دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارورزی در شرکت کامپیوتری


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارورزی در شرکت کامپیوتری


فهرست مطالب
مقدمه
معرفی شرکت دیباگران مهرآریا
داخل محفظة سیستم اصلی
مروری بر عملکرد کامپیوتر و اجزای آن
اتصال اجزای کامپیوتر
اندازه گیری سرعت عملکرد اجزای کامپیوتر
BIOS سیستم
مادربورد
ریزپردازنده
حافظه
ROM
صفحه کلید
ماوس
مونیتور
هاردیسک
درایور فلاپی
مودم
درایور CD- ROM
ساختار CD
منبع تغذیه
شبکه
کارت گرافیک (VGA)
کارت صوتی
کیس
آب امپ تستر
تقدیر نامه

 
فهرست اشکال
شکل 1: مادربورد
شکل 2: نقشه داخلی مادربورد
شکل 3: چند مدل پردازنده CPU
شکل 4:روش مجرای ارتباطی در کار با دستورها
شکل 5: چند مدل RAM
شکل 6: تراشه
شکل 7: صفحه کلید
شکل 8: مدار داخلی صفحة کلید
شکل 9: ماوس
شکل 10: داخل ماوس
شکل11: مانیتور CRT
شکل 12: مانیتور LCD
شکل 13: هارددیسک
شکل 14: داخل هارددیسک
شکل 15: درایو فلاپی
شکل 16: نمونه ای از کابل درایو فلاپی
شکل 17:مودم
شکل 18: تغییرات دامنه
شکل 19: مکانیسم عملکرد درایو CD- ROM
شکل 20: جهت بازتاب پرتو لیزر از دیسک CD-ROM
شکل 21: منبع تغذیه
شکل 22: کارت شبکه
شکل 23: PCI و PCCARD
شکل 24: پورت PCI
شکل 25: طریقة بستن پیچ های کارت صوتی روی مادربورد
شکل 26: Hub و Switch
شکل 27: کارت گرافیک
شکل 28:دو مدل کارت صوتی
شکل 29: چند مدل کیس
شکل 30: مدار اب امپ تستر

گزارش کارورزی در شرکت کامپیوتری
کارآموزی معرفی شرکت دیباگران مهرآریا
دانلود گزارش کارآموزی شرکت کامپیوتری


مختصری از کارآموزی :

  داخل محفظة سیستم : 
مادربرد یا برد اصلی سیستم : که در واقع نوعی برد مدار چاپی بسیار بزرگ می‌باشد، و اتصال دهندة اصلی اجزای کامپیوتر به شمار می‌آید. 
دو قطعه‌ای که از مهمترین اجزای کامپیوتر به شمار می‌آیند یعنی حافظه، و ریز پردازنده (cpu) به طور مستقیم به مادربرد متصل می‌شوند. 
تمام اجزای کامپیوتر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق کابل به مادربرد متصل می‌شوند. علاوه بر این مادربرد مجموعة متنوعی از تراشه‌های پشتیبانی را شامل می‌شود، که عملکردهای مختلفی را ارائه می‌کنند. مثلاً در مادربرد نوعی مولد پالس ساعت وجود دارد، که عملکرد تمام بخشهای کامپیوتر را با یکدیگر همزمان می‌کند. 
کارتهای گسترش : اینها نیز در واقع نوعی برد مدار چاپی هستند که بر روی مادربرد قرار می‌گیرند، و در محل کارآیی آن را افزایش می‌دهند. 
منبع تغذیه :  توان الکتریکی مورد نیاز کامپیوتر را فراهم می‌کند. 
وسیله‌های جانبی داخلی : مانند درایوهای فلاپی، درایوهای دیسک سخت و درایوهای پخش CD-ROM 
کابلها : در صورت بازکردن بدون شک با یک یا دو نوع کابل موجه می‌شویم. کابلهای داخل کامپیوتر به دو گروه تقسیم شده «کابلهای کنترلی» که برای انتقال اطلاعات (شامل داده‌ها، آدرس‌ها، و سیگنالهای دستور) طراحی شده. این کابلها معمولاً پهن هستند، و به آنها «کابل نواری» می‌گویند. کابلهای نواری در واقع به صورت نوار پهنی هستند، که سیمهای منفرد آن در کنار یکدیگر قرار دارند، اما در «کابلهای تغذیه» عمل انتقال ولتاژ تغذیه را به عهده می‌گیرند، یعنی تغذیه الکتریکی مورد نیاز اجزای کامپیوتر را از منبع تغذیه انتقال می‌دهند – در این میان می‌توان خود مادربرد، درایوها، و فنهای خنک کننده اضافی را هم نام برد.
 مشکلات حرارتی : 
«حرارت» مشکل اجزای الکتریکی داخل کامپیوتر به شمار می‌آید (حرکت الکترون‌ها مقدار زیادی گرما ایجاد می‌کند). منبع تغذیه کامپیوتر نوعی فن خنک کننده دارد. که برای کمک به برقراری جریان هوا در محفظة کامپیوتر طراحی شده است. 
ریزپردازنده یکی از بزرگترین اجزای مولد حرارت در کامپیوتر به شمار می‌آید. ولتاژ تغذیة نمونه‌های اولیة پردازنده پنتیوم 5 ولت بوده و حرارت زیادی تولید می‌کند، پنتیومهای جدید با ولتاژ تغذیة 3/3 ولت کار می‌کنند. در هر صورت دو قطعه برای جلوگیری از افزایش بیش از حد حرارت پردازنده مورد استفاده قرار می‌گیرند (علامت افزایش بیش از حد دمای پردازنده عدم عملکرد صحیح آن است. یکی از این قطعه‌ها خنک کننده» می‌باشد، خنک کننده در واقع قطعه فلزی است که در تماس با پردازنده قرار گرفته برآمدگیهای فلزی نازکی به شکل زبانه یا باله دارد. طراحی آن بگونه‌ای است که با افزایش سطح تبادل حرارت، تلفات حرارتی را تسهیل می‌کند. قطعه دیگر فن پردازنده است که بسیار کوچک است که بر روی پردازنده (یا خنک کننده آن) قرار می‌گیرد. 
در صورت عدم نصب صحیح فن ممکن است مشکلاتی ناشی از صداهایی اضافه بروز کند. اگر در پشت شبکة محفظه قرار گرفته شود صدای اضافه تولید می‌شود و این فقط در مورد (فن) نیست که در کامپیوتر صدا ایجاد می‌کند درایو دیسک سخت نیز به طور مداوم در حال چرخیدن صدای فرکانس بالایی ایجاد می‌کند. 


این گزارش کارآموزی بهمراه عکس می باشد

گزارش کارآموزی اجرای ساختمان بتنی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی اجرای ساختمان بتنی
پیاده سازی نقشه
منظور از پیاده کردن نقشه یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین به وسیله ابزار آلات در دسترس با ابعاد اصلی به طوری که محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوار ها و عرض پی ها روی زمین به خوبی مشخص باشد. باید دقت داشت که این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت می باشد چرا که کوچکترین اشتباهات در این مرحله قابل صرفنظر نبوده و اگر این خطا ها از مقدار مجاز آیین نامه ای بیشتر باشد ، باید اقدام به تخریب کل ساختمان کرد. حال برای پیاده کردن نقشه دو راه داریم اگر ساختمان مهم و بزرگ بود می بایست از دوربین های نقشه برداری استفاده شود ولی برای پیاده کردن نقشه ساختمان های معمولی و کوچک (مانند همین پروژه) از متر و ریسمان بنایی می توان بهره برد که دقت لازم برای کارهای معمولی را دارند. برای پیاده کردن نقشه با متر و ریسمان کار ابتدا باید محل کلی ساختمان را روی زمین مشخص نموده و بعد با کشیدن ریسمان کار به  یکی از امتداد های تعیین شده و ریختن گچ ، یکی از خطوط اصلی ساختمان را تعیین کرد و بعد خطوط دیگر را با همین روش مشخص می کنیم . البته برای ایجاد زاویه ی قائمه می توان از اعداد فیثاغورثی بهره برد مانند اعداد 3و4و5 متر یا 60و80و100 سانتی مترکه در آن دو تای اوّلی اضلاع جانبی اند و عدد آخر که از همه بزرگتر می باشد مقدار عدد وتر می باشد. 

گود برداری
در این قسمت از عملیات اقدام به خاکبرداری محل نقشه اجرا شده می شود تا به خاک بکر رسید. انجام این عمل به آن علت است که همانطور که گفتیم زمین ، بار کلی ساختمان را تحمل می کند لذا باید پی ها بر روی یک سطح محکم و بدون رانش قرار بگیرد تا در آینده پس از اتمام پروژه و در نتیجه ی بارگذاری ، پی ها نشست بیش از حد نداشته باشند و یا اینکه نشستهای متفاوت نداشته باشند. البته اگر زمین موجود ، بدون خاکبرداری ، بکر باشد ، باز هم باید اقدام به گودبرداری کرد. این عمل بدان علت است که همانطور که می دانیم پی از قسمتهای مهم سازه می باشد. و جنس آن از بتن می باشد همانطور که می دانیم بتن از دو المان آرماتور آهنی و ملات سیمان ماسه شن تشکیل شده است. آهن در مقابل سولفاتها و موادی همچون کلر و آب حساس است و در صورت وجود این عوامل در کنار آهن ، آهن زنگ زده و مقاومت فشاری و کششی خود را از دست می دهد. همچنین ملات سیمان هم در مقابل آب ضربه پذیر است و مقاومت خود را از دست می دهد. بنابر این سطح زیرین پی ها باید حداقل 1.5 الی 2 متر پایین تر از تراز کف زمین باشد. پس ما باید اقدام به گودبرداری به اندازه درج شده در نقشه ها بکنیم
دانلود گزارش کارآموزی اجرای ساختمان بتنی
موضوع اجرای ساختمان بتنی 
رشته نقشه کشی معماری 
کارآموزی نقشه کشی معماری

فهرست مطالب

مقدمه وتشکر

پیاده سازی نقشه

گود برداری

استفاده از دیوارهای مانع و نایلون

پیاده کردن محل پی ها و شناژها و آرماتور گذاری

قالب بندی پی

بتن سازی و بتن ریزی پی

اجرای ستونها

اجرای تیرها و سقف ها

ساخت پله

شرحی در مورد نما کاری ساختمان

این گزارش کارآموزی بهمراه عکس می باشد



دانلود فایل

گزارش کارورزی عمران


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارورزی عمران

فهرست مطالب

مقدمه
شرح وظایف دفتر فنی:
عملیات خاکی:
مشخصات قشرزیراساس:
قشر اساس:
سنگ شکن:
ابنیه
دستورالعمل ارزیابی مقاومت و پذیرش بتن:
آسفالت:
بین گرم 
پخش آسفالت:
آزمایش مارشال:
درصد قیر:
آزمایشات خاک شامل:
آزمایشهای بتن:
آزمایشات آسفالت:
آزمایش مارشال سه نمونه ای:
نمونه های دانسیته
شرح کارآموزی

دانلود گزارش کارورزی عمران
کاراموزی عمران شرکت طوس عامر


مختصری از کارآموزی :
به کلیه عملیات انجام شده از دکاپاژ تا اساس عملیات خاکی گفته میشود.
پس از مشخص شدن مسیر پروژه و ارائه نقشه ها و کدهای اولیه توسط مشاور و معلوم شدن نقاط خاکریزی و خاکبرداری بخش عملیات خاکی با ماشین آلات و هماهنگی با نقشه برداری شروع بکار مینماید.
در محلهای خاکریزی خاک نا مرغوب و نباتی تا رسیدن به بستر مناسب جمع آوری (دکاپاژ) و با مصالح مناسب به ضخامت 15 سانتیمتر جایگزین و متراکم میشود.
در ادامه تا رسیدن به خط پروژه لایه های خاکریز با تراکم مورد و ضخامت مشخص اجرا میشود.
آخرین لایه خاکریزی سابگرید میباشد که بعد از آن به ترتیب زیر اساس،اساس،پریمکت،بیندر،تک کت و توپکا اجرا میشود.
برای لایه های خاکریز میتوان از مصالح مرغوب خاکبرداری نیز استفاده کرد.
در محلهای خاکبرداری مثل ترانشه ها چون بستر در ترانشه ها مقاومت خوبی دارد از سابگرید به بعد اجرا میشود.
ترانشه ها به سه روش خاکبرداری میشوند:
1.بولدوزر 2.پیکور یا چکش هیدرولیکی 3.انفجار
مصالح زیر اساس و اساس دارای محدودیت اندازه هستند.
مصالح زیراساس نباید از 50 میلیمتر و اساس نباید از 38میلیمتر بزرگتر باشند.
عملیات خاکی
عملیات خاکی شامل تمام مراحل زیرسازی و روسازی جهت پخش آسفالت میباشد برای این منظور خط پروژه بر اساس پروفیل طولی خاکبرداری ،خاکریزی و تسطیح میباشد.

گزارش کارآموزی کارخانه ارج


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه ارج

فهرست مطالب

تاریخچه شرکت ارج
تولید
فروش و صادرات
تولیدات کارخانه ارج
یخچال
ساختمان و تزئینات کابین
ساختمان درب یخچال
لوازم برقی یخچال
کار رله محافظ
لوله موئی و برگشت
ترموستات
طرز کار یخچال
عایق بندی یخچال
طرز کار دستگاه تبوید
ماشین لباسشویی
قطعات بدنه خارجی ماشین لباسشوئی
قطعات مکانیکی ماشین لباسشوئی
قطعات هیدرولیکی ماشین لباسشویی
قطعات الکتریکی ماشین لباسشویی
کولر
ساختمان کولر
طرز کار کولر
سیستم آبرسانی به پوشالها
دبی و مشخصات کولر
آبگرمکن نفتی
طرز کار آبگرمکن 
آبگرمکن گازی
طرز کار بی متال قطع ورود گاز در صورت  جوش آمدن 
آب
بخاری
طرح سیستم برق مراکز صنعتی
سیستم های توزیع برق مراکز صنعتی 
سیستم توزیعی شکل
مقایسه دو روش توزیع فوق
خصوصیات سیستم های توزیع برق مرکز صنعتی
بارهای غیر روشنایی (صنعتی) در مراکز صنعتی
بارهای برقی صنعتی از چند گروه تشکیل می شوند
حفاظت و رله
مقدمه
رله چیست 
علت های بروز عیب در سیستم های الکتریکی
عوامل تحریک در رله ها
انواع رله از نظر تحریک
ساختمان و طرز کار رله های حفاظتی
رلة حرارت
راه های حفاظتی مهم
رله جریان زیاد
روشهای هماهنگی در رله جریان زیاد
ترانسفورماتورهای اندازه گیری و حفاظتی
ترانسفورماتور جریان CT 
ترانسفورماتورهای اندازه گیری ولتاژ PT
حفاظت دیفرانسیل : Differential protection
اساس کار رله دیفرانسیل
رله حفاظتی روغنی (غیر الکتریکی)
انواع رلة روغنی
حفاظت توسط فیوز
فیوزها به دو طریق عمل می کنند
انواع فیوز از نظر قدرت قطع
فیوز LS
فیوز NH (فیوزهای فشار ضعیف با قدرت قطع زیاد)
فیوز فشار قوی با قدرت قطع زیاد (NH)
شخصات فیوز HH برای ولتاژهای مختلف
حفاظت ژنراتور
حفاظت در مقابل خطاهای داخلی
حفاظت در مقابل عوامل خارجی 
حفاظت در مقابل خطاهای داخلی 
حفاظت در مقابل عوامل خارجی 
رله دیفرانسیل
اتصال حلقه و رلة حفاظت آن
رلة دیفرانسیل عرضی 
تاریخچه گرمایش القایی «Indvction Heting»
اصول گرمایش القایی
گرمایش القایی مبتنی بر سه اصل است
اثر پوستی «Skin effect»
توان و ضریب توان
کورة القایی
کورة بدون هسته
کویل
حفاظت کویل
شمای سیستم خنک کنندة آب در کورة القایی
اتصال زمین
هادی های فلوی مغناطیسی (یوک ها)
بهم خوردن مذاب
اصلاح ضریب قدرت
امپکنزاسیون در کارخانجات
کمپزاسیون مرکزی
بلوک دیاگرام مستقیم قدرت 
تنظیم دور
تحریک ژنراتور
انواع تحریک
سیستم بدون جاروبک : (Brush less)
کیفیت آب برای خنک کاری
بلوک دیاگرام رگولاتور ولتاژ ژنراتور MWM
توضیع در مورد ژنراتور MWM کارخانة ارج
تحلیل رفتار دو ژنراتور موازی

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه ارج
کارخانه ارج

مختصری از کارآموزی :

برای اینکه برودت داخل یخچال خارج نشود و در نتیجه حرارت خارج جای آن را نگیرد باید یخچال دو جداره ساخته شود و بین دو جداره ماده عایق گذارده شود. در بسیاری از یخچالها این عایق پشم شیشه می باشد ولی در یخچالهای کارخانه ارج از عایقی بنام فوم استفاده می شود که از لحاظ عایق بودن به مراتب بهتر از پشم شیشه می باشد. ترکیب فوم یخچالهای ارج شامل هفت ماده شیمیایی است که پس از مخلوط شدن بصورت کف درآمده و تمام خلل و فرج جدار یخچال را پر می کند.
طرز کار دستگاه تبوید:
گاز فریون که در کمپرسور پر می شود پس از وصل کردن کمپرسور برق توسط پیستونی فشرده می شود و از لوله فشار به کندانسور فرستاده می شود. گاز فشرده شده که حرارت زیادی دارد که در کندانسور حرارت خود را به هوا پس داده و رفته رفته در طول کندانسور بصورت مایع در می آید. این مایع پس از عبور از درایر اگر رطوبتی در آن باشد توسط درایر جذب شده و وارد لوله موئی می شود. این لوله بعلت داشتن قطر داخلی بسیار کوچک فشار مایع را بالا برده و گاز فریون مایع با فشار زیاد وارد اوپراتور می شود در آنجا بعلت وارد شدن در حجم بزرگتری که خلاء هم می باشد این مایع به صورت گاز درآمده حرارت اطراف خود را جذب نموده و در نتیجه در اطراف اوپراتور برودت ایجاد می شود گاز فریون سرد از لوله برگشت به کمپرسور بر می گردد.
برای اینکه حرارت لوله موئی گرفته شود لوله موئی را به لوله برگشت لحیم می کنند. برای ساخت قطعات پلاستیکی یخچال از دستگاه ساخت ورق پلاستیک استفاده می شود مواد پلاستیک از داخل قیف هدایت کننده به صورت دانه یا پودر به داخل سیلندر حرارتی وارد می گردد در داخل سیلندر مارپیچی وجود دارد که با سرعتی که لازم است می چرخد و مواد  به جلو هدایت شده و در اثر حرارت ایجاد شده توسط باندهای گرم ذوب می گردد و بصورت خمیر به جلوی مارپیچ رانده می شود از صفحات مشبک و صافی با فشار خارج کی گردد سپس با مواد فشار داخل قالب شده و بصورتهای مختلف که بستگی به شکل قالب دارد خارج می شود.



دانلود فایل

گزارش کارآموزی اداره راه و ترابری


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی اداره راه و ترابری

فهرست مطالب

مقدمه:

فصل اول: آشنایی کلی با مکان کار آموزی

خلاصه ای از تاریخچه وزارت راه وترابری:

سازمان پیشنهادی جهت راهداری کشور:

:نمودار سازمانی اداره کل

نمودار سازمانی راهداری شهرستان:

اداره راهداری شهرستان درجه یک:

اکیپ آسفالت

بنائی:

تسطیح گریدر زنی

قنوها وپلها

ایمنی راهها

امور ماشین آلات

انواع محصولات تولیدی یا خدمات

شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدمات

نگهداری ومراقبت از پلها:

پل سازه ایست پیچیده وگران قیمت:

سواره رو: 

1)پاکسازی وشستشو:  

2)ترکهای کف پل:

3)تعمیرات وبهسازی سطوح پل بتنی:

4)پوششهای آسفالتی:

5)درزهای انبساط: 

زهکشی کف:

اجزای فوقانی سازه

تکیه گاهها:

اعضای تحتانی سازه ها:

سایر اعضای تحتانی سازه:

گذرگاههای سواره رو:

بازرسی ابنیه فنی:

بهمن:

1)اقداماتی برای جلوگیری از آزاد شدن بهمن

2)اقداماتی برای جلوگیری از بسته شدن راه توسط بهمن:

3)آزاد کردن مصنوعی بهمن تحت شرایط کنترل شده:

کاربردهای روشهای حفاظتی:

گالری بهمن گیر:

توی تثبیت برف

توری با مقاومت متوسط:

توری ایمنی برف:

زهکشی های کناری:

بوته کنی وعلف کنی:


فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

لزوم مطالعات اولیه قبل از احداث پل

بررسی تغییر مکان پل در اثر تحریکات زلزله

نتایج:

نقایص ومشکلاتی که در اثر بی توجهی 

1-پی کنیها:

2-آرماتور گذاری کف پی وبتن ریزی :

3-دیوار چینی ،ملات ودرزانبساط دیوار:



دانلود گزارش کارآموزی اداره راه و ترابری
کار آموزی راه ترابری

مختصری از کارآموزی :

ساختن ونگهداری راههای شوسه در کشور وسیع وکوهستانی ایران چون هزینه زیادی داشته لذا تا مقارن جنگ جهانی اول راههای ایران به همان وضع سابق باقی بود وهمان راههای کاروان رو را شامل می شد.ولی از سال1299هجری شمسی دولت اقدام به احداث راه شوسه به معنای امروزی آن نمود ومی توان تاریخ شروع ساختمان راههای شوسه را از سال 1301 تا 1304 دانست.
تا این زمان اعتبارات راهسازی وراهداری از طریق اخذ باج یا حق العبور در راههای شوسه تأمین می گردید ومبلغ آن حداکثر به 300000 تومان می رسید.در 11 فروردین 1301 اداره کل طرق وشوارع در وزارت فوائد عامه تشکیل ومأمور ساختن ونگهداری راههای کشور شد.در سال 1304 با پیشنهاد دولت وقت وتصویب دوره پنجم مجلس شورای ملی دریافت حق العبور در راهدار خانه ممنوع ومقرر شد از وزن غیر خالص صادرات و واردات مملکتی مالیات راه دریافت شود.
وبه این ترتیب اعتبار سالیانه به 1500000تومان رسیده وراههای کشور را به نواحی مختلف تقسیم ومسؤلینی را برای اداره امور وتعمیر ونگهداری راهها معین کردند.در این تقسیمات راهها به ده ناحیه تقسیم وهر یک شماره گذاری شد وتحت نظر یک نفر اداره می شد.در سال 1305 برنامه مدونی تحت عنوان «پروژه پیشنهادی ساختمان طرق در ایران »جهت راهسازی تدوین گردید.مدت این پروژه 9 سال ومخارج آن 45میلیون تومان پیش بینی شده بود.در این برنامه ساختمان 17021کیلومتر راه شوسه درجه 1و2و3 پیش بینی شده بود،اولین برنامه ساختمان راههای شوسه ایران است.

این گزارش کارآموزی بهمراه عکس می باشد



دانلود فایل