دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلت



این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلت

اهداف و مزایای کنترل کیفیت
هدف از تاسیس ، ایجاد و فعالیت تمامی موسسات و سازمانهای اجتماعی از قبیل کارخانجات صنعتی و ... تولید محصولات و یا ارائه خدماتی است که مشخصۀ اصلی آن انطباق به مورد مصرف میباشد. عبارت انطباق با مورد مصرف به عنوان معنی اساسی کیفیت یک کالا و یا خدمت تعریف می گردد. برای دستیابی به هدف فوق، واحدهای تولیدی مانند یک ارگانیزم زنده فعالیت های مختلفی را انجام میدهند.یک کارخانه صنعتی نیز از طریق به کارگیری بخشهای معین و سیستمهای مشخص با عملکرد گوناگون مانند امور مالی، بازاریابی، امور پرسنل و ... به فعالیت می پردازد.
از مهمترین سیستم های موجود در یک کارخانه یا واحد صنعتی سیستمی است که به منظور دستیابی به هدف کیفیت و یا انطباق تولید با مورد مصرف فعالیت می کند، اهمیت عملکرد این سیستم به این دلیل است که بقای یک کارخانه وابسته به درآمد حاصل از فروش تولیدات آن بوده و توانایی فروش تولیداتش وابسته به مناسب بودن آنها برای استفاده می باشد.
عملکرد سیستم کیفیت وابسته به فعالیت مجموعۀ وسیع از سیستمهای دیگر دارد.
تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید محصولات مطابق با مشخصات تعیین شده انجام پذیرد، بنابراین باید فرآیند تولیدی را کنترل نموده تا به کیفیت مطلوب دست یابند.
تولید محصولات معیوب باعث نارضایتی مشتریان و کاهش نرخ تقاضا نسبت به محصول ارائه شده می گردد، زیان حاصل از این امر و هم چنین هزینه های مصرف شده برای تولید این قطعات، از دست رفتن موقعیت های تجاری که به علت تاخیر در ارسال کالا برای مشتریان ایجاد می شود و اثرات دیگر یک تولید نا مرغوب، می تواند عامل ایجاد ضرر و زیان قابل ملاحظه ای برای یک واحد صنعتی گردد.


دانلود گزارش کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلت
کارآموزی کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلت
گزارش کار آموزی مدیریت: کنترل کیفی در کارخانه قوای محرکه نیکروسیکلت
قوای محرکه نیکروسیکلت


فهرست مطالب

فصل اول : ادبیات موضوع

- مقدمه

- تاریخچه کنترل کیفیت

- تعریف کنترل کیفیت

- اهداف و مزایای کنترل کیفیت

- لزوم کنترل کیفیت

فصل دوم : معرفی مکان کار آموزی

-  تاریخچۀ شرکت

-  اهداف شرکت

-  بخش شماره گذاری شاسی

-  انبار مواد اولیه

-  تست شاسی

-  بخش نصب پلاک و ثبت مشخصات

- فصل سوم : شناخت وضعیت موجود

-   پیش مونتاژها

-  مونتاژ فرمان

-  مونتاژ محور عقب و جلو

-  مونتاژ موتور

فصل چهارم : کنترل فرآیند تولید با روشهای آماری

- مقدمه

- مراحل تهیۀ نمودارهای کنترل

- منظور و مقصود از تهیۀ نمودار کنترل

- فصل پنجم : تجزیه و تحلیل

- تجزیه و تحلیل نمودارهای کنترل در بررسی سیستم های علت

- انواع مشخصات نمودار کنترلی

- نمودارهای کنترل برای مشخصه های متغیر

- اصول آماری نمودارهای کنترل

- اصول آماری نمودار کنترل R

- لزوم به کارگیری هم زمان نمودارهای کنترل میانگین و دامنه

- اصول آماری نمودار X   با استفاده از تخمین S

- اصول آماری نمودار کنترل S

- اصول آماری نمودار کنترل میانگین با دامنۀ متحرک

- نمودارهای کنترل وضعی

- نمودار کنترل نسبت اقلام معیوب – نمودار p

- اصول آماری نمودارهای کنترلی p

- نمودار کنترلی برای تعداد اقلام معیوب – نمودار np

- نمونه گیری در نمودار کنترل p و np

- نمودار کنترل تعداد نقص ها ( c و u )

- اصول آماری نمودار کنترلی c

- نمودار کنترلی تعداد نقص ها در واحد محصول – نمودار u

- اندازه نمونه در نمودارهای کنترل c و u

- تحت کنترل در آوردن نمودارهای کنترل وصفی 

- کاربرد نمودارهای وصفی به عنوان روش کنترل آماری فرآیند و بازرسی 

- نمودار استخوان ماهی برای تاب برداشتن شاسی 

- نمودار استخوان ماهی برای سوختن موتور 

- نمودار پارتو

- تجزیه و تحلیل نمودار پارتو

- فصل ششم :

نتایج و پیشنهادات



دانلود فایل

گزارش کارآموزی جوشکاری دستی قوس برقی smaw



این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی جوشکاری دستی قوس برقی smaw

جوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W):
قوس برقی در سال 1807توسط سرهمفری دیوی کشف شد ولی استفاده از آن در جوشکاری فلزات به یکدیگر هشتاد سال بعد از این کشف ، یعنی در سال 1881 اتفاق افتاد. فردی به نام آگوست دیمری تنز در این سال توانست با استفاده از قوس برقی و الکترود ذغالی صفحات نگهدارنده انباره باطری را به هم متصل نماید.بعد از آن یک روسی به نام نیکولاس دی بارنادوس با یک میله کربنی که دسته ای عایق داشت توانست قطعاتی را به هم جوش دهد. وی در سال 1887 اختراع خود را در انگلستان به ثبت رساند.این قدیمی ترین اختراع به ثبت رسیده در عرصه جوشکاری دستی قوسی برقی می باشد.فرایند جوشکاری با الکترود کربنی در سالهای 1880و1890در اروپا و آمریکا رواج داشت ولی استفاده از ولت زیاد (100 تا 300ولت)و آمپر زیاد (600تا 1000آمپر)در این فرایند و فلز جوش حاصله که به علت ناخالصیهای کربنی شکننده بود همه باعث می شد این فرایند با اقبال صنعت مواجه نشود.
جهش از این مرحله به مرحله فرایند جوشکاری با الکترود فلزی در سال 1889 صورت گرفت.در این سال یک محقق روس به نام اسلاویانوف و یک آمریکایی به نام چارلز کافین(بنیانگذار شرکت جنرال الکتریک)هرکدام جداگانه توانستند روش استفاده از الکترود فلزی در جوشکاری با قوس برقی را ابداع نمایند.
در آغاز قرن بیستم جوشکاری دستی با قوس برقی مورد قبول صنعت واقع شد. علیرغم ایرادهای فراوان(استفاده از مفتول لخت و بدون روکش)مورد استفاده قرار گرفت.در آمریکااز مفتول لخت که دارای روکش نازکی از اکسید آهن که ماحصل زنگ خوردگی طبیعی و یا بخاطر پاشیدن عمدی آب بر روی کلافهای مفتول قبل از کشیده شدن نهایی بود استفاده می شد و گاهی این مفتول لخت با آب آهک آغشته می شد تا در هر دو وضعیت بتواند ثبات قوس برقی را بهتر فراهم آورد.آقای اسکار کجل برگ سوئدی را باید پدر الکترودهی روکش دار مدرن شناخت وی نخستین شخصی بود که مخلوطی از مواد معدنی و آلی را به منظور کنترل قوس برقی و خصوصیات مورد نظر از فلز جوش حاصله با موفقیت به کار برد.وی اختراع خود را در سال 1907 به ثبت رساند.ماشینهای جوشکاری با فعالیت های فوق الذکر به روند تکاملی خود ادامه می دادند.در سالهای 1880 مجموعه ای از باطری پر شده به عنوان منبع نیرو در ماشین های جوشکاری به کار گرفته شد.تا اینکه در سال 1907 نخستین دستگاه Generator جوشکاری به بازار آمریکا عرضه شد.
◄   جوشکاری با گاز یا شعله:
جوشکاری با گاز یا شعله یکی ازاولین روشهای جوشکاری معمول در قطعات آلومینیومی بوده و هنوز هم در کارگاههای کوچک در صنایع ظروف آشپزخانه و دکوراسیون و تعمیرات بکارمیرود. در این روش فلاکس یا روانساز یا تنه کار برای برطرف کردن لیه اکسیدی بکار میرود.


دانلود گزارش کارآموزی جوشکاری دستی قوس برقی smaw
جوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W)

فهرست مطالب

جوشکاری دستی قوس برقی(S.M.A.W):
جوشکاری با گاز یا شعله:
اجزا مشعل: 
پیچیدگی (Distortion) :
 بعضی راهکارهای مقابله با اعوجاج:
عوامل مهم بوجود آمدن اعوجاج :
انواع کنترل ماشینهای ابزار
۱-کنترل مکانیکی :
۲-کنترل هیدرولیکی :
۳ـکنترل الکتریکی :
الف) کنترل بادامکی : 
ب)کنترل برنامه ای :
ج)کنترل عددی(NC) :
 تاریخچه ماشین تراش:
انواع ماشین های تراش و ساختمان آنها:
ماشین تراش کوچک مرغک دار:
ماشین های تراش ابزار سازی:
ماشینهای تراش معمولی نرم شده:
ماشین های تراش با قطر کارگیر و طول زیاد:
ماشین تراش پیشانی تراش:
ماشین تراش عمودی:
Angular distortion
shopirani.ir
Longitudinal shrinkage 
قسمتهای مهم کنترل و تنظیم کننده
Transverse shrinkage
سوپرت دستی
صفحه مخروطی تغییر محور اصلی
جدول مقدار پیشروی رنده
وظیفه اصلی ماشین تراش
اساس ماشینهای تراش
نیروهائیکه بر ابزار برش اثر می‌گذارند
عوامل سرعت برش مناسب برای هر ماشین
فرمول مقدار سرعت برش
تعیین دور ماشین توسط دیاگرام
انواع ماشین‌های تراش و ساختمان آنها
ماشین تراش کوچک مرغک دار
ماشین‌های تراش ابزار سازی
ماشینهای تراش معمولی نرم شده
قلم‌های نراشکاری
ماشین تراش پیشانی تراش
ماشین تراش عمودی
اجزاء اصلی ماشین تراش و وظیفه هریک:
ریل (میز)ماشین
دستگاه یاطاقان محور اصلی (پیش دستگاه با جعبه دنده سرعت)
دستگاه مرغک
دستگاه حامل سو پرت:
جعبه دنده بار (گیربکس)
ابزار بندهای ماشین های ابزار
غلاف :
مادگی 
گیره 
شمش ها ی موازی :
گیره جناقی



دانلود فایل

گزارش کارورزی در شرکت مشاورین طرح و ساختمان


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد


موضوع : گزارش کارورزی در شرکت مشاورین طرح و ساختمان

اجرای کـارهـای ساختمانی شـامـل مراحـل متعددی است که ضمن آن افراد با ماشین آلات ساختمانی، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . این روابط و ویژگی ها امکان وقـوع حوادث بـرای نیروی انسـانی را افـزایش می دهـنـد . محـافظت از افراد انسانی در قبال حوادث نـاشـی از کـار از اهمیت ویژه ای برخوردار اسـت . از این رو بـاید ابـزار و ماشین آلات بـه طور مستمر مورد بازرسی کامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود . در بکار گیری ماشین ها نیز باید از افراد با تجربه استفاده شود . برای تامین ایمنی کارگاه هـای ساختمانی بـاید همه ی کـارهـا بـا دقت و برنامه ریزی دقیق انجام گیرند. در ضمن باید دقت داشته باشیم کـه هنگام کار یا تخلیه ی مصالح مزاحمتی برای همسایگان و سایرین ایجاد نشود. همچنین از انجام کارهای پر سر و صدا در شب خودداری شود . در صورتی که لازم است کاری در شب انجام شود باید قبلا اجازه ی شهرداری و مقامات مسئول کسب شـود .
شناسایی زمینی که ساختمان را بر روی آن بنا می کنیم
زمین نام پوسته سرد ومنجمد شده ای است که روی آن زندگی می کنیم وساختمانهای خود را بر روی آن بنا می کنیم مهندس طراح قبل از هر چیزی باید زمین محل ساختمان را مورد آزمایش قرار دهد و از اجزاء آن در لایه های مختلف مطلع شود .مهندس طراح قبل از هر چیزی محل ساختمان را باید مورد آزمایش قرار دهد تا بداند که بر روی چه چیز ساختمان را بنا می کند .زمین آیا رسی است یا اینکه مردابی است ویا شنی و ماسه ای است . 
شناسایی خاک می تواند به وسیلة نمونه برداری انجام پذیرد آسانترین روش ‹‹ چاه زنی ›› می باشد که با کمک نمونه برداری به ما امکان شناخت قشرهای زیرین خاک را می دهد .بهترین روش نمونه برداری از ابتدا تا انتهای چاه می باشد نمونه خاک ها را در ظرفی مکعبی شکل به ابعاد c  m 30 * 20 * 20 قرار داده وسپس آن را بسته وبا یک نوار چسب مناسب درزهای آن را مسدود می کنیم در روی جعبه نیز مشخصات محل وعمق مورد نظر را یادداشت می کنیم .
حفاری چاه تا رسیدن به خاک خوب باید ادامه داشته باشد. ابتدا در آزمایشگاه ،دانه های متشکل خاک را از نظر اندازه ودرشتی بررسی می کنیم وهمچنین نسبت وزنی آنها را با یکدیگر می سنجیم به این عمل ‹‹ تجزیه وتحلیل دانه بندی خاک ›› می گویند .
پـیـاده کـردن نـقـشـه 
هدف از پیاده کردن نقشه به معنی انـتـقـال نقشه ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین با ابعاد اصلی می باشد. بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون هـا و ابعاد آنها روی زمین مشخص گردد. در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه ی پی کنی استفاده می شـود. بـرای نقشه ی ساختمان هـای مهم معمولا از دوربین نقشـه بـرداری استفاده می شـود. برای نقشه ی ساختمان های کوچک و معمولی از مـتـر و ریسمان کـار استفاده می شـود . در کارگاه مورد نظر ما نیز از همین روش استفاده شد .
کــارگــران بـا حـضـور مهندس نـاظـر بـه پیاده کـردن دقیق نقشه فونداسیون اقـدام کـردنـد. بـه گـونـه ای که به وسیله ی متر، ریسمان کار و گچ  کاملا ابعاد فونداسیون را مشخص کرده و آن را در زمین پیاده کـردنـد.
پی کنی و خاکبرداری  فونداسیون :
ابتدا بعد از این که نقشه ها را پیاده کردیم شروع به پی کنی نقشه از روی خط گچی که روی پلان را مشخص می کند ، می کنیم.
بعد از پیاده کردن محور ها و به منظور اقدام برای خاکبرداری شالوده با توجه به نقشه های فونداسیون و بر اساس بنچ مارک که توسط سازمان نقشه برداری تهیه شده است ( در این پروژه در محل ضلع جنوب غربی دیوار محوطه و برابر 100 می باشد ) ، عملیات قرائت کدهای طبیعی زمین در نقاط مشخص شده روی کروکی نقشه آغاز خواهد شد.
دلایل پی کنی
1 _ رسیدن به زمین بکر : به علت این که ما می خواهیم ستون ها و تمام دیوارها را به زمین متصل کنیم ، به یک زمینی احتیاج داریم که سخت و محکم باشد تا بتواند نیروی وارده از طرف بارها را که به زمین منتقل می شود را تحمل کند.

2 _ برای حفاظت و مراقبت از پایه پی : برای حفاظت و مراقبت از پی و پایه ساختمان در مقابله با عوامل جوی از جمله رطوبت زمین، زلزله ، رانش وسایر عوامل جوی.
ما برای این کار در تمام زمین ها حتی زمین های بکری که در دست داریم باید در حدود 40 الی 50 سانتی متر پی کنی داشته باشیم. 
( البته عرض و طول وعمق پی کنی بستگی به وزن کلی ساختمان دارد. )
بتن لاغر 
قبل از ریختن بتن مگر سطح زمین باید کاملاً از فضولات طبیعی پاک
گردد و سطح سنگ ها را کاملاً شسته و سپس حدود 10 سانتی متر بتن مگر ( کم سیمان ) می ریزیم.
بتن مگر که به آن بتن لاغر یا بتن کم سیمان هم می گویند اولین قشر پی سازی در پی های نقطه ای می باشد . مقدار سیمان در بتن مگر در حدود 100 الی 150 کیلو گرم بر متر مکعب می باشد.
در پی های نقطه ای بتن مگر به دو دلیل اجرا می گردد:
1 _ اولاً برای جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی پی با  خاک.
2 _ دوماً این که برای رگلاژ کف پی و ایجاد سطح صافی برای ادامه پی سازی. ( معمولاً قالب بندی چوبی و آرماتور بندی از روی بتن مگر شروع می شود. ) بعد از خشک شدن بتن مگر نوبت به قالب بندی پی می رسد که در صفحات بعد به تفصیل توضیح داده خواهد شد. ( قالب بندی به اندازه پی مشخص شده در نقشه بستگی دارد. )
خم کردن میل گردها و آرماتورها 
مهندس ناظر با توجه به نقشه های اجرایی طول خم و زاویه ی خم را به آرماتوربند اعلام کرده و وی موظف شد تا آرماتورها را به اندازه مناسب بریده و خم کند . برای خم کردن آرماتورها بهتر است از دستگاه خم کننده استفاده کرد. اما در اغلب کارگاه ها آرماتورها را روی میز کار چوبی و توسط آچار گوساله خم می کنند. برای عملکرد بهتر باید آرماتورها به آهستگی خم شوند و بعد از خم شدن بهتر است از به حالت اول درآوردن آرماتور جلو گیری شود.



دانلود گزارش کارورزی در شرکت مشاورین طرح و ساختمان
کارورزی شرکت مشاورین طرح و ساخت فردا مرغداری ایران رودسر


فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

کارهای قبلی شرکت  مشاورین طرح و ساخت فردا

انواع محصولات تولیدی و خدماتی

ماشین آلات موجود در شرکت

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

فصل دوم

دستورالعملهای حفاظتی و ایمنی کارگاه ها

شناسایی زمینی که ساختمان را روی آن بنا می کنیم

پیاده کردن نقشه

پی کنی و خاک برداری فونداسیون

دلایل پی کنی

بتون لاغر

خم کردن میل گردها و آرماتورها

نکاتی در مورد لزوم آرماتوربندی

وصله کردن میل گردها

آرماتوربندی

آرماتورهای عرضی

قلاب

رکابی

نکاتی در مورد شناژ

قالب بندی

انواع قالب بندی

خمیر سیمان

دانه های سنگی بکار رفته در بتون

ساخت بتون

بتون ریزی فونداسیون

مزایای پی های بتونی

قالب بندی ستون ها

نکات لازم در بتون ریزی و تراکم آن

بتون ریزی ستون ها

زمان و روش قالب برداری

سقف

بتون ریزی سقف

دیوار چیست

آجر

ملات

کشیدن دیوار و پارتیشن ها

اصول کلی استفاده از آجر در بنایی

شمشه کشی

کف سازی

انواع کف سازی در ساختمان

کف سازی بر روی خاک


این گزارش کارآموزی شامل تصاویر مربوطه می باشد



دانلود فایل

گزارش کارآموزی موتور های دیزل و پمپ های هیدرولیک


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی موتور های دیزل و پمپ های هیدرولیک

موتورهای دیزل ، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.
همانگونه که می‌دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. 
تاریخچه 
در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می‌گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش‌رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می‌شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد.
در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.
طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.
پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در موتورها مناسب بودند متعادل شد.
موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. 
تقسیمات موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلا می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و ... 
ساختمان ساختار موتورهای دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.
_پمپ انژکتور :__ وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد. 
انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند. 
فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند. 
لوله‌های انتقال سوخت : می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند. 
توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند. 
طرزکار 
همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند. 
موتورهای دیزلی 
موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ارزانتر و مقرون به صرفه تر هستند. موتور دیزلی فقط هوا را دریافت داشته، آنرا فشرده کرده و بعد سوخت را درون هوای فشرده تزریق می نماید. گرمای هوای فشرده فورآً سوخت را روشن می سازد. موتور بنزینی در نسبت 8:1 تا 12:1 فشرده شده در حالیکه موتور دیزلی در نسبت 14:1 تا حداکثر 25:1 فشرده می گردد. نسبت بالای فشردگی موتور دیزلی سبب کارآیی بهتر آن می شود. موتور دیزلی فقط از تزریق سوخت مستقیم استفاده می نماید. سوخت دیزلی مستقیماً وارد سیلندر می گردد. موتور دیزلی شمع نداشته فقط گرمای هوای فشرده است که سوخت را در آن روشن می سازد. یکی از تفاوتهای بزرگ موتور بنزینی و دیزلی تزریق سوخت آن می باشد. بیشتر موتورهای ماشین از سوپاپ تزریق یا کاربراتور استفاده می کنند. بنابراین تمام سوخت در سیلندر بارگذاری شده سپس فشرده می گردد. فشردگی ترکیب سوخت / هوا نسبت فشردگی موتور را محدود می سازد. اگر فشردگی هوا خیلی زیاد باشد ترکیب سوخت / هوا فوراً مشتعل گشته و صدای تق تق را بوجود می آورد. دیزل فقط هوا را فشرده ساخته طوریکه نسبت فشردگی می تواند زیاد شود. نسبت فشردگی زیاد، نیروی زیادی را ایجاد خواهد نمود. سوخت دیزلی سنگینتر بوده بتدریج تبخیر می گردد، نقطه جوش آن بیشتر از نقطه جوش آب است، دارای اتمهای کربن زیادی است

دانلود گزارش کارآموزی موتور های دیزل و پمپ های هیدرولیک
موضوع کار آموزی موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک 
گزارش کارآموزی مکانیک در مورد موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک


فهرست مطالب
 
فصل اول : معرفی موتور دیزل
موتور دیزل 1
ریشه لغوی 1
دید کلی 1
تاریخچه 2
تقسیمات 3
ساختمان 4
طرزکار 4
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه 9
زمان تنفس : 9
زمان تراکم : 10
زمان قدرت : 10
زمان تخلیه : 11
سیکل موتور دوزمانه دیزل 11
موتورهای دیزل دو زمانه چگونه کار می کند؟ 11
نحوه ی کار چرخه 12
موتورهایGeneral Motors EMD 15
مزایای موتورهای دیزل 23
کارآیی بهتر از نظر مصرف سوخت : 23
توان بیشتر : 23
دوام بیشتر : 24
کاهش انتشار آلاینده ها : 25
معرفی موتورهای گاز سوز 25
1- انواع موتورهای احتراق داخلی سیلندر پیستونی 25
2- موتورهای گازی 29
3- کاربردها 32
4- مشخصه های طراحی 33
گاز طبیعی و موتورهای دیزل 35
• طرح ساختاری مبدل های کاتالیستی 37
• مواد افزودنی سوخت 39

فصل دوم : تعمیر و نگهداری
تعمیر و نگهداری 42
نگهداری و تعمیرات پیشگویانه ( Predictive Maintenance ) 42
فعالیتهای نت پیشگویانه (PdM) : 42
مزایای آشکار و پنهان در اجرای نت پیشگویانه 45
رمز موفقیت در برنامه های نت پیشگویانه (PdM) 46
چگونگی تعیین تناوب انجام بازرسی ها 47
نگهداری و تعمیرات واکنشی ( Reactive Maintenance ) 49
آنالیز روغن 50
مقدمه : 50
دسته بندی آزمایشها و نتایج : 52
نگاهی به مبحث آنالیز روغن ( Oil Analysis ) 54
آنالیز روغن چیست ؟ 55
آنالیز عناصر فرسایشی 56
افزودنی های روغن 58
ویسکوزیته Viscosity 58
دوده سوخت 59
رقیق شدن روغن در اثر اختلاط با سوخت 60
آلودگی با آب یا ضدیخ 60
اکسیداسیون 61
نیتراسیون 62
نمونه گیری از روغن 63
نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن 64

فصل سوم : پمپ های هیدرولیک
پمپ های هیدرولیکی 68
پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان : 70
پمپ های دنده ای   Gear Pump 71
3- پمپ های گوشواره ای  Lobe Pumps 73
   4- پمپ های پیچی  Screw Pumps 74
5- پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps 75
پمپ های پره ای : 75
پمپ های پیستونی 77
پمپ های پیستونی شعاعی  (Radial piston pumps) 80
   پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 81
راندمان پمپ ها (Pump performance): 82



دانلود فایل

گزارش کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابی

بازاریابی برای هر نوع  حرکت اگاهانه و هدفمند در بازار امروز ضرورت دارد . بازاری  که دیگر نه مرز می شناسد و نه مشتری  خاصی را در نظر دارد. علم بازاریابی ، مفاهیم بسیار گسترده و متنوعی را در برمی گیرد. در تعریف هیچ یک از علوم ، دانشمندان به توافق قطعی نرسیده اند ، بازاریابی هم از این قاعده مستثنی نیست اما به طور کلی می توان گفت بازاریابی مجموعه فعالیتهایی است که در نتیجه ی آن کالاها و خدمات مورد نیاز مردم در دسترس آنها قرار می گیرد . این فعالیتها  از نقطه ی تولید شروع و در نقطه ی مصرف ختم می شود.
ما در این تحقیق به کمک استاد صدرالاشرافی سعی کردیم به بررسی راهکارهای بالا بردن فروش در دفتر شرکت مینـو بپردازیم و راه حلهای بازاریابی خود را پیشنهاد و آنها را اجرا  کردیم . قطعا فعالیتهای بازاریابی چه در مؤسسات کوچک و چه در مؤسسات بزرگ اثر بخش بوده البته ما نباید این انتظار را داشته باشیم که تمام راه حلها باید گره گشای مشکل باشد ممکن است بعضی از اقدامات در زمینه ی حل یک مشکل کارساز نبوده ،بنابراین ما باید سعی کنیم با چاره اندیشی هر چه بهتر مسأله را برطرف کنیم . ما با تحقیقی که انجام دادیم متوجه شدیم که فعالیتهای بازاریابی همانند داروی درمان برای درد است و فعالیتهای بازاریابی جزء لاینفک سازمانهاست  و اگر سازمانی تصور کند که بدون داشتن این واحد می تواند به کارهایش ادامه دهد آنها سخت در اشتباهند و بازاریابی قلب تپنده ی سازمانهاست.
معرفـی بـازاریـابـی 
پایان گرفتن جنگ سرد در دهه ی 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه ای برای ایجاد زیر ساختهای مناسب اقتصادی انجامید.در این دوران اروپای غربی به ایجاد بازاری مشترک با 324 میلیون مصرف کننده روی آورد و اروپای شرقی به صورت بازاری آماده برای محصولات غربی در آمد. از سوی دیگر بدهی های خارجی اقتصاد بسیاری از کشورها را فلج کرد. اینگونه کشورها ، به رغم نیازمندیهای فراوان ، با مشکل نبود قدرت خرید روبه رو شدند از این رو کشورهای پیشرفته برای کسب بازار در اروپا ، آمریکا و خاور دور ، با یکدیگر به رقابت پرداختند. این دگرگونی سبب شد که شرکتها رقیبان خود و تحولات بازار را در گستره ی جهانی جدی بگیرند، هزینه ها را کنترل کنند و به تحولات تکنولوژیک، نوع مواد مصرفی ، ابزارهای مورد استفاده و روشهای مدیریت توجه بیشتری نشان بدهند.
دراین زمان ، استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفت. بررسیها نشان داده است که نا موفق بودن شرکتها از ناتوانی آنها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت گرفته است. این شرکتها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می گرفتندو به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته ، به فروش می پرداختند و کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتری ترجیح می دادند. 
اکنون که بازاریابی مورد توجه روزافزون سازمانها و نهاد های خصوصی و دولتی و همچنین ملتها قرار گرفته و از مرحله توزیع و فروش به فلسفه ای پیچیده برای ارتباط پویای سازمانها با بازارهایشان تبدیل شده است، اغلب شرکتهای کوجک و بزرگ رفته رفته از تفاوت بین فروش و بازاریابی آگاه شده اند.
تعریف بازاریابی جدید
تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است ، مانند گروهی از فعالیتهای تجاری وابسته ، پدیده ای بازرگانی ، فر آیند اقتصادی ، فر آیند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات ، فر آیند تعدیل عرضه و تقاضا و بسیار معانی دیگر. هر کدام از این تعاریف بیان کننده ی گوشه ای از فعالیتهای بازاریابی است . امروزه صاحبنظران ، بازاریابی را فرآیند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می کنند. به نظر فیلیپ کاتلر بازاریابی عبارتست از : (( فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فر آیند مبادله)).
این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر یک را مورد بحث قرار می دهیم :
1- نیازها و خواسته ها
منشأ و رکن اساسی بازاریابی ، نیازها و خواسته های انسان است . بشر برای ادامه حیات خود به غذا ، هوا ، آب ، لباس و ... نیاز دارد . محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است، به عبارت دیگر محصول عبارتست از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد . نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. این محرومیت آرامش آدمی را بر هم می زند و در او شوقی برای برطرف کردن آن به وجود می آورد. شخص چیزهای خاصی را که ارضا کننده خواسته های اوست ، خارج از وجود خویش تصور می کند . این چیزها محصولات نامیده می شوند. 


دانلود گزارش کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابی
کارآموزی راهکارهای افزایش فروش بازاریابی دفتر شرکت پگاه


فهرست مطالب

فصل اول : معرفی بازاریابی
مقدمـه
معرفـی بـازاریـابـی 
تعریف بازاریابی جدید
1- نیازها و خواسته ها
2- مبادله
3- بازار
تعریف و مفهوم بازار 
- ابعاد گوناگون مارکتینگ 
- تعریفی دیگر از بازاریابی
- مدیریت بازاریابی در سازمان
- وظایف مدیریت بازاریابی
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی
- تقاضای منفی :
 نبودن تقاضا :
- تقاضای پنهان:
- تقاضای تنزلی :
- تقاضای فصلی ( نامنظم ) :
- تقاضای کامل:
- تقاضای بیش از حد:
- انواع گرایشات بازاریابی
- سیستم بازار
- تجزیه و تحلیل محیط بازاریابی

فصل دوم : انواع بازاریابی
انـواع بـازاریـابی 
1- بازاریابی خود ( شخصی ) 
2- بازاریابی سازمان
3- بازاریابی مکان
4- بازاریابی ایده 
5- بازاریابی خدماتی 
- ویژگیهای امور خدماتی 
مدیریت بازاریابی خدمات
- آمیخته بازاریابی خدمات

فصل سوم : طرح بازاریابی
طرح بـازاریـابـی (  Marketing Plan)
- طرح بازاریابی چیست ؟
- مزایای طرح بازاریابی
- ساختار طرح بازاریابی
- آماده سازی طرح بازاریابی
- اهداف  بازاریابی
- استراتژی بازاریابی
- تاکتیک های بازاریابی
- اجرا ، کنترل و ارزیابی
 تقسیم بـازار و تعییـن بـازار هـدف
- تقسیم بندی بازار چیست؟
معیارهای تقسیم بازار
- روشها و متغیرهای تقسیم بازار

فصل چهارم : تقسیم بازار و تعیین هدف
- تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی
- تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی
- تقسیم بازار بر اساس عوامل روانشناختی
تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری 
- انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت
استراتژی های مختلف انتخاب بازار هدف
- عوامل موثر در انتخاب استراتژی بازاریابی

فصل پنجم : تبلیغـات
- تبلیغات بازرگانی
- اثر اقتصادی تبلیغات 
- هـدف از تبلیغات بازرگانی 
اهـداف تبلیغـات 
به طور کلی احتیاجات تبلیغاتی کالاها را به سه مرحله تقسیم می کنند 
- اجزاء آگهی 
- تنظیم آگهی 
- سه اصل کلی در تنظیم آگهی ها باید رعایت گردد : 
- مواردیکه در هنگام تنظیم آگهی باید مد نظر باشد : 
- ایده و ابتکار در تبلیغات و بازار یابی 
- سنجش آگهی 
- دو اصل حاکم بر کلیه ی فعالیتهای تبلیغاتی:
- رابطه ی تبلیغات وموفقیت چیست؟
مزایای هـدف گذاری تبلیغات

فصل ششم : فعالیت های ترفیعی و تشویقی
فعـالیتهـای تـرفیعـی و تشـویقـی
ماهیت و اهمیت ترفیعات و تشویقات
- روشهای ترفیع
- اهمیت ترفیع در بازاریابی جدید
- فرآیند ارتباطات
تعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویقی
عوامل موثر در ترکیب ترفیع
آمیخته ترفیع و تشویق
- اجزای آمیخته ترفیع و تشویق
- تبلیغات و آگهی ها
تصمیمات اصلی در امور تبلیغات و آگهی ها
پیشبرد فروش
- تصمیمات اصلی در امور پیشبرد فروش
روابط عمومی
تنظیم اهداف روابط عمومی
- انتخاب پیامها و وسایل روابط عمومی
اجرای برنامه روابط عمومی
ارزیابی نتایج روابط عمومی
فروش حضوری
طبیعت و اهمیت فروش حضوری
- مزیتهای نسبی فروش حضوری
نیروی فروش : برنامه ریزان استراتژیک
انواع مشاغل فروش
فرآیند استراتژیک فروش حضوری
مدیریت استراتژیک نیروی فروش
انتخاب نیروی فروش 
آموزش نیروی فروش
سیستم پرداخت پاداش( جبران خدمات نیروی فروش )
سرپرستی نیروی فروش
 ارزیابی عملکرد فروشنده
پایه های ارزیابی

فصل هفتم : معرفی سازمان و شرکت
معرفی سازمان
فهرست منابع




دانلود فایل