دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کارآموزی مرکز تحقیقات ایران خودرو


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی مرکز تحقیقات ایران خودرو

بخش عمده ای از تحولات یاد شده در صنعت تجلی یافته است و گروه های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو سازی به نحوی متاثر از این فرایند  پویا بوده اند و رقابت در زمینه کسب بازارهای جدید حفظ بازار و مشتری موجود بدون آنها امکان پذیر نمی باشد.
تولید خودرو و فعالیتهای صنعتی وابسته به آن در زمره گسترده ترین و پرسودترین فعالیتهای صنعتی- اقتصادی قرار دارند. صنعت خودرو از جمله صنایع مهم و تاثیر گذار در سرنوشت اقتصادی کشورهاست. پس از جنگ جهانی دوم رشد مثبت تولید خودرو بخصوص خودروهای سواری افزایش یافته ودر سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه بوده ایم. به همین دلیل بازار خودرو از رونق بسیار خوبی بهره مند شده و به لحاظ اهمیت آن در رده صنایع اساسی و زیر بنائی طبقه بندی شده و همواره مورد حمایت و تشویق دولتها قرار گرفته است. 
این صنعت  سهم بالایی از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد. بطور مثال در امریکا  اروپای غربی و ژاپن به ترتیب 7/ 14 درصد  2/10 درصد و4/9 درصد مجموع تولیدات صنعتی به این صنعت اختصاص دارد.
خودرو سازی به دلیل ماهیت ویژه خود با شمار زیادی از صنایع نظیر فلزی  ریخته گری  ماشین سازی شیمیایی  الکترونیک و رایانه  نساجی  غیر فلزی در ارتباط است و به سهم خود باعث شتاب تحرک و توسعه این صنایع بوده و ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب درصد بالایی اشتغال در جامعه ایجاد میکند.
هر کشوری که دارای صنعت قدرتمند و مستقل خودرو سازی باشد  در بیشتر بخشهای صنعتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است. لذا صنایع خودرو و قطعه سازی کشور در صددند با گسترش عرصه فعالیت های خود جایگاه خود را در اقتصاد داخلی و بین المللی پیدا نموده  با بالندگی و پویایی خود روند توسعه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهند.
در این گزارش کار سعی برآان داریم به طور اجمالی به ارائه تاریخچه خودرو ، بیان ویژگی های این صنعت و گزارش از واحدهای مهم مرکز تحقیقات ایران خودرو بپردازیم.
شرکت ایران خودرو یک شرکت بسیار بزرگ ومجهز درصنعت خودرو سازی کشورمی باشد وهمچنین دارای کادری مجرب و متخصص است.
شرکت از بخشهای مختلفی تشکیل یافته است.بخشهائی در ارتباط با نیروی انسانی مرکز تحقیقات وطراحی  و بخشهای تولیدی وکارگاهی و...
مرکز وهسته مطالعات وتست وآزمایشات شرکت مرکزتحقیقات (R&D) می باشد.
برای تولید یک محصول جدید ابتدا باید محصول تعریف شود این تعریف که شامل خصوصیات مختلفی است که باید محصول داشته باشد از طرف مدیریت شرکت که نماینده مشتری است انجام می شود.
این تعریف به واحد مهندسی خودرو که جزئی ازمرکز تحقیقات است می رود تا با همکاری مستقیم مرکزمطالعات استراتژیک (portfolio vehicle outline)pvoمحصول تهیه وتدوین شود. سپس این طرح به مجری پروره داده شده ودرقالب چند پروره از قبیل استایل وطراحی بدنه وطراحی تزئینات وقوای محرکه و واحد ساخت نمونه فرستاده می شود تا قسمتهای مختلف آن طراحی شده ونمونه ای از آن ساخته شود وبعد از تستهای بسیار و برطرف کردن مشکلات آن و پس از تائید نهائی مدرک (engineering sign off)که یک مدرک معتبر جهت تائید طراحی محصول وسیستمهای آن در فازهای مختلف طراحی و تکوین برمبنای برنامه ارزیابی طراحی(design verification plan)DVPاست تدوین می شود.
این گزارش کار شامل گزارشی از واحدهای مختلف مرکز تحقیقات ایران خودرو میباشد.
مهمترین این واحدها واحد مهندسی خودرو  واحدCNG   واحد لیزر نمونه سازی  واحد نمونه سازی سریع و آزمایشات تست می باشد.

هم ویژگیهای صنعت خودرو
- تولید بیش از 50 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در سال 2000 میلادی
- ایجاد اشتغال برای بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان
- از هر ده شغل صنعتی در جهان یک شغل آن به صنعت خودرو اختصاص دارد.
- رده اول در بخش صنعت و رده دوم در اقتصاد جهان پس از بانکها
- ادغام تولیدکنندگان بزرگ خودرو و سازندگان قطعات خودرو و در نهایت شکل گیری
شبکه تولید  بهره گیری از ظرفیت خالی و سرمایه گذاری در توسعه محصول.
- ارتباط گسترده و تنگاتنگ صنعت خودرو با سایر گروههای صنعتی از قبیل فلزی  
 ریخته گری  ماشین سازی  شیمیایی  الکترونیک و رایانه  نساجی غیر فلزی سهم عمده در ارزش افزوده بخش صنعت

واحد مهندسی خودرو
اداره کل مهندسی خودرو به منظور حصول اطمینان از هماهنگ بودن پروژه های طراحی و توسعه محصول با اهداف تعریف شده  مستقیما زیر نظر معاونت طراحی و توسعه محصولات جدید NPD   تشکیل شده است. اهم وظایف این اداره کل در قالب موارد زیر امده است.

1. همکاری مستقیم با مرکز مطالعات استراتزیک در راستای تهیه و تدوین portfolio vehicle outline) ) PVO برای محصولات جدید مورد نظر.
2. تعریف پروژه های طراحی و توسعه جدید در قالب فرمهای استاندارد شده در سطح مرکز NPD.


دانلود گزارش کارآموزی مرکز تحقیقات ایران خودرو
مرکز تحقیقات ایران خودرو



فهرست مطالب

مقدمه  1 
اهم ویژگیهای صنعت خودرو3
واحد مهندسی خودرو   3
واحد CNG 5
برسی عملکرد آلایندگی، مصرف سوخت در انواع مختلف خودروهای گاز طبیعی سوز  5
خودروهای گاز طبیعی سوز6
رفتارهای موتورهای گازسوزاشتعال جرقه ای  7 
موتورهای گازسوز دوسوختی توام   9
نتیجه گیری  10
  جدول (1)    12
  وضعیت صنعت خودرو در ایران 13
-صنعت خودرو قبل از انقلاب   13
-صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب14
تولید در سال 1379  16
وضعیت صنعت قطعه سازی  17
  واحد بدنه سازی( بخش لیزر)   18
 طرز کار دستگاه19
 انواع لیزر   20
 دی اکسید کربن  20
 اصول عملیات  20
 مشخصات بازده لیزرهای دی اکسید کربن مشخصات زمانی  20
مشخصات مکانی   21
 انواع قابل استفاده   21
 آزمایشگاه تست DSD     22
 تست ترمز   22
 مجموعه تست های Subjective ترمز  23
 مجموعه تست های Objective   23
 مجموعه تست های Subjective ترمز دستی   23
  آزمون سواری و خوش فرمانی  (Ride and Handing)24
 قابلیت ها   24
مشخصات   26
 آزمون شبیه سازی جاده (4-Poster)  
 تست های دوام خودروی کامل بر روی جاده  
 تست (PRD)   28
 تست (CARDUR 1)   28
 تست (CARDUR 2)    29
 تست های اجزای سیستم های دینامیکی خودرو   29
 تست های دوام     29
 تست های مشخصات   30
 منحنی های مشخصه کمک فنر 30
 آزمایشگاه تست NVH     31
   اندازه گیری Objective و آنالیز صدا  ابلیتها   32   آنالیز کیفیت صدا     33
 ویژگی ها  33
 اندازه گیری صدای عبور خودرو (Pass-by)  34
 ویژگیها    34
 تست مودال  34
 مدل سازی    35
ضبط اطلاعات      35
تجزیه و تحلیل   35
ویژگی ها 36
ارزیابی حسی صدا و ارتعاشات خودرو    36
   حوزه کاربردی تست های Subjective   36
   ویژگی ها  36
   اندازه گیری صدا و ارتعاشات درون خودرو    37
   شرایط تست  37
   توانمندی   38
   ویژگی ها   38
   آزمایشگاه تست ESE  39
   اندازه گیری مصرف سوخت   39
   اندازه گیری افت های مجموعه انتقال قدرت40
   تست ارزیابی سیستم تهویه خودرو   41
   مشکلات صنعت خودرو ایران و راهکارهای مناسب 42
برنامه های آتی صنعت خودرو ایران   43
نوآوریها در صنعت خودروسازی   44
- سیستم بالش ایمنی هوا (Air bag)   44
- کنترل کروز (CRUISE)   44
- موتورهای چند سوپاپه (Multi vavle engine)45
- مرکز کنترل الکترونیکی (ECU)  45
- سیستمهای پیشگیری از تصادم  45
- نمایشگر فشار تایرها  46
- دزدگیر الکترونیک  46
- سیستم کمکهای تصمیم گیری راننده (DECISION AIDS)46
- سیستم اطلاعات راهنمای خودرو46
- آینه های هشدار دهنده 47
- آنتنهای چند منظوره47
- سیستم موقعیت یابی جهان 47
- سیستم ترمز  ABS یا سیستم ضد بلوکه ترمز   48
- سیستم احتراق الکترونیکی48
- سنسورهای اعلام پنچری  49
   - سیستم فرمان الکترونبکی 49
   - سیستم هوشمند جدید بنز 49
   - موترونیک 50
   - سیستم پایداری حرکت در پیچ ها (Electronic stability program) 50 
   - مبدل کاتالیتیک (Catalytic converter)  50
   - سایر سیستمهای جدید در صنعت خودرو   51



دانلود فایل

گزارش کارآموزی ماشین های تراش و تراشکاری


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی ماشین های تراش و تراشکاری

اندازه یک ماشین تراش بر اساس قطر کارگیر و طبق بستر ماشین تعیین می گردد. قطر کارگیر عبارت است از حداکثر قطر قطعه کار که می تواند بر روی بستر ماشین بچرخد. طول بستر یک ماشین تراش، به صورت کلی و از ابتدا تا انتهای آن در نظر گرفته می شود.
طول بستر یک ماشین تراش را نباید با طول کارگیر (حداکثر طول قطعه کار که بین مردمک و سه نظام قرار می گیرد) اشتباه گرفت. طول کارگیر عبارت است از طول بستر ماشین منهای طولهایی که توسط مجموعه مرغک و سه نظام اشغال می شود.

قسمت های اصلی ماشین تراش
وظیفه اصلی هر ماشین تراش، صرف نظر از میزان پیچیدگی آن، به گردش در آوردن قطعه کار در برابر لبه برشی یک ابزار می باشد. هر قطعه ای از ماشین تراش را می توان جزو یکی از مجموعه های زیر به حساب آورد:
* مجموعه محرکه ماشین ابزار.
* مجموعه نگهدارنده و گردش قطعه کار و 
* مجموعه نگهدارنده، محرکه و هدایت ابزار برشی.

سیستم محرکه یک ماشین
در ماشین های تراش، قدرت موتور توسط یک گیربکس یا با استفاده از تسمه به مکانیزم محرکه ماشین منتقل می شود. سرعن گردش اسپیندل به روشهای زیر قابل تغییر است:
* جابه جایی دنده ها در گیربکس.
* تنظیم پولیهای تنظیم شونده بنه یک وضعیت جدید.
* جابه جا کردن تسمه بر روی پولیهای مختلف.
* کنترل سرعت به صورت هیدرولیکی.

مهار قطعه کار و به گردش در آوردن آن
مجموعه سه نظام، یک اسپیندل مرکزی دارد که تجهیزات نگهدارنده قطعه کار بر روی آن نصب    می شود.
پولی قابل تنظیم در این ماشین، با استفاده از اهرم کنترل سرعت در بالای ماشین و به صورت هیدرولیکی باز و بسته می شود. در بسیاری از ماشین های تراش کوچک کنترل سرعت گردش اسپیندل، به کمک پولی های قابل تنظیم کنترل می شود.  
اسپیندل توسط بیرنگهای قوی یاتاقان بندی شده و از طریق تسمه یا چرخ دنده یا ترکیبی از اینها به گردش در می اید. اسپیندل توخالی است و دهانه جلویی آن به صورت مخروط مورس سنگ زده شده است تا بتوان ابزارها و تجهیزات نگهدارنده دنباله مخروطی را در داخل آن نصب کرد.
در سیستم محرکه اسپیندل این ماشین تراش از یک گیربکس کاهنده اضافی استفاده شده است. قبل از جا به جا کردن چرخ دنده ها باید موتور ماشین خاموش گردد.
با توجه به سوراخ سرتاسری داخل اسپیندل می توان میلگردهای بلند را نیز تراشکاری کرد و بدون آنکه دنباله میلگرد رها باشد و ایجاد خطر کند. همچنین از طریق این سوراخ سرتاسری می توان ابزارهای دنباله مخروطی را که درون اسپیندل قرار گرفته اند، آزاد کرد.
انتهای جلویی اسپیندل ممکن است به صورت رزوه شده و یا به صورت مخروطی کوتاه یا بلند ساخته شود تا سه نظام یا دیگر تجهیزات نگهدارنده قطعه کار را بتوان به آن متصل کرد. در ماشین های تراش مدل بندرت از اسپیندل رزوه دار استفاده می شود. تجهیزات نگهدارنده را بر روی قسمت رزوه شده اسپیندل          می پیچند تا محکم شود.
اسپیندل با دنباله مخروطی کوتاه با استفاده از بادامک قفل می شود. قسمت فرو رفته پشت سه نظام که دیواره ای مخروطی دارد. بر روی دنباله مخروطی اسپیندل، بدون لقی قرار می گیرد. یک سری پین قفل کن در پشت سه نظام قرار دارد که داخل سوراخ های دنبالۀ اسپیندل جای می گیرد. با سفت کردن بادامکهایی که پیرامون اسپیندل نصب شده اند می توان سه نظام را بر روی اسپیندل قفل نمود.
بر روی دنباله اسپیندلهای با مخروط بلند، یک خار طولی نصب شده است. این دماغه مخروطی و خار روی آن در داخل حفرۀ پشت سه نظام که معکوس شکل آنها را دارد. بدون لقی جای می گیرد.
برای نصب کردن یک وسیله نگهدارنده قطعه کار بر روی اسپیندل خاردار (مثلاً یک سه نظام یا صفحه نظام)، باید اسپیندل را آن قدر چرخاند تا خار طولی آن در بالا قرار گیرد. سپس باید جای خار داخل سوراخ پشت سه نظام را بر روی خار طولی لغزاند تا جایی که لبۀ رزوه شدۀ پشت سه نظام با حلقۀ رزوه شدۀ انتهای اسپیندل ماشین درگیر شوند. در این وضعیت با چرخاندن حلقه رزوه شده می توان سه نظام را به اسپیندل محکم کرد.
اسپیندل ماشین تراش اسپیندل را توخالی می سازند تا بتوان قطعات طویل را بدون اینکه دنباله آن به صورت خطرناکی رها باشد، ماشین کاری کرد. برای جلوگیری کردن از حادثه و ایجاد جراحات احتمالی، لازم است اگر انتهای قطعه کار از پشت ماشین تراش بیرون زده است، به دنباله آن یک تکه پارچه بسته شود تا وجود دنباله قطعه کار برای دیگران آشکار شود. برای آزاد کردن تجهیزات با دنباله مخروطی مورس، که داخل اسپیندل نصب شده اند می توان از یک میله بلند برای ضربه زدن استفاده کرد.
همچنین می توان قطعه کار را بین دو مسله مرغک نیز مهار کرد. درباره این تجهیزات در قسمت های مختلف همین فصل توضیح بیشتر ارائه خواهد شد.
یکی طرف از قطعه کار به مجموعه سه نظام بسته می شود. طرف دیگر قطعه کار را نیز معمولاً به مجموعه مرغک تکیه می دهند. مجموعه مرغک را می توان بر روی کشوییهای بستر ماشین تراش جابه جا کرده و برای قطعات با طولهای مختلف تنظیم کرد.
مجموعه مرغک را می توان برای نصب میله مرغک ثابت یا متحرک و یا ابزارهای سوراخ کاری نظیر مته، برقو یا قلاویز استفاده کرد. مجموعه مرغک را می توان کمی در جهت عرضی جابه جا کرده و قطعات مخروطی طویل با زاویه کم را تراشکاری نمود.
مجموعه مرغک را پس از جابه جا کردن بر روی بستر ماشین تراش، می توان با سفت کردن مهره و یا اهرم قفل کن بر روی بستر محکم نمود. علاوه بر جابه جا کردن کل مجموعه مرغک، می توان میله مرغک یا مته را با چرخاندن فلکه مرغک به عقب و جلو حرکت داد. پس از قرارگیری میله مرغک در نقطۀ موردنظر     می توان با اهرم مربوطه آن را در جای خود قفل کرد.

نگهداشتن و هدایت کردن ابزار برشی در ماشین تراش
بستر طولی، پایۀ یک ماشین تراش است. اغلب قطعات و مجموعه های ماشین بر روی بستر قرار         می گیرند. روی قسمت فوقانی بستر، سطوح راهنما و تکیه گاهی بستر بدقت ماشین کاری شده اند. این سطوح به صورت دو ریل موازی با هم ساخته می شوند. ریل V شکل برای ایجاد هم محوری دقیق مجموعه مرغک و سه نظام و همچنین هدایت دقیق حرکت ساپور تطوطی در نظر گرفته شده است.
ساپورت طولی برای کنترل و هدایت دقیق ابزار برشی نسبت به قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد و از قطعات مختلف ساخته شده است.
*زین یا پایه ساپورت طولی که بر روی بستر ماشن قرار گرفته و می لغزد.
*جعبه ساپورت که در آن مکانیزم محرکه طولی و عرض ساپورتها قرار دارد. حرکت ساپورتهای طولی و عرضی به دو صورت دستی و مکانیزه امکان پذیر است.
*ساپورت عرضی، که برای حرکت عرضی ابزار برشی (حرکت به طرف اپراتور یا در جهت دور شدن از او) در راستای عمود بر بستر ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.
*ساپورت مرکب که امکان حرکت زاویه ای ابزار برشی را فراهم می آورد.
* پایه ابزارگیر که برای نصب ابزارهای برشی به کار می رود. توان مورد نیاز برای به حرکت در آوردن مکانیزم محرکه ساپورتها از طریق مکانیزم پیشروی که در قسمت پایین مجموعه سه نظام قرار دارد، تامین می گردد.
قبل از شروع کار باید این موارد را در نظر داشته باشیم:
*ماشین را تمیز کرده و روانکاری کنید. برای این کار از یک روانکار مناسب که سازنده ماشین آن را توصیه کرده، استفاده کنید.


دانلود گزارش کارآموزی ماشین های تراش و تراشکاری
گزارش کارآموزی ماشینهای تراش و تراشکاری



فهرست مطالب

فصل اول

ماشین تراش

تاریخچه ماشین تراش

قسمتهای مهم کنترل و تنظیم کننده ماشین تراش

چرخ دستی حامل سوپرت طول

چرخ دستی دستگاه مرغک

کنترل بار

سوپرت دستی

صفحه مخروطی تغییر محور اصلی

جدول مقدار پیشروی رنده

وظیفه اصلی ماشین تراش

اساس ماشینهای تراش

نیروهائی که بر ابزار برش اثر می گذارند

سرعت برشمناسب برای هر ماشین به عوامل زیر بستگی دارد

تعیین دور ماشین توسط دیاگرام

انواع ماشین های تراش و ساختمان آنها

1.ماشین تراش کوچک مرغک دار

2.ماشین های تراش ابزار سازی

3- ماشینهای تراش معمولی نرم شده

4- ماشین های تراش با قطر کارگیر و طول زیاد

5- ماشین تراش پیشانی تراش

6- ماشین تراش عمودی

اجزاء اصلی ماشین تراش و وظیفه هریک

1. ریل (میز)ماشین

2. دستگاه یاطاقان محور اصلی (پیش دستگاه با جعبه دنده سرعت)

3.دستگاه مرغک

4.دستگاه حامل سو پرت

5. جعبه دنده بار (گیربکس)

فصل دوم

وظیفه ماشین تراش

ماشین تراش

ماشین تراش

ماشین سنگ گردساب

ماشین صفحه تراش

ماشین سنگ تخت ساب

فصل سوم

انواع حرکت ماشین تراش

1- حرکت اصلی یا حرکت برش

2- حرکت پیشروی

3- حرکت تنظیم بار

حفاظت و مراقبت ماشین های افزار

نکات ایمنی و پیشگیری از سوانح در ماشین های ابزار

تراشکاری

ماشین های تراش

ماشین تراش مرغک دار

بستر ماشین

جعبه دنده اصلی

جعبه دنده ی پیشروی

دستگاه حرکت پیشروی و بار

دستگاه مرغک

فصل چهارم

طرز کار با ماشین های تراش

اندازه یک ماشین تراش

قسمت های اصلی ماشین تراش

سیستم محرکه یک ماشین

مهار قطعه کار و به گردش در آوردن آن

نگهداشتن و هدایت کردن ابزار برشی در ماشین تراش

ابزارهای برشی و نگهدارندۀ ابزار

ابزارهای خشن تراش

ابزارهای ظریف تراش

پیشانی تراشی قطعه ای که بر روی گیره نظام بسته شده است

روتراشی ساده و پله تراشی

مخروط تراشی

مخروط تراشی با ساپورت مرکب

آماده سازی ماشین تراش برای تراشیدن رزوه 60 درجه

سوراخکاری بر روی ماشین تراش

روش آج زنی

انواع ماشینهای فرز

ماشین فرز زانویی و ستونی

تفاوت بین مدلهای مختلف دستگاههای CNC

اساس روش کار

فرآیند EDM شش مرحله دارد

صافی سطح و سرعت ماشیکاری

ماشین‌کاری با جت آب و ذرات ساینده

مزایای ماشین‌کاری با جت مواد ساینده

اعمال نیروی جانبی بسیار کم به قطعه حین ماشین‌کاری

عمر نازل برش‌کاری

پس هزینه اصلی عملیاتی چه چیزی است؟

مدت کارکرد مفید تیوب مخلوط‌کننده چقدر است؟

تلرانس‌ها و دقت‌های قابل دستیابی

جنس قطعه کار

ضخامت قطعه کار

دقت میزکار

کنترل جت مواد ساینده

ماشینکاری فرا صوتی

سیستم ماشینکاری فراصوتی

قابلیت های فرایند

کاربرد ها

ماشین کاری سریع

فاکتورهای اقتصادی و فنی اصلی برای پیشرفت ماشین کاری سریع

اولین تعریف از ماشین کاریسریع

تعریفهای عملی از ماشین کاریسریع

مزایای استفاده از ماشین کاریسریع

برخی معایب استفاده از ماشین کاری سریع

ابزارها




دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت ماشین کاران نواندیش قالب سازی و تولید قطعه

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت ماشین کاران نواندیش قالب سازی و تولید قطعه

امروزه مشخص نمودن چگونگی اجرای فعالیت های نگهداری و تعمیرات ابزار آلات تولیدی به منظور حصول اطمینان از استمرار قابلیت فرآیند مورد توجه بسیاری از واحدهای صنعتی پیشرفته می باشد.
به منظور استفاده مفید و حصول اطمینان از استقرار قابلیت فرآیند و همچنین حداقل کردن زمان رکود تولید و خواب دستگاه ها، فعالیت های نگهداری روی تجهیزات تولیدی به خصوص قالب های صنعتی به عنوان ابزارهای کلیدی شناسایی و برنامه ریزی می شود.
از جمله این فعالیت ها، نگهداری و تهمیرات پیشگیرانه جهت جلوگیری از به فعلیت رسیدن حالت های خرابی بالقوه در تجهیزات تولید می باشد.
جهت نگهداری و تعمیرات به صورت توافقی طی دوره های مشخص زمانی انجام می گردد.
جهت تسریع در امور تولید هنگام خرابی قالب با حضور در کارخانه مشتری نسبت به تعمیر آن اقدام نموده و در صورت نیاز به تجهیزات بیشتر با انتقال قالب به محل کارخانه نوتاش نسبت به تعمیرات آن اقدام می گردد.
خدمات فوق برای قالب هایی که توسط دیگر شرکت ها ساخته شده نیز پذیرفته می گردد.

قالب سازی سریع
لبهای نرم معمولا از سیلیکون، رزینهای اپوکسی، آلیاژهای نقطه ذوب پایین و شنهای ریخته گری ساخته می شوند، و امکان ریخته گری فقط یک نمونه و یا تولید تعداد کمی را فراهم میکنند. در روشهای قالبسازی سخت، که قالب معمولا از فولاد ساخته می شود، امکان تولید تعداد بیشتری قطعه فراهم میشود.قالب سازی مستقیم به معنی ساخت مستقیم به معنی ساخت مستقیم قالب ، بوسیله فرایند RP است. بعنوان مثال در مورد قالب تزریق پلاستیک، حفه های نری و مادگی، راهگاها و سیستم پران، مستقیما با اســـــتفاده از فرایند RP ساخته می شود. در قالب سازی غیر مستقیم، فقط الگوی اصلی با استفاده از فــــــــــــرایند RP ساخته می شود، و سپس می توان یک قالب سیلیکونی، رزینی اپوکسی، فلز نقطه ذوب پایین، یا سرامیکی را از الگوی اصلی بدست آورد.
مهمترین مزایای ابزار سازی سریع عبارتند از:
 زمان لازم برای ساخت ابزار و یا قالب از چند ماه به چند روز یا هفته کاهش می یابد. 
 هزینه تولید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
 به علت کاهش زمان تولید و هزینه ها، بسیاری از طراحان و مهندسین تمایل دارند قطعات را قبل از تولید انبوه در مرحله طراحی آزمایش کنند و در نتیجه بسیاری از عیوب طراحی از بین می رود. 
 به دلیل استفاده مستقیم از اطلاعات نرم افزارهای طراحی ، بسیاری از خطاهای فردی کاهش می یابند.
قالب سازی RTV Silicon Rubber 
یکی از رایج ترین کاربردهای نمونه سازی سریع در قالبسازی، ساخت قالب به روش RTV Silicon Rubber می باشد. سیلیکون ماده ای گران و پر مصرف است که می توان با قالب گیری آن در اطراف الگوی (مدل) مرجع یک قطعه، به قالب آن دست یافت، این الگوی مرجع توسط یکی از روشهای نمونه سازی سریع ساخته می شود. ریخته گری در خلاء با قالب Silicon Rubberانعطاف پذیرترین روش RT، برای ساخت قطعات پلاستیکی، سرامیکی و فلزی است. 
مراحل فرایند ساخت قالب سیلیکونی: 
 ساخت الگوی اصلی (مرجع) توسط یکی از روشهای RP 
 پرداخت و تمیزکاری الگو
 اتصال سیستم راهگاهی به الگو
 قراردادن الگو و سیستم راهگاهی به صورت معلق در جعبه و ریختن سیلیکون مایع در اطراف الگو پخت سیلیکون به منظور جامد سازی ایجاد یک خط جدایش توسط یک چاقوی جراحی وتقسیم قالب به دو نیمه خارج ساختن الگوی مرجع از داخل قالب آماده کردن قالب برای تزریق بوسیله قالبهای Silicon Rubber معمولا می توان حدود 20 قطعه تولید با خواص مکانیکی مشابه ترموپلاستیک های مهندسی نظیر ABS ، PE ، PP و یا لاستیک تولید نمود. 
مهمترین ویژگیهای روش قالب سازی سیلیکونی عبارتند از: ساخت ارزان و سریع قالب، ساخت قالب با آرایش نهایی عالی و قالب استفاده از مواد مختلف. بعلاوه این فرایند هم برای قطعات کوچک و هم برای قطعات بزرگ مناسب است. علاوه بر قالگیری رزین، ماتریسهای (حفره های) سیلیکونی برای قالبگیری تزریقی (فشار پایین) مدلهای ریخته گری دقیق نیز مناسب می باشند.
فرآیند Ketool3D
در فرآیند Ketool3D از تفت جوشی ذرات پودر فولاد برای ساخت قالب، استفاده می شود. این فرایند، معمولا با طراحی CAD اینسرتهای سنبه و ماتریس قالب تزریق مورد نظر آغاز می شود. مدل CAD اینسرتها، توسط فرایند استریولیتوگرافی یا دیگر فرایندهای RP، به الگوهای سنبه و ماتریس با صافی سطح مناسب، تبدیل می گردد. با ریختن مایع سیلیکونی در اطراف الگوها، قالب سیلیکونی سنبه و ماتریس بدست می آید. سپس درون قالبهای سیلیکونی پودر فلز و چسب ریخته شده و پخت می شود. اینسرتهای سنبه و ماتریس بدست آمده در این مرحله به حالت سبز هستندکه به این منظور آنها را درون کوره قرار می دهند تا چسب بین آنها از بین رود، فضاهای خالی بین ذرات فلزی  با نفوذ مس موجود درکوره پر می شود. 
حاصل کار، اینسرتهایی با تقریبا 70% فولاد و 30% مس است، این اینسرتها بعد از ماشینکاری و ایجاد سوراخ پینهای بیرون انداز، درون پایه های قالب محکم می شوند. 

دانلود گزارش کارآموزی شرکت ماشین کاران نواندیش قالب سازی و تولید قطعه
شرکت ماشین کاران نواندیش قالب سازی و تولید قطعه


فهرست مطالب

اطلاعاتی در مورد شرکت ماشین کاران نواندیش
مقدمه 
قالب سازی سریع
مهمترین مزایای ابزار سازی سریع 
قالب سازی RTV Silicon Rubber 
مراحل فرایند ساخت قالب سیلیکونی
فرآیند Ketool3D
تفت جوشی مستقیم فلزی DMLS
جوشکاری در قالب سازی
قالبهای دایکاست
ریختگری در غالب دوغابی
مزایا و محدودیتها
انواع روشهای ریخته گری دقیق
مواد نسوز در فرآیند پوسته ای دقیق
ماشین کاری سریع
پس زمینه تاریخی
اولین تعریف از ماشین کاری سریع
تعریف های عملی از ماشین کاری سریع
برخی معایب استفاده از ماشین کاری سریع
ابزارها
فلزات غیر فرو فلزات فرو
روش نوین برای آج زنی فک گیرهروش نوینی
سنگ زنی خزشی چیست؟ 
تفاوت میان سنگ زنی رفت و برگشتی



دانلود فایل

گزارش کارآموزی تعمیرات تولید و نگهداری انواع آسفالت

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی تعمیرات تولید و نگهداری انواع آسفالت

آسفالت به‌صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می‌شود که عمدتاً از هیدروکربن‌ها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دی‌سولفید به‌طور کامل حل می‌شود. 
انواع آسفالت
آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم‌بندی می‌شود.
آسفالت گرم
آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند. 

آسفالت گرم دارای انواع زیر می‌باشد:
بتون آسفالتی 
این نوع از آسفالت دارای چند مجموعه اجرائی می‌باشد:
گرم مخلوط شونده و گرم اجرا شونده 
این نوع مخلوط آسفالتی بتنی که گرم تهیه و گرم نیز اجرا شود تشکیل شده‌است از: قیر خالص (AC)، مصالح سنگی بد دانه بندی شده، مصالح سنگی خوب دانه بندی شده. در موقع اجرا، استفاده از میله استحکام نیز رایج می‌باشد. 
سرد مخلوط شونده و سرد اجرا شونده 
رلد آسفالت 
آسفالت ماستیک 
آسفالت‌ حفاظتی
آسفالت‌های حفاظتی به آن دسته از مخلوط‌های قیر و مصالح سنگی اطلاق می‌شود که جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی به‌کار گرفته می‌شوند. آسفالت حفاظتی باعث جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته می‌شود. این آسفالت به سهولت اجرا می‌شود و ضخامت آن معمولاً تا ۲*۵ سانتی‌متر است. 
البته آسفالت حفاظتی می‌تواند کاملاً قیر نیز باشد، که در این نوع از آسفالت حفاظتی مصالح سنگی به کار نرفته است و به نوعی آن را از مخلوط های آسفالتی نیز می‌توان جدا نمود. که هدف از ایجاد لایه حفاظتی و اختصاصا از این نوع آسفالت ایجاد یک لایه قیر بر روی مصالح سنگدانه است تا مصالح سنگی را به مخلوط آسفالتی که بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرد بچسباند. در این نوع آسفالت نباید از قیری استفاده شود که به لایه سنگدانه نفوذ کند، اما باید آسفالت بالا را بچسباند.
آسفالت‌ سرد
آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط و یا امولسیون قیر گفته می‌شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط شوند. در برخی انواع آسفالت سرد، ممکن است قیر بر حسب ضرورت گرم شود، اما سایر مصالح بدون گرم شدن با قیر مخلوط می‌شوند. آسفالت سرد به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:
آسفالت سرد پیش ساخته (Plant Mixed cold mix) 
ردمیکس (Road Mix) 
خواص فیزیکی
چگالی آسفالت فشرده برابر ۲*۲ تن بر متر مکعب می‌باشد. 
نوع روکش و آسفالت را می توان به سادگی با توجه به حجم ترافیک شهری در خیابان و نوع خاک انتخاب نمود اما گاهی انتخاب روکش آسفالت آنقدر پیچیده می شود که باید با توجه به تحقیقات و پژوهش های سنگین صورت گرفته و فاکتور های مهم و وزین مانند چرخه هزینه زندگی انتخاب کرد. هر گاه که در انتخاب از متدولوژی استفاده شود باید سبک انتخاب شده عینی، منطقی، علنی، قابل توضیح و مهم تر از همه این که بهترین معیار برای پرداخت کننده مالیات را در بر داشته باشد.
بسیاری از آژانس های سازنده بزرگراه های ایالات متحده امریکا درصددند تا روند روکش کردن خیابان ها را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند تا نسب به رعایت اصول و الگوهای آسفالت کاری مطمئن شوند. در برخی از ایالات تصمیم گیری در این خصوص فقط بر عهده سازمان مرکزی است و در برخی دیگر به سازمان ها و ادارات زیر مجموعه نیز تفیذ اختیار شده است. 
روکش کردن خیابان ها کاری بسیار دشوارتر از آسفالت کردن مسیر درب منزل تا پارکینگ اتومبیلتان است. اما آسفالت کردن خیابان ها با این نوع آسفالت بسیار متفاوت است چرا که آسفالت مطلوب می بایست در برابر ترافیک و عبور و مرور سنگین اتومبیل ها و بدی شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و از نظر همواری به گونه ای باشد که بتوان بر روی آن هاکی بازی کرد.
همچنین اگر عمل آسفالت کردن خیابان ها به خوبی صورت گرفته و از آن به خوبی محافظت شود جذابیت خاصی را به خیابان ها و خانه ها ومغازه ها می بخشد. به همین جهت است که طراحان و مهندسین با استفاده از خلاقیت خود تغییرات جالبی را در رنگ و الگوی آسفالت کاری پدید آورده اند. باید از آسفالت خیابان ها طوری محافظت شود که در زمستان ها در اثر برف و یخبندان آسیبی نبیند و در تابستان هم آلودگی و کثیفی بر آن تاثیر گذار نباشد. اگر آسفالت این گونه باشد بدیعی است که مقرون به صرفه، بادوام و دائمی خواهد بود و همچنین نگهداری از آن نیزراحت تر  می باشد.
برای تحقق این امر سه فاکتور اساسی وجود دارد که عبارتند از:
۱-طراحی مناسب
۲-استفاده از مصالح و مواد مرغوب
۳-اجرای صحیح عملیات ساخت و زیرسازی ومهمتر از آن نظارت صحیح
 تاثیرطراحی مناسب چیست؟  
اگر طراحی دقیق و مناسب باشد می توان گفت که خیابان آسفالت شده تا ۲۰ سال به همان صورت اولیه و بدون مشکل باقی می ماند. 
شالوده: جاده از زمین و خاک درست شده است پس می بایست کار زیرسازی آن را با استفاده از مواد جامد شروع کرد. 
*زیرسازی خیابان می بایست هموار، قرص و محکم باشد و در بستر حمل و نقل شهری واقع شود. به هیچ عنوان استفاده از تن مایه های گیاهی و حیوانی و خاک های سطحی در زیرسازی تجویز نمی گردد.
*حدود ۶ تا ۸ میلیمتر از سطح بالایی زیرسازی باید با سنگ ریزه های زبر و در عین حال متراکم پر شود.
*برای عریض سازی و زیرسازی دوباره خیابان باید مجددا عملیات زیرسازی با سنگ ریزه ها صورت گیرد تا زه کشی محل اجرا با اطمینان بیشتری انجام شود.


دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات تولید و نگهداری انواع آسفالت
تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت 


فهرست مطالب
 
تاریخچه شرکت آسفالت کارخانه شهرداری قیدار1

تعریف آسفالت5

خواص فیزیکی8

عوامل مؤثر در انتخاب نوع آسفالت چیست؟11

چرا استفاده از مواد و مصالح مرغوب؟15

آشنایی با شرکت راهدار صنعت17

تراش ترک های آسفالت19

کلوئیدمیل (olloidal-mill) چیست؟25

موارد استفاده از قیر در دنیای قدیم29

استفاده از نفت در جنگل های باستانی31

بتن آسفالتی36

انواع مصالح سنگی آسفالت38

ویژگی های مصالح سنگی بتن آسفالتی40

انواع آسفالت های حفاظتی44

آسفالت سرد47

طرح مخلوط های آسفالتی52

آزمایش مارشال56

تاب فشاری و طرز عمل (stability ) 62

آسفالت رنگی84

نتیجه گیری111

دانه بندی113

منابع 118



دانلود فایل

گزارش کارآموزی حسابداری شرکت بهداشتی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی حسابداری شرکت بهداشتی

دستمزد تولیدی عبارت از وجوهی است که برای کار انجام شده تولیدی در یک مدت معین پرداخت و یا تعهد می گردد. 
 بنابراین کمیت و کیفیت نیروی کار و هزینه های مربوط به آن از موضوعاتی است که همواره باید کنترل و بررسی شود تا با پرداخت حقوق و دستمزد مناسب کیفیت نیروی کار حفظ شود. 
 کنترل حقوق و دستمزد به لحاظ ارتباط و تأثیری است که این هزینه ها با تولید و بهای تمام شده هر واحد محصول دارند کاهش و یا تثبیت بهای تمام شده از یک طرف با تشویق و ترغیب کارگران به تولید بیشتر و از طرف دیگر با سرپرستی و کنترل مداوم آنان امکانپذیر است. 
 همچنین با کنترل هزینه های دستمزد و اطلاع از جزئیات آن امکان افزایش تولید و کاهش زمان استاندارد انجام کار فراهم می گردد. 
 دستمزد مستقیم : 
 عبارت از هزینه کار انجام شده ای که مستقیماً به جهت ساخت محصول، پرداخت و یا تعهد شود. به عبارت دیگر دستمزد کارگرانی را که مستقیماً به ساخت محصول اشتغال دارند دستمزد مستقیم می گویند. 

 دستمزد غیرمستقیم : 
 عبارت است از هزینه نیروی کار انجام شده که مستقیماً در ساخت محصول صرف نشده باشد. به عبارت دیگر دستمزد سرکارگران، سرپرستان و کسانی که به تعمیر و نگهداری ماشین آلات اشتغال دارند و مستقیماً تأثیری در تولید ندارند دستمزد غیرمستقیم می گویند. 
 اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد : 
 برای محاسبه هزینه حقوق و دستمزد باید اطلاعات و عوامل لیست حقوق و دستمزد را شناخت و علاوه بر آن از قوانین و مقررات مربوط (کار و بیمه های اجتماعی مالیات و ...) اطلاعات کافی داشت. برخی اطلاعات مربوط به دستمزد شامل مدت کارکرد، حقوق پایه، اضافه کاری نوبت کاری، مرخصی استحقاقی، پاداش، کارآموزی، اوقات تلف شده، طرحهای تشویقی، حق بیمه های اجتماعی، سهم کارفرما، بیمه عمر، بیمه حوادث ناشی از کار و هزینه های رفاهی کارگران می باشد.  
 حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری : 
 حقوق پایه حقوقی است که با رعایت قانون کار (برای کارگران رسمی) و یا به وسیله عقد قراردادی که مغایر قانون کار نباشد (برای کارگران قراردادی) برای انجام یک ساعت کار و یا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و معمولاً ماهانه پرداخت می شود. 
 ماده 32 ) سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو بخش حقوق و دستمزد ثابت (حقوق و دستمزد کارکنان عادی، حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین و حقوق و دستمزد متغیر تشکیل می گردد.) 
 الف : حقوق و دستمزد ثابت عبارتست از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل. 
 به منظور تعیین حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو روش استفاده می شود : 
 1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی : 
 حقوق و دستمزد کارکنان عادی براساس طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید وزارت کار و اموراجتماعی می رسد تعیین و پرداخت می گردد و حقوق دستمزد مدیران و متخصصین شرکت که براساس مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مزد آنان از طریق طبقه بندی مشاغل خارج شده، براساس آیین نامه مربوطه قابل پرداخت خواهد بود. 
 2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین : 
 به منظور تعیین ثابت مدیران و متخصصین شرکت از روش امتیازی شخص و شغل با درنظر گرفتن ضوابط قانون کار استفاده گردیده است. براساس این روش ابتدا خصوصیات فردی، قابل اندازه گیری افراد تحت عنوان عوامل فردی مشخص شده و سپس عوامل شغلی مدیران و متخصصین براساس مشاغل مورد تصدی آنان در طرح طبقه بندی مشاغل مشخص می گردد. 
 1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکت به شرح زیر می باشد : 
 1 . 1. 2 ) مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق و دستمزد 
 2 . 1 . 2 ) عوامل فردی 
 3 . 1 . 2 ) عوامل شغلی مشخص شده در طرح طبقه بندی مشاغل 
 4 . 1 . 2 ) امتیازات در اختیار هیأت مدیره 
 ب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) : 
 به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان، افزایش بهره وری و اثربخشی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات که در نهایت منجر به افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد، براساس گزارش عملکرد دوره های سه ماهه امور مالی متناسب با نقشی که کارکنان در به ثمر رسانیدن موفقیت آمیز فعالیت های محوله، ارتقای دانش و اعتبار و همچنین ایجاد درآمد برای شرکت داشته اند می باشد و پرداخت حقوق و دستمزد متغیر براساس سود ناویژه و تقسیم بندی مشاغل که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید بوده و در پایان هر سال مابه التفاوت آن تسویه خواهد شد. بدیهی است مبالغ دریافتی از این طریق جنبه مستمر نخواهد داشت


فهرست مطالب

تاریخچه شرکت ساینا : 
 محصولات تولیدی شرکت ساینا : 
 فروش با سایر اشخاص : 
 فروش صادراتی : 
 فرم کنترل تولید
 1 ) گزارش مصرف شامل : 
 2 ) نیوری انسانی شامل : 
3 ) توقفات شامل : 
4 ) تحویلی به انبار محصول :
 شرح انبار : 
خلاصه انحراف مصرف 
چارت سازمانی شرکت و محل استقرار کارآموز : 
فعالیت کامپیوتری 
 نرم افزار 
سند (بخش برق) 
 نرم افزار حسابداری : 
حقوق و دستمزد : 
 دستمزد مستقیم : 
 دستمزد غیرمستقیم : 
 اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد : 
 حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری : 
 1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی : 
 2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین : 
 1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکت
 ب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) : 
 ماده 33 ) افزایش عمومی : 
 ماده 34 ) فوق العاده ها : 
 ج ) فوق العاده اضافه کاری :  
چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد : 
 الف ) روش سنتی دستی : 
 ب ) روش پیشرفته و مکانیزه : 
 جمع آوری و نگهداری اطلاعات شخصی پرسنل : 
 صدور احکام پرسنلی : 
 تنظیم لیست حقوق و دستمزد : 
محاسبه حقوق و دستمزد 
تبصره 
 نوبت کاری 
 فرمولهای (مزد روزانه و مزد یک ساعت کار)
 نرخ اضافه کاری : 
 نرخ نوبت کاری : 
 شرح وظایف : 
 الف ) سیستم کنترل تولید : 
ب ) انبار در جریان : 
سیستم کنترل تولید 
سیستم حسابداری دفتری 
بودجه و گزارشات مالی




دانلود فایل