این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلتاهداف و مزایای کنترل کیفیتهدف از تاسیس ، ایجاد و فعالیت تمامی موسسات و سازمانهای اجتماعی از قبیل کارخانجات صنعتی و ... تولید محصولات و یا ارائه خدماتی است که مشخصۀ اصلی آن انطباق به مورد مصرف میباشد. عبارت انطباق با مورد مصرف به عنوان معنی اساسی کیفیت یک کالا و یا خدمت تعریف می گردد. برای دستیابی به هدف فوق، واحدهای تولیدی مانند یک ارگانیزم زنده فعالیت های مختلفی را انجام میدهند.یک کارخانه صنعتی نیز از طریق به کارگیری بخشهای معین و سیستمهای مشخص با عملکرد گوناگون مانند امور مالی، بازاریابی، امور پرسنل و ... به فعالیت می پردازد.از مهمترین سیستم های موجود در یک کارخانه یا واحد صنعتی سیستمی است که به منظور دستیابی به هدف کیفیت و یا انطباق تولید با مورد مصرف فعالیت می کند، اهمیت عملکرد این سیستم به این دلیل است که بقای یک کارخانه وابسته به درآمد حاصل از فروش تولیدات آن بوده و توانایی فروش تولیداتش وابسته به مناسب بودن آنها برای استفاده می باشد.عملکرد سیستم کیفیت وابسته به فعالیت مجموعۀ وسیع از سیستمهای دیگر دارد.تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید محصولات مطابق با مشخصات تعیین شده انجام پذیرد، بنابراین باید فرآیند تولیدی را کنترل نموده تا به کیفیت مطلوب دست یابند.تولید محصولات معیوب باعث نارضایتی مشتریان و کاهش نرخ تقاضا نسبت به محصول ارائه شده می گردد، زیان حاصل از این امر و هم چنین هزینه های مصرف شده برای تولید این قطعات، از دست رفتن موقعیت های تجاری که به علت تاخیر در ارسال کالا برای مشتریان ایجاد می شود و اثرات دیگر یک تولید نا مرغوب، می تواند عامل ایجاد ضرر و زیان قابل ملاحظه ای برای یک واحد صنعتی گردد.دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلتکارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلتگزارش کار آموزی مدیریت: کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلتقوای محرکه نیکروسیکلتفهرست مطالبفصل اول : ادبیات موضوع- مقدمه- تاریخچه کنترل کیفیت- تعریف کنترل کیفیت- اهداف و مزایای کنترل کیفیت- لزوم کنترل کیفیتفصل دوم : معرفی مکان کار آموزی- تاریخچۀ شرکت- اهداف شرکت- بخش شماره گذاری شاسی- انبار مواد اولیه- تست شاسی- بخش نصب پلاک و ثبت مشخصات- فصل سوم : شناخت وضعیت موجود- پیش مونتاژها- مونتاژ فرمان- مونتاژ محور عقب و جلو- مونتاژ موتورفصل چهارم : کنترل فرآیند تولید با روشهای آماری- مقدمه- مراحل تهیۀ نمودارهای کنترل- منظور و مقصود از تهیۀ نمودار کنترل- فصل پنجم : تجزیه و تحلیل- تجزیه و تحلیل نمودارهای کنترل در بررسی سیستم های علت- انواع مشخصات نمودار کنترلی- نمودارهای کنترل برای مشخصه های متغیر- اصول آماری نمودارهای کنترل- اصول آماری نمودار کنترل R- لزوم به کارگیری هم زمان نمودارهای کنترل میانگین و دامنه- اصول آماری نمودار X با استفاده از تخمین S- اصول آماری نمودار کنترل S- اصول آماری نمودار کنترل میانگین با دامنۀ متحرک- نمودارهای کنترل وضعی- نمودار کنترل نسبت اقلام معیوب – نمودار p- اصول آماری نمودارهای کنترلی p- نمودار کنترلی برای تعداد اقلام معیوب – نمودار np- نمونه گیری در نمودار کنترل p و np- نمودار کنترل تعداد نقص ها ( c و u )- اصول آماری نمودار کنترلی c- نمودار کنترلی تعداد نقص ها در واحد محصول – نمودار u- اندازه نمونه در نمودارهای کنترل c و u- تحت کنترل در آوردن نمودارهای کنترل وصفی- کاربرد نمودارهای وصفی به عنوان روش کنترل آماری فرآیند و بازرسی- نمودار استخوان ماهی برای تاب برداشتن شاسی- نمودار استخوان ماهی برای سوختن موتور- نمودار پارتو- تجزیه و تحلیل نمودار پارتو- فصل ششم :نتایج و پیشنهادات
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی جوشکاری دستی قوس برقی smawجوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W):قوس برقی در سال 1807توسط سرهمفری دیوی کشف شد ولی استفاده از آن در جوشکاری فلزات به یکدیگر هشتاد سال بعد از این کشف ، یعنی در سال 1881 اتفاق افتاد. فردی به نام آگوست دیمری تنز در این سال توانست با استفاده از قوس برقی و الکترود ذغالی صفحات نگهدارنده انباره باطری را به هم متصل نماید.بعد از آن یک روسی به نام نیکولاس دی بارنادوس با یک میله کربنی که دسته ای عایق داشت توانست قطعاتی را به هم جوش دهد. وی در سال 1887 اختراع خود را در انگلستان به ثبت رساند.این قدیمی ترین اختراع به ثبت رسیده در عرصه جوشکاری دستی قوسی برقی می باشد.فرایند جوشکاری با الکترود کربنی در سالهای 1880و1890در اروپا و آمریکا رواج داشت ولی استفاده از ولت زیاد (100 تا 300ولت)و آمپر زیاد (600تا 1000آمپر)در این فرایند و فلز جوش حاصله که به علت ناخالصیهای کربنی شکننده بود همه باعث می شد این فرایند با اقبال صنعت مواجه نشود.جهش از این مرحله به مرحله فرایند جوشکاری با الکترود فلزی در سال 1889 صورت گرفت.در این سال یک محقق روس به نام اسلاویانوف و یک آمریکایی به نام چارلز کافین(بنیانگذار شرکت جنرال الکتریک)هرکدام جداگانه توانستند روش استفاده از الکترود فلزی در جوشکاری با قوس برقی را ابداع نمایند.در آغاز قرن بیستم جوشکاری دستی با قوس برقی مورد قبول صنعت واقع شد. علیرغم ایرادهای فراوان(استفاده از مفتول لخت و بدون روکش)مورد استفاده قرار گرفت.در آمریکااز مفتول لخت که دارای روکش نازکی از اکسید آهن که ماحصل زنگ خوردگی طبیعی و یا بخاطر پاشیدن عمدی آب بر روی کلافهای مفتول قبل از کشیده شدن نهایی بود استفاده می شد و گاهی این مفتول لخت با آب آهک آغشته می شد تا در هر دو وضعیت بتواند ثبات قوس برقی را بهتر فراهم آورد.آقای اسکار کجل برگ سوئدی را باید پدر الکترودهی روکش دار مدرن شناخت وی نخستین شخصی بود که مخلوطی از مواد معدنی و آلی را به منظور کنترل قوس برقی و خصوصیات مورد نظر از فلز جوش حاصله با موفقیت به کار برد.وی اختراع خود را در سال 1907 به ثبت رساند.ماشینهای جوشکاری با فعالیت های فوق الذکر به روند تکاملی خود ادامه می دادند.در سالهای 1880 مجموعه ای از باطری پر شده به عنوان منبع نیرو در ماشین های جوشکاری به کار گرفته شد.تا اینکه در سال 1907 نخستین دستگاه Generator جوشکاری به بازار آمریکا عرضه شد.◄ جوشکاری با گاز یا شعله:جوشکاری با گاز یا شعله یکی ازاولین روشهای جوشکاری معمول در قطعات آلومینیومی بوده و هنوز هم در کارگاههای کوچک در صنایع ظروف آشپزخانه و دکوراسیون و تعمیرات بکارمیرود. در این روش فلاکس یا روانساز یا تنه کار برای برطرف کردن لیه اکسیدی بکار میرود.دانلود گزارش کارآموزی جوشکاری دستی قوس برقی smawجوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W)فهرست مطالبجوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W):جوشکاری با گاز یا شعله:اجزا مشعل:پیچیدگی (Distortion) :بعضی راهکارهای مقابله با اعوجاج:عوامل مهم بوجود آمدن اعوجاج :انواع کنترل ماشینهای ابزار۱-کنترل مکانیکی :۲-کنترل هیدرولیکی :۳ـکنترل الکتریکی :الف) کنترل بادامکی :ب)کنترل برنامه ای :ج)کنترل عددی(NC) :تاریخچه ماشین تراش:انواع ماشین های تراش و ساختمان آنها:ماشین تراش کوچک مرغک دار:ماشین های تراش ابزار سازی:ماشینهای تراش معمولی نرم شده:ماشین های تراش با قطر کارگیر و طول زیاد:ماشین تراش پیشانی تراش:ماشین تراش عمودی:Angular distortionshopirani.irLongitudinal shrinkageقسمتهای مهم کنترل و تنظیم کنندهTransverse shrinkageسوپرت دستیصفحه مخروطی تغییر محور اصلیجدول مقدار پیشروی رندهوظیفه اصلی ماشین تراشاساس ماشینهای تراشنیروهائیکه بر ابزار برش اثر میگذارندعوامل سرعت برش مناسب برای هر ماشینفرمول مقدار سرعت برشتعیین دور ماشین توسط دیاگرامانواع ماشینهای تراش و ساختمان آنهاماشین تراش کوچک مرغک دارماشینهای تراش ابزار سازیماشینهای تراش معمولی نرم شدهقلمهای نراشکاریماشین تراش پیشانی تراشماشین تراش عمودیاجزاء اصلی ماشین تراش و وظیفه هریک:ریل (میز)ماشیندستگاه یاطاقان محور اصلی (پیش دستگاه با جعبه دنده سرعت)دستگاه مرغکدستگاه حامل سو پرت:جعبه دنده بار (گیربکس)ابزار بندهای ماشین های ابزارغلاف :مادگیگیرهشمش ها ی موازی :گیره جناقی
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارورزی در شرکت مشاورین طرح و ساختماناجرای کـارهـای ساختمانی شـامـل مراحـل متعددی است که ضمن آن افراد با ماشین آلات ساختمانی، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . این روابط و ویژگی ها امکان وقـوع حوادث بـرای نیروی انسـانی را افـزایش می دهـنـد . محـافظت از افراد انسانی در قبال حوادث نـاشـی از کـار از اهمیت ویژه ای برخوردار اسـت . از این رو بـاید ابـزار و ماشین آلات بـه طور مستمر مورد بازرسی کامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود . در بکار گیری ماشین ها نیز باید از افراد با تجربه استفاده شود . برای تامین ایمنی کارگاه هـای ساختمانی بـاید همه ی کـارهـا بـا دقت و برنامه ریزی دقیق انجام گیرند. در ضمن باید دقت داشته باشیم کـه هنگام کار یا تخلیه ی مصالح مزاحمتی برای همسایگان و سایرین ایجاد نشود. همچنین از انجام کارهای پر سر و صدا در شب خودداری شود . در صورتی که لازم است کاری در شب انجام شود باید قبلا اجازه ی شهرداری و مقامات مسئول کسب شـود .شناسایی زمینی که ساختمان را بر روی آن بنا می کنیمزمین نام پوسته سرد ومنجمد شده ای است که روی آن زندگی می کنیم وساختمانهای خود را بر روی آن بنا می کنیم مهندس طراح قبل از هر چیزی باید زمین محل ساختمان را مورد آزمایش قرار دهد و از اجزاء آن در لایه های مختلف مطلع شود .مهندس طراح قبل از هر چیزی محل ساختمان را باید مورد آزمایش قرار دهد تا بداند که بر روی چه چیز ساختمان را بنا می کند .زمین آیا رسی است یا اینکه مردابی است ویا شنی و ماسه ای است .شناسایی خاک می تواند به وسیلة نمونه برداری انجام پذیرد آسانترین روش ‹‹ چاه زنی ›› می باشد که با کمک نمونه برداری به ما امکان شناخت قشرهای زیرین خاک را می دهد .بهترین روش نمونه برداری از ابتدا تا انتهای چاه می باشد نمونه خاک ها را در ظرفی مکعبی شکل به ابعاد c m 30 * 20 * 20 قرار داده وسپس آن را بسته وبا یک نوار چسب مناسب درزهای آن را مسدود می کنیم در روی جعبه نیز مشخصات محل وعمق مورد نظر را یادداشت می کنیم .حفاری چاه تا رسیدن به خاک خوب باید ادامه داشته باشد. ابتدا در آزمایشگاه ،دانه های متشکل خاک را از نظر اندازه ودرشتی بررسی می کنیم وهمچنین نسبت وزنی آنها را با یکدیگر می سنجیم به این عمل ‹‹ تجزیه وتحلیل دانه بندی خاک ›› می گویند .پـیـاده کـردن نـقـشـههدف از پیاده کردن نقشه به معنی انـتـقـال نقشه ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین با ابعاد اصلی می باشد. بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون هـا و ابعاد آنها روی زمین مشخص گردد. در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه ی پی کنی استفاده می شـود. بـرای نقشه ی ساختمان هـای مهم معمولا از دوربین نقشـه بـرداری استفاده می شـود. برای نقشه ی ساختمان های کوچک و معمولی از مـتـر و ریسمان کـار استفاده می شـود . در کارگاه مورد نظر ما نیز از همین روش استفاده شد .کــارگــران بـا حـضـور مهندس نـاظـر بـه پیاده کـردن دقیق نقشه فونداسیون اقـدام کـردنـد. بـه گـونـه ای که به وسیله ی متر، ریسمان کار و گچ کاملا ابعاد فونداسیون را مشخص کرده و آن را در زمین پیاده کـردنـد.پی کنی و خاکبرداری فونداسیون :ابتدا بعد از این که نقشه ها را پیاده کردیم شروع به پی کنی نقشه از روی خط گچی که روی پلان را مشخص می کند ، می کنیم.بعد از پیاده کردن محور ها و به منظور اقدام برای خاکبرداری شالوده با توجه به نقشه های فونداسیون و بر اساس بنچ مارک که توسط سازمان نقشه برداری تهیه شده است ( در این پروژه در محل ضلع جنوب غربی دیوار محوطه و برابر 100 می باشد ) ، عملیات قرائت کدهای طبیعی زمین در نقاط مشخص شده روی کروکی نقشه آغاز خواهد شد.دلایل پی کنی1 _ رسیدن به زمین بکر : به علت این که ما می خواهیم ستون ها و تمام دیوارها را به زمین متصل کنیم ، به یک زمینی احتیاج داریم که سخت و محکم باشد تا بتواند نیروی وارده از طرف بارها را که به زمین منتقل می شود را تحمل کند.2 _ برای حفاظت و مراقبت از پایه پی : برای حفاظت و مراقبت از پی و پایه ساختمان در مقابله با عوامل جوی از جمله رطوبت زمین، زلزله ، رانش وسایر عوامل جوی.ما برای این کار در تمام زمین ها حتی زمین های بکری که در دست داریم باید در حدود 40 الی 50 سانتی متر پی کنی داشته باشیم.( البته عرض و طول وعمق پی کنی بستگی به وزن کلی ساختمان دارد. )بتن لاغرقبل از ریختن بتن مگر سطح زمین باید کاملاً از فضولات طبیعی پاکگردد و سطح سنگ ها را کاملاً شسته و سپس حدود 10 سانتی متر بتن مگر ( کم سیمان ) می ریزیم.بتن مگر که به آن بتن لاغر یا بتن کم سیمان هم می گویند اولین قشر پی سازی در پی های نقطه ای می باشد . مقدار سیمان در بتن مگر در حدود 100 الی 150 کیلو گرم بر متر مکعب می باشد.در پی های نقطه ای بتن مگر به دو دلیل اجرا می گردد:1 _ اولاً برای جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی پی با خاک.2 _ دوماً این که برای رگلاژ کف پی و ایجاد سطح صافی برای ادامه پی سازی. ( معمولاً قالب بندی چوبی و آرماتور بندی از روی بتن مگر شروع می شود. ) بعد از خشک شدن بتن مگر نوبت به قالب بندی پی می رسد که در صفحات بعد به تفصیل توضیح داده خواهد شد. ( قالب بندی به اندازه پی مشخص شده در نقشه بستگی دارد. )خم کردن میل گردها و آرماتورهامهندس ناظر با توجه به نقشه های اجرایی طول خم و زاویه ی خم را به آرماتوربند اعلام کرده و وی موظف شد تا آرماتورها را به اندازه مناسب بریده و خم کند . برای خم کردن آرماتورها بهتر است از دستگاه خم کننده استفاده کرد. اما در اغلب کارگاه ها آرماتورها را روی میز کار چوبی و توسط آچار گوساله خم می کنند. برای عملکرد بهتر باید آرماتورها به آهستگی خم شوند و بعد از خم شدن بهتر است از به حالت اول درآوردن آرماتور جلو گیری شود.دانلود گزارش کارورزی در شرکت مشاورین طرح و ساختمانکارورزی شرکت مشاورین طرح و ساخت فردا مرغداری ایران رودسرفهرست مطالبمقدمهفصل اولکارهای قبلی شرکت مشاورین طرح و ساخت فرداانواع محصولات تولیدی و خدماتیماشین آلات موجود در شرکتآشنایی کلی با مکان کارآموزیفصل دومدستورالعملهای حفاظتی و ایمنی کارگاه هاشناسایی زمینی که ساختمان را روی آن بنا می کنیمپیاده کردن نقشهپی کنی و خاک برداری فونداسیوندلایل پی کنیبتون لاغرخم کردن میل گردها و آرماتورهانکاتی در مورد لزوم آرماتوربندیوصله کردن میل گردهاآرماتوربندیآرماتورهای عرضیقلابرکابینکاتی در مورد شناژقالب بندیانواع قالب بندیخمیر سیماندانه های سنگی بکار رفته در بتونساخت بتونبتون ریزی فونداسیونمزایای پی های بتونیقالب بندی ستون هانکات لازم در بتون ریزی و تراکم آنبتون ریزی ستون هازمان و روش قالب برداریسقفبتون ریزی سقفدیوار چیستآجرملاتکشیدن دیوار و پارتیشن هااصول کلی استفاده از آجر در بناییشمشه کشیکف سازیانواع کف سازی در ساختمانکف سازی بر روی خاکاین گزارش کارآموزی شامل تصاویر مربوطه می باشد
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی موتور های دیزل و پمپ های هیدرولیکموتورهای دیزل ، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند.همانگونه که میدانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود.تاریخچهدر سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میگردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیشرس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود میآمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوختپاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در موتورها مناسب بودند متعادل شد.موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شدهبودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.تقسیمات موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند. مثلا میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی میکردند و ...ساختمان ساختار موتورهای دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقهای تفاوت میکند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد._پمپ انژکتور :__ وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق میشوند.فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت میشوند.لولههای انتقال سوخت : میبایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر میشوند.طرزکارهمانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم میشوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.موتورهای دیزلیموتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ارزانتر و مقرون به صرفه تر هستند. موتور دیزلی فقط هوا را دریافت داشته، آنرا فشرده کرده و بعد سوخت را درون هوای فشرده تزریق می نماید. گرمای هوای فشرده فورآً سوخت را روشن می سازد. موتور بنزینی در نسبت 8:1 تا 12:1 فشرده شده در حالیکه موتور دیزلی در نسبت 14:1 تا حداکثر 25:1 فشرده می گردد. نسبت بالای فشردگی موتور دیزلی سبب کارآیی بهتر آن می شود. موتور دیزلی فقط از تزریق سوخت مستقیم استفاده می نماید. سوخت دیزلی مستقیماً وارد سیلندر می گردد. موتور دیزلی شمع نداشته فقط گرمای هوای فشرده است که سوخت را در آن روشن می سازد. یکی از تفاوتهای بزرگ موتور بنزینی و دیزلی تزریق سوخت آن می باشد. بیشتر موتورهای ماشین از سوپاپ تزریق یا کاربراتور استفاده می کنند. بنابراین تمام سوخت در سیلندر بارگذاری شده سپس فشرده می گردد. فشردگی ترکیب سوخت / هوا نسبت فشردگی موتور را محدود می سازد. اگر فشردگی هوا خیلی زیاد باشد ترکیب سوخت / هوا فوراً مشتعل گشته و صدای تق تق را بوجود می آورد. دیزل فقط هوا را فشرده ساخته طوریکه نسبت فشردگی می تواند زیاد شود. نسبت فشردگی زیاد، نیروی زیادی را ایجاد خواهد نمود. سوخت دیزلی سنگینتر بوده بتدریج تبخیر می گردد، نقطه جوش آن بیشتر از نقطه جوش آب است، دارای اتمهای کربن زیادی استدانلود گزارش کارآموزی موتور های دیزل و پمپ های هیدرولیکموضوع کار آموزی موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیکگزارش کارآموزی مکانیک در مورد موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیکفهرست مطالبفصل اول : معرفی موتور دیزلموتور دیزل 1ریشه لغوی 1دید کلی 1تاریخچه 2تقسیمات 3ساختمان 4طرزکار 4سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه 9زمان تنفس : 9زمان تراکم : 10زمان قدرت : 10زمان تخلیه : 11سیکل موتور دوزمانه دیزل 11موتورهای دیزل دو زمانه چگونه کار می کند؟ 11نحوه ی کار چرخه 12موتورهایGeneral Motors EMD 15مزایای موتورهای دیزل 23کارآیی بهتر از نظر مصرف سوخت : 23توان بیشتر : 23دوام بیشتر : 24کاهش انتشار آلاینده ها : 25معرفی موتورهای گاز سوز 251- انواع موتورهای احتراق داخلی سیلندر پیستونی 252- موتورهای گازی 293- کاربردها 324- مشخصه های طراحی 33گاز طبیعی و موتورهای دیزل 35• طرح ساختاری مبدل های کاتالیستی 37• مواد افزودنی سوخت 39فصل دوم : تعمیر و نگهداریتعمیر و نگهداری 42نگهداری و تعمیرات پیشگویانه ( Predictive Maintenance ) 42فعالیتهای نت پیشگویانه (PdM) : 42مزایای آشکار و پنهان در اجرای نت پیشگویانه 45رمز موفقیت در برنامه های نت پیشگویانه (PdM) 46چگونگی تعیین تناوب انجام بازرسی ها 47نگهداری و تعمیرات واکنشی ( Reactive Maintenance ) 49آنالیز روغن 50مقدمه : 50دسته بندی آزمایشها و نتایج : 52نگاهی به مبحث آنالیز روغن ( Oil Analysis ) 54آنالیز روغن چیست ؟ 55آنالیز عناصر فرسایشی 56افزودنی های روغن 58ویسکوزیته Viscosity 58دوده سوخت 59رقیق شدن روغن در اثر اختلاط با سوخت 60آلودگی با آب یا ضدیخ 60اکسیداسیون 61نیتراسیون 62نمونه گیری از روغن 63نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن 64فصل سوم : پمپ های هیدرولیکپمپ های هیدرولیکی 68پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان : 70پمپ های دنده ای Gear Pump 713- پمپ های گوشواره ای Lobe Pumps 734- پمپ های پیچی Screw Pumps 745- پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps 75پمپ های پره ای : 75پمپ های پیستونی 77پمپ های پیستونی شعاعی (Radial piston pumps) 80پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 81راندمان پمپ ها (Pump performance): 82
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابیبازاریابی برای هر نوع حرکت اگاهانه و هدفمند در بازار امروز ضرورت دارد . بازاری که دیگر نه مرز می شناسد و نه مشتری خاصی را در نظر دارد. علم بازاریابی ، مفاهیم بسیار گسترده و متنوعی را در برمی گیرد. در تعریف هیچ یک از علوم ، دانشمندان به توافق قطعی نرسیده اند ، بازاریابی هم از این قاعده مستثنی نیست اما به طور کلی می توان گفت بازاریابی مجموعه فعالیتهایی است که در نتیجه ی آن کالاها و خدمات مورد نیاز مردم در دسترس آنها قرار می گیرد . این فعالیتها از نقطه ی تولید شروع و در نقطه ی مصرف ختم می شود.ما در این تحقیق به کمک استاد صدرالاشرافی سعی کردیم به بررسی راهکارهای بالا بردن فروش در دفتر شرکت مینـو بپردازیم و راه حلهای بازاریابی خود را پیشنهاد و آنها را اجرا کردیم . قطعا فعالیتهای بازاریابی چه در مؤسسات کوچک و چه در مؤسسات بزرگ اثر بخش بوده البته ما نباید این انتظار را داشته باشیم که تمام راه حلها باید گره گشای مشکل باشد ممکن است بعضی از اقدامات در زمینه ی حل یک مشکل کارساز نبوده ،بنابراین ما باید سعی کنیم با چاره اندیشی هر چه بهتر مسأله را برطرف کنیم . ما با تحقیقی که انجام دادیم متوجه شدیم که فعالیتهای بازاریابی همانند داروی درمان برای درد است و فعالیتهای بازاریابی جزء لاینفک سازمانهاست و اگر سازمانی تصور کند که بدون داشتن این واحد می تواند به کارهایش ادامه دهد آنها سخت در اشتباهند و بازاریابی قلب تپنده ی سازمانهاست.معرفـی بـازاریـابـیپایان گرفتن جنگ سرد در دهه ی 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه ای برای ایجاد زیر ساختهای مناسب اقتصادی انجامید.در این دوران اروپای غربی به ایجاد بازاری مشترک با 324 میلیون مصرف کننده روی آورد و اروپای شرقی به صورت بازاری آماده برای محصولات غربی در آمد. از سوی دیگر بدهی های خارجی اقتصاد بسیاری از کشورها را فلج کرد. اینگونه کشورها ، به رغم نیازمندیهای فراوان ، با مشکل نبود قدرت خرید روبه رو شدند از این رو کشورهای پیشرفته برای کسب بازار در اروپا ، آمریکا و خاور دور ، با یکدیگر به رقابت پرداختند. این دگرگونی سبب شد که شرکتها رقیبان خود و تحولات بازار را در گستره ی جهانی جدی بگیرند، هزینه ها را کنترل کنند و به تحولات تکنولوژیک، نوع مواد مصرفی ، ابزارهای مورد استفاده و روشهای مدیریت توجه بیشتری نشان بدهند.دراین زمان ، استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفت. بررسیها نشان داده است که نا موفق بودن شرکتها از ناتوانی آنها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت گرفته است. این شرکتها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می گرفتندو به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته ، به فروش می پرداختند و کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتری ترجیح می دادند.اکنون که بازاریابی مورد توجه روزافزون سازمانها و نهاد های خصوصی و دولتی و همچنین ملتها قرار گرفته و از مرحله توزیع و فروش به فلسفه ای پیچیده برای ارتباط پویای سازمانها با بازارهایشان تبدیل شده است، اغلب شرکتهای کوجک و بزرگ رفته رفته از تفاوت بین فروش و بازاریابی آگاه شده اند.تعریف بازاریابی جدیدتعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است ، مانند گروهی از فعالیتهای تجاری وابسته ، پدیده ای بازرگانی ، فر آیند اقتصادی ، فر آیند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات ، فر آیند تعدیل عرضه و تقاضا و بسیار معانی دیگر. هر کدام از این تعاریف بیان کننده ی گوشه ای از فعالیتهای بازاریابی است . امروزه صاحبنظران ، بازاریابی را فرآیند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می کنند. به نظر فیلیپ کاتلر بازاریابی عبارتست از : (( فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فر آیند مبادله)).این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر یک را مورد بحث قرار می دهیم :1- نیازها و خواسته هامنشأ و رکن اساسی بازاریابی ، نیازها و خواسته های انسان است . بشر برای ادامه حیات خود به غذا ، هوا ، آب ، لباس و ... نیاز دارد . محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است، به عبارت دیگر محصول عبارتست از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد . نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. این محرومیت آرامش آدمی را بر هم می زند و در او شوقی برای برطرف کردن آن به وجود می آورد. شخص چیزهای خاصی را که ارضا کننده خواسته های اوست ، خارج از وجود خویش تصور می کند . این چیزها محصولات نامیده می شوند.دانلود گزارش کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابیکارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابی دفتر شرکت پگاهفهرست مطالبفصل اول : معرفی بازاریابیمقدمـهمعرفـی بـازاریـابـیتعریف بازاریابی جدید1- نیازها و خواسته ها2- مبادله3- بازارتعریف و مفهوم بازار- ابعاد گوناگون مارکتینگ- تعریفی دیگر از بازاریابی- مدیریت بازاریابی در سازمان- وظایف مدیریت بازاریابیانواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی- تقاضای منفی :نبودن تقاضا :- تقاضای پنهان:- تقاضای تنزلی :- تقاضای فصلی ( نامنظم ) :- تقاضای کامل:- تقاضای بیش از حد:- انواع گرایشات بازاریابی- سیستم بازار- تجزیه و تحلیل محیط بازاریابیفصل دوم : انواع بازاریابیانـواع بـازاریـابی1- بازاریابی خود ( شخصی )2- بازاریابی سازمان3- بازاریابی مکان4- بازاریابی ایده5- بازاریابی خدماتی- ویژگیهای امور خدماتیمدیریت بازاریابی خدمات- آمیخته بازاریابی خدماتفصل سوم : طرح بازاریابیطرح بـازاریـابـی ( Marketing Plan)- طرح بازاریابی چیست ؟- مزایای طرح بازاریابی- ساختار طرح بازاریابی- آماده سازی طرح بازاریابی- اهداف بازاریابی- استراتژی بازاریابی- تاکتیک های بازاریابی- اجرا ، کنترل و ارزیابیتقسیم بـازار و تعییـن بـازار هـدف- تقسیم بندی بازار چیست؟معیارهای تقسیم بازار- روشها و متغیرهای تقسیم بازارفصل چهارم : تقسیم بازار و تعیین هدف- تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی- تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی- تقسیم بازار بر اساس عوامل روانشناختیتقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری- انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیتاستراتژی های مختلف انتخاب بازار هدف- عوامل موثر در انتخاب استراتژی بازاریابیفصل پنجم : تبلیغـات- تبلیغات بازرگانی- اثر اقتصادی تبلیغات- هـدف از تبلیغات بازرگانیاهـداف تبلیغـاتبه طور کلی احتیاجات تبلیغاتی کالاها را به سه مرحله تقسیم می کنند- اجزاء آگهی- تنظیم آگهی- سه اصل کلی در تنظیم آگهی ها باید رعایت گردد :- مواردیکه در هنگام تنظیم آگهی باید مد نظر باشد :- ایده و ابتکار در تبلیغات و بازار یابی- سنجش آگهی- دو اصل حاکم بر کلیه ی فعالیتهای تبلیغاتی:- رابطه ی تبلیغات وموفقیت چیست؟مزایای هـدف گذاری تبلیغاتفصل ششم : فعالیت های ترفیعی و تشویقیفعـالیتهـای تـرفیعـی و تشـویقـیماهیت و اهمیت ترفیعات و تشویقات- روشهای ترفیع- اهمیت ترفیع در بازاریابی جدید- فرآیند ارتباطاتتعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویقیعوامل موثر در ترکیب ترفیعآمیخته ترفیع و تشویق- اجزای آمیخته ترفیع و تشویق- تبلیغات و آگهی هاتصمیمات اصلی در امور تبلیغات و آگهی هاپیشبرد فروش- تصمیمات اصلی در امور پیشبرد فروشروابط عمومیتنظیم اهداف روابط عمومی- انتخاب پیامها و وسایل روابط عمومیاجرای برنامه روابط عمومیارزیابی نتایج روابط عمومیفروش حضوریطبیعت و اهمیت فروش حضوری- مزیتهای نسبی فروش حضورینیروی فروش : برنامه ریزان استراتژیکانواع مشاغل فروشفرآیند استراتژیک فروش حضوریمدیریت استراتژیک نیروی فروشانتخاب نیروی فروشآموزش نیروی فروشسیستم پرداخت پاداش( جبران خدمات نیروی فروش )سرپرستی نیروی فروشارزیابی عملکرد فروشندهپایه های ارزیابیفصل هفتم : معرفی سازمان و شرکتمعرفی سازمانفهرست منابع