دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارآموزی نصب و راه اندازی آسانسور

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.


موضوع : گزارش کارآموزی نصب و راه اندازی آسانسور

بهمراه مقاله کاملی درباره آسانسور در سازه

فهرست
تاریخچه‌ محل‌ کارآموزی‌
آسانسور Elevator
تاریخچه‌ آسانسور:
آسانسور Elevator
یک‌ آسانسور مسافربر چطور کار می‌کند؟
کنترل‌ها
نگاهی‌ گذرا بر مخترعان‌ آسانسور
آسانسور Elevator
کنترل‌ها
ماشین‌ آلات‌
جنبه‌ها و کیفیت‌های‌ ایمنی‌
آسانسور سیلو
آسانسور از کجا می‌فهمد که‌ چه‌ وقت‌ باید توقف‌ کند؟
آسانسور
آسانسور حمل‌ بار و مسافر
آسانسور خدماتی‌
آسانسور خودرو بر ساختمان‌های‌ خصوصی‌
ریل‌ راهنما
تعریف‌ سیستم‌ مکانیکی‌ و قطعات‌ مربوطه‌
ج‌) سیستم‌ ایمنی‌
چ‌) ضربه‌ گیرها
موتور و گیربکس‌ بالابر
ترمزها
مقررات‌ ایمنی‌ سیستم‌ محرکه‌ آسانسور
سیستم‌ تعلیق‌ کابین‌ و مکانیزم‌ تعادل‌
وزنه‌ تعادل‌
هدایت‌ کابین‌
مقررات‌ ایمنی‌ ریل‌های‌ راهنما
انواع‌ کفشک‌ راهنما
گاورنر سرعت‌ غیرمجاز
سیستم‌ ایمنی‌ (پاراشوت‌)
ضربه‌گیرها:
ضربه‌گیر فنی‌ (جمع‌ کننده‌ انرژی‌)
ضربه‌ گیر روغنی‌ (هیدرولیک‌) (مستهلک‌ کننده‌ انرژی‌)
مقررات‌ ایمنی‌ سیم‌ بکسل‌ها و ایمنی‌های‌ مکانیکی‌
مشخصات‌ انواع‌ دربها
درهای‌ لولایی‌
درهای‌ کشویی‌ افقی‌
استانداردسازی‌ آسانسور
کلیات‌
مراحل‌ طراحی‌ و اطلاعات‌ ساخت‌ آسانسور از آماده‌ سازی‌چاهک‌ تا بتون‌ ریزی‌
مرحله‌ ۱) آماده‌ سازی‌ کف‌ چاله‌ آسانسور:
مرحله‌ ۲) تهیه‌ نقشه‌:
مرحله‌ ۳) بتون‌ ریزی‌ کف‌ چاهک‌:
مرحله‌ ۴) عملیات‌ آهن‌ کشی‌ (سازه‌ فلزی‌) چاهک‌ آسانسور:
مرحله‌ ۵) دیوارکشی‌ اطراف‌ چاهک‌
توضیح‌:
مرحله‌ ۶) ایجاد موتورخانه‌:
مرحله‌ ۷) دورچینی‌ درب‌ طبقات‌:
مرحله‌ ۸) اجرای‌ کابل‌کشی‌ و نصب‌ تابلو برق سه‌ فاز:
مرحله‌ ۹) بتون‌ریزی‌ سقف‌ چاهک‌:
نکته‌ مهم‌: رعایت‌ موارد ایمنی‌
مقاله‌ کاملی‌ درباره‌ آسانسور در سازه‌

نصب‌ و راه‌ اندازی‌ آسانسور  آسانسور سازی برج پیما



دانلود فایل

گزارش کارآموزی نصب،راه اندازی و طراحی آسانسور


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.


موضوع : گزارش کارآموزی نصب ، راه اندازی و طراحی اسانسور

انواع آسانسورها به 2 نوع کششی و هیدرولیکی تقسیم می گردند که نوع کششی دارای کادر وزنه و تجهیزات جانبی می‌باشد هنگامی که کابین و وزنه‌ی تعادل در مقابل هم قرار می‌گیرند باید با نصف ظرفیت بالانس شود. درها به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌گردند. 
اتوماتیک : سانترال یا تلسکوپی هم نامیده می‌شوند و درهایی هستند که از وسط باز می‌شوند. همچنین درهایی که به سمت چپ یا به سمت راست باز می‌شوند (چپ بازشو یا راست باز شو) نیز اتوماتیک‌اند اما نیمه اتوماتیک درهایی هستند که از داخل نیز دارای حفاظی می‌باشند مثل درهای جمع شو که به درهای یخچالی هم معروفند (بازشو در پارگرد دارند) 
انواع موتورهای مرسوم در بازار شامل اکلمپ 5/5 کیلو وات، مونتاتری 5/5 کیلووات آلبرتوساتی (هرسه از ایتالیا) شیندلر از آلمان و اسپانیا و نوا MJT، جکو، و آکار ترکیه می‌باشند
از منارهای بلند کلیساهای قرون وسطی چنین برمی آید که معماران و سازندگان بنا از صدها سال پیش قادر به ساخت بناها و ساختمان های بلند بوده اند. اما یک عامل بازدارنده وجود داشت که مانع از ساخت ساختمان های بلند به عنوان محل کار یا زندگی مردم می شد. این عامل بازدارنده چیزی نبود جز پله. یک مکانیک آمریکایی به نام الیشا گونوذ اتیس، تحولی را در این زمینه به وجود آورد. 
اختراع اتیس بسیار ساده بود. یک چرخ ضامن دار که در صورت پاره شدن طناب، مانع از سقوط کامل اتاقک آسانسور می شد و اتاقک تنها به اندازه چند پا با فشار می افتاد. او اختراع خود را در سال ۱۸۵۴ میلادی در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشت. اختراع او سرآغاز استفاده از آسانسورهای بی خطر بود. 
آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی است مه با سیستم تعلیق و تعادل نیروی محرکه عمل جابه جایی انجام می دهد در واقع برای آشنایی بیشتر با این وسیلهباید گفت که بشر در قرن های گذشته از بالابر استفاده کرده است اما پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند و ریاضی دان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشین اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند توانست طرج ابتدایی یک آسانسور را ارائه دهد اما اولین آسانسور به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود توسط اوتیس در آمریکا ساخته و آزمایش شده و سپس بعد از آن دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت نکاتی درباره ایمنی و استفاده از آسانسور آسانسور راننده یا خلبان ندارد و به صورت شبانه روز آماده کار می باشد مسافرین بیرون آسانسور فرمان احضار می دهند و مبدا و مقصد را مشخص می نمایند و در زمان مناسب پاسخ می دهد بنابراین فشارهای مجدد بر روی دکمه های احضار کابین کاری بیهوده است مسافرین درون کابین فرمان حرکت می دهند و مقصد را مشخص می نمایند این وسیله قادر به شناسایی مسافرین از نظر سن قد مونث و یا مذکر و بیمار یا سالم بودن و میزان وزن دقیق مسافرین نمی باشد اذل در پاره ای از موارد به وسیله بسیار خطرناکی تبدیل می شود دکمه های فرمان در محلی نصب شده است که کودکان کمتر از هفت سال قادر به احضار و صدور فرمان نباشند ولی همواره باید به خاطر بسپاریم که هرگز کودکان به تنهایی نباید از این وسیله استفاده نمایند با ایجاد شرایط مناسب فضای بازی و گاهی مذاکره دست جمعی با کودکان و نوجوانان باید به صورت جدی و کامل از بازی با آسانسور جلوگیری نماییم در هنگام استفاده از آسانسور حتما باید به ظرفیت نهائی آن توجه شود ظرفیت ها معمولا 4 6 8 10 12 15 18 20 و ... می باشند که باید بر روی پلاک مشخصات در کابین نصب باشد معمولا کابین آسانسور به صورتی طراحی و ساخته می شود که حداکثر ظرفیت به سختی در آن جا شوند زیرا استفاده خارج از ظرفیت خطرات بسیار جدی در بر دارد که قابل قیاس با انواع خودروها و وسایل دیگرنیست اصولا آسانسور باید مجهز به سیستم آلارم ظرفیت مجاز و غیر مجاز باشد ولی رعایت ظرفیت آسانسور توسط مصرف کنندگان در اولویت قرار دارد هرگز در هنگام وارد شدن به کابین آسانسور در حال گفتگو به صورت عقب یا از پهلو اقدام ننمایید همواره در هنگام ورود به کابین آسانسور از وجود کابین در مقابل خود مطمئن شوید و رو به کابین وارد شوید.
روش های ساده اطمینان از وجود روشنایی کابین دیدن تصویر خود در آینه کابین و مشاهده افراد درون کابین است در اوقاتی که ساختمان خلوت است حتی الامکان به تنهایی از آسانسور استفاده ننمایید اگر زمانی در آسانسور محبوس شدید هرگز خوف نکنید و نهراسید اول بر ترس خود غالب شوید و کنترل منطقی خود را به دست آورید سپس دست به اقدامات زیر بزنید زنگ خطر آسانسور را به صدا در آورید تا برای کمک و خارج نمودن شما از بیرون اقدام نمایند اگر در کابین تلفن نصب است از آن برای درخواست کمک استفاده نمایید اگر هیچ یک از این دو نبود ضمن حفظ خونسردی از تلفن همراه خود استفاده نمائید در غیر این صورت با صدای بلند ولی خونسرد مکررا در خواست کمک نمائید.

تاریخچه آسانسور در ایران
آسانسور به صورت امروزی در حدود 50 سال پیش وارد کشور شده است و اولین نمایندگی فروش آسانسور در کشور مربوط به یک شرکت سوئیسی می باشد که توسط یک شرکت ایرانی وارد شد و بعد از آن نیز شرکت های خارجی دیگر در این زمینه فعالیت داشتند اولین کارخانه در ایران توسط وزارت مسکن و شهر سازی در سال 1350 در شهر صنعتی البرز قزوین تحت لیسانس یک شرکت سوئیسی بنا گردید و بعد از آن نیز کارخانجات دیگری توسط شرکت های خارجی در ایران فعالیت نمودند ولی با توجه به تحریم وسایل بعد از انقلاب و بر اساس ضرورت و نیاز شروع به فعالیتهای تولیدی در زمینه ساخت قطعات یدکی آسانسور نمودند و در واقع آسانسور به صورت تلفیقی در کشور تولید و نصب گردید تا اینکه در دهه 70 مجوز واردات آزاد شده وبه تبع آن واحدهای فروش آسانسور به صورت رسمی و غیر رسمی بوجود آمدند
صنعت آسانسور جهان از زمانی که با نیروی برق کار می کند قدمتی یکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بیش از ده هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه خود از اولین بالابرها بوده است. مهمترین شرکت های تولید آسانسور در جهان اوتیس و شیندلر با قدمتی حدود یکصدو پنجاه سال می باشند. 

دانلود گزارش کارآموزی نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور
دانلود گزارش کارورزی آسانسور
نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور
کارروزی اسانسور
کاراموزی آسانسور

فهرست مطالب

خلاصه ی گزارش کارآموزی 

فصل اول 

تاریخچه‌ی شرکت

آسانسور و تاریخچة آن

تاریخچه آسانسور در ایران

فصل دوم 

اصول عملکرد آسانسور

نیازها و سلایق کودکان در طراحی آسانسور

سیستم محرکه آسانسورهای سریع

آسانسور چی خاطره ای که کم کم ازنگاه ها محو می شود

تحلیل عملکرد پرده گوش و ناراحتی فشار گوش برای آسانسورهای فوق سریع23

نکاتی پیرامون نصب آسانسورهای هتل



دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت تولیدی باف آزادی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت تولیدی باف آزادی

در واقع برای ایجاد کشش و کشیدگی از یکسری پولکهایی استفاده می شود که وزنی را روی نخ اعمال     می کند ، این پولکها نباید خشدار باشند زیرا نخ را زده دار می کند ، کثیف هم نباید باشند زیرا در این حالت بین دو پولک فاصله ایجاد شده و مانع ایجاد کشش لازم و کافی به نخ می گردد . اگر این کشش نباشد نخ شل وارد سیستم می گردد و در سطح قرقره ناهمواری ایجاد می شود که همین ناهمواری باعث فلامنت شکستگی و پرزدار شدن نخ   می گردد . نخ از یکسری مسیرهایی که اصطلاحاً سرامیکی یا چینی می گویند عبور می کند . پس از عبور نخ از بین پولکها ، هر نخی از درون یکسری تابلوهای راهنما عبور می کند که از دورن تابلوی راهنمای اول  6 تار نخ عبور می کند . از روی تابلو دوم و سوم به ترتیب تعداد نخهای عبوری افزایش می یابد و در ادامه از تابلوی سوم به روی تابلوی مرکزی می رود . 
      در هر قفسه در جهت عمودی 12 تار نخ داریم که هر 12 تار بصورت یک رشته قرار می گیرد که پس از عبور از تابلوی مرکزی بصورت دسته ای توسط دو غلتک هدایت بصورت صفحه ای هدایت می شوند . در مسیر نخ شانه هایی داریم که از هر دندانه شانه یک نخ عبور می کند . (gauge آن بین 26 تا 28 می باشد) همه شانه ها باید تحت کنترل باشند . اگر شانه خشدار باشد یا شکسته باشد باعث فیلامنت پارگی و یا پرزدار شدن نخ 
می شوند . 
عمده عیوبی که روی نخها وجود دارد ، پرز نخها می باشد ، به این منظور بعد از شانه اول وسیله ای بنام پرزگیر قرار دارد . برای از بین بردن این عیوب روی نخ به این ترتیب عمل می شود که کارگر پرز را گرفته و روی نخ گره می زند . اصول کار دستگاه پرزگیر بر اساس تغییر قطر نخ است . از ابزار دیگری که در مسیر نخ وجود دارد سرگیر است ، زمانیکه نخ پاره می شود ، یک سر نخ از قرقره کم می شود که در قسمتهای بعدی مشکل ایجاد می کند . کارگر سر نخ پاره شده را یافته و دوباره وارد قرقره می کند ، چرا که اگر قرقره به همین صورت پیچیده شود در قسمت بافت یک نخ کم می آید و در پارچه ایجاد زدگی می کند . 
      از آنجایی که نخ با قسمتهای مختلفی در تماس است دارای بار الکتریکی می شود . لذا قبل از اینکه نخ وارد قرقره شود باید بار الکتریکی آن تخلیه شود . (الیافی نظیر نایلون الکتریسیته ساکن پیدا می کند) برای این منظور یکسری ترانسهای داریم به شکل محفظه هایی استوانه ای شکل ، که ایجاد بار مثبت می کنند تا بار منفی را خنثی کنند . هر چه میزان بار مثبت بیشتر باشد ، بار منفی بیشتری از نخ تخلیه می گردد
در مسیر عبور نخ ، غلتک روغن را داریم که از پارافین صنعتی استفاده می کنیم ، که میزان روغن را بر حسب میزان نیاز نخ تنظیم می کنند.

دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی باف آزادی
دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی بافت آزادی (پارچه)
کارآموزی شرکت تولیدی بافت آزادی


فهرست مطالب

مشخصات کلی کارخانه
نحوه اداره شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی
محصولات کارخانجات بافت
سالن وارپینگ
علل استفاده از غلتک روغن
نحوه عمل قسمت نخ برگردان
عیوبی که به فرآیند پله پیچی نسبت داده می شود
بافندگی حلقوی پودی ( گردباف )
اجزای اساسی همه سوزنها
ماشینهای گردباف دورو سیلندر
مراحل تشکیل حلقه بر روی ماشینهای گردباف دورو سیلندر
اجزای اصلی یک ماشین دورو سیلندر
ماشینهای اینترلاک( inter  lock )
ژاکارد دورو سیلندر
سیستم تغذیه و جایگاه بوبین ها
عیوب بافت
معمولترین عیوب این پارچه
مشخصات ماشینهای کارخانه
راشل و کتن
مراحل تشکیل حلقه در حلقوی تاری با سوزن زبانه دار
مزیت اصلی ماشینهای راشل بر کتن
برودری
چهارلاتابی
کنترل کیفیت
تاسیسات کارخانه بافت آزادی
گرمایش روغن رادیاتورها
مشخصات بویلرها
برخی از مشکلاتی که در هنگام فعالیت دیگ بروز می کند
سالن شستشو
سفیدشویی
مواد تکمیلی
آهار PVHA
سالن تکمیلی
دمای تثبیت برای انواع پارچه ها
استنتر
انواع استنترها از نوع و نحوه نگه داشتن لبه های پارچه
قسمتهای مختلف استنتر
مشخصات استنترها
خارزنی
سـیستم خار
پارامترهای مهم برای خرید سوزن ماشین خارزنی
نکات قابل توجه در قسمت خارزنی
ماشین تیغ یا تراش
تنظیمات دستگاه
معایب پارچه بعد از تراش
نخ زنی
مشخصات دستگاه خارزنی
چاپ پرس
ســالن طاقه کـنی
آزمایشگاه مرکزی
پشت پوش کردن (نداشتن دید)
دستگاه Crock meter
تست ثبات حرارتی یا Sublimotion
دستگاه ثبات نوری رنگ در مقابل نور
دستگاه اندازه گیری پرزدهی
اندازه گیری افتادگی یا آویزش پارچه ها
دستگاه برای بررسی میزان دررفتگی نخها
ماشین رنگرزی
بورت برقی
PH متر
اسپکترو فوتو متر
دسیکاتور
طـراحـی
سالن شابلون سازی
دستگاه طول کش
تفاوتهای لاک سفید و لاک آبی
عـکاسـی
ظـهور
دستگاه عکاسی
نکات قابل توجه در شابلون سازی
آزمایشگاه چاپ و نمونه گیری
انواع چاپ
نوع رنگینه مصرفی
موادی که کلاً در خمیر جاپ استفاده می شوند
طرز تهیه خمیر دیسپرس
چاپ پیگمنت
چاپ اکلیلی
چاپ پفکی
چاپ کاغذی
چاپ سوخت
رنگ سازی
دستگاه غلظت دهنده
طرز تهیه امولسیون
فواید غلظت دهنده امولسیون
اشکالات نفت
تهیه خمیر چاپ
نسخه خمیر چاپ رنگهای اسیدی
نسخه خمیر چاپ رنگهای pigment
نسخه خمیر چاپ رنگهای طلایی و نقره ای (اکلیلی)
نسخه خمیر چاپ رنگ راکتیو
نسخه خمیر چاپ رنگ پیگمنت سفید
دستگاه شستشوی شبکه
چاپ
تنظیماتی هنگام عملیات راپورت گیری
عملکرد دستگاه
شستشوی باند
خشک کن دستگاه چاپ
تفاوت های بین ماشین های چاپ موجود در کارخانه
دستگاه تثبیت چاپ
مشخصات دستگاه تثبیت
سـالن رنـگرزی
شستشو
سفیدگری
عوامل موثر بر انتخاب دستگاه مورد نیاز برای رنگرزی
هاسپل یا وینچ
ایرادات هاسپل
اتوکلاو
معایب اتوکلاو
جت
انواع پمپ های جت
بارگیری ، شستشو و تخلیه
ایرادات جت های قدیمی
مزیت جتهای نیمه پر بر جتهای پر
ماشین های جت قرقره ای با L R پایین
معایب استفاده از جت
مراحل رنگرزی پارچه
عوامل موثر بر انتخاب دستگاه مورد نیاز برای رنگرزی
دستگاه های آبگیری
ماشین پارچه باز کن
مواد مورد استفاده در بخش رنگرزی
دستگاه مخصوص حل کردن رنگ
نسخه های رنگرزی
رنگرزی پلی استر نایلون
رنگرزی پنبه



دانلود فایل

گزارش کارآموزی کارخانجات ایران مرینوس


این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانجات ایران مرینوس

فهرست مطالب
مقدمه ۱
قسمت ریسندگی۴ 
قسمت مقدمات بافندگی ۱۴ 
قسمت بافندگی۲۵
قسمت تکمیل ۳۲
قسمت رنگرزی ۵۸
قسمت کنترل کیفیت ۹۰
تاسیسات ۱۱۲
اطلاعاتی دربارۀ کارخانجات ایران مرینوس 
کارخانجات ایران مرینوس (سهامی عام) در سال ۱۳۴۶ با مساحت صد و بیست هزارمترمربع و زیربنای در حدود بیست هزارمترمربع تأسیس و در سال ۱۳۴۸ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدف تولید پارچه فاستونی در قم به بهر‌ه‌برداری رسید. 
ظرفیت اسمی تولید پارچه در زمان تأسیس شرکت هفتصدهزار مترطولی در سال بوده است که با چندین مرحله نوسازی و توسعه کارخانه و مدرنیزه کردن ماشین‌آلات و بهینه سازی روند تولید به دو میلیون و هفتصدهزار مترطولی در سال رسیده است. 
تعداد پرسنل در حال حاضر ۴۲۶ نفر مرد و ۵۵ نفر زن می‌باشد. 
سهامداران شرکت ۶۰ درصد مربوط به بخش خصوصی و ۴۰ درصد متعلق به بخش دولتی است. محصول کارخانه پارچه فاستونی و البسه می‌باشد و از تولیدات دیگر کارخانه می‌توان به پتو اشاره کرد. 
مواد اولیه شامل تاپس پشم که از کشور استرالیا تهیه می‌شود و تاپس پلی‌استر و مواد شیمیایی که از کشورهای آلمان و سویس و فرانسه تهیه می‌شود. در قسمت تولید کارخانه در ۲ شیفت A و B یعنی ۱۶ ساعته کار می‌کند. 
کمیته‌های فعال درک ارخانه شامل وام، حفاظت فنی، انضباط کار، بهره‌وری، طبقه‌بندی مشاغل می‌باشد. ضمن اینکه شورای اسلامی کار، انجمن اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج هم به فعالیت مشغولند. 
در کمیته بهره‌وری دونفر نماینده مدیریت کارخانه، یک نفر نماینده سرپرستان و دونفر نماینده شورای کار عضویت دارند وظیفه این کمیته تعیین مبلغ اضافه تولید کارخانه می‌باشد که این مبلغ به عنوان بهره‌وری به کارکنان شاغل پرداخت می‌شود. 
کمیته طبقه‌بندی مشاغل ازیابی حقوق کارکنان و انضباط کار را برعهده دارد. حفاظت فنی کارخانه و بهداشت و درمان کارکنان نیز برعهده این کمیته می‌باشد. 
امکانات رفاهی که به کارکنان تعلق می‌گیرد عبارت است از :
۱- کمک نقدی شامل وام قرض‌الحسنه- اهداء جوائز به فرزندان ممتاز پرسنل، پرداخت هزینه کفن و دفن به ورّاث شاغلینی که به هر دلیل فوت می‌کنند به صورت بلاعوض. 
۲- کمک غیرنقدی شامل برنج- روغن- مرغ- شکر- پارچه کت و شلواری. 
۳- سایر امکانات شامل تعاونیهای مسکن و مصرف- سالن غذاخوری- چایخانه- مهدکودک- خانه بهداشت- نمازخانه- سالن ورزش- پارکینگ- حمام- آب شیرین- سرویس ایاب و ذهاب- بیمه درمانی و بیمارستانی شاغل و سه نفر تحت تکفل وی و باضافه بیمه عمر و حوادث شاغل نزد بیمه آسیا. 
دوره‌‌های آموزشی برای کارگران در هنرستانهای فنی و حرفه‌ای به صورت آموزش کار با دستگاه‌ها تشکیل می‌شود. 
کارخانجات ایران مرینوس دارای طرح توسعه در شهرک صنعتی شکوهیه می‌باشد که ضمن این طرح کارخانه جدیدی که بیش از ۹۰ درصد عملیات ساختمانی و سالنهای تولید آن انجام شده تأسیس خواهد شد. ماشین‌آلات موردنیاز آن در محل موردنظر پیاده شده و آماده نصب می‌باشد. هدف از تأسیس کارخانه رنگرزی و تکمیل انواع پارچه می‌باشد. 
کارخانجات ایران مرینوس دارای استاندارد ایران و ISO 9001 می‌باشد. دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل که در سال ۱۳۷۸ بازنگری شده است نیز می‌باشد. همچنین دااری دفاتر تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت می‌باشد که مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات موردنیاز می‌باشد. 
قسمت ریسندگی 
ماشین ملانژ :
تغذیه : تاپس پشم و پلی استر. 
میزان تغذیه : محدودیتی ندارد اما با توجه به نمره تاپس باید به اندازه‌ای باشد که نسبت ۴۵% پشم و ۵۵% پلی‌استر رعایت شود. به عنوان مثال اگر گرم بر متر تاپس پلی استر ۳۹/۲۰ و گرم بر متر تاپس پشم ۶۱/۲۲ باشد برای اینکه این نسبت رعایت شود باید ۷ تاپس پلی‌استر و ۶ تاپس پشم به ماشین تغذیه شود. 
کار ماشین ملانژ :
۱- تقلیل وزن خطی تاپس مخلوط پلی‌استر و پشم. 
۲- صاف و مستقیم و موازی کردن الیاف و یکنواخت کردن. 
۳- مخلوط کردن. 
تاپسی که وارد کارخانه می‌شود قبل از ورود به خط تولید به آزمایشگاه کنترل کیفیت می‌رود. تا از نظر خار و خاشاک موجود در آن و گرم بر متر آزمایش شود اگر تأیید شد وارد خط تولید می‌شود. 
تاپسها در هنگام تغذیه به ملانژ، تقسیم می‌شوند، به عنوان مثال اگر ۷ تاپس پلی‌استر و ۶ تاپس پشم داشته باشیم ۴ تاپس پلی‌استر و ۳ تاپس پشم از یک طرف و ۳ تاپس پلی‌استر و ۳ تاپس پشم از طرف دیگر تغذیه می‌کنیم. این الیاف پس از عبور از یک جفت غلتک به نام غلتک تغذیه، گیل می‌شود. گیل دارای سوزنهایی است که ضمن موازی کردن و مستقیم کردن الیاف آنها را به جلو هدایت می‌کند
دانلود گزارش کارآموزی کارخانجات ایران مرینوس قم

کارخانجات ایران مرینوس
کارآموزی کارخانجات ایران مرینوس قم

گزارش کارآموزی کارخانه ایران بافت کار قطب صنعتی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه ایران بافت کار قطب صنعتی خمین

فهرست مطالب
آشنایی با کارخانه ریسندگی ایران بافتکار
مقدمه
تاریخچه صنعت ریسندگی و بافندگی
کارخانه ایران بافتکار(قطب صنعتی خمین)
میزان تولیدات کارخانه
هدف های احداث کارخانه
محدودیت ها و مشکلات احداث کارخانه
بررسی اقتصادی طرح صنعتی
مواداولیه
پلیمریزاسیون
استحکام کششی مواد اولیه
دستگاه های خط تولید کارخانه
سالن های کارخانه
ماشین آلات بخش های مختلف کارخانه
دستگاه ریسندگی air jet (جت هوا)
وظیفه ماشینair jet
هدف و کاربرد air jet
دستگاه های ایمنی ماشین air jet
سطوح پر خطر ماشین
معیارها و مشخص کردن مدت زمان،به طور تخصصی در دستگاه
وزن قسمت های مختلف دستگاه
وضعیت دما و رطوبت
مواردی که برای تولیدمحصول در این دستگاه باید مد نظر قرار داد
کنترل و نظارت دستگاه
راه اندازی دستگاه و توان مورد نیاز برای هر قسمت
گرم کننده دستگاه airjet  و توان مورد نیاز آن
طراحی و کارکرد دستگاه
نخ راهنما
چگونگی تبدیلpoy به نخ در ماشین airjet
خصوصیات نخ هایی که توسط دستگاهair jet تولید می شوند
دستگاه تکسچرایزینگ
قسمت های مختلف ماشین تکسچرایزینگ
تقسیم بندی و تعریف نخ های تکسچره شده
ویژگی های نخ تکسچره شده در مقایسه با نخ خام
تقسیم بندی روش های مختلف تکسچرایزینگ
نخ های تکسچره شده استرچ،ست و حجیم
دستگاه جت هوای داغ(بخار آب)
تکسچرایزینگ توسط تاب حقیقی
تکسچرایزینگ توسط تاب مجازی
ماشین تکسچرایزینگ توسط تاب مجازی و چگونگی تولید نخ های استرچ و ست
چگونگی تولید نخ های حجیم (نخ غیر استرچ )
چگونگی تولید نخ های اینترمینگل و کومینگل
مکانیسم تولید نخ های اینتر مینگل و کو مینگل
چگونگی تولید نخ های پوشانده شده
چگونگی تولید نخ های مغزی ریسیده شده
چگونگی تولید نخ های بالک
چگونگی تولید نخ های تکس سپان
نخ های مرکب تکسچره هوا
چگونگی تولید نخ های مخملی
چگونگی تبدیل فیلامنت های مصنوعی به الیاف بریده شده در سیستم تکسچرایزینگ
چگونگی تبدیل tow به tops به روش کشش
ماشین تبدیل کششی زایدل مدل ۸۶۰
کنترل کیفیت نخ های تکسچره شده
دستگاه Covering
چگونگی تهیه نخ کشباف(نخ کشدار)
توضیحات مختصری در مورد اکریلیک ،نایلون ، پلی استر
قطعات دستگاه ها
سالن بسته بندی
سیستم تهویه کارخانه
آشنایی با وظایف کارگران
مسایل ایمنی مربوط به کارگران
بررسی میزان ضایعات هر قسمت کارخانه
ویژگی های انباری که مواد اولیه در آن نگهداری می شوند
پیشنهادات
چارت سازمانی

کارخانه ایران بافت کار قطب صنعتی خمین



دانلود فایل