این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارورزی تعمیراتورود تدریجی صنعت آلومینیوم به محدوده صنعت تولید خودرو و در جهت دستیابی به هر یک از شرایط فوق الذکر در آینده امری الزامی بوده و تقریباً دربر گیرنده راه حل مشترک جهت دستیابی به موارد مذکور می باشد. مقایسه قطعات مختلف خودرو تولیدی در دهه های اخیر بیانگیر حذف قطعات با حجم و وزن و هزینه تولید بالا و جایگزینی قطعات سبکتر به جای آنها می باشد.در راستای دستیابی به اهداف یاد شده، ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو از سال 1372 مطالعات اولیه مربوط به تولید قطعات آلومینیومی را به روشهای نوین (ریخته گری با مدلهای تبخیر شونده، ریخته گری فشار پائین و ریخته گری دایکاست) آغاز نمود. تولید قطعه سرسیلندر آلومینیومی پژو (مدل موتور XU9) با استفاده از ماشینهای Low pressure طراحی و ساخت داخل از سال 1378 تولید قطعه بلوک سیلندر XU با استفاده از ماشین دایکاست UBE 2500 ton از سال 1379 و تولید آزمایشی قطعه پوسته کلاچ XU از سال 1380 با استفاده از ماشینهای دایکاست 1600 ton و کسب تائیدیه پژو برای فرآیند و قطعه و نصب قطعات فوق در موتورهای خودروهای سواری پژو، پرشیا و سمند از ابتدای سال 1380 ، به جرأت اولیت تجربه صنعتی تولید قطعات آلومینیومی خودرو با دقت و کیفیت بسیار بالا در کشور می باشد که در حال حاضر در این مقیاس در کشور تجربه دیگری وجود ندارد.تاسیسات موجود کارخانه شامل برق فشار قوی 860 کیلووات، پست برق اصلی در گوشه جنوب شرقی زمین 234 مترمربع و پست های برق داخلی 1 و 2 جمعاً 394 مترمربع، ژنراتور برق اضطراری با 2 موتور ژنراتور کاترپیلار جمعاً 1 مگا وات و ساختمان مربوطه 120 مترمربع که قابلیت پذیرش 1 موتور ژنراتور دیگر را هم دارد، موتورخانه و تولید بخار مرکزی با تاسیسات و زیربنای 750 مترمربع، هواسازهای سالنهای غربی، شرقی و اصلی جمعاً 650 مترمربع و تاسیسات مربوطه، مخازن سوخت (گازوئیل) 220 مترمربع می باشد.مواد اولیه اصلی برای تولید محصولات طرح شامل آلومینیوم آلیاژی 380 و 256 می باشد که با توجه به بررسیهای فنی و نیز استعلام از کارخانجات ریخته گری شمش آلومینیوم و سندیکای آلومینیوم کشور هر کیلوگرم برابر 13000 ریال برآورد گردیده است. مطابق اظهارات مدیرعامل شرکت ایرالکو (روزنامه همشهری، آبان ماه 79) تولید آلومینیوم ایران سالانه 145 هزار تن شمش اولیه و 46 هزار تن شمش ثانویه می باشد که 78% تولید جهانی آلومینیوم را تشکیل می دهد و برنامه های توسعه گسترده ای نیز در این زمینه تدارک دیده شده است.مواد اولیه کمکی موردنیاز برای تکمیل فرآیند تولید و تهیه قطعات سالم شامل مواد گاززدا، مواد جوانه زا، مواد کمک ذوب (فلاکس)، مواد اسپری داخل قالب دایکاست، روغنهای ضد لحیم و هیدرولیک و ... می باشد که کلیه مواد مصرفی کمکی از طریق نمایندگیهای شرکتهای خارجی در داخل کشور قابل تهیه به صورت ریالی می باشند و مشکلی از لحاظ تامین این مواد وجود ندارد.شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو در حال حاضر تولید کننده قطعات آلومینیومی شامل سیلندر، سرسیلندر پوسته کلاج و پوسته گیربکس پژو 405 و همچنین سرسیلندر پژو 206 می باشد.که مجموعه فوق واقع در کیلومتر 17 جاده ترانزیت ابهر – تاکستان در زمینی به مساحت تقریبی 30 هکتار دارای چهار سالن ماهیچه ، ذوب ، سرسیلندر و سیلندر می باشد و همچنین دارای تاسیسات لازم جهت این کار و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و انسانی و واحد تراشکاری و قالبسازی و جوشکاری و واحد آتش نشانی می باشد واحد نگهداری و تعمیرات (نت) شامل واحد نگهداری و تعمیرات سالن HP , LP و ماهیچه و ذوب و واحد خدمات فنی و پروژه می باشد.واحد تعمیرات سالن سرسیلندراین سالن که به سالن LP معروف است دارای دو خط تولید سرسیلندر پژو 405 و یک خط تولید و سرسیلندر پژو 206 می باشد. مقداری گازهای cubing و تمیز کاری این قطعات نیز در این سالن انجام می شود. و قطعه پس از XRay , water test شدن آماده ارسال می گردد.خط تولید سرسیلندر :این خط دارای یک مخزن روغن به نام پاوریک تابلو برق دو دهنه، تابلو برق سه دهنه سه دستگاه ربات، یک دستگاه کوره Holder و سه ماشین جهت تولید می باشد.دانلود گزارش کارورزی تعمیراتتعمیراتفهرست مطالبآشنایی با شرکت صنایع ریخته گری آلومینیوم شرکت ایران خودرو 2واحد تعمیرات سالن سرسیلندر 5خط تولید سرسیلندر 5Power pack 6تابلو برق (شماره 1) 8قطعات داخل تابلو 9ماشین ها 10oprator pancl 12تابلو شماره 2 13درایو indramat 13سروو موتور سه فاز 16رباتها 17ربات unlooder (قطعه بردار) 18ربات LAdel 18تابلو کوره Holder 20DiGiDrive 20S7 22دستگاه نشتی گیری سرسیلندر 36Cubing 37water test 42سنسور 43X – Ray 48پیشنهادات 49
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی در اداره برقوظیفه اداره برق :برق رسانی از خطوط فشار قوی و پستهای توضیح که به محل زندگی مشترکین و تبدیل فشار قوی به فشار ضعیف وآن را دردرب نزل ومکان مورد نظر تحویل دادن و مراقبت کردن ازآن اکنون سعی می کنیم این وظیفه اداره برق را به صورت علمی ونقشه ها و تصاویر به طور کلی توضیح دهیم وباید بگوییم این توضیحات من براساس اداره برق کل کارآموزی و منطق تحت نظر آن می باشد .برق منطقه که من در مورد آن توضیح میدهم :منطقه ای است به اسم ادراره برق منطقه ورامین – پیشوا و نواحی اطراف آن وبرق این منطقه از دو سمت نساره تغذیه می شود .روی این فیدرها 400 متری وصل شده است که 190 ترانس برای مشترکین و مصارف خانگی می باشد و210 ترانس . حال که برق به ترانسهای توزیع رسیده است از سر ترانس به کنتورها وصل می شود .که طبق شکل در مورد ترانس توضیحاتی تا حد توان می دهم .هر ترانس در مرحله اول باید ایمنی آن تضمین شود زیرا توزیع ترانس حساس ترین قسمت برق است چون اگر یک ترانس خراب شود چندین روز و یا شاید چندین هفته طول بکشد تا یک ترانس راعوض و جابه جا کنند ولی اگر هر قسمت توزیع خراب شود با پیچ کردن نیرو می توان دریکی دو روز آن را درست کرد پس برای ایمن نگه داشتن ترانس و جلوگیری از خراب شدن آن در مرحله اول ترانس را طوری درست می کنند که نوسانات نتوانند به ترانس صدمه بزند .برای این کار در سرسال اداره برق هر منطقه یا خود شرکت های خصوصی تحت نظر آن بازدید انجام می دهند که طبق چک لیست های که قبلا"تهیه شده است این کار را انجام می دهند که نمونه این چک لیست آورده شده است .که در این چک لیست ها بازرسی کل ترانس ها و تابلوهای برق توزیع آن نشان داده می شود .توضیح میگردستگاهی است که از آن برای اندازه گیری ارت استفاده می شود ،برای اندازه گیری هریک از آیتم های مقاومتی نسبت به زمین که شامل بدنه ترانس ،بدنه تابلو ،نول می شود که باید کمترین مقاومت را داشته باشد تا در موقعی که رعد وبرق ویا نوسانانی دیگری را که به وجود می آید را به زمین انتقال دهد و صدمه ای به تجهیزات نرسد . باید این مقاومت کمتر از 5 باشد برای تجهیزات زیرا اگر بیشتر باشد این نوسانات به زمین نمی تواند انتقال یابد و تجهیزات دچار صدمه می شوند.دستگاه میگر تشکیل شده از قسمت های زیر است :تشکیل شده از یک عقربه سنج و دارنده یک شمارنده گردان است که مقدار مقاومت را نشان می دهد و دکمه Power که با فشار دادن آن درست کار کردن هریک از سیستمها وباتری را امتحان کنیم .میگر دارای سه سیم با رنگهای زرد ،قهوه ای ،قرمز ،می باشداندازه سیم زرد m 10 و قرمز m 15 و قهوه ای به اندازه دلخواه ،اندازه سیمهای زرد و قرمز به این خاطر زیاد است چون دقیق جای چاله ارت مشخص نیست اگر بخواهیم اندازه هرکدام ازآیتمها را بگیریم دوسیم زرد و قرمز وصل زمین می شوند سیم قهوه ای به آیتم مورد اندازه گیری وصل می شوند و بعد عدد روی دستگاه اندازه آیتم ارت می شود . حال که برق به هر ترانس رسید نوبت به توزیع آن در منطقه مسکونی میرسد که برای این کار اول باید فهمید که چند خانواده یا چند مصرف کننده از این برق استفاده می کنند و چقدر مصرف دارند که ترانس متناسب با مصرف آنها را دراین منطقه قراردهند که اداره برق برای خود لیست ها و میانگین ها مصرف خانواده های مصرف کننده های خصوصی که در اداره برق محل کارآموزی من برای هر خانواده روستایی 3 آمپر مصرف در نظر می گرفتند و به طور مثال برای 35 خانوار از ترانس با قدرت KW 100 استفاده می کردند که همیشه از ترانسهای استفاده می کنند که درآینده هم اگر مصرف کننده جدیدی باشد بتوان به راحتی از ترانس استفاده کرد . وحال بصورت علمی و دقیق برای کارگاهها ،مناطق مسکونی ،0000 توضیح داده شده است .نحوه انتخاب ترانسفورماتور درجریان متناسب با قدرت قراردادی :یکی از مسائلی که در هر انتخاب ترانسفورماتورهای جریان باید مورد توجه قرار گیرد متناسب جریان اسمی طرف اولیه آن را قدرت قراردادی انشعاب مورد نظر می باشد . برای این محصول می توان از رابطه زیر استفاده کرد :با توجه به اینکه براساس مقررات آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق درحال حاضر cosp برابر 9/0 در نظر گرفته شده بنابراین هرآمپر تک فاز در شبکه 220 ولت معادل یک کیلو وات و 5 آمپر سه فاز در شبکه380 * 3 ولت برابر 3 کیلیو وات می باشد .در شبکه 20 کیلو وات نیز هر 100 کیلو وات برابر با 2/3 آمپر ،در شبکه 11 کیلو ولت هر 100 کیلو وات معادل 8/5 آمپر ودر شبکه 33 کیلو ولت هر 100 کیلو وات برابر با 94/1 آمپر است .توان ترانسفورماتور (va) تا n برابر جریان نامی طرف اولیه تقریبا"متناسب با حاصل ضرب (va)n می باشد و تنها ممکن است در n برابر جریان نامی این توان حداکثر تا 10- %خطا داشته باشد بطور مثال ترانسفورماتور جریان با مشخصات 5/100 آمپر و 5>n30 =va به مداری با مصرف 10 ولت آمپر در ثانویه وصل شود وضعیت زیر را پیدا می کند توان ترانسفورماتور در نقطه اشباع 30*5=150va که این توان باید در طرف ثانویه مصرف شود و برای این منظور ضریب مصرف عبارتست از : وچون 5<15 و حدود 3 برابر ضریب اشباع می باشد جریان ثانویه بیش از حد تجاوز زیاد شده و باعث سوختن لوازم اندازه گیری می شود . بنابراین ضروریست مصرف مدارهای متصل به ثانویه برابر با توان ترانسفورماتور جریان باشد باید با افزودن مقاومت در مسیر سیمها ی رابط لوازم اندازه گیری و مصرف رابه توان ترانسفورماتور نزدیک نمود ویا اینکه از ترانسفورماتور با توان کمتر و متناسب با مصرف مدار ثانویه استفاده کرد .ترانسفورماتورهای با کلاس 3-1 /0 را می توان بطور دائم تا 1/2In یعنی تا 20 درصد بیش از جریان نامی اولیه مورد استفاده قرار داد واز ترانسفورماتور های کلاس 1g-3g /0 نیز می توان تا دوبرابر جریان نامی اولیه بطور دائم استفاده کرد . لذا لازم نیست که ترانسفورماتورهای جریان را یک رنج بالاتر از قدرت قراردادی انتخاب کنیم و فقط کافی است نزدیکترین نسبت تبدیل به قدرت قراردادی با توجه به فرمول بند فوق انتخاب شود .دانلود گزارش کارآموزی در اداره برقفهرست مطالبدستورالعمل های ایمنی و فنی 1مهار کردن 1نکات ایمنی نصب اتصال زمین 2بالا رفتن از تیر 4حمل و نقل تیرهای چوبی و سیمانی 6تعویض تیر چوبی یا سیمانی 7نکات ایمنی روی کابینت 9تعویض یک تابلوی توزیع 10تعویض مقره فشار ضعیف 11حذف شاخه های درختان از روی خط 15تعویض کنتور در منزل مشتری 17نکات ایمنی روی ترانس 18نکات ایمنی کار روی کابل 20کار روی کابل بی برق 20کار روی کابلهای برقدار 20نگهداری کابل در رابطه با ایمنی 21نکات ایمنی جوشکاری 22جوشکاری با برق 25جوشکاری با گاز 26نکات ایمنی حمل بار 26نکات کلیه ایمنی 27اداره برق 30توضیح میگر 31دستگاه میگر تشکیل شده از قسمتهای زیر است 32نحوه انتخاب ترانسفورماتور در جریان متناسب با قدرت قراردادی 33چگونگی تست کنتور تکفاز و سه فاز 35تست کنتور تکفاز آنالوگ 35تعمیر کنتورهای تکفاز آنالوگ 42نتیجه 50پیشنهادات 51
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی نقش روابط عمومی در دانشگاهروابط عمومی پل ارتباطی بین دانشگاه و مردم به فعالیت می پردازد.در این گزارش کارآموزی سعی شده است به نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی که از جمله اهدافش برقراری ارتباط با ارباب رجوع، ارگانها، سازمانها، ادارات و دیگر نهادهای رسمی و غیررسمی می باشد و نیز با همکاری دوایر مختلف به عنوان بازوی اجرای توانمند محسوب می شود، می پردازیم، تهیه، تنظیم و انعکاس اخبار دانشگاه به رسانه های گروهی اعم از صدا و سیما، جراید کشوری و محلی، برگزاری مراسم، همایشها، سخنرانی ها، چاپ جزوات، نشریات، عملکردهای سالانه، تبلیغات در سطح شهر به مناسبتهای مختلف، شرکت در مراسم ملی، مذهبی شهر و ... از فعالیتهای این دفتر می باشد.کار اصلی من در این سازمان ارتباط است.من در این مدت توانستم یک شناخت کامل از تمامی کارهای این قسمت به دست بیاورم.در این گزارش یک توضیح درباره آشنایی با روابط عمومی، وظایف، اهداف و ... آن به صورت مختصر و مفید بیان شده است.وقتی به تعریف روابط عمومی مراجعه می کنیم اکثر قریب به اتفاق روابط عمومی را پل ارتباطی می دانند که به عنوان یک واسطه اثرگذار، درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط می سازد، که در واقع سعی می نماید در قالب یک تلاش برنامه ریزی شده و هوشمندانه سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش متقابل به یک نقطه تعاملی، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد. شاید این تعریف دلنشین که به عنوان یکی از وظایف اساسی و اصلی روابط عمومی مطرح می گردد و از دل آن مفاهیمی از قبیل ایجاد و برقراری ارتباط و اطلاع رسانی استنباط می شود، تا حدودی موحب آرامش خاطر کسانی را فراهم سازد که در چرخه درون و بیرون نظام اداری قرار دارند و از طرف دیگر به نوعی یک انتظار را در سطح درون و بیرون سازمان ایجاد نماید که مخاطبان خواه در خارج سازمان وجود داشته باشند یا در داخل سازمان از این پل برای رسیدن به اهداف و خواسته های معقول و منطقی خود استفاده نمایند و به نحوی نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی خود را در چارچوب و ضوابط تعیین شده سازمانی برآورده سازند، اما تحقق این مطلب از دو زاویه قابل بررسی است، یکی مقوله قابلیت روابط عمومی و نکته دیگر مقوله عاملیت روابط عمومی است، تا با اتکاء به این دو اصل بتوان به پل ارتباطی بودن روابط عمومی در مفهوم علمی و دقیق آن رسید، ضمن آنکه باید خاطر نشان ساخت عاملیت و قابلیت در روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی محسوب می گردند و در واقع بدون حضور یکی از این محور امکان موفقیت روابط عمومی ها میسر نخواهد بود و به نوعی، به جای آنکه روابط عمومی تبدیل به پل ارتباطی مناسب برای تسهیل و تسریع روابط تفاهمی و تعاملی گردد، به یک معبر اسقاطی که هر لحظه امکان فروریختن آن می باشد و یا اینکه به مرور، به واسطه عدم اقبال عمومی، تبدیل به راه متروکه و غیر قابل استفاده خواهد شد، می شود، چنانکه در حال حاضر این مشکل متوجه روابط عمومی ها گردیده و نتوانسته اند در روابط اجتماعی و سازمانی به عنوان یک پل مطمئن محکم و مناسب برای مخاطبان سازمانی نتوانسته اند برستی استفاده نماید، بنابراین آنچه که از آن به عنوان پایه های پل ارتباطی تعبیر کرده ایم، در مفهوم قابلیت و عاملیت روابط عمومی متصور می گردد مشروط بر اینکه بتوانیم شرایط را برای عینیت بخشی به مسائل ذهنی در قلمرو روابط عمومی فراهم سازیم. اما آنچه که به عنوان قابلیت روابط عمومی می توان فهرست وار کرددانلود گزارش کارآموزی نقش روابط عمومی در دانشگاه آزادنقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی«فهرست مطالب»مقدمهفصل اول :تاریخچه تاسیس واحدآشنایی با مکان کارآموزیفصل دوم :روابط عمومی پل ارتباطی با پل اسقاطیمقدمه ای بر روابط عمومیرسالت تبلیغ در روابط عمومیتعریف روابط عمومیوظایف روابط عمومیویژگی روابط عمومی کارآمدنقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامینمودار تشکیلاتی مصوب اداره کل روابط عمومیجایگاه مدیریت در روابط عومیشرح وظایف مصوب اداره کل روابط عمومیمدیریت و فساد اداری و نقش روابط عمومیاداره ارتباطاتاداره اطلاع رسانی و تبلیغاتفصل سوم :عملکرد دفتر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهرفصل چهارم :روابط عمومی کردن یا روابط عمومی بودنفصل پنجم :آزمون و آموخته هانتیجه گیریپیشنهاداتآدرسها و شماره های موردنیاز
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی چونگی ارتباط پلیس با مردم و عملکرد پلیسهدف اساسی از تشکیل سازمان گسترده ای همچون نیروی انتظامی با حجم بالای ماموریت های مختلف آن در درجه اول استقرار نظم و امنیت و تأمین و آسایش عمومی و فردی است.تجربه همیشگی ثابت کرده است هنگامی که پلیس در این بعد موفق باشد در ابعاد دیگر و سایر ماموریت نیز به سهولت موفق خواهد شد.مقوله ایتس قدمتی به وصعت تاریخ شروع زندگی بشر دارد و در تاریخ، هیچ جامعه ای را سراغ نداریم که فارغ از دغدغه های امنیتی روزگار را سپری کرده باشد.در جوامع سازمان یافته وجود نظم و امنیت اجتماعی اساسی ترین عامل توسعه و رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شمار می رود، که بدون رعایت آزادی های فردی تحقق آن امکان پذیر نمی باشد.توسعه در هر کشوری مبتنی بر وجود امنیت اجتماعی است و وجود امنیت اجتماعی نیز به وجود امنیت در ابعاد دیگر وابسته می باشد که اساس آن امنیت حقوق فردی و اجتماعی است.امنیت و نظم لازم و ملزوم یکدیگرند به طوری که جامعه بدون نظم اجتماعی فاقد امنیت خواهد بود و فقدان امنیت نیز حاکی از عدم وجود نظام اجتماعی مقتدر است بدین گونه است که احساس امنیت به تدریج از میان یک ملت رخت بر می بندد.نقش نیروهای پلیس در تأمین امنیت و برقراری احساس امنیت در بین مردن نقش بسیار مهم و انکارناپذیر نی باشد. محافظت از اجتماع، کمک به مردم و ایجاد اطمینان قلبی در مردم و نیز اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و از همه مهمتر اجرای صحیح قانون از وظایف عمومی این نیرو می باشد.نیروی انتظامی فقط یک نهاد و سازمان سرکوبگر نیست بلکه نهاد حفظ امنیت و آرامش مردم است، اگر نهاد حاکمیت در یک طرف و مردم در طرف دیگ باشند، نیروی انتظامی مابین این دو می باشد و می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و مشارکت مردمی به راحتی در تامین امنیت موفق باشد.دانلود گزارش کارآموزی چگونگی ارتباط پلیس با مردم و عملکرد پلیسپلیس و عملکرد پلیس و چگونگی ارتباط با مردمفهرست مطالبمقدمه 1اهداف پلیس 110 2ضرورت تشکیل پلیس 110 3انتظارات مردم از پلیس 110 4تعامل پلیس با مردم 6سازمان چطور به نیروی انتظامی خود بها می دهد 7نیروی انسانی چقدر به سازمان خود بها می دهند 8نتیجه گیری و پیشنهاد 9منابع و مأخذ 9ارزیابی نهایی کارورزی 12گزارش بازدید مدرس کارورزی از محل 13گزارش ماهیانه سرپرست کارورزی 14فرم گزارش کار ماهانه 15فرم گزارش کار هفتگی 16گزارش ماهیانه سرپرست کارورزی 20این گزارش کارآموزی شامل فرم های مربوطه می باشد
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی در شرکت سایپاآشنایی با اجزا و عمکرد سیستم انژکتوری در مدل زانتیا 2000اساس کار در سیستم گرفتن اطلاعات از سنسورها و پردازش آن و ارسال یک سری فرمان به عملگرها جهت محاسبه دقیق سوخت است .عملگرها (خروجی) ECU (پردازش) اطلاعات سنسورها (ورودی)سنسورها1- سنسور دماسنج آب موتور WTS : این سنسور یک حس گر است که داخل مدار خنک کننده موتور قرار گرفته و با تغییر مقاومت NTC ولتاژهای متغیری به ECU ارسال می کند . وقتی دمای آب موتور پایین است تبخیر سوخت ضعیف شده موتور نیاز به سوخت غنی تری دارد . در این حالت به علت زیادتر بودن مقاومت NTC سنسور آب ولتاژ در مدار ECU و WTS زیاد است . ولتاژ زیاد در ECU از مدار سنسور آب ارسال سوخت زیاد است . وقتی دمای آب موتور افزایش می یابد مقاومت NTC کاهش یافته و به علت ارسال جریان ولتاژ در مدار کمتر می شود در این هنگام ECU با افزایش جریان سوخت ارسالی را کاهش می دهد . 2- سنسور دمای هوا ATS سنسور هوا روی درپوش هواکش نصب شده است و وظیفه دارد دمای هوای ورودی به موتور را به ECU ارسال کند . با ارسال دمای هوا زمان باز بودن انژکتورها در حالت استارت زدن و دور آرام اصلاح شده و نیز روی تایمینگ جرقه و یا گرم شدن هوا مقاومت کاهش یافته و ولتاژهای متفاوتی به ECU ارسال می کند . با گزارش این سنوسر مقدار سوخت و تایمینگ جرقه زنی نیز تغییر می کند و لذا سنسور هوا یکی از سنسورهای مهم سوخت رسانی است .3- سنسور وضعیت دریچه گاز TPS سنسور تعیین وضعیت دریچه گاز TPS روی دریچه گاز سوار شده و نسبت به درصد باز بودن دریچه گاز ولتاژهای متغیر به ECU ارسال می دارد . در نتیجه طول زمان باز بودن سوپاپ انژکتور تعیین می شود .4- سنسور اکسیژن : این سنسور تشکیل شده از یک بدنه لوله ای سرامیکی پوشیده شده از لایه اکسید سیلیکونیوم (Zr) که مانند دو الکترود یک باتری کوچک عمل می کند . روی لایه سیلیکونیوم را با فلز پلاتین به ضخامت 10 میکرون پوشانیده اند . تا خاصیت کاتالیزوری اکسیداسیون داشته باشد . لایه خارجی در معرض لوله اگزوز و لایه داخلی در معرض هوای جو قرار دارد . برای محافظت از لایه خارجی آن را با سرامیک متخلخل 100 میکرونی پوشانیده اند و لایه داخلی فقط پوشش فلزی دارد . در دمای 300 درجه تا 900 درجه سانتیگراد وقتی خروجی با سوخت غنی به لایه خارجی می رسد . در دمای زیاد مقدار اکسیژن با سرعت با CO ترکیب و CO2 می دهد . بنابراین تجمع اکسیژن در لایه خارجی سنسور حداقل می شود . بر عکس در لایه داخلی اکسیژن هوا به صورت فراوان وجود دارد . اتم های اکسیژن در کنار لایه داخلی یونیزه شده و شارژ مثبت زیادتری را ایجاد می کند . و بر عکس در لایه خارجی شارژ منفی تولید می شود این اختلاف شارژ ولتاژی بین (8/0 تا 1 ولت ) در سنسور بوجود می آید در حالت سوخت ضعیف به علت فراوانی اکسیژن در دود شارژ لایه خارجی با لایه داخلی برابر شده لذا عمل الکتروموتیو به صفر می رسد و ارسال ولتاژ قطع می گردد . این سنسور دارای گرمکن است که در ابتدای کار گرمکن سنسور را به سرعت به دمای لازم برای اندازه گیری می رساند و عمل اندازه گیری انجام می شود . سنسور اکسیژن در سیستم انژکتوری مدل 1800 دارای گرمکن نبوده و فقط در مدل 2000 زانتیا دارای گرمکن بوده است . سیستم سوخت رسانی انژکتوری زانتیا5- سنسور دور سنج و زاویه سنج SKP و سنسور تعیین پیستور اول CMP : سنسور دور سنج موتور وظیفه دارد دور میل لنگ را در دقیقه به اطلاع سیستم مدیریتی EMS و در عین حال زاویه گردش میل لنگ را به اطلاع ECM می رساند . سنسور تعیین سیلندر اول موقعیت پیستون اول در زمان کار را گزارش می دهد . در زانتیا این کار توسط دو دیود نوری به کار رفته مشخص می شود . دیود اول مربوط به تعیین پیستون اول و دیگری مربوط به وضعیت میل لنگ است .روش کار : یک صفحه مشبک روی میلدرکو قرار دارد که از میان پایه دیودهای نوری عبور می کند . تعداد شیارهای زاویه و دور سنج 20 عدد برای هر سیلندر است و سوراخ هم برای تعیین موقعیت سیلندر اول وجود دارد . وقتی صفحه مشبک دلکو می چرخد نور دیود LED از سوراخ مشبک دوار عبور می کند و به آنود دیود فتوسل که درست پایین جصفحه مشبک نصب شده می رسد و آن را فعال می کند . فعال شدن دیود فتو سل باعث می شود 5 ولت ارسالی از ECU که در مدار بوده به ترمینال های پشت مقایسه کننده می رسد و باعث می شود 6 ولت به ترانزیستور ECU ارسال داشته و آن را روشن کند در هر دور صفحه مشبک 4 سری سیگنال برای دور سنج و زاویه سنج میل لنگ و یک سیگنال برای تعیین سیلندر اول به ECU ارسال می شود . 6 – سنوسر فشار سنج هوای مانیفولد MAP : این سنسور با اندازه گیری فشار مطلق مانیفولد هوا به صورت غیر مستقیم دبی هوا را تعیین می کند . سنسور MAP نوعی اندازه گیری مقاومت متغیر است که تغییرات فشار مانیفولد هوا به صورت تغییرات ولتاژ به ECU گزارش می دهد . همچنین فشار هوا در حالت های شتاب گیری بار متوسط و غیر متوسط را اندازه گیری می کند . ECU براساس ولتاژهای دریافتی یک سری پردازش انجام می دهد . این پردازش ها قبلاً به صورت فرمان در حافظه ECU وارد شده و ECU با گرفتن هر ولتاژ متناسب با فرمان ضبط شده در حافظه اش در عملگر ها فرمان لازم را می دهد .دانلود گزارش کارآموزی در شرکت سایپاشرکت سایپافهرست مطالبآشنایی با محل کار آموزیآشنایی با اجزا و عمکرد سیستم انژکتوری در مدل زانتیا 2000سنسورهاروش کارعملگرهاسیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI چیست؟تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیلی :انواع سیستم های سوخت رسانی انژکتوریسیستم های پاشش سوخت تکی یا Single Point Fuel Injectionسیستم های پاشش سوخت چند گانه یا Multi Point Fuel Injection :سیستم های پاشش مستقیم سوخت یا Gasoline Direct Injection:آشنایی با سیستم های shopirani.ir CLOSE LOOP و OPEN LOOPمزایای استفاده از سیستم های انژکتوری نسبت به سیستم های کاربراتوری:معایب سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری :سالنامة ریو۱) طراحی:۲)مشخصات فنی:طرح خارجیطرح داخلی و امکاناتموتور و گیربکسدیگر مشخصات این ماشین«ریو» به سهامداران سایپا امید داداولین محموله خودروهای ریو ساخت سایپا صادر شدتست رانندگی با خودروی " ریو "تست اول ریو ـ تست ایمنینکات قابل توجه درتست اولحذف قطعات استاندارد:تست دوم ریو ـ تست شهریتست سوم ریو ـ تست پیستمشخصات فنی Rioسیستم انتقال قدرتوزن هامصرف سوختسیستم فرمانسیستم ترمزسیستم تعلیقرینگ و لاستیکظرفیتعملکردمدلموتور و قدرتسوختوزن و ابعاد خارجیترمز و انتقال قدرتابعاد داخلیامکانات ویژهسیستم صوتیسیستم امنیتیمنابع و مآخذ