این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی مرکز تحقیقات ایران خودروبخش عمده ای از تحولات یاد شده در صنعت تجلی یافته است و گروه های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو سازی به نحوی متاثر از این فرایند پویا بوده اند و رقابت در زمینه کسب بازارهای جدید حفظ بازار و مشتری موجود بدون آنها امکان پذیر نمی باشد.تولید خودرو و فعالیتهای صنعتی وابسته به آن در زمره گسترده ترین و پرسودترین فعالیتهای صنعتی- اقتصادی قرار دارند. صنعت خودرو از جمله صنایع مهم و تاثیر گذار در سرنوشت اقتصادی کشورهاست. پس از جنگ جهانی دوم رشد مثبت تولید خودرو بخصوص خودروهای سواری افزایش یافته ودر سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه بوده ایم. به همین دلیل بازار خودرو از رونق بسیار خوبی بهره مند شده و به لحاظ اهمیت آن در رده صنایع اساسی و زیر بنائی طبقه بندی شده و همواره مورد حمایت و تشویق دولتها قرار گرفته است.این صنعت سهم بالایی از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد. بطور مثال در امریکا اروپای غربی و ژاپن به ترتیب 7/ 14 درصد 2/10 درصد و4/9 درصد مجموع تولیدات صنعتی به این صنعت اختصاص دارد.خودرو سازی به دلیل ماهیت ویژه خود با شمار زیادی از صنایع نظیر فلزی ریخته گری ماشین سازی شیمیایی الکترونیک و رایانه نساجی غیر فلزی در ارتباط است و به سهم خود باعث شتاب تحرک و توسعه این صنایع بوده و ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب درصد بالایی اشتغال در جامعه ایجاد میکند.هر کشوری که دارای صنعت قدرتمند و مستقل خودرو سازی باشد در بیشتر بخشهای صنعتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است. لذا صنایع خودرو و قطعه سازی کشور در صددند با گسترش عرصه فعالیت های خود جایگاه خود را در اقتصاد داخلی و بین المللی پیدا نموده با بالندگی و پویایی خود روند توسعه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهند.در این گزارش کار سعی برآان داریم به طور اجمالی به ارائه تاریخچه خودرو ، بیان ویژگی های این صنعت و گزارش از واحدهای مهم مرکز تحقیقات ایران خودرو بپردازیم.شرکت ایران خودرو یک شرکت بسیار بزرگ ومجهز درصنعت خودرو سازی کشورمی باشد وهمچنین دارای کادری مجرب و متخصص است.شرکت از بخشهای مختلفی تشکیل یافته است.بخشهائی در ارتباط با نیروی انسانی مرکز تحقیقات وطراحی و بخشهای تولیدی وکارگاهی و...مرکز وهسته مطالعات وتست وآزمایشات شرکت مرکزتحقیقات (R&D) می باشد.برای تولید یک محصول جدید ابتدا باید محصول تعریف شود این تعریف که شامل خصوصیات مختلفی است که باید محصول داشته باشد از طرف مدیریت شرکت که نماینده مشتری است انجام می شود.این تعریف به واحد مهندسی خودرو که جزئی ازمرکز تحقیقات است می رود تا با همکاری مستقیم مرکزمطالعات استراتژیک (portfolio vehicle outline)pvoمحصول تهیه وتدوین شود. سپس این طرح به مجری پروره داده شده ودرقالب چند پروره از قبیل استایل وطراحی بدنه وطراحی تزئینات وقوای محرکه و واحد ساخت نمونه فرستاده می شود تا قسمتهای مختلف آن طراحی شده ونمونه ای از آن ساخته شود وبعد از تستهای بسیار و برطرف کردن مشکلات آن و پس از تائید نهائی مدرک (engineering sign off)که یک مدرک معتبر جهت تائید طراحی محصول وسیستمهای آن در فازهای مختلف طراحی و تکوین برمبنای برنامه ارزیابی طراحی(design verification plan)DVPاست تدوین می شود.این گزارش کار شامل گزارشی از واحدهای مختلف مرکز تحقیقات ایران خودرو میباشد.مهمترین این واحدها واحد مهندسی خودرو واحدCNG واحد لیزر نمونه سازی واحد نمونه سازی سریع و آزمایشات تست می باشد.هم ویژگیهای صنعت خودرو- تولید بیش از 50 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در سال 2000 میلادی- ایجاد اشتغال برای بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان- از هر ده شغل صنعتی در جهان یک شغل آن به صنعت خودرو اختصاص دارد.- رده اول در بخش صنعت و رده دوم در اقتصاد جهان پس از بانکها- ادغام تولیدکنندگان بزرگ خودرو و سازندگان قطعات خودرو و در نهایت شکل گیریشبکه تولید بهره گیری از ظرفیت خالی و سرمایه گذاری در توسعه محصول.- ارتباط گسترده و تنگاتنگ صنعت خودرو با سایر گروههای صنعتی از قبیل فلزیریخته گری ماشین سازی شیمیایی الکترونیک و رایانه نساجی غیر فلزی سهم عمده در ارزش افزوده بخش صنعتواحد مهندسی خودرواداره کل مهندسی خودرو به منظور حصول اطمینان از هماهنگ بودن پروژه های طراحی و توسعه محصول با اهداف تعریف شده مستقیما زیر نظر معاونت طراحی و توسعه محصولات جدید NPD تشکیل شده است. اهم وظایف این اداره کل در قالب موارد زیر امده است.1. همکاری مستقیم با مرکز مطالعات استراتزیک در راستای تهیه و تدوین portfolio vehicle outline) ) PVO برای محصولات جدید مورد نظر.2. تعریف پروژه های طراحی و توسعه جدید در قالب فرمهای استاندارد شده در سطح مرکز NPD.دانلود گزارش کارآموزی مرکز تحقیقات ایران خودرومرکز تحقیقات ایران خودروفهرست مطالبمقدمه 1اهم ویژگیهای صنعت خودرو3واحد مهندسی خودرو 3واحد CNG 5برسی عملکرد آلایندگی، مصرف سوخت در انواع مختلف خودروهای گاز طبیعی سوز 5خودروهای گاز طبیعی سوز6رفتارهای موتورهای گازسوزاشتعال جرقه ای 7موتورهای گازسوز دوسوختی توام 9نتیجه گیری 10جدول (1) 12وضعیت صنعت خودرو در ایران 13-صنعت خودرو قبل از انقلاب 13-صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب14تولید در سال 1379 16وضعیت صنعت قطعه سازی 17واحد بدنه سازی( بخش لیزر) 18طرز کار دستگاه19انواع لیزر 20دی اکسید کربن 20اصول عملیات 20مشخصات بازده لیزرهای دی اکسید کربن مشخصات زمانی 20مشخصات مکانی 21انواع قابل استفاده 21آزمایشگاه تست DSD 22تست ترمز 22مجموعه تست های Subjective ترمز 23مجموعه تست های Objective 23مجموعه تست های Subjective ترمز دستی 23آزمون سواری و خوش فرمانی (Ride and Handing)24قابلیت ها 24مشخصات 26آزمون شبیه سازی جاده (4-Poster)تست های دوام خودروی کامل بر روی جادهتست (PRD) 28تست (CARDUR 1) 28تست (CARDUR 2) 29تست های اجزای سیستم های دینامیکی خودرو 29تست های دوام 29تست های مشخصات 30منحنی های مشخصه کمک فنر 30آزمایشگاه تست NVH 31اندازه گیری Objective و آنالیز صدا ابلیتها 32 آنالیز کیفیت صدا 33ویژگی ها 33اندازه گیری صدای عبور خودرو (Pass-by) 34ویژگیها 34تست مودال 34مدل سازی 35ضبط اطلاعات 35تجزیه و تحلیل 35ویژگی ها 36ارزیابی حسی صدا و ارتعاشات خودرو 36حوزه کاربردی تست های Subjective 36ویژگی ها 36اندازه گیری صدا و ارتعاشات درون خودرو 37شرایط تست 37توانمندی 38ویژگی ها 38آزمایشگاه تست ESE 39اندازه گیری مصرف سوخت 39اندازه گیری افت های مجموعه انتقال قدرت40تست ارزیابی سیستم تهویه خودرو 41مشکلات صنعت خودرو ایران و راهکارهای مناسب 42برنامه های آتی صنعت خودرو ایران 43نوآوریها در صنعت خودروسازی 44- سیستم بالش ایمنی هوا (Air bag) 44- کنترل کروز (CRUISE) 44- موتورهای چند سوپاپه (Multi vavle engine)45- مرکز کنترل الکترونیکی (ECU) 45- سیستمهای پیشگیری از تصادم 45- نمایشگر فشار تایرها 46- دزدگیر الکترونیک 46- سیستم کمکهای تصمیم گیری راننده (DECISION AIDS)46- سیستم اطلاعات راهنمای خودرو46- آینه های هشدار دهنده 47- آنتنهای چند منظوره47- سیستم موقعیت یابی جهان 47- سیستم ترمز ABS یا سیستم ضد بلوکه ترمز 48- سیستم احتراق الکترونیکی48- سنسورهای اعلام پنچری 49- سیستم فرمان الکترونبکی 49- سیستم هوشمند جدید بنز 49- موترونیک 50- سیستم پایداری حرکت در پیچ ها (Electronic stability program) 50- مبدل کاتالیتیک (Catalytic converter) 50- سایر سیستمهای جدید در صنعت خودرو 51
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی ماشین های تراش و تراشکاریاندازه یک ماشین تراش بر اساس قطر کارگیر و طبق بستر ماشین تعیین می گردد. قطر کارگیر عبارت است از حداکثر قطر قطعه کار که می تواند بر روی بستر ماشین بچرخد. طول بستر یک ماشین تراش، به صورت کلی و از ابتدا تا انتهای آن در نظر گرفته می شود.طول بستر یک ماشین تراش را نباید با طول کارگیر (حداکثر طول قطعه کار که بین مردمک و سه نظام قرار می گیرد) اشتباه گرفت. طول کارگیر عبارت است از طول بستر ماشین منهای طولهایی که توسط مجموعه مرغک و سه نظام اشغال می شود.قسمت های اصلی ماشین تراشوظیفه اصلی هر ماشین تراش، صرف نظر از میزان پیچیدگی آن، به گردش در آوردن قطعه کار در برابر لبه برشی یک ابزار می باشد. هر قطعه ای از ماشین تراش را می توان جزو یکی از مجموعه های زیر به حساب آورد:* مجموعه محرکه ماشین ابزار.* مجموعه نگهدارنده و گردش قطعه کار و* مجموعه نگهدارنده، محرکه و هدایت ابزار برشی.سیستم محرکه یک ماشیندر ماشین های تراش، قدرت موتور توسط یک گیربکس یا با استفاده از تسمه به مکانیزم محرکه ماشین منتقل می شود. سرعن گردش اسپیندل به روشهای زیر قابل تغییر است:* جابه جایی دنده ها در گیربکس.* تنظیم پولیهای تنظیم شونده بنه یک وضعیت جدید.* جابه جا کردن تسمه بر روی پولیهای مختلف.* کنترل سرعت به صورت هیدرولیکی.مهار قطعه کار و به گردش در آوردن آنمجموعه سه نظام، یک اسپیندل مرکزی دارد که تجهیزات نگهدارنده قطعه کار بر روی آن نصب می شود.پولی قابل تنظیم در این ماشین، با استفاده از اهرم کنترل سرعت در بالای ماشین و به صورت هیدرولیکی باز و بسته می شود. در بسیاری از ماشین های تراش کوچک کنترل سرعت گردش اسپیندل، به کمک پولی های قابل تنظیم کنترل می شود.اسپیندل توسط بیرنگهای قوی یاتاقان بندی شده و از طریق تسمه یا چرخ دنده یا ترکیبی از اینها به گردش در می اید. اسپیندل توخالی است و دهانه جلویی آن به صورت مخروط مورس سنگ زده شده است تا بتوان ابزارها و تجهیزات نگهدارنده دنباله مخروطی را در داخل آن نصب کرد.در سیستم محرکه اسپیندل این ماشین تراش از یک گیربکس کاهنده اضافی استفاده شده است. قبل از جا به جا کردن چرخ دنده ها باید موتور ماشین خاموش گردد.با توجه به سوراخ سرتاسری داخل اسپیندل می توان میلگردهای بلند را نیز تراشکاری کرد و بدون آنکه دنباله میلگرد رها باشد و ایجاد خطر کند. همچنین از طریق این سوراخ سرتاسری می توان ابزارهای دنباله مخروطی را که درون اسپیندل قرار گرفته اند، آزاد کرد.انتهای جلویی اسپیندل ممکن است به صورت رزوه شده و یا به صورت مخروطی کوتاه یا بلند ساخته شود تا سه نظام یا دیگر تجهیزات نگهدارنده قطعه کار را بتوان به آن متصل کرد. در ماشین های تراش مدل بندرت از اسپیندل رزوه دار استفاده می شود. تجهیزات نگهدارنده را بر روی قسمت رزوه شده اسپیندل می پیچند تا محکم شود.اسپیندل با دنباله مخروطی کوتاه با استفاده از بادامک قفل می شود. قسمت فرو رفته پشت سه نظام که دیواره ای مخروطی دارد. بر روی دنباله مخروطی اسپیندل، بدون لقی قرار می گیرد. یک سری پین قفل کن در پشت سه نظام قرار دارد که داخل سوراخ های دنبالۀ اسپیندل جای می گیرد. با سفت کردن بادامکهایی که پیرامون اسپیندل نصب شده اند می توان سه نظام را بر روی اسپیندل قفل نمود.بر روی دنباله اسپیندلهای با مخروط بلند، یک خار طولی نصب شده است. این دماغه مخروطی و خار روی آن در داخل حفرۀ پشت سه نظام که معکوس شکل آنها را دارد. بدون لقی جای می گیرد.برای نصب کردن یک وسیله نگهدارنده قطعه کار بر روی اسپیندل خاردار (مثلاً یک سه نظام یا صفحه نظام)، باید اسپیندل را آن قدر چرخاند تا خار طولی آن در بالا قرار گیرد. سپس باید جای خار داخل سوراخ پشت سه نظام را بر روی خار طولی لغزاند تا جایی که لبۀ رزوه شدۀ پشت سه نظام با حلقۀ رزوه شدۀ انتهای اسپیندل ماشین درگیر شوند. در این وضعیت با چرخاندن حلقه رزوه شده می توان سه نظام را به اسپیندل محکم کرد.اسپیندل ماشین تراش اسپیندل را توخالی می سازند تا بتوان قطعات طویل را بدون اینکه دنباله آن به صورت خطرناکی رها باشد، ماشین کاری کرد. برای جلوگیری کردن از حادثه و ایجاد جراحات احتمالی، لازم است اگر انتهای قطعه کار از پشت ماشین تراش بیرون زده است، به دنباله آن یک تکه پارچه بسته شود تا وجود دنباله قطعه کار برای دیگران آشکار شود. برای آزاد کردن تجهیزات با دنباله مخروطی مورس، که داخل اسپیندل نصب شده اند می توان از یک میله بلند برای ضربه زدن استفاده کرد.همچنین می توان قطعه کار را بین دو مسله مرغک نیز مهار کرد. درباره این تجهیزات در قسمت های مختلف همین فصل توضیح بیشتر ارائه خواهد شد.یکی طرف از قطعه کار به مجموعه سه نظام بسته می شود. طرف دیگر قطعه کار را نیز معمولاً به مجموعه مرغک تکیه می دهند. مجموعه مرغک را می توان بر روی کشوییهای بستر ماشین تراش جابه جا کرده و برای قطعات با طولهای مختلف تنظیم کرد.مجموعه مرغک را می توان برای نصب میله مرغک ثابت یا متحرک و یا ابزارهای سوراخ کاری نظیر مته، برقو یا قلاویز استفاده کرد. مجموعه مرغک را می توان کمی در جهت عرضی جابه جا کرده و قطعات مخروطی طویل با زاویه کم را تراشکاری نمود.مجموعه مرغک را پس از جابه جا کردن بر روی بستر ماشین تراش، می توان با سفت کردن مهره و یا اهرم قفل کن بر روی بستر محکم نمود. علاوه بر جابه جا کردن کل مجموعه مرغک، می توان میله مرغک یا مته را با چرخاندن فلکه مرغک به عقب و جلو حرکت داد. پس از قرارگیری میله مرغک در نقطۀ موردنظر می توان با اهرم مربوطه آن را در جای خود قفل کرد.نگهداشتن و هدایت کردن ابزار برشی در ماشین تراشبستر طولی، پایۀ یک ماشین تراش است. اغلب قطعات و مجموعه های ماشین بر روی بستر قرار می گیرند. روی قسمت فوقانی بستر، سطوح راهنما و تکیه گاهی بستر بدقت ماشین کاری شده اند. این سطوح به صورت دو ریل موازی با هم ساخته می شوند. ریل V شکل برای ایجاد هم محوری دقیق مجموعه مرغک و سه نظام و همچنین هدایت دقیق حرکت ساپور تطوطی در نظر گرفته شده است.ساپورت طولی برای کنترل و هدایت دقیق ابزار برشی نسبت به قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد و از قطعات مختلف ساخته شده است.*زین یا پایه ساپورت طولی که بر روی بستر ماشن قرار گرفته و می لغزد.*جعبه ساپورت که در آن مکانیزم محرکه طولی و عرض ساپورتها قرار دارد. حرکت ساپورتهای طولی و عرضی به دو صورت دستی و مکانیزه امکان پذیر است.*ساپورت عرضی، که برای حرکت عرضی ابزار برشی (حرکت به طرف اپراتور یا در جهت دور شدن از او) در راستای عمود بر بستر ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.*ساپورت مرکب که امکان حرکت زاویه ای ابزار برشی را فراهم می آورد.* پایه ابزارگیر که برای نصب ابزارهای برشی به کار می رود. توان مورد نیاز برای به حرکت در آوردن مکانیزم محرکه ساپورتها از طریق مکانیزم پیشروی که در قسمت پایین مجموعه سه نظام قرار دارد، تامین می گردد.قبل از شروع کار باید این موارد را در نظر داشته باشیم:*ماشین را تمیز کرده و روانکاری کنید. برای این کار از یک روانکار مناسب که سازنده ماشین آن را توصیه کرده، استفاده کنید.دانلود گزارش کارآموزی ماشین های تراش و تراشکاریگزارش کارآموزی ماشینهای تراش و تراشکاریفهرست مطالبفصل اولماشین تراشتاریخچه ماشین تراشقسمتهای مهم کنترل و تنظیم کننده ماشین تراشچرخ دستی حامل سوپرت طولچرخ دستی دستگاه مرغککنترل بارسوپرت دستیصفحه مخروطی تغییر محور اصلیجدول مقدار پیشروی رندهوظیفه اصلی ماشین تراشاساس ماشینهای تراشنیروهائی که بر ابزار برش اثر می گذارندسرعت برشمناسب برای هر ماشین به عوامل زیر بستگی داردتعیین دور ماشین توسط دیاگرامانواع ماشین های تراش و ساختمان آنها1.ماشین تراش کوچک مرغک دار2.ماشین های تراش ابزار سازی3- ماشینهای تراش معمولی نرم شده4- ماشین های تراش با قطر کارگیر و طول زیاد5- ماشین تراش پیشانی تراش6- ماشین تراش عمودیاجزاء اصلی ماشین تراش و وظیفه هریک1. ریل (میز)ماشین2. دستگاه یاطاقان محور اصلی (پیش دستگاه با جعبه دنده سرعت)3.دستگاه مرغک4.دستگاه حامل سو پرت5. جعبه دنده بار (گیربکس)فصل دوموظیفه ماشین تراشماشین تراشماشین تراشماشین سنگ گردسابماشین صفحه تراشماشین سنگ تخت سابفصل سومانواع حرکت ماشین تراش1- حرکت اصلی یا حرکت برش2- حرکت پیشروی3- حرکت تنظیم بارحفاظت و مراقبت ماشین های افزارنکات ایمنی و پیشگیری از سوانح در ماشین های ابزارتراشکاریماشین های تراشماشین تراش مرغک داربستر ماشینجعبه دنده اصلیجعبه دنده ی پیشرویدستگاه حرکت پیشروی و باردستگاه مرغکفصل چهارمطرز کار با ماشین های تراشاندازه یک ماشین تراشقسمت های اصلی ماشین تراشسیستم محرکه یک ماشینمهار قطعه کار و به گردش در آوردن آننگهداشتن و هدایت کردن ابزار برشی در ماشین تراشابزارهای برشی و نگهدارندۀ ابزارابزارهای خشن تراشابزارهای ظریف تراشپیشانی تراشی قطعه ای که بر روی گیره نظام بسته شده استروتراشی ساده و پله تراشیمخروط تراشیمخروط تراشی با ساپورت مرکبآماده سازی ماشین تراش برای تراشیدن رزوه 60 درجهسوراخکاری بر روی ماشین تراشروش آج زنیانواع ماشینهای فرزماشین فرز زانویی و ستونیتفاوت بین مدلهای مختلف دستگاههای CNCاساس روش کارفرآیند EDM شش مرحله داردصافی سطح و سرعت ماشیکاریماشینکاری با جت آب و ذرات سایندهمزایای ماشینکاری با جت مواد سایندهاعمال نیروی جانبی بسیار کم به قطعه حین ماشینکاریعمر نازل برشکاریپس هزینه اصلی عملیاتی چه چیزی است؟مدت کارکرد مفید تیوب مخلوطکننده چقدر است؟تلرانسها و دقتهای قابل دستیابیجنس قطعه کارضخامت قطعه کاردقت میزکارکنترل جت مواد سایندهماشینکاری فرا صوتیسیستم ماشینکاری فراصوتیقابلیت های فرایندکاربرد هاماشین کاری سریعفاکتورهای اقتصادی و فنی اصلی برای پیشرفت ماشین کاری سریعاولین تعریف از ماشین کاریسریعتعریفهای عملی از ماشین کاریسریعمزایای استفاده از ماشین کاریسریعبرخی معایب استفاده از ماشین کاری سریعابزارها
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشدموضوع : گزارش کارآموزی حسابداری شرکت بهداشتیدستمزد تولیدی عبارت از وجوهی است که برای کار انجام شده تولیدی در یک مدت معین پرداخت و یا تعهد می گردد.بنابراین کمیت و کیفیت نیروی کار و هزینه های مربوط به آن از موضوعاتی است که همواره باید کنترل و بررسی شود تا با پرداخت حقوق و دستمزد مناسب کیفیت نیروی کار حفظ شود.کنترل حقوق و دستمزد به لحاظ ارتباط و تأثیری است که این هزینه ها با تولید و بهای تمام شده هر واحد محصول دارند کاهش و یا تثبیت بهای تمام شده از یک طرف با تشویق و ترغیب کارگران به تولید بیشتر و از طرف دیگر با سرپرستی و کنترل مداوم آنان امکانپذیر است.همچنین با کنترل هزینه های دستمزد و اطلاع از جزئیات آن امکان افزایش تولید و کاهش زمان استاندارد انجام کار فراهم می گردد.دستمزد مستقیم :عبارت از هزینه کار انجام شده ای که مستقیماً به جهت ساخت محصول، پرداخت و یا تعهد شود. به عبارت دیگر دستمزد کارگرانی را که مستقیماً به ساخت محصول اشتغال دارند دستمزد مستقیم می گویند.دستمزد غیرمستقیم :عبارت است از هزینه نیروی کار انجام شده که مستقیماً در ساخت محصول صرف نشده باشد. به عبارت دیگر دستمزد سرکارگران، سرپرستان و کسانی که به تعمیر و نگهداری ماشین آلات اشتغال دارند و مستقیماً تأثیری در تولید ندارند دستمزد غیرمستقیم می گویند.اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد :برای محاسبه هزینه حقوق و دستمزد باید اطلاعات و عوامل لیست حقوق و دستمزد را شناخت و علاوه بر آن از قوانین و مقررات مربوط (کار و بیمه های اجتماعی مالیات و ...) اطلاعات کافی داشت. برخی اطلاعات مربوط به دستمزد شامل مدت کارکرد، حقوق پایه، اضافه کاری نوبت کاری، مرخصی استحقاقی، پاداش، کارآموزی، اوقات تلف شده، طرحهای تشویقی، حق بیمه های اجتماعی، سهم کارفرما، بیمه عمر، بیمه حوادث ناشی از کار و هزینه های رفاهی کارگران می باشد.حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :حقوق پایه حقوقی است که با رعایت قانون کار (برای کارگران رسمی) و یا به وسیله عقد قراردادی که مغایر قانون کار نباشد (برای کارگران قراردادی) برای انجام یک ساعت کار و یا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و معمولاً ماهانه پرداخت می شود.ماده 32 ) سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو بخش حقوق و دستمزد ثابت (حقوق و دستمزد کارکنان عادی، حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین و حقوق و دستمزد متغیر تشکیل می گردد.)الف : حقوق و دستمزد ثابت عبارتست از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل.به منظور تعیین حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو روش استفاده می شود :1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی :حقوق و دستمزد کارکنان عادی براساس طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید وزارت کار و اموراجتماعی می رسد تعیین و پرداخت می گردد و حقوق دستمزد مدیران و متخصصین شرکت که براساس مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مزد آنان از طریق طبقه بندی مشاغل خارج شده، براساس آیین نامه مربوطه قابل پرداخت خواهد بود.2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین :به منظور تعیین ثابت مدیران و متخصصین شرکت از روش امتیازی شخص و شغل با درنظر گرفتن ضوابط قانون کار استفاده گردیده است. براساس این روش ابتدا خصوصیات فردی، قابل اندازه گیری افراد تحت عنوان عوامل فردی مشخص شده و سپس عوامل شغلی مدیران و متخصصین براساس مشاغل مورد تصدی آنان در طرح طبقه بندی مشاغل مشخص می گردد.1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکت به شرح زیر می باشد :1 . 1. 2 ) مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق و دستمزد2 . 1 . 2 ) عوامل فردی3 . 1 . 2 ) عوامل شغلی مشخص شده در طرح طبقه بندی مشاغل4 . 1 . 2 ) امتیازات در اختیار هیأت مدیرهب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) :به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان، افزایش بهره وری و اثربخشی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات که در نهایت منجر به افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد، براساس گزارش عملکرد دوره های سه ماهه امور مالی متناسب با نقشی که کارکنان در به ثمر رسانیدن موفقیت آمیز فعالیت های محوله، ارتقای دانش و اعتبار و همچنین ایجاد درآمد برای شرکت داشته اند می باشد و پرداخت حقوق و دستمزد متغیر براساس سود ناویژه و تقسیم بندی مشاغل که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید بوده و در پایان هر سال مابه التفاوت آن تسویه خواهد شد. بدیهی است مبالغ دریافتی از این طریق جنبه مستمر نخواهد داشتفهرست مطالبتاریخچه شرکت ساینا :محصولات تولیدی شرکت ساینا :فروش با سایر اشخاص :فروش صادراتی :فرم کنترل تولید1 ) گزارش مصرف شامل :2 ) نیوری انسانی شامل :3 ) توقفات شامل :4 ) تحویلی به انبار محصول :شرح انبار :خلاصه انحراف مصرفچارت سازمانی شرکت و محل استقرار کارآموز :فعالیت کامپیوترینرم افزارسند (بخش برق)نرم افزار حسابداری :حقوق و دستمزد :دستمزد مستقیم :دستمزد غیرمستقیم :اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد :حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی :2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین :1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکتب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) :ماده 33 ) افزایش عمومی :ماده 34 ) فوق العاده ها :ج ) فوق العاده اضافه کاری :چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد :الف ) روش سنتی دستی :ب ) روش پیشرفته و مکانیزه :جمع آوری و نگهداری اطلاعات شخصی پرسنل :صدور احکام پرسنلی :تنظیم لیست حقوق و دستمزد :محاسبه حقوق و دستمزدتبصرهنوبت کاریفرمولهای (مزد روزانه و مزد یک ساعت کار)نرخ اضافه کاری :نرخ نوبت کاری :شرح وظایف :الف ) سیستم کنترل تولید :ب ) انبار در جریان :سیستم کنترل تولیدسیستم حسابداری دفتریبودجه و گزارشات مالی