این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی نگهداری و تعمیرات در شرکت ایران خودرواستراتژی افزایش تولید که توسط شرکت ایران خودرو اتخاذ شده است بر اساس سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد اشتغال و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی و وضعیت کنونی بازار جهانی خودرو می باشد. اما بدیهی است که دستیابی به این امر در صورتی میسر است که طراحهای پشتیبانی این استراتژی نیز به اجرا در آید در این راستا طرح ایجاد کارخانه 000/20 تنی ریخته گری قطعات چدنی خودرو در دستور کار شرکت گسترش صنایع ایران خودرو قرار گرفت و بدین ترتیب شرکت صنایع ریخته گری ایران خودرو سهامی خاص در تاریخ 20/5/1379 در ادراه ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.این شرکت اهداف زیر را محور فعالیتهای خود قرار خواهد داد:صادرات قطعات ریخته گری خودرو و اختصاص حداکثر ظرفیت تولید به این نوع قطعات لازم به توضیح است با توجه به اینکه دانش فنی تولید قطعات ریخته گری در داخل کشور قابل رقابت با تولید کنندگان اروپای می باشد و از طرفی نیاز به تامین ارز از منابع داخلی لازمه ادامه حیات شرکتهای خودرو سازی است دستیابی به این هدف از وظایف اصلی شرکت می باشد به همین منظور استفاده از تجهیرات ریخته گری مناسب و قابل قبول که جوابگوی دانش فنی روز باشد مد نظر خواهد بود تولید محصولات جایگزین قطعات وارداتی و همچنین قطعاتی که به لحاظ کمی و کیفی مورد نیاز صنایع خودرو سازی است و تامین آن در حال حاضر با مشکلات مواجه می باشد.ایجاد ظرفیتی مناسب جهت پاسخ گویی به کمبود های طرحهای توسعه صنایع خودرو سازیدستیابی به استاندارد های جهانی کیفیت محصولاتدستیابی به استاندارد های قابل قبول بهره وری و هزینه تولید جهت ایجاد بستر مناسب برای رقابت محصولات به لحاظ قیمت علاوه بر کیفیت محصولات تولیدی.ریخته گری به روش مدلهای تبخیر شونده ( lost foam)فرآیند ریخته گری به روش مدلهای تبخیری در سال 1958 اختراع شده است و با توجه به مزایای فراوانی که دارد از قبیل حذف ماهیچه و خطوط مربوطه امکان تولید قطعات پیچیده افزایش راندمان ریخته گری، کاهش پرت ماسه و انعطاف پذیری خط تولید و... و درکشور های صنعتی رو به توسعه گذاشت.شرکت گسترش صنایع ایران خودرو جهت همگانی با توسعه صنعتی و با هدف دستیابی به شاخص های زیر بررسی و سرمایه گذاری در آن را در دستور کار خود قرار داد.جذب دانش فنی و تکنولوژی جدیدبر طرف نمودن تنگناهای موجود در صنعت ریخته گری و ارتقاء آن به لحاظ کمی و کیفی- بهینه سازی فرآیند ریخته گری در تولید قطعات پیچیده و ماهیچه خوار- کاهش قیمت تمام شده با توجه به کاهش ماشینکاری، افزایش بهره دهی ریخته گری سهولت تولید قطعات پیچیده- ایجاد خطوط تولید با قابلیت انعطاف بالا در تیراژهای پایین و متوسطمراحل فرآیند lost foamدانلود گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری در شرکت ایران خودروتعمیرات و نگهداری در شرکت ایران خودروفهرست مطالبپیش گفتارمقدمه1-1 تاریخچه شرکت ایران خودرو.نیروی انسانی شاغل در شرکتمرکز تحقیقات ایران خودروتضمین کیفیتپروژه هاریخته گری ایران خودروجذب دانش فنی و تکنولوژی جدیدمراحل فرآیند lost foamمزایای و مشخصات فرآیند lost foamتولیدات2-1 تعریف برنامه ریزی نگهداری و تعمیراتالف) نگهداری MAINTENECEب) تعمیرات REPAIRS2-2 هدف از P.M چیست؟2-2-1 مراحل ایجاد برنامهمراحل پیاده کردن یک برنامه جدید P.M2-2-2- اهداف و مقاصد در P.M2-2-3- برنامه ها (طرحها) جهت رسیدن به اهداف P.M2-3- نقش برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در کارخانجات2-4- لزوم استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در تولید2-5 نیاز مبرم صنایع به P.M در کارخانه2-6- نتایج حاصل از P.M در کارخانه2-7- از کار افتادگی در برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات2-8 معایب ناشی از نداشتن سیستم نگهداری و تعمیرات2-9 – علائم فقدان سیستم نگهداری و تعمیرات2-10- انواع فعالیتهای نگهداری و تعمیرات2-11- انواع روش های نگهداری و تعمیرات2-11-1- نگهداری و تعمیرات به منظور بهبود2-11-2- نگهداری و تعمیرات اصلاحی2-11-3 نگهداری و تعمیرات پیشگیری2-12- نگهداری و تعمیرات وضعی2-13 نگهداری و تعمیرات کنترلی2-14 نگهداری و تعمیرات زمان بندی شده2-15- نگرشی بر اجزای سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات2-16- وظایفوظایف مدیریتی2- وظایف فنی3- وظایف عملیاتی2-17- سازماندهی2-18- سیستم ها برای مدیریت نگهداری و تعمیرات2-19 – سیستم تشخیص نگهداری و تعمیرات2-20- مهارت کارگران و فعال سازی مدیریت نگهداری وتعمیرات2-21- نتیجه گیریتئوریهای تعمیرات و نگهداریمدل تعمیرات و نگهداری (تعویض)تئوری تعویض دو شی جایگزین- زمان محدود- هزینه عملیاتی صعودیفرضیات مدلمدل تعویض اقدام سرمایه ای- زمان نامحدود- گسسته- حداقل کردن ارزش فعلی هزینه هاتعویض اقدام سرمایه ای با در نظر گرفتن پیشرفت صنعتی- زمان محدودفرضیات مدلتعویض اقدام سرمایه ای- پیشرفت صنعتی- زمان نامحدودمدل تعویض پیشگیری با در نظر گرفتن عمر دستگاه و تعویض خرابیمدل تعویض پیشگیری با در نظر گرفتن عمر دستگاه تعویضو خرابی- زمان لازم برای انجام عملیات تعویضمدل برنامه ریزی احتمالیمدل تعویض با در نظر گرفتن عملیات تعمیر پیشگیری و خرابی- زمان محدود3-1- چارت سازمانی شرکت3-2- چارت P.M شرکتتخصیص پستهای سازمانی به عناوین مشاغل تفصیلی به تفکیک واحدهای سازمانی3-3- چگونگی به اجرا درآوردن P.M در شرکت ریخته گری قطعات آلومینیوم ایران خودرو3-4- تبیین و شناخت تغییرات نگهداری موجود کارخانهتعمیرات اصلاحیتعمیرات بهبودتعمیرات پیشگیریتامین قطعات یدکیضرورت برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری3-5- وظایف بخش تعمیرات و نگهداری (P.M)3-6- وضعیت موجود P.M شرکت3-7- وضعیت موجود پرسنل تعمیرات و نگهداری کارخانه3-8- شرح وظایف پرسنل نگهداری و تعمیرعنوان شغلعنوان شغل3-11- رئیس بازرس فنیشرح وظایفعنوان شغل3-12- مسئول سرویس و نگهداریشرح وظایف جاری3-13- تعریف شغل و شرح وظائف رئیس قسمت تعمیراتشرح وظایف جاری3-14- مصاحبه با رئیس بخش تعمیرات و نگهداری3-15-تعریف شغل و شرح وظائف مکانیکشرح وظایف جاری3-16- ساختار سازمانی نگهداری و تعمیرات بر مبنای نوع کار و وظیفهطراحی اولیه مفهومی سیستم نگهداری و تعمیراتروش اجراییسفارش قطعات یدکی ماشین آلاتروش اجراییتعمیرات شش ماههروشهای اجرایی تضمین کیفیتبرنامه سالیانه سرویس و نگهداری دستگاههادستورالعمل تهیه برنامه تغییرات برنامه ای3-24- عنوانهدفدامنـه عملکردشرح اقداماتروش اجـرایی تضمین کیفیتمراجع و ضمائمروش اجراییتعمیرات قالب و قطعات و ماشین آلات3-31- سوالات مطرح شده در خصوص بخش تعمیرات و نگهداری شرکت ریخته گری قطعات آلومینیوم ایران خودرو3-32- سیستم اطلاعاتی نگهداری و تعمیرات3-33- تعریف سیستم اطلاعاتی4-34- انواع سیستم های اطلاعاتیسیستم اطلاعات مدیریت mangement information systemسیستم پشتیبانی تصمیم گیری Decition support systemسیستم اطلاعات استراتژیک Strategic Information systemسیستم خبره3-35- متولوژی چیست ؟3-35-1- انواع متولوژیهای طراحی سیستم3-35-2- انواع روشهای ساخت یافته3-37- علائم مورد نیاز D.F.D3-39-2- روغنکاریانواع روغنکاری و سیستمهای مربوطه1 روغنکاری دستی2-روغنکاری با تفنگهای گریسکاری قدرتی3- سیستم مرکزی فشار روغن4- روغنکاری قطره ای3-39-3- برنامه ریزی زمانی روغنکاری3-39-4- پرسنل روغنکاری و مشخصات خاصه آنهامسئولیتهای سرپرست روغنکاری3-39-5- علل از کار افتادگی به واسطه سرویس و روغنکاری نامناسبکارت روانکاری3-39-6- برگ درخواست تعمیرات (اصلاحی- اضطراری)شرکت ریخته گری قطعات آلومینیوم ایران خودرو3-39-7- کارت مشخصات فنی دستگاه3- 39-8 - فرم سالیانه تعمیرات و نگهداری3-39-9- فرم انبار و خدمات فنی3-39-10- فرم سفارش و دستور کار تعمیرات3-39-11- فرم گزارش هفتگی کارهای تعمیراتی در زمان سرویس P.M3-39-12- فرم برنامه هفتگی سرویس و نگهداری3-39-13- کارت تعمیرات3-39- 14- برگ درخواست لوازم یدکی از انبار3-39-15- فرم گزارش توقف فنی ماشین آلات3-40- وضعیت تعمیرات و نگهداری دستگاه های موجود (فعلی) شرکتچند نمونه از دستگاههای انتخابی جهت انجام عملیات تعمیرات و نگهداری3-40-1- خلاصه ای از وضعیت دستگاه اکسترودر3-40-2- خلاصه ای از وضعیت دستگاه اینجکشن 80 تن3-40-3- خلاصه ای از وضعیت دستگاه پرس 160 تن3-41 فرم شناسنامه دستگاه4-1- ضرورت برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری4-2- هماهنگی بین بخش تولید و بخش نگهداری و تعمیرات4-3- زمان بندی نگهداری و تعمیر پیشگیری4-4 - اولویت بندیاهمیت تجهیزات× طبقه بندی تقاضا× نیاز اضطراری= اولویتمنابع و مآخذ
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش استموضوع : گزارش کارآموزی spc و msa در کارخانه محور سازان ایران خودروگزارش کار آموزیSPC و MSA در کارخانه محور سازان ایران خودروکنترل کیفیت قدمتی برابر با تولید دارد. هر آنچه انسان حتی قرن ها قبل از میلاد تولید کرده است دارای دقت و ظرافتی است که نشان از توجه سازندگان آن به کیفیت دارد . نگاهی بر دست ساخته های انسان باستان در موزه ها و یا عجایب هفت گانه جهان نظیر اهرام ثلاثه مصر ، مجسمه ابوالهول و دیوار چین تایید خوبی بر این مدعاست.با شروع انقلاب صنعتی در اروپا در اواسط قرن هیجدهم میلادی و استفاده از ماشین آلات و ابزار دقیق در تولید ، روش های تولید نیز مدرن تر و پیچیده تر شدند . این تغییرات حجم تولید محصولات را بالا برد و روش های کنترل دقیق بودن و ظرافت نیز در آنها تغییر یافت . مقایسه روش های کنترل کیفیت تولیدات در سال های اولیه انقلاب صنعتی با آنچه که امروزه به چشم می خورد ، نشان می دهد که تغییرات در این بخش فوق العاده بوده است . این تغییرات که خواست عمده صاحبان صنایع و مصرف کنندگان بود ، در سال 1920 میلادی به ابداع کنترل کیفیت آماری منجر شد.در مهندسی و تولید صنعتی، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته میشود که به درست کردن روشهایی مشغول است تا کارخانه بتواند بهوسیله آن روشها از مرغوبیت و مشتریپسند بودن کالاهای تولیدی خود مطمئن گردد. این روشها و سیستمها معمولاً با همکاری با دیگر رشتههای مهندسی و بازرگانی طراحی میشوند.یکسان بودن تقریبی برجستهکاریهای ستونها و دیوارهای تخت جمشید، نیایشگاههای مصری و یونانی و دیگر سازههای باستانی نشانگر اینست که موضوع کنترل کیفیت از دیرباز نزد بشر وجود داشته است.عمده بحث کنترل کیفیت مربوط به انجام نمونه گیری از محصولات ، بازرسی آن نمونه ها و تعممیم نتایج به کل انباشت محصول است که بر اساس روش های آماری انجام می گیرد . از دیگر روش های مورد استفاده در کنترل کیفیت ، کنترل فرایند تولید محصول به جای کنترل محصول تهیه شده است که با استفاده از روش های آماری مانند SPC و ... انجام می گیرد. مبحث کنترل کیفیت ، جایگاه ویژه ای در مباحث نظام های جامع مدیریت کیفیت دارد.تعریف کنترل کیفیت :کنترل کیفیت یک کلمه مرکب از کنترل و کیفیت است که هر کدام تعاریف خاص خود را دارند . کیفیت : وجود آن در یک محصول ، شایسته بودن آن را به مصرف گننده نشان می دهد . به عبارتی وجود کیفیت به معنای آن است که کالا ، انتظارات مصرف کننده را فراهم می آورد .تعریف کنترل : به کار اعمال قوانین در پروسه تولید که تولیدکننده را در جهت دسترسی به نتایج مورد نظر مطمئن می سازد ، کنترل گفته می شود .تعریف کیفیت : کیفیت یعنی شایستگی جهت استفاده بخصوص و میزانی است که یک محصول انتظارات مصرف کننده خود را بر طرف می سازد .تعریف کنترل کیفیت (QC) : کنترل کیفیت سیستمی است جهت رسیدن به سطح مطلوبی از کیفیت یک محصول یا یک سطح فرآیند تولید و نگهداری آن با برنامه ریزی دقیق، استفاده از ماشین آلات مناسب، بازرسی مستمر و عمل اصلاح کننده هرگاه که لازم باشد .کنترل کیفیت در مواقعی فقط به بازرسی نهایی و جدا کردن محصولات فاقد کیفیت محدود می شود اما در مواردی فراتر از آن عمل می کند . به عنوان مثال به برنامه ریزی کیفیت ، کنترل مواد ورودی ، کنترل کیفیت در حین تولید ، کنترل مواد خروجی ، تجزیه و تحلیل و اقدام مقتضی در رابطه با مشکلات کیفی تولید و . . . می پردازد . در این حالت گزارشات مربوط به مسایل کیفی کمک بزرگی به حساب می آیند . در کل می توان گفت کنترل کیفیت سیستمی است که با اتکا به آن می توان کیفیت یک محصول یا یک فرایند تولید را به حد مناسبی رساند و با برنامه ریزی دقیق ، استفاده از ابزراهای کیفی ، بازرسی های مداوم و . . . آن را حفظ کرد و یا نسبت به بهبود مداوم آن گام برداشت .تاریخچه کنترل کیفیتکنترل کیفیت آماری با شروع از سال 1920 میلادی ، در طی 78 سال گذشته دچار تغییراتی به شرح زیر شده است :1- کنترل کیفیت برای اولین بار در سال 1920 میلادی توسط دانشمندی به نام والتر شوهارت در آزمایشگاه شرکت تلفن بل آمریکا بنیان گذاری شد. وی در 16ام ماه می سال 1920، اولین تصاویر نمودار های کنترلی را رسم کرد و در مطالعات بعدی از آن بهره گرفت . والتر شوهارت بعد از 11 سال کار مداوم در سال 1931 میلادی نتایج تحقیقات خود را در کتابی با نام " کنترل اقتصادی کیفیت محصول ساخته شده" منتشر کرد.2- بعد از تحقیقات پروفسور شوهارت ، دو همکار دیگر وی به نام های داج و رومینگ کاربرد تئوری آماردر نمونه گیری را بررسی کرده و نتایج کار خود را در سال 1944 با نام" جداول بازرسی داج-رومیگ" منشر کردند . این مجموعه بعد ها به عنوان اساس علمی کنترل کیفیت آماری مورد استفده قرار گرفت .3- در دهه 1930 ، پروفسور شوهارت و همکارانش با همکاری "جامعه آمریکایی برای آزمایش و مواد"، " انجمن استاندارد های آمریکا " و " جامعه مهندسین مکانیک آمریکا " تلاش همه جانبه ای را برای معرفی روش های جدید آماری آغاز کردند.در این دوره علیرغم تبلیغات وسیع در مورد روش های جدید، صنایع آمریکا در این خصوص مقاومت نشان دادند . پروفسور فریمن استاد آمار در انستیتو تکنولوژی ماساچوست این عدم استقبال را ناشی از دو علت زیر می دانست:الف) از آنجا که مهندسین بخش های تولیدی اعتقاد راسخ داشتند که اولا وظیفه اصلی آنها تکمیل روش های فنی تا حدی است که در کیفیت محصولات تولیدی هیچگونه تغییر مهمی به وجود نیاید و دوما نظریه تغییرات تصادفی و احتمالات نمی تواند جایگاه مناسبی در روش های تولید داشته باشد لذا در پذیرش آن مقاومت نشان می دادند .ب)آموزش دیدن آمارشناسان صنعتی در زمینه کاری خود،آنها را در پذیرش روش های جدید دچار مشکل می کرد لذا آنها نیز از روش های جدید استقبال نمی کردند.مقاومت صنایع آمریکا باعث شد تا سال 1937، تعداد مراکز صنعتی پذیرنده روش های جدید از 12 مرکز تجاوز نکند. در دوران جنگ جهانی دوم که در سال 1939 شروع شد ، ایالات متحده آمریکا اهمیت افزایش کارآیی تجهیزات نیرو های مسلح خود را درک کرد. این امر شروعی بر حرکت نیرو های مسلح آمریکا به سمت صنایع بود که نتایجی به شرح زیر داشت :الف) نیرو های مسلح به جهت نیاز به بالا بودن کیفیت تسلیحات مورد نیاز ، اولین پذیرنده روش های علمی بازرسی از طریق نمونه گیری شدند . این قدمی بود که بلافاصله بعد از وارد شدن آمریکا در جنگ برداشته شد . در این دوره بنا به در خواست دولت آمریکا ، گروهی از مهندسین برجسته آزمایشگاههای شرکت تلفن بل برای تدوین یک برنامه بازرسی از طریق نمونه گیری در اداره تدارکات ارتش مشغول به کار شدند . این فعالیت ها به ارایه جداول بازرسی از طریق نمونه گیری اداره تدارکات ارتش و نیرو های مسلح در سال 1942 و 1943 منجر شد. تلاش های گروه فوق با برگزاری دوره های آموزش جداول و روش های جدید برای کارکنان دولت ادامه یافت .ب) ارتش یک برنامه وسیع آموزشی برای کارکنان علاقه مند صنایع ترتیب داد . در واقع از اوایل سال 1940، انجمن استاندارد های آمریکا با دعوت وزارت جنگ پروژه ای را شروع کرد که نتیجه آن تدوین استاندارد های " استاندارد های جنگ آمریکا " ، " راهنمای کنترل کیفیت و روش نمودار های کنترل برای تجزیه و تحلیل داده ها " و " روش نمودار های کنترل برای کنترل کیفیت در حین تولید " بود.مطالب این استاندارد ها به عنوان مواد درسی دوره های آموزشی ارایه شده توسط ارتش به کار گرفته شد.4- در ماه ژوئن سال 1942 یک دوره فشرده ده روزه کنترل کیفیت آماری در دانشگاه استانفورد برای نمایندگان صنایع نظامی و مراکز خرید نیرو های مسلح برگزار شد . در ادامه یک دوره هشت روزه نیز در شهر لس آنجلس برگزار شد.5- موفقیت این دوره های آموزشی، اداره توسعه و تحقیقات شورای تولیدات نظامی را به بر گزاری دوره های مشابه در سرتاسر آمریکا ترغیب کرد . از سال 1943 تا 1945، 810 سازمان از 35 ایالت مختلف آمریکا ، نمایندگانی را جهت شرکت در 32 دوره فشرده آموزش کنترل کیفیت آماری این اداره اعزام کردند. در میان آنها استادان دانشگاه نیز حضور داشتند که در این زمینه آموزش می دیدند.6- دوره های آموزشی و برنامه های تحقیقاتی به تشکیل هسته هایی از افراد علاقه مند و آموزش دیده در مراکز مختلف صنعتی منجر شد. به دنبال آن ، انجمن های کنترل کیفیت در نقاط مختلف شکل گرفتند و جلسات آنها فضای مناسبی را برای تبادل نظرات و آموزش اعضاء جدید فراهم کرد. بعد ها در شهر بافالو با همکاری دانشگاه بافالو ، انجمن مهندسین کنترل کیفیت تاسیس شد و به انتشار مجله " کنترل کیفیت صنعتی" همت گماشت . پخش این مجله در سراسر کشور و درج مقالاتی از تمامی متخصصین علاقه مند ، تلاش ها در جهت استفاده بیشتر از کنترل کیفیت آماری را هماهنگ کرد.7- بعد از پایان جنگ ، یک تشکیلات ملی به نام انجمن کنترل کیفیت آمریکا تاسیس شد . این انجمن با به دست گرفتن انتشار مجله کنترل کیفیت صنعتی ، به بزرگترین مرکز ترویج استفاده از کنترل کیفیت آماری در قاره آمریکا تبدیل شد .این انجمن بعد ها شعبه ای نیز در ژاپن تاسیس کرد.8- در سال 1950 با تلفیق روش های نمونه گیری ارتش و جداول بازرسی وصفی ها ، استاندارد مربوطه تهیه و منتشر شد. در سال 1975 نیز استاندارد جداول بازرسی متغیر ها ارایه شد.ارزیابی اجرای MSAدر فصول گذسته سعی شد، تا با استفاده از روش های آماری چگونگی ارزیابی و تحلیل سیستم های اندازه گیری با توجه به شاخص های تعریف شده برای سیستم های کمی و وصفی (Variable & Attribute) تشریح گردد. در این فصل با فرض اینکه ممیز یا ارزیاب با مفاهیم آشنا شده، مراحل ارزیابی و چک لیست های ممیزی برای MSA تشریح می گردد.4-1 مراحل ارزیابی سیستم های اندازه گیری :4-1-1 شناسایی سیستم های اندازه گیری در یک سازمان :اولین و مهمترین گام برای شروع ارزیابی در MSA ، در ابتدا شناسایی سیستم های اندازه گیری موجود در یک سازمان می باشد. از آنجائیکه معمولاً در صنایع خودرو و قطعه سازی کلیه دستورالعمل های بازرسی در قالب طرح کنترل (Control Plan) تهیه می شود، بهترین مرجع برای شناسایی این سیستم ها بررسی و مرور کردن طرح های کنترل که توسط سازمان تهیه شده است می باشد. نکته قابل بررسی این است که ممیز بایستی اطمینان حاصل نماید که :الف) سیستم های اندازه گیری تعریف شده یا کلاً بازرسی های تعریف شده الزامات مشتری را پوشش دهد.ب) روش ها و ابزار اندازه گیری تعریف شده متناسب با پارامتر مورد اندازه گیری باشد.4-1-2 تعریف سیستم های اندازه گیری و پوشش طرح کنترل توسط آنها :در این گام ممیز سعی می نمایند تا یک یا چند مشخصه مورد اندازه گیری را در طرح های کنترل انتخاب و بررسی نماید که سازمان آیا در قالب تعریف سیستم های اندازه گیری قادر پوشش دادن توانمندی برای مشخصه مورد نظر می باشد یا خیر. در این مرحله ارزیابان با تجربه سعی دارند که روی مشخصه های مهم محصول – فرآیند یا اندازه گیری هایی که با تلرانس های خیلی تنگ تعریف شده اند، تمرکز نمایند. دقت نمایید که در این مرحله الزامات ارزیابی همواره به عنوان مرجع حاکم بر قضاوت ارزیاب می باشد. به عنوان مثال در استاندارد ISO TS -16949 الزامات تحلیل سیستم اندازه گیری برای همه سیستم های اندازه گیری تعریف شده در طرح کنترل می باشد، در حالیکه در چک لیست های ساپکو 79 تمرکز روی ایستگاه هایی است که SPC اجرا می شود.لحاظ داشتن موارد زیر در این مرحله بسیار مفید خواهد بود :الف) دسته بندی و گروه بندی سیستم های اندازه گیری از طرف سازنده بلا مانع است، مگر اینکه تجربه یا شواهد نشان دهنده این باشد که این گروه بندی غیر منطقی است و نمی توان نتایج به دست آمده را به همه اعضای گروه تعریف شده تعمیم داد.ب) در دسته بندی یا گروه بندی (به خصوص برای محاسبات شاخص های دقت)، منطقی است که روی تنگترین تلرانس های تعریف شده این مطالعات انجام پذیرد. (مگر اینکه توجیه دیگری ارائه گردد.)ج) چنانچه بازرس یا اپراتور اندازه گیری نقشی در تخصیص عدد به قطعه مورد اندازه گیری، نداشته باشد می توان از محاسبات "تجدید پذیری" صرف نظر نمود. بسیاری از سازمان ها (از جمله کارخانه محورسازان) در این مرحله اقدام به تهیه MSA PLAN می نمایند که در آن سیستم اندازه گیری و مطالعات آن تعریف شده است. در شکل زیر یک نمونه MSA PLAN ارائه می شود .
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی در شرکت نخ و ریسندگیانبار: (رسید قطعات) موقع ورود کالا انبار پس از بررسی و امتحان کالا و اطمینان حاصل کردن از بی عیب و نقص بودن آن رسید صادر می کند.نکته) به همین علت که دو نوع رسید کالا داریم ممکن است برای یک سند از هر دو نوع رسید استفاده شده باشد. هدف از درخواست وجه برای مبالغ بالای 300000 ریال می باشد.گروه صنعتی نیکو شامل گلریس، پارس نخ، ابهرنسج، بژار، نیکو یافتدو پروژه که به زودی افتتاح می شودکه زیرمجموع شرکت گلریس است. کارخانه محل اصلی تولید است هر شرکت باید یک دفتر مرکزی داشته باشد. دفتر صنعتی گلریس در تهران (خیابان میرداماد) که مستند باید به دفتر تهران برود و سند زده و ارسال شود و مختصر که آشنای با فعالیت شرکت است در اتاق بایگانی که سندی که در بایگانی برای 3 سال مالی است و برای سالهای قبلرا در قسمت محوطه داخل کانتینر است با سندی که با هزینه ها در شرکت انجام شود. برای دفتر مرکزی فرستاده و تأیید مدیریت و مدیر مصرفی.سند مالی و درخواست کالاهای مورد نیاز و بررسی سند که در اختیار ما قرار داده بودند و پرسیدن سوالاتی که در رابطه سند داشتیم و برطرف کردن اشکالات.رسید انبار : 1- قطعات 2- کالارسید کالای مستقیم:کالاهایی که خریداری می شود اول در ، درخواست وجه نوشته می شود و به انبار فرستاده می شود و از انبار به مسئول خرید داده می شود که کالاها را خریداری می کند در طی خرید فاکتور خرید گرفته می شود و کالا هنگام ورود به کارخانه باید مهر انتظامات پشت فاکتور زده شودو مهر و امضای انبار نیز زیر درخواست وجه زده می شود و به تدارکات داده و تدارکات درخواست وجه را به امور مالی می دهد.با توجه به خریدهای مکرر و روزانه شرکت بابت هزینه های اداری مبالغ بالا باید به فروشگاه پرداخت شود از این رو با توجه به اینکه شرکت به جز هزینه های گفته شده خود نیز دارای هزینه های جانبی می باشدباید اینگونه درخواست ها طی فرصت درخواست وجه از طرف مالی کارخانجات به مقامات دیگر رسانده شود و در وجه فروشگاه کارسازی گردد، مبالغی که هزینه آن از 500000 ریال بیشتر باشد باید برای صدور چک اقدام گردد.البته بعضی از این هزینه ها خیلی کمتر از مبالغی است که صدور چک گردد. بنابراین برای پرداخت این هزینه ها از طریق تنخواهی که در اختیار امور مالی کارخانجات قرار می گیرد هزینه می گردد. روال این گونه خریدها همانند درخواست وجه می باشد. همان طور که در سندهای درخواست وجه باید واحد درخواست کننده برگ درخواست خرید کالا را به انبار امضاهای مجاز تحویل دهد. در تنخواه نیز همان روال تکرار می شود و سند تنخواه باید فاکتور (پشت فاکتور مهر و امضای انتظامات و تاریخ ورود به کارخانه را داشته باشد)رسید(که این مرحله نیز توسط انبار در صورت ورود جنس انجام می شود) و خرید خدمات(که مربوط به واحد درخواست کننده می باشد) داشته باشد این گونه سندها نیز از طریق واحد تدارکات به مالی داده می شود که پس ازبررسی سند گزارش تنخواه صادر می گردد. البته در مواردی از گزارش تنخواه استفاده می کنیم که مبالغ خریداری شده تا سقف 200000 ریال یا نهایتاً 250000 ریال که پس از تهیه گزارش تنخواه برای هر شرکت و با امضاهای مجاز مسئولین به قسمت خزانه داری داده می شود تا در وجه مالی کارخانجات شارژ گردد.فرم تنخواه همانند بیشتر اسناد مالی در سه برگ تهیه می شود. برگ سفید ضمیمه سند می گردد. برگ آبی بایگانی حسابداری و برگ زرد بابت تنخواه دار می باشد.دانلود گزارش کارآموزی در شرکت نخ و ریسندگیموضوع پروژه شرکت پارس نخدانلود پروژه حسابداری شرکت پارس نخحسابداری شرکت پارس نخفهرست مطالبمقدمهتاریخچه شرکتکارخانه تولیدی صنعتی پارس نخکارخانه تولیدی و صنعتی نابریسشرکت مهندسی و بازرگانی نیکونسجمرکز تحقیقات فیزیک نساجیپروژه بژارپروژه نیکویافتپروژه ابهرنسجکلیات۲ ) اهداف و اصول کلی۳ ) اجزاء بخش سازمان۱ ۳ ) ساخت سازمانی۲ ۳ ) نمودار سازمانی۳ ۳ ) رئوس وظایف۴٫ ۳ ) شرح وظایفساخت سازمانی امور مالیاهم وظایف واحد حسابداری کارخانهاهم وظایف سرپرست حسابداری بودجه و گزارشاتاهم وظایف واحد حسابداری بهای تمام شدهاهم وظایف واحد صدور سند دفترداریاهم وظایف واحد حسابداری انبار و اموالاهم وظایف رئیس حسابداری مالیاهم وظایف رئیس ححسابداری مدیریتاهم وظایف مدیر امور مالیاهم وظایف واحد حسابداری پرداختاهم وظایف واحد حسابداری فروش۳ ) اصول و مبانی کلی۴ ) مسئولیت تهیه گزارشات مدیریت۵ ) گزارشات توجیهی۶ ) اصلاح انحرافات۱ ) اهداف و اصول کلی۲ ) طبقه بندی گزاشات مدیریت۷ ) شماره گذاری گزارشاتپیوست ۱ – ۱چگونه تهیه درخواست وجهرسید کالای مستقیمنحوه محاسبه اضافه کاری(شیفت کاری)نحوه محاسبه مالیات هر سال.بیمه هر سال.بهای تمام شده کالای ساخته شدهبهای تمام شده کالای فروش رفتهصورت مالیدر پلمپ کردن دفاتر چه اقداماتی باید انجام گیرداساسنامهاظهارنامه ثبتی شرکتاظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان اشخاص حقوقیصورتهای مالی در گزارشات سالانهتاریخچه محل کارآموزی و دوایر و مدیریت های زیرمجموعهنظام برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانینظام نگهداری منابع انسانیارزیابی مشاغل نیروی انسانی در محل کارآموزینظام پرداخت در محل کارآموزیمراحل تولید در محل کارآموزیبودجهوضعیت نگهداری مواد خامبازاریابی و فروش در محل کارآموزیهزینه توزیع و فروشنظام پرداختمدلهای برنامه ریزی و کنترلهزینه های استاندارد
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارورزی قالب سازیقالب سازی مستقیم به معنی ساخت مستقیم به معنی ساخت مستقیم قالب ، بوسیله فرایند RP است. بعنوان مثال در مورد قالب تزریق پلاستیک، حفه های نری و مادگی، راهگاها و سیستم پران، مستقیما با اســـــتفاده از فرایند RP ساخته می شود. در قالب سازی غیر مستقیم، فقط الگوی اصلی با استفاده از فـــــــــــــرایند RP ساخته می شود، و سپس می توان یک قالب سیلیکونی، رزینی اپوکسی، فلز نقطه ذوب پایین، یا سرامیکی را از الگوی اصلی بدست آورد.ساخت، اجرا و راه اندازی قالب های تزریق پلاستیک، دایکاست، باکالیتواحد ساخت پس از اتمام فاز طراحی و اخذ تاییدیه مدارک فنی توسط مشتری با استفاده از برنامه زمانبندی در قالب پروژه فعالیت خود را آغاز می نماید.این فعالیت ها با بهره گیری از تکنولوژی های روز و تکیه بر عملکرد دقیق و بالا بردن درصد اطمینان، کاهش هزینه ها و دستیابی به رضایت مشتریان در تحویل به موقع محصولات و خدمات و سطح کارایی و کیفیت بالا انجام می گیرد.شرح خدمات در ساخت و اجرا :1- تهیه گانت چارت برنامه ریزی ساخت و ارائه یک نسخه آن به مشتری2- اجرای سیستم های حفاظتی برای بالا بردن ایمنی قالب ها3- استفاده از سیستم های راهگاه گرم جهت کاهش ضایعات در تولید و بهبود کیفیت قطعات و محصولات4- ارائه گزارش های پیشرفت کار هر 2 هفته بصورت مکتوب یه مشتریان5- سخت کاری قالبتعمیرات و نگهداری قالب های صنعتیامروزه مشخص نمودن چگونگی اجرای فعالیت های نگهداری و تعمیرات ابزار آلات تولیدی به منظور حصول اطمینان از استمرار قابلیت فرآیند مورد توجه بسیاری از واحدهای صنعتی پیشرفته می باشد.به منظور استفاده مفید و حصول اطمینان از استقرار قابلیت فرآیند و همچنین حداقل کردن زمان رکود تولید و خواب دستگاه ها، فعالیت های نگهداری روی تجهیزات تولیدی به خصوص قالب های صنعتی به عنوان ابزارهای کلیدی شناسایی و برنامه ریزی می شود.از جمله این فعالیت ها، نگهداری و تهمیرات پیشگیرانه جهت جلوگیری از به فعلیت رسیدن حالت های خرابی بالقوه در تجهیزات تولید می باشد.جهت نگهداری و تعمیرات به صورت توافقی طی دوره های مشخص زمانی انجام می گردد.جهت تسریع در امور تولید هنگام خرابی قالب با حضور در کارخانه مشتری نسبت به تعمیر آن اقدام نموده و در صورت نیاز به تجهیزات بیشتر با انتقال قالب به محل کارخانه نوتاش نسبت به تعمیرات آن اقدام می گردد.خدمات فوق برای قالب هایی که توسط دیگر شرکت ها ساخته شده نیز پذیرفته می گردد.دانلود گزارش کارورزی قالب سازیموضوع کارورزی قالب سازیفهرست مطالبتاریخچه شرکت نوتاش قالب تهرانمقدمهقالب سازی سریعمهمترین مزایای ابزار سازی سریعقالب سازی RTV Silicon Rubberمراحل فرایند ساخت قالب سیلیکونیفرآیند Ketool3Dتفت جوشی مستقیم فلزی DMLSجوشکاری در قالب سازیقالبهای دایکاستریختگری در غالب دوغابیمزایا و محدودیتهاانواع روشهای ریخته گری دقیقمواد نسوز در فرآیند پوسته ای دقیقماشین کاری سریعپس زمینه تاریخیاولین تعریف از ماشین کاری سریعتعریف های عملی از ماشین کاری سریعبرخی معایب استفاده از ماشین کاری سریعابزارهافلزات غیر فرو فلزات فروروش نوین برای آج زنی فک گیرهروش نوینیسنگ زنی خزشی چیست؟تفاوت میان سنگ زنی رفت و برگشتی
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی اطلاعات کلی و روش اجرای تعمیرات اتومبیلخودروهای امروزی جهت تولید قدرت از سوخت های فسیلی استفاده میکنند. این خودروها همگی دارای موتورهای درونسوز میباشند که با سو زاندن بنزین ، گازوئیل و یا گاز طبیعی انرژی ذخیره شده در این سوختها را به شکل انرژی جنبشی قابل استفاده در میآورند. (این کار در موتور خودرو انجام میشود(. توان تولید شده در موتور خودرو به واسطه سیستم انتقال نیرو از موتور خودرو به چرخهای آن منتقل میشود . در واقع چرخهای خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و به وجود آورنده حرکت خودرو میباشد . آنگاه حرکت تولید شده به وسیله انسان ، یا برای جابجایی و یا برای کشیدن وسیله دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.کاربرد خودروکاربرد خودروها در زندگی امروزه بشر بسیار متنوع و بسیار گسترده است بطوری که اگر خودرو ها را از زندگی روزمره حذف کنیم شاید تمدن بشری دیگر به شکل کنونی وجود نداشته باشد. عمده فعالیت خودروها در زمینه های زیر است:• حمل و نقل:واژه حمل و نقل خود گویای فعالیت انجام شده توسط خودرو ها میباشد. چرا که قسمت اعظم مواد و اشیاء موجود در پیرامون ما برای قابل استفاده و قابل دسترس شدن به حمل و انتقال از مکان اولیه خود نیازمند هستند. البته جابجا شدن انسانها نیز خود بخش وسیعی از حمل و نقل را شامل میشود.• تولید توان کشی:کاربرد دیگر خودروها در تولید توان کشی است که در بخشهایی مثل کشاورزی و یا صنعت و یا خدمات مورد استفاده قرار میگیرد. این کاربرد میتواند در قالب یک تراکتور کشاورزی یا یک لیفت تراک و یدک کش و یا یک ماشین راهسازی جلوه گر شود.موتورموتور عبارتست از وسیلهای که قدرت تولید میکند، ولی به تنهایی قادر به تولید کار نمیباشد. به زبان سادهتر موتور وسیلهای که با استفاده از منابع انرژی بخصوص ، انرژی جنبشی تولید میکند. نوع موتور منابع انرژی اولیه متفاوت هستند. مثلا برخی از موتورها ، انرژی موجود در مواد نفتی را به انرژی جنبشی تبدیل میکنند و برخی دیگر انرژی الکتریکی را و ...).ریشه لغویموتور یک کلمه انگلیسی است و معنای آن جنباننده یا محرک میباشد. لیکن در حال حاضر از کلمه موتور به عنوان وسیله تولید انرژی جنبشی استفاده میشود.موتور یکی از ارکان اصلی خودرو میباشد، که وظیفه اصلی حرکت آن بوسیله موتور با انجام یک سری اعمال خاص امکان پذیر میشود. بر این اساس تلاشهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع موتور صورت گرفته است که در حال حاضر نیز بیشتر سرمایه گذاریهای کارخانههای خودرو سازی در این زمینه انجام میشود. تمام موتورهایی که در زندگی بشر مورد استفاده قرار میگیرند انرژی جنبشی را به شکل یک حرکت دورانی (چرخشی) در اختیار مصرف کننده قرار میدهند. موتورها این انرژی را از طریق تبدیل انرژیهای پتانسیل و یا انرژیهای دیگر بوجود میآورند که میتوان بر حسب منبع انرژی اولیه ، موتورها را تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.بطور کلی میتوان گفت که در پیرامون ما هر وسیلهای که کاری انجام میدهد دارای یک موتور است که حرکت قطعات آن و نیروی مورد نیاز آن وسیله را تأمین میکند. مثلا لوازم خانگی مثل یخچال ، ضبط صوت ، پنکههای تصویه و ... همگی دارای یک موتور الکتریکی میباشند و یا اتومبیلهایی که در خیابانها رفت و آمد میکنند هر کدام یک موتور جهت تأمین انرژی جنبشی خود دارند.دانلود گزارش کارآموزی اطلاعات کلی و روش اجرای تعمیرات اتومبیلموضوع کارآموزی اطلاعات کلی و روش اجرای تعمیرات اتومبیلفهرست مطالباجزای ماشین 1خودرو 1سیر تحولی و رشد 3انواع وسایل نقلیه موتوری 4ساختمان اتومبیل ها 5طرز کار خودرو 6کاربرد خودرو 7موتور 8ساختمان موتور 12طرز کار موتور 12انواع موتور 14کاربردها 15نقش موتورها در زندگی روزمره 15باطری خودرو 16اجزا تشکیل دهنده باتری 17اتصال خانههای باتری به یکدیگر 19هیدرومتر یا اسید سنج باتری 20جدول مخصوص تعیین و شارژ باتری 21نگهداری باتری 21سیلندر موتور 22تقسیمات و انواع سیلندر 24ساختار 26پیستون 27مواد ساختمانی 28عیب پیستون های آلومینیومی 29قسمت های اصلی پیستون 31طرز کار پیستون 33شاسی خودرو 34اجزای ساختمانی شاسی خودرو 35میل لنگ 38ساختمان میل لنگ 40انواع سیستمهای ترمز و EBS 43ترمزهای ضد قفل 46مکان ترمز های ضد قفل 47منابع 52