دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کاراموزی کارخانه سولفات سدیم


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کاراموزی کارخانه سولفات سدیم شرکت صنعتی املاح ایران

فهرست مطالب
 
مقدمه 1

آشنایی با شرکت معرفی اصلاحی ایران 2

شرح گزارش 5

نمونه گیری از گل خروجی از واحد اعلان 8

اندازه گیری مقدار قلیائیت 9

اندازه گیری کلرید سدیم 11

آزمایش شیمیایی 13

اندازه گیری یون کلسیم 17 

اندازه گیری درصد سولفات سدیم به روش وزنی 28

اندازه گیری PH به روش پتانسیومتری 28

اندزه گیری کاهش وزن در 110 درجه سانتی گراد 29

تعیین خلوص دی سولفیت مصرفی 35

مقدمه
با لطف و عنایت خداوند متعال دورة‌کارآموزی خویش را در مدت 9 هفته متوالی از تاریخ 15/4/تا 20/6/در واحد صنعتی شرکت معدنی املاح ایران در آزمایشگاه واحد سولفات سدیم گذراندم . و در این مدت زمان مجموعه ی فعالیت هایی که در این آزمایشگاه روزانه بطور متوالی انجام می پذیرفت را در این پژوهش جمع آوری نموده ام امیدوارم مورد توجه و عنایت شما قرار بگیرد.

کارخانه سولفات سدیم واقع در شرکت صنعتی املاح ایران 

گزارش کارآموزی در یک شرکت نرم افزاری و برنامه نویسی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت همراه نرم افزار نوین

با توجه به امکانات قابل توجه تلفن های همراه جدید به موازات موارد فوق این شرکت اقدام به تولید نرم افزار‌های دیگری نظیر قرآن،مفاتیح الجنان اذان،مناسک حج،بانک اطلاعات مشاغل و... نموده است به دلیل پیشرو بودن در این زمینه این شرکت بخش قابل توجهی از منابع خود را به امور تحقیقات و ارائه راهکارهای جدید برای استفاده بهتر از تلفن‌های همراه اختصاص داده است.
هر نرم افزار در سایت این شرکت به صورت رایگان دانلود میشود اما برای اجرای آن باید مبلغی را به حساب شرکت مذکور واریز  کنند، بعد از تایید واریز وجه کد فعال سازی به تعداد نرم افزار هایی که مشتری یا مشتریان خریداری می کنند در اختیار آنها قرار می گیرد و هر مشتری برای فعال سازی آن برنامه به صورت خودکار هنگامی که برنامه ها را فعال میکند اطلاعات او در سرور های شرکت ثبت و نگهداری می شود که البته قابل ذکر است که بخش(اتاق) سرور ها کاملاً ایزوله شده و هیچکس جز مسئول مربوطه اجازه دسترسی به آنها را ندارد. 
سوپروایزر شهرستانها هم به امور نماینده ها در سراسر ایران نظارت میکند و به مشتری های شهرستانی شرکت خدمات می رساند.
بعد از آن مدتی در قسمت خدمات پس از فروش مشغول به کار شدم،این قسمت بسیار جالب بود چون تمام کاربران از اقسا نقات ایران و حتی خارج از ایران تماس گرفته و مشکلاتی که برای آنها از نسب برنامه گرفته تا مشکلاتی که هنگام نسب یا بعد از نسب نرم افزار پیش می آمد صحبت می کردند.
می توان گفت این قسمت یعنی همان بخش خدمات پس از فروش به نوعی قلب این شرکت میباشد و محبوبیت این شرکت در بین کاربران و حتی نمایندگان خود به دلیل خدمات نامحدود آن است و بدون اینکه وجهی دریافت کند تا مادامی که از آن نرم‌افزار استفاده می شود خدمات رایگان در اختیار آن کاربر گذاشته می شود.کاربران اغلب بصورت تماس تلفنی مشکلاتشان را مطرح کرده و مسئولین فنی و اپراتورها به آنها پاسخ میدهند تا مشکلات آنها را برطرف کنند و اگر مشکل آنها خیلی حاد بود به شرکت مراجعه میکنند ولی اکثراً با یک تماس مشکل برطرف میشود.در این بخش تمام خدمات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.
جاوا 
جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهة 90 توسط جاوا سافت، بخش نرم افزاری شرکت سان، توسعه داده شد. هدف آن بود که جاوا زبانی ساده، فوی و همه منظوره باشد. جاواتمام جنبه‌های مثبت C و C++را در خوددارد، و آن چیزهایی که برنامه نویسان  از‌آن نفرت داشته اند ( مانند وراثت چند گانه، تحریف اپراتورها و اشاره گرها) را به کناری گذاشته است. 
مهمترین ویژگی جاوا این است که اساساً شییء گر است. اولین ادعای oppتوانایی استفادة مجدد از کد است؛ چیزی که C++ با تمام ادعاهایش هرگز نتوانست بدان دست بابد، اما در اولین قدم خواهید دید که ادعای جاوا در این زمینه تا چه اندازه صحت دارد. تصورش را بکنید که با صرف کمی وقت بتوانید برنامه‌ای بنویسید که در سیستم‌های ویندوز، یونیکس و مکینتاش براحتی اجرا شود! همین که یک شرکت نرم افزاری بتواند برای تمام پلاتفرم‌‌های موجود در آن واحد پروژه‌ای را تولید کند (  و مقادیر عظیمی پول صرفه جویی کند) خود می‌تواند بهترین دلیل اقبال جاوا باشد . و امروزه دیگر همه ( و نه فقط شرکتهای نرم افزاری) به سمت جاوا کشیده شده‌اند. 
با این ویژگی ( استقلال از پلاتفرم) یک برنامه نویس می‌تواند برای سیستمی برنامه بنویسید که هرگز با آن کار نکرده است. این ویژگی اصلی ترین علت توفیق جاوا در اینترنت است. اینترنت شبکة پچیده‌ای است از میلیونها کامپیوتر مختلف در سراسر دنیا، و مقاومت در مقابل این وسوسه که بتوانید برنامه‌ای بنویسید که روی تمام این سیستم‌های متفاوت و نامتجانس اجرا شود چندان ساده نیست. 
جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمی‌کند تا در محیط جدید ( و ناآشنایی) کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی دربارة کامپیوتر دارند بسیار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C  و C++ است و این به هیچ وجه تصادفی نیست . C زببانی است ساخت یافته و C++ زبانیست شیی‌‌ء گرا ، و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نویسان دنیا از آنها استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این شباهت حرکت به طرف جاوا از برای این قبیل افراد ساده خواهد کرد بنابراین طراحان جاوا برای اجتناب از دوباره کاری از زبانهای C وC++  بعنوان مدل استفاده کردند. ( و آیا این خود به تنهایی نشانة نبوغ طراحان جاوا نیست؟) . 
جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه، برنامه نویسانC++ /C را برای همیشه از این کابوس‌ها رهایی بخشیده است. علاوه برآن، چون جاوا زبانی برای اینترنت است، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالایی برخودار است. طراحان حاوا از ابتدا یک محیط برنامه نویسی امن را مد نظر داشته‌اند. مسئله حفاظت سیستم‌ها رابطة تنگاتنگی با اشاره گرها دارد؛ اکثر مهاجمان برای ورودی غیر قانونی به جاوا مکانیزم‌های حفاظتی دیگری هم دارد که در جای خود به آنها اشاره خواهیم کرد.
برای آشنایی بیشتر با جاوا بهتر است نگاه مختصری به تاریخچة آن بیندازیم. اما چون جاوا رابطة تنگاتنگی با اینترنت دارد، آوردن تاریخچه‌ای از اینترنت و وب خالی از فایده نیست. 

تاریخچة مختصر اینترنت وب 
اینترنت به عنوان یک پروژة دولتی ایالات متحده امریکا در سال 1969 بدنیا آمد. این پروژه ، که درابتدا آرپانت (arpanet) نام داشت. فقط چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف ایالات متحده به هم متصل می‌کرد. آرپانت بتدریج رشد کردو در سال 1972 پنجاه دانشگاه و مرکز تحقیقاتی نظامی در آن فعال بودند. در اواخر دهة 1980 متجاوز از هشتاد هزار کامپیوتر در این شبکة عظیم به هم متصل شده‌ بودند. این کامپیوترها خود به دستجات ( شبکه‌های) کوچکتری تقسیم شده بوددند و شبکة شبکه‌ها ( یا اینترنت) آنها را به یکدیگر متصل می‌کرد. در تمام این مدت اینترنت ملک اختصاصی محققان و دانشگاهیان بود و با آن که شرکتهای خصوصی هم می‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند ولی سیاست حاکم بر آن مانع استفادة تجاری از اینترنت شده بود. در سال 1991 با حذف ممنوعیت تجارت در اینترنت اوضاع دگرگون شد؛ ولی کماکان محدودة تجارت و تحقیق از هم جدا بود. از همین نقطه بود که رشد انفجاری اینترنت شروع شد به طوری که هم اکنون نزدیک به 100 میلیون کاربر در این شبکه عضویت دارند و اینترنت به تمام زاویای زندگی رسوخ کرده است. 
با آن که اینترنت چندان جوان نیست اما از تولد وب ( یا شبکة تار عنکبوتی جهانی، World Wide Wed-WWW) زمان زیادی نمی‌گذرد. وب در سال 1989 در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN) متولد شد. وب حاصل زحمات تیم برنرز – لی_(tim berners-lee) بود که تلاش داشت تا فیزیکدانان سراسر دنیا بتواند اطلاعات خود را در شبکة اینترنت و به صورت اَبَرمتن(hypertext) با هم در در میان بگذرند . وی براساس زبان عمومی علامتگذاری استاندارد SGML یک زبان جدید بنام زبان علامتگذاری اَبَرمتن HTML بوجود آورد. برای انتقال اسناد HTMLهم یک پروتکل جدید ابداع شد که پروتکل انتقال اَبرمتن HTTPنام گرفت. این پروتکل وسیله‌ای بود برای جستجو، یافتن، بازیابی و نمایش سریع اسناد. با استفاده از ابرمتن می‌توان در شبکه‌ای از منابع، با برنامه‌ای بنام کاوشگر BROWSER  بدنبال اسنادی با ویژگیهای خاص کاوش کرد. چون اولین کاوشگر فقط می‌توانست متون را نمایش دهد با اقبال کمی مواجه شد. در حقیقت درسال 1993 فقط پنجاه پایگاه وب در تمام دنیا وجود داشت. شروع محبوبیت وب ورشد برق آسای آن با ورود کاوشگر گرافیکی موزائیک MOSAIC همراه بود. این کاوشگر در NCSA ( مرکز ملی کاربردهای سوپر کامپیوتر) توسعه داده شد. امروزه در دنیا دهها کاوشگر گرافیکی و متجاوز از یکصد هزار پایگاه وب وجوددارد. موفقیت موزائیک باعث شد تا عده‌ای از محققان NCSA شرکت نت اسکیپ NETSCAPE را تأسیس کنند و این همان شرکتی است که معروفترین کاوشگر وب  یعنی NetsCape Navigator را تولید کرده است. کاوشگر نت اسکیپ علاوه بر HTML قابلیت‌های متعددی در زمینة مالتی مدیا دارد که باعث تسریع در روند رشد اینترنت و وب شده است. 
اما سال 1995 یکی از مهمترین سالها در تاریخ اینترنت و وب است: در این سال بود که میکروسافت ویدئوی اینترنتی را توسعه داد و صوت را تبدیل به یکی از اجزاء تفکیک ناپذیر اسناد ابرمتن کرد؛ نت اسکیپ با افزودن قابلیت‌های بی‌شمار به کاوشگر خود همه را شگفت زده کرد؛ اولین ویرایش زبان مدلسازی واقعیت مجازی VRML به بازار آمده و سان جاوا را در یک سینی طلایی بدنیا عرضه کرد. 
توسعه دهندگان وب با جاو ابزاری را یافتند که باآن می‌توانستند صفحات تعاملی مالتی مدیا در اینترنت بوجود آورند و این نقطه عطف جدیدی در تاریخچة اینترنت به شمار می‌آید
برنامه نویسی شیئی گرا
 یکی از بزرگترین ایده‌های برنامه نویسی در دو دهة اخیر است ، اما تسلط کامل بر این ایده به سالها زمان و ممارست نیاز دارد. برنامه نویسی شیئی گرا در واقع پیوند دنیای واقعی با برنامه نوسی کامپیوتر است. امروز با مفاهیم برنامه نویسی شیئی گرا در جاوا، و ارتباط این مفاهیم با ساختار برنامه‌ها آشنا می شوید: 
-شیئی و کلاس چیست و رابطة آنها چگونه است. 
-یک شییء یا کلاس دو جزءء مهم دارد: رفتار و حالت 
-وراثت و نقش آن در طراحی برنامه‌ها 
- بسته ها و واسط‌ها در جاوا 
اگر از قبل با برنامة نویسی شی‌گرا آشنا هستید می توانید امروز را استراحت کنید و برای درس فردا آماده شوید. 

مفاهیم برنامه نویسی شیئء گرا 
برنامة نویسی شیئی گرا قصد دارد مدلی از دنیای واقعی را وارد برنامه نویسی کامپیوتر کند. دنیای اطراف ما از اشیاء Object ساخته شده است. 
اشیاء Object و کلاس‌هاclasses
شیئء کلیدی‌ترین مفهوم برنامه نویسی شیی‌ء گرا است. هر شیئء یک حالت ( یا خاصیت) و رفتار دارد، و برنامه عبارت است بر هم کنش بین اشیاء حالت یک شیئ‌ عبارت است از متغیرهای ( عناصر داده‌ای) شیئی‌ و مقدار آنها رفتار یک شیئ را متدهای آن تعیینن می‌کنند ( نزدیکترین مفهوم به متد همان تابع است) . شیئ در واقع مقداری کد است که کار خاصی انجام می دهد. 
هر شیئ کپسولی است از مقداری متغیر و کد، که کار نگهداری و به روز در آوردن آنها را ساده می‌کند. معمولاً درون یک شیئ  ( مانند یک کپسول در بسته ) از دسترس دنیای خارج بدور است و برای کار با آن باید از ارسال پیام استفاده کرد. مزیت کپسول آن است که کاربر برای کار با آن هیچ نیازی به دانستن مکانیز‌م‌های درونی آن ندارد و فقط باید ساختار پیام ها را بداند. معمولاً ساختار پیام‌ها در اشیاء مختلف یکسان است. در دنیای واقعی هم وضع به همین منوال است، مثلاً برای استفاده از یک تلویزیون شما هیچ نیازی به آشنایی با پیچیدگیهای درون آن ندارید فقط کافیست بدانید که باید آن را به برق بزنید، آن را روشن کنید و یک کانال را انتخاب کنید. 
کلاس در واقع الگویی است برای ایجاد شیئی در واسط برنامه نویسی جاوا java APIچندین کلاس مختلف وجود دارد که در جای خود به آنها خواهیم پرداخت. 
نکته : اگر باC آشنا باشید، می‌توانید کلاس را چیزی مانند struct و     typedef تصور کنید؛ اما یک کلاس بسیار پیچیده‌تر و کارآتر از struct است. 
چند کلاس با هم یک کتابخانة کلاس class library می سازند. برنامه نویسی جاوا اصولاً چیزی نیست جز طراحی و پیاده سازی کلاس‌ها. 
ایجاد یک کلاس 
برای درک بهتر مفاهیمی که تعریف شدند در این قسمت یک مثال عملی خواهیم آورد. در این مثال یک موتور سیکلت را شبیه سازی می کنیم . یک موتور سیکلت واقعی دارای حالت و رفتاری خاص خود است. حالت موتور سیکلت در واقع همان خواص آن ( مانند رنگ، مدل، نوع و .. ) است .  مجموع این خواص یک موتور سیکلت خاص را مشخص خواهند کرد که از موتور سیکلت‌هاای دیگر قابل تمیز است. هر شئی وهله ایست از یک کلاس ، کلاس موجودی قابل لمس نیست، در حالیکه شئی موجودی است قابل لمس که به کلاس خود موجودیت داده است. مثلاً ، انسان یک کلاس است در حالیکه شما نمونه ای هستید از کلاس انسان؛ شما موجودیت دارد در حا لیکه چیزی به نام انسان وجود خارجی ندارد ، بلکه در اشیاء خاص ( من ، شما، دیگران) موجودیت می‌یابد. 
موتور سیکلت ما دارای رفتارهایی هم هست، رفتارهایی مانند روشن شدن ، خاموش کردن، تعویض دنده،سرعت گرفتن، ترمز کردن و غیره. 
وراثت، واسط ها و بسته ها 
وراثت ( InheritanCe) 
وراثت یکی از کلیدی ترین مفاهیم برنامه نویسی شیئی گراست و تأیثر مستقیمی روی نحوة طراحی و نوشتن کلاس ها جاوا دارد. وراثت مکانیزمی است برای تغییر شکل دادن به کلاس ها و استفادة مجدد از آنها: با مکانیزم وراثت می توان به طور خودکار از اطلاعات کلاس های دیگر استفاده کرد. 
هر کلاس یک فوق کلاس superclass و یک یا چند زیر کلاس subclass دارد. هر کلاس از کلاس های بالاتر خود در این سلسله مراتب ارث می برد و به کلاس پایین تر از خود ارث می دهد. هر زیر کلاس تمام متدها و متیرهای فوق کلاس خود را به ارث می برد و دیگر نیازی به تعریف مجدد آنها وجود ندارد. 
بالاترین کلاس در سلسله مراتب کلاس های جاوا کلاسobject است و تمام کلاس های دیگر از این کلاس مشتق می شوند. این کلاس تعیین کننده کلیترین متدها و خواص تمام کلاس های ذیل خود است. معمولاً کلاس ها ضمن ارث بردن از کلاس های بالاتر از خود چیزهایی رابه آن اضافه و پیاده سازی می‌کنند. 
ایجاد سسلسله مراتب کلاس 
وقتی تعداد کلاس ها زیاد شود ، منطقی است که آنها را در یک سلسله مراتب گرد آوریم تا بتوانیم نحوة به ارث رسیدن متدها و خواص را بهتر کنترل کنیم بدین ترتیب نیاز به دوباره نویسی کدها به حداقل رسیده و هنگام نیاز به تغیر کدها نیز این اصلاحات فقط در یک نقطه انجام  خواهند شد و از آنجا به تمام نقاط دیگر تسری خواهند یافت. 
وراثت چگونه عمل می کند؟ 
وراثت چگونه عمل می کند؟ چگونه یک شیئ متغیرها و متدهای کلاس بالاتر را به طور خودکار بدست می آورد؟ در مورد متغیرها، وقتی شیئی بوجود می‌آید یک مسیر دسترسی به تمام متغیرهای کلاس مربوطه را بدست می‌آورد. در مورد متدها هم وضع به همین منوا ل است و تعریف یک متد در اختیار تمام زیر کلاس ها قرار خواهد گرفت. وقتی در یک شیئی متدی فراخوانی می شود، جاوا ابتدا در همان کلاسی که متد تعریف شده به دنبال کد آن می گردد اگر کد آن را نیافت. در سلسله مراتب یک پله بالاتر رفته و در فوق کلاس بدنبال آن خواهد گشت تا زمانیکه کد متد را بیابید. 
وقتی در یک زیر کلاس متدی با نام مشابه متدی در یک کلاس بالاتر تعریف شود، کارها کمی پیچیده خواهد شد. در این حالت متدی که زودتر ( در حرکت از پایین) یافت شود اجرا خواهد شد. بدین ترتیب متد تعریف شده در زیر کلاس متد فوق کلاس را مخفی می کند. به این وضعیت تحریف overrideمتد گفته می‌شود. 
وراثت منفرد و چند گانه 
جاوا به گونه ای که دیدید از وراثت منفرد single استفاده می کند. وراثت منفرد یعنی هر کلاس جاوا می تواند فقط یک فوق کلاس داشته باشد. اما عکس آن درست نیست، یعنی یک کلاس می تواند چندین زیر کلاس داشته باشد. 
در زبانهای شیئی گرای دیگر، مانندC++یک کلاس می تواند از چند فوق کلاس به ارث ببرد. به این وضعیت وراثت چندگانهmultipleگفته می شود . با وراثت چند گانه می توان کلاس های فوق العاده جالبی بوجود آورد. ولی کد نویسی آنها بسیار دشوارتر است. 
واسط ها (InterfaCes)  و بسته ها (PaCkages) 
دیدیدکه در جاوا هر کلاس فقط از یک فوق کلاس ارث می برد. با اینکه وراثت منفرد برنامه نویسی را ساده تر می کند ولی کمی محدود کننده هم هست. مثلا اگر در شاخه های مختلف یک سلسله مراتب متدهای مشابهی داشته باشید، باید تمام آنها را جداگانه پیاده سازی کنید. جاوا با استفاده از مفهومی بنام واسط مشکل به اشتراک گذاشتن متدها را حل کرده است. 
اصطلاح جدید 
واسط عبارت است مجموعة نام چند متد، بدون تعریف آنها، که واسط آنها را در اختیار کلاس استفاده کننده می‌گذارد.

گزارش کارآموزی در یک شرکت نرم افزاری و برنامه نویسی
دانلود گزارش کارآموزی شرکت همراه نرم افزار
دانلود گزارش کارآموزی شرکت همراه نرم افزار نوین


فهرست مطالب

مقدمه. ۴
نصب نرم‌افزار در کوتاهترین مدت ممکن ۷
جاوا ۱۱
تاریخچة مختصر اینترنت وب۱۳
تکامل جاوا ۱۶
ویژگی‌‌های زبان برنامه نویسی جاوا ۱۹
شروع برنامه نویسی با جاوا ۲۲
ایجاد یک اپلت جاوا ۲۵
تحلیل برنامه. ۲۷
خلاصه. ۲۸
برنامه نویسی شیئی گرا ۲۹
مفاهیم برنامه نویسی شیئء گرا ۳۰
ایجاد یک کلاس… ۳۱
وراثت، واسط ها و بسته ها ۳۲
ایجاد سسلسله مراتب کلاس… ۳۳
وراثت چگونه عمل می کند؟. ۳۴
وراثت منفرد و چند گانه. ۳۵
واسط ها (InterfaCes)  و بسته ها (PaCkages) 35
اصطلاح جدید. ۳۶
ایجاد اشیاء جدید. ۴۲
استفاده از new.. 42
New چه کاری انجام می دهد. ۴۳
اصلاح جدید. ۴۳
نکته ای دربارة مدیریت حافظه. ۴۴
دسترسی به عمل کلاس ها و متغیرهای وهله و ست کردن آنها ۴۴
گرفتن مقدار متغیرها ۴۵
تغییر دادن مقدار متغیرها ۴۶
فراخوانی متدها ۴۷
متدهای کلاس… ۴۸
تغییر نوع اشیاء و انواع اولیه. ۴۹
اصلاح جدید. ۴۹
تغییر انواع اولیه. ۵۰
تغییر نوع اشیاء. ۵۰
تغییر نوع انواع اولیه به اشیاء و بالعکس…. ۵۲
چند نکتة دیگر. ۵۳
تعیین کلاس یک شیی.. ۵۴
کتابخانه کلاس جاوا ۵۵
ایجاد متدهایی با نام مشابه و آرگومانهای متفاوت.. ۵۷
متدهای سازنده. ۶۱
سازنده های اصلی.. ۶۲
تحریف سازنده ها ۶۲
پنهان کردن متدها ۶۳
فراخوانی متد اولیه. ۶۳
پنهان کردن سازنده ها ۶۴
متدهای پایان دهنده. ۶۵
خلاصه. ۶۶
تفاوت اپلت با برنامه. ۶۶
ایجاد اپلت ها ۶۸
مهمترین اقدامات یک اپلت.. ۶۹
آماده سازی.. ۷۰
شروع. ۷۰
توقف.. ۷۱
تخریب.. ۷۲
رنگ آمیزی.. ۷۲
قرار دادن اپلت در یک صفحه وب.. ۷۳
بازهم دربارة بر چسب APPLET.. 74
ALIGN.. 74
ارسال پارامتر به اپلت ها ۷۷
خلاصه. ۸۱
کلاس GraphiCs. 82
سیستم مختصات گرافیکی.. ۸۲
ترسیم و پر کردن اشکال. ۸۳
مستطیل. ۸۴
چند ضلعی.. ۸۵
بیضی.. ۸۷
قوس… ۸۸
کپی کردن و پاک کردن.. ۹۰
متن و فونت.. ۹۱
ایجاد شیء فونت.. ۹۱
رسم کاراکترها و رشته ها ۹۳
گرفتن اطلاعاتی در بارة یک فونت.. ۹۴
استفاده از شیئی COLOR.. 95
تست کردن و ست کردن رنگ جاری سیستم. ۹۵
یک مثال سادة رنگی.. ۹۶
انیمشین سازی در جاوا ۹۷
رنگ آمیزی و رنگ آمیزی مجدد. ۹۷
شروع و توقف اجرای یک اپلت.. ۹۸
ریسمان ها: آنها چه هستند و چرا به آنها نیاز داریم. ۹۸
مشکل اپلت ساعت دیجیتالی.. ۱۰۰
استفاده از ریسمان در اپلت ها ۱۰۰
اصلاح اپلت ساعت دیجیتالی.. ۱۰۴
کاهش چشمک زدن انیمیشن.. ۱۰۶
چشمک زدن و راه های اجتناب از آن.. ۱۰۶
نرم افزار نور الطریق.. ۱۱۵
نرم افزار فارسی ساز. ۱۱۵
نرم افزار موذن همراه. ۱۱۶
نرم افزار مناسک حج.. ۱۱۶
نرم افزار تقویم هجری شمسی.. ۱۱۷
نرم افزار کنکور(در دست تولید) ۱۱۸
نرم افزار همیاد. ۱۱۸
نرمافزار بانک اطلاعاتی مشاغل (نرمافزار در دست تولید) ۱۱۹
نرم‌افزار مرجع اطلاعات حقوقی(در دست تولید) ۱۱۹
نرم‌افزار مرجع اطلاعات دارویی(در دست تولید) ۱۲۰
نرم‌افزار آموزش زبان بر اساس سیستم INTERCHANGE.. 120
نرم‌افزار گردشکری همراه. ۱۲۱
منابع وماخذ: ۱۲۲




گزارش کاراموزی آفات و بیماری گیاهان نگهداری فضای سبز

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کاراموزی آفات و بیماری گیاهان نگهداری فضای سبز

فهرست مطالب

تاریخچه پارک: ۵
موقعیت جغرافیایی: ۷
کروکی پارک.. ۷
مشکلات: ۹
مراکز فرهنگی: ۱۱
وضعیت روشنایی: ۱۱
سرویس و تجهیزات رفاهی و بهداشتی.. ۱۴
امکانات تفریحی کودکان: ۱۵
امکانات و خدمات شهری همجوار. ۱۶
نکات و موارد دیگر: ۱۶
نقشه و مشخصات پارک: ۱۷
وضعیت خیابانهای پارک به صورت سنگی است… ۱۷
گلکاری و چمن کاری: ۱۷
چارت زمانی پارک.. ۲۰
فصل دوم: ۲۱
موارد مختلف استفاده از چمن.. ۲۱
تهیه زمین چمن.. ۲۳
مقدار بذر در واحد سطح.. ۲۵
نگهداری چمن: ۲۵
کودپاشی: ۲۷
آبیاری چمن: ۲۸
علفهای هرز چمن بر دو نوع می باشند. ۲۹
علف های هرز چمن و مبارزه با آن ها: ۳۰
توضیح علفکش ۲٫۴D… 30
کاربرد تزئینات چمن: ۳۲
بررسی گیاهان در طراحی فضای سبز و مباره با آفات آنها: ۳۴
نارون: ۳۴
نگهداری گیاهان: ۳۵
کوددهی.. ۳۶
مالچ پاشی.. ۳۷
هرس درختان و درختچه ها: ۳۸
زمان مناسب هرس…. ۳۸
الف: هرس زمستانه: ۳۹
ج: هرس پائیز: ۳۹
د: هرس بهاره: ۴۰
روش های هرس: ۴۱
هرس تنک: ۴۲
زمستانگذارانی فضای سبز. ۴۲
روش کاهش خسارات زمستانی: ۴۳
بادسوختگی: ۴۳
کاهش شدید دما ۴۴
آفتاب سوختگی ۴۵
برآمدن یا آماس خاک: ۴۵
آسیب ناشی از برف و یخ.. ۴۶
خسارت ناشی از نمک: ۴۶
خسارت ناشی از برف روبی: ۴۷
پوسیدگی چمن.. ۴۷
نشانه های بیماری: ۴۸
عامل بیماری: ۴۹
زیست شناسی: ۴۹
عامل بیماری: ۵۱
تاریخچة، انتشار و اهمیت… ۵۲
نشانة بیماری: ۵۳
منابع و مآخذ مورد استفاده. ۵۴
آفات و بیماری گیاهان نگهداری فضای سبز



دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت علمی و تحقیقاتی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع :  گزارش کارآموزی شرکت علمی و تحقیقاتی اصفهان

فهرست مطالب
عنوان                                                     صفحه
آشنایی کلی با مکان کارآموزی 1

آشنایی با دستگاههای مورد استفادهدر آزمایشگاههای
متالوگرافی  5 
1 -  دستگاه سنباده  5   
2-   دستگاه پولیش مکانیکی 8
3-   دستگاه برش  12
4-   دستگاه مانت  21 
5-  بررسی ریز ساختارهای انعکاسی 
 با میکروسکوپ  24
6-  پولیش  شیمیایی -  محلولهای اچ  29

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
کلیات و اهداف
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در شمال غربی شهر اصفهان، در مجاورت دانشگاه صنعتی واقع شده است و محلی است که واحدهای تحقیقاتی مستقل و یا وابسته به سازمانها و صنایع در آن متمرکز می شوند. این مجموعه که به صورت یک منطقه ویژه تحقیقاتی عمل می کند با ترویج فضای نوآوری و رقابت در میان شرکتها و مؤسساتی که فعالیت هایشان مبتنی بر علم و دانش است و همچنین با تعمیق ارتباط بین دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و مراکز تصمیم گیری دولتی شرایط را برای رسیدن به هدف نهایی توسعه فناوری فراهم می سازد.

ایجاد مراکز رشد (انکوباتورها) و کمک به تشکیل و رشد مؤسسات نوپا در زمینه تحقیقات و فناوری از اقدامات بنیادینی است که این شهرک در جهت نیل به هدف فوق انجام می دهد.

کاهش فاصله فناوری با کشورهای توسعه یافته، نوسازی صنایع و افزایش توان رقابتی آنها، بومی سازی فناوری و ایجاد اشتغال مولد در بخش خصوصی برای فارغ التحصیلات جوان از دیگر اهداف این شهرک است.

گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران

اهمیت بخش غذا و نوشابه از این‌روست که از مجموع تمام هزینه‌ای که یک مشتری می‌پردازد مخارجی که صرف غذا و نوشابه می‌شود.
رستوران جایی که گذشته از مصرف مواد اولیه سالم، خوب و قابل اعتماد، هنرآشیز متخصص در انظار مراجعه‌کنندگان بخوبی نمایان می‌شود، از این‌رو باید شیوه‌های ظریف و لپسند عرضه کردن غذا را به کار گرفت.
ظاهر هر رستوران به شیوه گوناگونی بر شتری اثرگذار است، امروزه صاحبان این نوع مراکز خدماتی برآنند که جلوه قسمت بیرونی، تابلو و محل‌های ورودی خود را ارتقاء ببخشند تا بتوانند با جلب مشتریان آنان را به ورود به رستوران خود تشویق و ترغیب نمایند، علاوه بر جلب توجه، تصویری به یادماندنی در ذهن ایجاد می‌کند. معماری خاص بنا، عامل مهمی در ارتباط برقرار کردن با مشتریان است، در حقیقت نمای بیرونی رستوران، القاء‌کننده وضعیت داخل آن نیز بوده و هماهنگی طرح‌نما و معماری ساختمانی، نوعی وابستگی خاصی نسبت به هم دارند.
شیوه‌های جداسازی محیط خارجی، با داخل رستوران، باید با نوع و مکان رستوران هماهنگ بود و رعایت اصول طراحی در نورپردازی، رنگ کف سالن، دیوار، صندلی‌ها و میزهای مورد استفاده، تزئین داخلی از عواملی مهم در تعیین وضعیت کلی رستوران هستند، مثلاً رنگ‌های اصلی و روشن برای رستوران‌های غیررسمی و یا Fast Food (سریع الطبخ) مناسب هستند زیرا عملکرد این رستوران‌ها سریع می‌باشد.

انواع واحدهای خدمات پذیرایی:
رستوران: رستوران محلی است که افراد مختلف با خلق و خوی گوناگون و توقعات و انتظارات خاص و متفاوت در آنجا جمع می‌شوند و توقع دارند با راحتی، آسودگی و احترام از آن پذیرایی شود. رستوران‌ها با درجات و موقعیت‌های مختلف به‌ وجود آمده است که به وسعت، محل رستوران، مبلمان، تزئینات، معماری، سطح و نوع خدمات و ... از عواملی هستند که درجه‌بندی و ارزش‌گذاری این نوع واحدهای خدمات پذیرایی تأثیرگذار هستند.

غذاکده سنتی: غذاکده‌های سنتی با معماری و طراحی سنتی و با استفاده از وسایل و تجهیزات بومی بنا شده‌اند. لباس افراد خدماتی در این نوع واحدها ترجیحاً از البسته محلی انتخاب می‌شود و غذاهای ارائه شده عمدتاً سنتی و شامل انواع کباب، آبگوشت، خوراکی‌ها، مخلفات و نوشیدنی‌های بومی و محلی می‌شود. ضمناً برخی از این نوع واحدها از موزیک سنتی زنده در ساعات خاصی نیز استفاده می‌شود.

کافه ـ تریا: در کافه ـ تریا، بستنی، چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها کیک و شیرینی و غذاهای ساده همانند همبرگر و ساندویچ سرو می‌شود، برخی از کافه تریاها می‌توانند 24 ساعته نیز باز باشند. ضمناً قیمت مواد عرضه شده در کافه تریا از رستوران‌ها ارزان‌تر است.

سلف سرویس: در سلف سرویس کلیه غذاهای موجود در معرض دید مشتریان به نمایش گذاشته می‌شود، به نحوی که خود میهمان از هر نوع غذایی که بخواهد انتخاب می‌نماید. در سلف سرویس، پرسنل کمتری موردنیاز است،‌ زیرا میهمانان خود لوازم و غذای مورد احتیاج خود را برمی‌دارند.

بوفه: بوفه یا بوفه آزاد در هتل‌ها برای صرف صبحانه و نهار میهمانان و مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد، که معمولاً مراجعه‌کننده صورت‌حساب مخصوصی را که به همین منظور نوشته می‌شود امضاء می‌کند، در سایر واحدهای پذیرایی، محاسبه‌های غذا با توجه به تعداد نفرات است میزبونه نهار دارای انواع غذاهای سرد و گرم، سالاد و دسر و نوشابه خواهد بود، البته روش دیگری نیز در بوفه به کار برده می‌شود بدین معنی که پیش غذا و یا مکثل غذا میز بخصوص وجود داشت ولی غذای اصلی را باید از روی فهرست غذا (منو) سفارش داد. در این جا برای پیش غذا و مکثل غذا و دسرها حتی اگر مورد استفاده مشتری هم قرار نگیرد، مبلغی به حساب وی منظور می‌شود. در این نوع بوفه‌ها پیش غذا و یا مکثل غذا و دسرها را مشتری خود باید بردارد ولی غذاهای اصلی بوسیله پیشخدمت سرو می‌شود.

قهوه‌خانه:
قهوه‌خانه همان چایخانه‌‌های سنتی هستند که با وسایل و تجهیزاتی ساده از گذشته‌های دور فعالیت می‌کردند و هر مکان پاتوق یا محل مجتمع قشری خاص از اصناف بودند هم‌اکنون نیز چایخانه در گوشه کنار شهرها و یا در بین راهها خصوصاً در مناطق پرتردد و کم رفاه بیشتر فعالیت دارند در این نوع مکان‌ها انواع چای (با طعم‌های مختلف) قیلان، نیمرو در برخی موارد آبگوشت (دیزی) که با زغال طبخ می‌شود در صبح، ظهر و گاهی شام به مشتریان ارائه می‌شود. در قدیم برای سرگرم کردن حاضرین در قهوه‌خانه‌ها از نقل‌ها، استفاده می‌شد، که امروزه کماکان در معدودی از قهوه‌خانه‌ها از این روش استفاده می‌شود، گرچه در برخی از موارد، تلوزیون جایگزین آن شده است. فضای قهوه‌خانه‌ها کاملاً مردانه است و مراجعه‌کننده بدون محدودیتی می‌تواند ساعت‌های متمادی را در آن مکان سپری کند، در برخی از قهوه‌خانه‌ها نیز افراد به تبادلات تجاری می‌پردازند.



دانلود گزارش کارآموزی طراحی داخل رستوران
گزارش کارورزی طراحی داخل رستوران



فهرست مطالب
چکیده

آشنایی کلی با مکان کارآموزی شامل:

۱ـ تاریخچه سازمان

۲ـ نوع محصولات تولیدی یا خدمات

۳ـ شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی

طراحی رستوران ظاهر ساختمان :(EXTERIOR IMAGE)

شماره روی میز رستوران

تابلو رزرو

میز صندوق

فایل صورتحساب

گریل روم GRILL ROOM

فود کورت FOOD COURT

تریا TERIA

رستوران‌های بوفه BUFFET

بخش‌های حماسی گیلگمش

فضاهای مهمان‌پذیری رستوران‌ها

انواع آرایش‌های فضای پذیرایی و ابعاد آنها

صندلی‌های محل غذاخوری رستوران

صندلی‌ها و میزهای غذاخوری

نتیجه‌گیری

منابع و مآخذ