۹علائم DIN برای نامگذاری فولاها ۳۰نقشه خوانی قطعات ۳۱اطلاعات بدست آمده از روی نقشه در مورد فیلتر بنزین ۳۳شناسنامه قطعات ۳۴بررسی مهره ها و پیچ زانویی هواکش CLC 36سختی گرفتن از پیچها ۳۷جمع بندی ۳۸نام قطعه بررسی شده سگ دست Knucleپراید ۴۰نام قطعه بررسی شده چشم شیشه شور ۴۲نام قطعه بررسی شده دنده دوم پراید GEAR – SEC 2N43دستگاه کشش ۴۴بازدید از خط تولید پراید ۴۵تست های انجام شده بر روی پراید در خط تولید ۴۶