این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل efqm در گروه خودرو سازی بهمنفهرست مطالبفصل اول : طرح تحقیقمقدمه 2تاریخچه 3اهداف مدل تعالی 7آشنایی با کلیات مدل 8مفاهیم بنیادین تعالی 10معیارهای مدل EFQM 19معیارهای مدل از دید امتیاز 24منطق امتیاز دهی RADAR 25روشهای خود ارزیابی 28قلمروزمانی و مکانی 32فرضیه 32روش تحقیق 32محدودیت های تحقیق 32فصل دوم : مروری بر منابع موضوعسه فقره از مهمترین جوایز کیفیت 34تاریخچه تکامل مدل EFQM 36آمار سازمان های برتر جایزه تعالی 38مدل تعالی EFQM و معیارها 42کاربردهای مدل تعالی سازمانی 43مزایای مدل تعالی سازمانی 439 معیار مدل تعالی 46فصل سوم : روش شناسی تحقیقفرضیه و متغیرهای تحقیق 74روش تحقیق 74روش های جمع آوری اطلاعات 74جامعه و نمونه آماری 75فصل چهارم : بحث و نتیجه گیریاظهار نامه آموزشی 77وضیعت گذشته 79اعضای کمیته های مدل تعالی 81طرح جامع IT شرکت مزدا یدک 84نتیجه کار 99نتیجه گیری 100پیشنهاد 102فهرست منابع 103دانلود گزارش کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل efqm در گروه خودرو سازی بهمنبررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمنمختصری از گزارش کارآموزی :مطالعه موردی : شرکت مزدا یدک1- مقدمه :بیش از یک دهه از اجرای رویکرد خصوصی سازی سازمانهای دولتی توسط مراجع ذیصلاح تصمیم گیری کشورمی گذرد و امروزه بطور جدی شاهد تغییر فضای کسب و کار سازمانها از محیط حمایتی به رقابتی و حرکت و رشد موسسات در فصل نوین اقتصاد کشور هستیم. در چنین محیطی سازمانها برای بقاء و کسب موفقیت پایدار، نیازمند مدیریت مدبرانه و صحیح با اتکا بر منابع محدود و ارزشمند هستند. از سوی دیگر ظهور روزافزون رقبای کوچک و بزرگ در بخشهای مختلف صنعت و خدمات، خرد شدن بازار به بخشهای کوچکتر، تغییر تعریف مخاطب(هدف) سازمان از مشتریان به ذینفعان، تمرکز بر تامین انتظارات و نیازهای کلیه ذینفعان، تلاشی مضاعف را برای حفظ و توسعه سازمان می طلبد.در این راستا، طی دهه های اخیر، اندیشمندان علم مدیریت با تکیه بر تجارب سازمانهای موفق و پیشرو، همواره در پی یافتن راه حلهایی برای بهبود وضعیت و حرکت به سوی تعالی بوده اند که نتیجه تحقیق و مطالعات آنها، منجر به خلق ابزارهایی همچون 5S،TQM ،BSC ،ISO،SIX SIGMA،PM ،CRM و ... شده است که هر کدام از این ابزارها در صورت به کارگیری صحیح در زمان و مکان مناسب، می تواند منافع مادی و غیر مادی بیشماری را برای سازمانها به همراه داشته باشد. اما با توجه به خواست و انتظار همیشگی مدیران ( بویژه در سازمانهای ایرانی) و نوع نگاه آنها به چنین ابزارهایی که متکی بر نتایج حاصله (نتیجه مداری) است، معمولاً خروجی حاصل از بکارگیری این فنون، در حد انتظار نبوده است. اما به موازات پیدایش تکنیکهای مدیریتی متنوع، مدلهای تعالی سازمانی از دهه 1950 میلادی متولد شدند. مدلهای تعالی سازمانی با الگو برداری از شرکتهای موفق دنیا توانسته اند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمانها در محیط رقابتی ارایه کنند. ویژگی بارز این مدلها، نوع نگرش به سازمان (کل نگری) است که به مدیریت این امکان را می دهد تا ضمن ارزیابی و مداقه سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمانهای مشابه مقایسه کند. از سوی دیگر، مدل ها معمولاً بگونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از تکنیکهای مختلف را برای سازمان فراهم می سازند.