دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل efqm در گروه خودرو سازی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل efqm در گروه خودرو سازی بهمن

فهرست مطالب

فصل اول : طرح تحقیق 

مقدمه 2

تاریخچه 3

اهداف مدل تعالی 7

آشنایی با کلیات مدل 8

مفاهیم بنیادین تعالی 10

معیارهای مدل EFQM 19

معیارهای مدل از دید امتیاز 24

منطق امتیاز دهی RADAR 25

روشهای خود ارزیابی 28

قلمروزمانی و مکانی 32

فرضیه 32

روش تحقیق 32

محدودیت های تحقیق 32


فصل دوم : مروری بر منابع موضوع 

سه فقره از مهمترین جوایز کیفیت 34

تاریخچه تکامل مدل EFQM 36

آمار سازمان های برتر جایزه تعالی 38

مدل تعالی EFQM و معیارها 42

کاربردهای مدل تعالی سازمانی 43

مزایای مدل تعالی سازمانی 43

9 معیار مدل تعالی 46


فصل سوم : روش شناسی تحقیق 

فرضیه و متغیرهای تحقیق 74

روش تحقیق 74

روش های جمع آوری اطلاعات 74

جامعه و نمونه آماری 75


فصل چهارم : بحث و نتیجه گیری 

اظهار نامه آموزشی 77

وضیعت گذشته 79

اعضای کمیته های مدل تعالی 81

طرح جامع IT  شرکت مزدا یدک 84

نتیجه کار 99

نتیجه گیری 100

پیشنهاد 102

فهرست منابع 103



 دانلود گزارش کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل efqm در گروه خودرو سازی بهمن
بررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمن 

مختصری از گزارش کارآموزی :
مطالعه موردی : شرکت مزدا یدک
1- مقدمه :
بیش از یک دهه از اجرای رویکرد خصوصی سازی سازمانهای دولتی توسط مراجع ذیصلاح تصمیم گیری کشورمی گذرد و امروزه بطور جدی شاهد تغییر فضای کسب و کار سازمانها از محیط حمایتی به رقابتی و حرکت و رشد موسسات در فصل نوین اقتصاد کشور هستیم. در چنین محیطی سازمانها برای بقاء و کسب موفقیت پایدار، نیازمند مدیریت مدبرانه و صحیح با اتکا بر منابع محدود و ارزشمند هستند. از سوی دیگر ظهور روزافزون رقبای کوچک و بزرگ در بخشهای مختلف صنعت و خدمات، خرد شدن بازار به بخشهای کوچکتر، تغییر تعریف مخاطب(هدف) سازمان از مشتریان به ذینفعان، تمرکز بر تامین انتظارات و نیازهای کلیه ذینفعان، تلاشی مضاعف را برای حفظ و توسعه سازمان می طلبد.
در این راستا، طی دهه های اخیر، اندیشمندان علم مدیریت با تکیه بر تجارب سازمانهای موفق و پیشرو، همواره در پی یافتن راه حلهایی برای بهبود وضعیت و حرکت به سوی تعالی بوده اند که نتیجه تحقیق و مطالعات آنها، منجر به خلق ابزارهایی همچون  5S،TQM ،BSC  ،ISO،SIX SIGMA،PM ،CRM  و ... شده است که هر کدام از این ابزارها در صورت به کارگیری صحیح در زمان و مکان مناسب، می تواند منافع مادی و غیر مادی بیشماری را برای سازمانها به همراه داشته باشد. اما با توجه به خواست و انتظار همیشگی مدیران ( بویژه در سازمانهای ایرانی) و نوع نگاه آنها به چنین ابزارهایی که متکی بر نتایج حاصله (نتیجه مداری) است، معمولاً خروجی حاصل از بکارگیری این فنون، در حد انتظار نبوده است. اما به موازات پیدایش تکنیکهای مدیریتی متنوع، مدلهای تعالی سازمانی از دهه 1950 میلادی متولد شدند. مدلهای تعالی سازمانی با الگو برداری از شرکتهای موفق دنیا توانسته اند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمانها در محیط رقابتی ارایه کنند. ویژگی بارز این مدلها، نوع نگرش به سازمان (کل نگری) است که به مدیریت این امکان را می دهد تا ضمن ارزیابی و مداقه سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمانهای مشابه مقایسه کند. از سوی دیگر، مدل ها معمولاً بگونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از تکنیکهای مختلف را برای سازمان فراهم می سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.