روشهای تولید متناوب و پشت سر هم 265
این گزارش کارآموزی بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی طراحی لباس در آموزشگاههمیشه انسان لباس می پوشیده است ولی البته در طول تاریخ با گذشت زمان و با تفاوت مکانها لباس فوق العاده متنوع و متفاوت بوده است در گذشته بیشتر لباس به عنوان حفظ سرما و گرما و نیز زینت و تجمل مورد استفاده قرار میگرفته است و جنبه ایمنی و حفاظت آن در درجه بعد بوده اما در زندگانی صنعتی امروز نقش ایمنی لباس و جنبه حفاظت آن در بسیاری از رشته ها در درجه اول اهمیت قرار دارد فضا نوردان مأموران آتش نشانی کارگران معادن غواصان وبسیاری دیگر از لباسهای مخصوص برای حفظ خود در برابر انواع خطرها استفاده می کنند وسایل تولید لباس در عصر ما به قدری متنوع شده و توسعه یافته است که با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست امروزه با توجه به تنوع و اهمیت بیشتر لباس نسبت به گذشته روشهای دوخت هم توسعه یافته است و در کنار کار دوخت نیز متدهای الگوکشی جهت متناسب و خوش ترکیب شدن بر روی بدن افراد برنامه ریزی و طراحی شده است در این بخش سعی شده تا انواع الگوهای تدریس شده در آموزشگاه به نحو صحیح ارائه شود این الگوها شامل انواع دامن بالاتنه آستین انواع یقه شلوار و طرز دوخت آن و که با متد گرلاوین میباشد آموزشگاه گلشن صبا به سرپرستی در سال 1382 تأسیس گردید در این آموزشگاه تدریس الگو به روشهای گلاوین متریک و مولر می باشد و همچنین به آموزش دوخت انواع لباسها از قبیل انواع یقه ها آستین ها شلوار کت و می پردازد که در هر دوره تعدادی کارآموز در مقاطع نازک دوزی ضخیم دوزی لباس عروس لباس شب می پذیرد و در پایان از این کارآموزان امتحان عملی و تئوری گرفته می شود و مدرک دیپلم از سازمان فنی و حرفه ای به این کارآموزان داده می شود ساعاتی که کارآموزان در این آموزشگاه هستند بستگی به دوره ای که می گذرانند است مثلاً نازک دوزی 460 ساعت و لباس عروس و شب 270 ساعت می باشد آموزشگاه گلناز نیز به سرپرستی در سال 1376 تأسیس گردید در این آموزشگاه متدهای متریک و گرلاوین و نیز آموزش دوخت انواع لباس شب عروسکت و دامن و تدریس می شود فضای کارآموزی حدوداً 90 متر است 6 الی 7 عدد چرخ خیاطی برای کارآموزان وجود دارد امکانات نسبتاً مناسبی دارد اما به علت قرارگرفتن در زیرزمین از نور و روشنایی چندان مناسب برای فضای کار و دوخت نیستطراحی لباس در آموزشگاهفهرست مطالبمقدمهفصل اولآشنایی کلی با مکان کارآموزیمحل کارآموزیفصل دومارزیابی بخش های مربتط با رشته علمی کارآموزفصل سومآزمون آموخته ها و نتایجطرز کشیدن کادر الگوی دامنطرز کشیدن پنس های دامنجلوی دامنکنترل کمرانواع الگوی دامندامن پیلی دوقلو در وسط پشتدامن پلیسه اریبدامن شلواری بدون پیلیالگوی بالاتنهاصول تهیه الگوی بالاتنهنتیجه گیری
این گزارش کارآموزی بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی نخ بافندگیدر قدیمیترین نوشته هایی که دربارة صنعت منسوجات پنبه ای به شکل ابتدایی باقی مانده است شواهدی می توان یافت دال بر اینکه قبل از شروع عمل ریسندگی راههای مختلفی برای استخراج مواد اضافی یا آشغال از پنبه خام مورد استفاده بوده است وجود قطعات نسبتاً کوچک آشغال حتی در زمانی که عمل ریسندگی به وسیلة ادوات دستی انجام می شد برای تهیة نخهای نازک بسیار نا مطلوب بود روی این اصل برای پاک کردن هر چه بیشتر پنبه از نا خالصی از کمان حلاجی از راههای مختلف استفاده می کردند بنابراین تعجب آور نیست که از همان اوایل ماشینی شدن صنعت نساجی مخترعین با مسئله استخراج آشغال از پنبه دست به گریبان بودند طبیعیترین راه حل این مسئله این بود که توده های فشرده الیاف را به وسیله زدن یا حلاجی کردن از هم باز کنند این عمل در آن واحد دو مزیت داشت و آن این بود که باز کردن پنبه که برای ریسندگی ضروری است و زدودن آشغال در یک مرحله انجام گرفت پیش از اینکه ماشین پرس روغنی در صنعت نساجی مورد استفاده قرار گیرد عدلهای پنبه ابداً فشردگی عدلهای پرس شدة امروز را نداشتند و مراحل باز کردن پنبه احتیاج به عملیات مکانیکی زیادی نداشت ؛ بدین سبب پدید آوردن و تکمیل ماشینهای حلاجی ماشینهای باز کننده و تمیز کردن پنبه به اندازة ماشینهای سایر رشته های دیگر صنعت نساجی مورد توجه قرار نگرفت در آخرین سالهای قرن هجدهم صنعت نساجی از شکل یک صنعت خانگی به صورت سیستم کارخانه ای درآمد و این تحول سبب شد که در متخصصین فنی کارخانه ها تحرکی ایجاد شود تا هوش و استعداد اختراعی خود را به کار بیندازد ؛ در نتیجه ماشینهایی پدیدار شد که ماشینهای حلاجی کنونی بر اساس ساختمان آنها طرح شده است صنعت پارچه بافی و زمان پارچه بافته شده در ایران دقیقاً معلوم نیست ولی شواهدی در دست است که پارچه بافی و پارچه بافته شده در حدود چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته استاز حفریات شوش آثار بدست آمده گواه بر این است که در آن زمان نساجی به صورت کارگاهی وجود داشته است بنابراین پارچه بافی ازصورت تک دستگاهی به صورت کارگاهی بوده است هرودت مورخ یونانی مینویسد پارچههای زر بافت ایران در بین جهانیان مشهور و معروف بوده و رومیان برای خریدن آن مبلغ گزافی خرج میکردند همچنین از قبر شارلمانی پادشاه معروف فرانسه یک قطعه پارچه زر بافت بدست آمده که متعلق به دوران سلطنت ساسانیان است و از جمله شاهکارهای هنری ایران به شمار میرود از انواع پارچههای آن دوره زری لبه بافی زری اطلس زری پشت کلاف زری برجسته گلدار و ختائی را می توان نام برد ضمنا مهمترین بافنده پارچههای زری در ایران مردی به نام خواجه غیاث بوده و نمونههای پارچهای که به وسیله این شخص هنرمند بافته شده است در موزه آرمیتاژ لنینگراد نگهداری میشود در زمان قدیم صنعت ابریشم بافی تا مدتها در انحصار چینیها بود و بر حسب عادت ملل قدیم صنایع ارزنده و زیبایی از ابریشم به وجود آوردند به طوریکه در بازار جهانی برای خود جایی باز کردند تا آنجائی که خود چینیها با وجود دارا بودن مقام اول به وجود آورنده ابریشم در ردیف خواستار و خریداران پارچههای ابریشمی ایران در آمده بودند بعد از پارچههای ابریشمی پارچههای مخمل ایران شهرت جهانی داشت و در شهرهای شوشتر یزد اصفهان کاشان و ری پارچههای بافته می شددر موزههای تروپولیتن نیویورک نمونههای عالی و بی نظیری از مخملهای ایران وجود دارد که به عقیده باز دید کنندگان این موزه مجموعهای از منسوجات قدیم و مخملهای ایران به شمار می رود از آغاز پیدایش انسان همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرما مطرح بوده است مصریها نزدیک به 5500سال پیش هنرریسندگی و بافندگی پنبه راآموختند و چینیها با پرورش کرم ابریشم در حدود 3600سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نام رابرت هوک Robert Hooke پیشنهاد کرد که میتوان الیاف را با توجه به شیوهای که کرم ابریشم عمل میکند تولید نمود پس از آن یک بافنده انگلیسی به نام لویزشواب Lois Schwabe توانست الیاف بسیار ظریف شیشه را با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیار ریز تهیه نماید پس از چندی سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجه تولید الیاف شدند در سدههای هجده و نوزدهم همراه با انقلاب صنعتی ریسندگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعی و مصنوعی شد معمولاً پنبه به شکل عدلهای مخصوص تحویل کارخانجات نساجی می گردد و در نقاطی که این کارخانه ها نزدیک مزرعه پنبه اند اغلب از عدلهای فشرده نشده یا به اصطلاح مسطح استفاده می شود پنبه را در کارخانه پنبه پاک کنی پس از استخراج تخم پنبه عدلبندی می کنند اندازة هر عدل در حدود 48 * 27 * 54 اینچ یا تقریباً 120 * 70 * 140 سانتیمتر وزن آن در حدود 500 پوند یا 230 کیلوگرم و وزن مخصوص آن تقریباً بین 10 الی 15 پوند در فوت مکعب 160 تا 240 کیلوگرم در متر مکعب است در امریکا برای حمل عدلها به نقاط دور دست ابعاد عدلهای مسطح معمولی را در ایستگاههای باربری به وسیلة پرسهای قوی تا تقریباً 24 * 28 * 156 اینچ 60 * 70 * 140 سانتیمتر تقلیل می دهند ؛ وزن مخصوص عدل در این موقع در حدود 25 پوند در فوت مکعب یا 400 کیلوگرم در متر مکعب می شود برای صادر کردن پنبه به خارج آن را بوسیلة پرسهای قوی در عدلهایی با وزن مخصوص 35 الی 40 پوند در فوت معکب 560 تا 640 کیلوگرم در متر مکعب بسته بندی می کنند که ابعاد آنها تقریباً با عدلهای استاندارد یکی است و فقط ضخامتشان تقلیل بیشتری می یابد و تقریباً به 15 اینچ 38 سانتیمتر می رسد اغلب اظهار نظر شده است که الیاف ظریف پنبه وقتی تحت چنین فشار زیادی قرار بگیرد صدمه خواهد دید ؛ در صورتی که این طور نیست البته اگر چنین فشار عظیمی به لایة نازکی از الیاف وارد می شد آنها را خرد می کرد و صدمه می زد ولی هنگامی که تودة پنبه زیاد باشد یک حالت ارتجاعی بین انبوه الیاف به وجود می آید و مشاهدات میکروسکوپی نشان می دهند که در بسته بندی با فشار زیاد به الیاف صدمه ای وارد نمی شود مقدار نا خالصی پنبه معمولاً به شرایط آب و هوایی زمان باز بودن غوزة پنبه و طریق کشت و پنبه چینی بستگی دارد وجود شن و خاک در پنبه یا ناشی از وزیدن باد به زمین خشک و غبار آلود شدن هوا در موقع باز بودن غوزه است و یا به علت پاشیدن خاک به غوزه های بازی که در قسمت پایین بوته قرار دارند در حالت اخیر غالباً روی غوزه هایی که با زمین تماس دارند لکه های کثیفی باقی می ماند پنبة خاک آلود را معمولا از ظاهر تیرة آن می توان تشخیص داد استفاده از روش پنبه چینی ماشینی که اخیراً معمول شده است باعث می شود که مقدار زیادتری آشغال به صورت برگ و ساقة خشک همراه پنبه وارد ماشین پنبه پاک کنی شود در موقع پاک کردن پنبه این مواد گیاهی خشک به آسانی خرد شده به ذرات ریز تبدیل می شود این نوع آشغال را به اشکال می توان در مراحل بعدی خارج کرد و در نتیجه ممکن است باعث پایین آمدن مرغوبیت و ارزش محصول نهایی شودکارآموزی کارخانه دیبا نخ بافندگیفهرست مطالبپیشگفتارمقدمهپیدایش بافندگی در ایرانفصل اولعدل پنبهمخلوط پنبهماشین حلاجی یا ماشین بالشدستگاه تغذیهمخروطیهای دستگاه تنظیم خوراکزننده هامیله های اجاقیفصل دومدستگاه یونی فلاک ریترمخلوط کننده مینی میکس شرکت ریترتمیزکننده ERM شرکت ریترمفهوم اساسی تغذیه شوت فیدسیستم تک شوتیترازو WTCزننده IMکاردینگفصل سومچند لاکنیچندلاکنیفصل چهارمریسندگی چرخانه اینمای کلی از یک واحد چرخانه ایبرتری ماشین های چرخانه ایفصل پنجمسالن مقدمات بافندگیآهاراهمیت عملیات آهارانواع الیاف در آهارمواد افزودنی برای آهارلوازم و وسایل مربوط به آهار و کنترلهافصل ششمبافندگیانواع ماشینهای بافندگیماشینهای بافندگی راپیریماشینهای بافندگی ارجتماشینهای بافندگی واترجتمکانیزم تشکیل دهنه کارانواع دهنهنوع تشکیل دهنهچگونگی تشکیل دهنهانواع دهنه در لحظه دفتین زدنلحظه تشکیل دهنهفصل هفتمتاریخچه شرکت دیبا نخوضعیت تولید ریسندگی دیبا نخاجرای پروژه بافندگی دیبا نخوضعیت ضایعات تولید دیبا نخوضعیت مواد اولیه ارسالی به سالنمنابع و ماخذ
این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلردر جلسه اول به آشنایی IC 89S51 و محیط برنامه پروگرامر و چگونگی برنامه نویسی و چک کردن IC campile کردن و write کردن برنامه روی میکرو آشنا شدیم همچنین چگونگی مدار راه انداز IC تغذیه IC ومدار reset IC را شناختیمگزارش کار آزمایشگاه میکروکنترلرفهرست مطالببرنامه ای بنویسید که پالس روبه رو را روی P20 ایجاد کندبرنامه بنویسید که پالس زیر را روی P20 ایجاد نمایدنمایش حروف و اعداد روی LCD توسط IC8051برنامه نمایش ALI روی LCDمدار سخت افزاری LCDوصل کردن ADC به میکروبرنامه ای بنویسید که بتوان دمای محیط را بر روی سون سگمنت نمایش داد
موضوع : گزارش کارآموزی در مدرسهتوضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
وظایف خدمتکارمدرسه
حضور در محل خدمت حداقل یک ساعت قبل از شروع کار رسمی مدرسه و خروج از آن پس از پایان ساعتکار اداری و تنظیف کامل اتاق ها و محوطه کار بر اساس تقسیم کار در تمام اوقات مقرر ضمن سال و در تابستان و انجام وظایف دیگر
مراقبت در تمیز نگهداشتن دائمی کلاسها و سالنها و سرویس های بهداشتی و حیاط واحد آموزشی بر اساس تقسیم کار مراقبت در حفظ و نگهداری لوازم و اثاثیه واحد متبوع و دادن گزارشهای مربوط به آن در صورت لزوم
گزارش به موقع به مسئولان مدسه در مورد اماکن و تاسیسات واحد مربوط به شغل که از حیث تعمیرات نیاز فوری به اصلاح یا ترمیم دارند.
مراقبت در حفظ شرایط ایمنی از لحاظ ورود و خروج اشخاص و بازدید و کنترل مواردی که ممکن است به بروز حوادثی منجر شود.
همکاری با اولیاء مدرسه و متصدیان دفتری در کلیه امور مربوط به اداره مدرسه در ارتباط با وظایف مقرر .
رعایت مراتب ادب و اخلاق اسلامی و مراقبت در رفتارمناسب و آبرومندانه در همه فعالیتهای روزانه بخصوص با دانش آموزان و اولیای آنان و احتراز از هرگونه داد و ستد با دانش آموزان.
انجام سایر امور ارجاعی در صورت لزوم
وظایف مدیر ابتدایی
کلیه اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهدبود. و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش حل مسئولیت تا اداره و وظایف او به شرح زیر می باشد:
نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های رسمی و فوق برنامه و مراقبت بر پیشرفت امور آموزشی پرورشی و اداره مدرسه
نظارت بر اجرای مراسم آغازین برگزاری نمازجماعت مراسم ویژه ی ایام الله و مناسبت ها
هدایت و راهنمایی کلیه کارکنان مدرسه در جهت انجام وظایف و حسن اجرای برنامه ها
تشکیل شوراها به ویژه شورای معلمان و گروه های آموزشی پرورشی به صورت ماهانه ،شرکت در جلسات مربوط و ارسال پیشنهادهای ارائه شده به اداره متبوع
تشکیل انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی و اجرای برنامهها بر طبق اساسنامه و دستورالعمل های صادر شده ازطرف وزرت آموزش و پرورش جلب مشارکت اولیاء دانش آموزان درانجام امورمدرسه و نظارت بر حسن اجرای وظایف مدرهس
تدوین اجرا و ارزیابی برنامه سالانه با مشارکت کارکنان اولیاء و دانش آموزان مدرهس متناسب با ضوابط و مقررات حضور در کلاس درس مشاهده روش کار و تدریس معلمان و ارائه ی مشاوره برای اصلاح روش ها و نظارت بر ثبت روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دفتر کلاسی
بهره گیری از نظرات صاحب نظران اساتید متعهد و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت (دانشگاه ها مراکز علمی و حزوه های علیمه) درجهت ارتقای علمی و تربیتی کارکنان دانش آموزان و اولیای آنان.
شناسایی سطح نگرش دانش و مهارت کلیه کارکنان مدرسه و معرفی افراد نیازمندبه گذراندن دوره های بازآموزی و کارآموی به اداره متبوع.
برنامه ریزی نظاتر و ترغیب کارکنان و دانش آموزن جهت رعایت موازین اسلامی و نظارت بررعایت پوشش اسلامی توسط آنان .
جلب مشارکت سازنده و اثر بخش کارکنان و خانواده ها در حفظ تعمیق و اشاعه حیا ، عفاف و پوشش دانش آموزن .
شرکت فعال در جلسات گردهمایی ها و دوره های آموزشی ، بهره گیری از نتایج آنها برای بهبود امور مدرسه و طرح مهمترین نکات در شورای معلمان.
برنامهریزی و اتخاذ روش ها و تدابیر لازم برای برقراری و ارتقاء سطح ارتباط سالم و موثر بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه.
شناسایی دقیق پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان و ارائه راهنمایی و مشاوره به اولیاء جهت بهبود روند تحصیلی دانش آموزان .
نظارت بر حسن اجرای امتحانات کتبی،شفاهی ، عملی و نحوه تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان ازسوی معلمان
ابلاغ کتبی نتایجامتحانات و اعلام نظرات معلمین به اولیاء دانش آموزان
تجهیز کارگاه و آزمایشگاه به وسایل آموزشی و کمک آموزشی و امکانات تکمیلی ،نظارت بر چگونگی استفاده از وسایل ثبت فعالیتهای انجام شده از سوی معلمان در دفاتر ذیربط و نحوه ی تاثیر گذاری فعالیت عملی دانش آموزان در نحوه ی ارزشیابی آنان.
تجهیز نمازخانه و کتاب خانه به وسایل و کتب مورد نیاز برنامه ریزی و نظارت بر اقامه باشکوه نماز جماعت و بهره گیری مستمر از کتابخانه توسط دانش آموزان و کارکنان.
برنامه ریزی و فراهم سازی شرایط مناسب برای انجام فعالیت های علمی ،آموزشی ، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان از طریق تشکیل گروه ها و انجمن های دانش آموزی مطابق با مقررات
همکاری ،هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های سایر سازمان ها و نهادها بر اساس ضوابط و مقرر ات.
شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات خانوادگی ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی و برنامه ریزی برای اصلاح و رفع مشکلات آنان
برنامه ریزی برای راهنمایی و مشاوره دانش آموزان و ایجاد محیطی مساعد برای رشد فضایل اخلاقی ،شکوفا شدن استعدادها و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و عملی
شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان
پاسداری و صیانت از کرامت دانش آموزان و اهتمام لازم برای تامین آرامش روحی و روانی لازم در مدرسه
برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های تربیت بدنی از جمله مسابقات و انتخاب و معرفی برترین ها به اداره متبوع و تامین تجهیز فضاها و وسایل ورزشی و بهداشتی مورد نیاز.
اهتمام در خصوص بهداشت فردی ، محیطی و غذایی دانش آموزان و تامین نیازهای تجهیزاتی وامکانات مورد نیاز برای ارتقاء سطح کیفی بهداشتی و سلامت.
فهرست مطالب
وظایف خدمتکارمدرسه 1
وظایف مدیر ابتدایی 2
وظایف امور اداری مدیران 6
معاون آموزشی 10
آموزگار مدرسه 14
آشنایی با محیط فیزیکی مکان کارورزی 18
وضعیت کلی ساختمان: 19
حیاط 19
کلاس های درس: 21
امکانات 22
مشخصات ساختمان 25