دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی گزارش کارورزی

گزارش کار روشی برای مکان یابی عیب کابل های برق قدرت


این گزارش کار با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کار روشی برای مکان یابی عیب کابل های برق قدرت

افزایش استفاده از کابل زیر زمینی برای توزیع نیرو ، روش دقیق ، سریع و ارزانی را برای موضع یابی عیب کابل ایجاد می کند . این مقاله یک موضع عیب یاب را بر اساس انعکاس پالس در خطوط انتقال بررسی خواهد کرد . 
سیستم مورد نظر متشکل از  پالس ولتاژ بالا ، مولد قابل تنظیم موج خطی و مولد پالس با مدوله کننده شدت نور می باشد . دستگاه جنبی بکار رفته در این روش اسیلوسکوپ خواهد بود . پالسر ولتاژ بالا پالس های منفی با با دامنه حدود 1000 ولت تولید می کند . مولد موج خطی را طوری تنظیم می شود که بتواند پهنای 20 ، 50 ، 100 و 400 میکرو ثانیه داشته باشد . مولد پالس با مدوله کننده دو مشخصه بارز دارد : 
1 ) ایجاد اطمینان از این که تصویری که روی صفحه اسیلوسکوپ ظاهر می شود تنها برای محدوده زمانی انتخاب شده قابل رویت است . 
2 ) این مدار یک نقطه نورانی روی صفحه اسیلوسکوپ تولید می کند که موقعیت آن روی محور زمان توسط یک پتانسیومتر قابل تنظیم است . خطای موضع یابی حداکثر 1% خواهد بود . 


دانلود گزارش کار روشی برای مکان یابی عیب کابل های برق قدرت
روشی برای مکان یابی عیب کابل های برق قدرت


فهرست مطالب

روشی برای مکان یابی عیب کابل های برق قدرت

خلاصه :

1) شرح روش :

2) اصول کار : 

3 ) طرح اندازه گیری زمان :

 1 – 3 ) اندازه گیری فاصله زمانی به کمک سویپ داخل اسیلوسکوپ 

 2 - 3 ) اندازه گیری با استفاده از علائم نشان دهنده (marker pips) 

 3 – 3 ) اندازه گیری زمان به روش مدولاسیون شدت 

4 ) طرح کلی سیستم : 

1 - 4 )مولد جارو کننده (sweep generator

 2 - 4 ) مولد پالس ولتاژ بالا ( high voltage pulser ) 

3 – 4 ) سیگنال مدوله کننده شدت ( intensity modoulating signal )

آزمایش مدار : ( 5)

1- 5 ) روش آزمایش : 

 2 – 5 ) نتایج آزمایش 

3 – 5 ) محدودیت ها ومسائل 

6 ) نتیجه :

منبع




دانلود فایل

گزارش کارآموزی کابل سازی در شرکت کابل و سیم


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی کابل سازی در شرکت کابل و سیم

واژه ی کابل به معنای طناب کلفت می باشد که در زبان فارسی با تلفظ فرانسوی آن کاربرد یافته است این مفهوم در پی بکارگیری سیمهای روکش دار در صنعت برق پا گرفت و امروزه یکی از مهمترین افزارها در شبکه های برقی است یابی به نخستین فن آوری ( فن آگاهی ) برای ساخت کابل یا رساناهای روکش دار تا سال 1830 ( 1209 خورشیدی ) نیز به عقب بر می گردد ، هر چند سرآغاز گسترش ( جهانی شدن ) این فن آوری به دهه ی 80 سده ی نوزدهم بر می گردد سیمهای روکش دار از به هم تابیده شدن چند رشته سیم نازک مسی با روکشی از جنس گونه ای کائوچوی طبیعی به نام « گوتا پرچا » ساخته شدند . « گوتا پرچا» ماده ای خمیری به شمار می رفت که پس از اندودن سیم و پیمودن فرایندهای بعدی حالت کشسان ( لاستیکی ) پیدا می کرد . به این گونه سیمها ، سیمهای با روکش لاستیکی نیز می گفتند .
گزارشها نشان می دهند که در چندین دهه ی تا پیش از دهه ی 1880 سیمهای روکش لاستیکی ( شکل گرفته از ماده گوتا پرچا ) در زمینه ی مخابرات ( تلگراف و ... ) کاربرد داشته اند ، بعدها پس از آن که برق جاری دایم و سپس متناوب شناخته و به کار برده شد . همین سیمهای روکش دار برای نخستین بار در شبکه های برقی نیز به کار گرفته شدند .
با احداث خط تلگراف اروپا به هند از راه پروس ، روسیه و ایران و راه اندازی آن در سالهای پس از 1870 (1249خورشیدی ) ، برای نخستین بار پای یکی از پدیده های مدرن سده ی نوزدهم اروپا و امریکا به ایران باز شد ، این پدیده به همراه خود تجهیزات و واژه هایی مانند « سیم » ، « تیره » ، « مقره » ، « سیم کشی » و ... را نیز مطرح کرد . همین واژه ها که می توانند نخستین واژه گزینیهای صنعتی به شمار آیند بعدها در زمینه ی برق نیز به کار گرفته شدند از سویی از همین دوران باید سیمهای لخت و روکشدار به ایران وارد شده و کاربرد یافته باشند . 
در کابلهای اولیه که بیشتر همان سیمهای روکش دار بودند ماده ای گوتا پرچا را خاستگاهی گیاهی داشت به دور رشته سیمهای دسته بندی شده می پیچاندند و آنها را در دمای 140-130 درجه ی سانتیگراد خشک و سپس مجموعه را به مواد روغنی ، رزین یا موم اشباع می کردند ، حتی در مواردی بسته به نیاز غلاف سربی نیز روی آنها می کشیدند.
وجود غلافهای سربی برای جلوگیری از رخنه نم و آب بر روی سیمهای روکش شده گواه اهمیتی بوده که به جایگاه این فناوری نوپا داده می شد . در سال 1879 (1258 خورشیدی ) بورل Boreal نخستین کسی بود که از این غلاف برای ایجاد پوشش ضد نم سود برد و غلافها را بدون درز و یکپارچه بر روی سیمهای روکش دار کشاند . در سال 1887 (1266 خورشیدی ) ، شیمیدانها از راه سنتز مواد جدید موفق به تهیه ی ماده ای به نام « باکلیت» شدند ، امتیاز نامه ی کشف این ماده در سال 1909 (1288 خورشیدی ) در امریکا به نام لئوهندریک بیکلند بلژیکی صادر شد . این ماده ارزانتر از لاستیک طبیعی بود و ولتاژ بالاتری را تحمل می کرد . در راه دستیابی بدین ماده ، که در آن دوران یک پدیده ی پیشرفته به شمار می رفت ( و امروزه بسیار پیش پا افتاده به نظر می آید ) فرایندی ده ساله پیموده شده بود ، پس از به کارگیری از این ماده ، صنعت برق توانست ولتاژهای بالاتری را به کار گیرد . از این پس روند دستیابی به مواد عایق توانمند تر و پیشرفته تر و همچنین نیاز به ولتاژهای هر چه بزرگتر تلاش دو سویه ای بوده که هنوز هم ادامه دارد .
در سال 1880 (1259 خورشیدی ) « فرانتی » ایتالیایی با معرفی عایق چند لایه ای از نوارهای کاغذی ، که رویهم پیچانده می شدند نخستین گام مهم را در صنعت کابلسازی برداشت ، طولی نکشید که نوارهای کاغذی و روشهای نواربندی آنها بر روی سیمهای آماده شده جای خود را باز کرد و بزودی روشن شد که با روغنکاری این کاغذها ویژگی عایقیشان نیرومند تر نیز می گردد از اینرو با آغشته سازی کاغذهای عایق کننده ، صنعت کابلسازی پا به پهنه ی تازه ای گذاشت و چندی نگذشت که با بهره گیری از روش خلا و به کارگیری رزینهای گرم ، فراورده های متنوعتری نیز به دست آمد .
با بالا رفتن ولتاژ و نیاز روز افزون به گذراندن جریانهای بزرگ ، پدیده های دشواری زایی که امروزه همه ی دست اندرکاران با آنها آشنا هستند یکی پس از دیگری پا به میدان می گذاشتند ، دشواری زایی میدانهای بزرگ که در پیرامون تنه ی کابلها پدیدار می گردید ، خیلی زود دردسر آفرین شد . در سال 1913 (1292 خورشیدی ) هوخشتادر آلمانی با بهره گیری از یک لایه ی کاغذی فلز دار شده نیمه رسانا ، توانست دامنه ی پراکندگی میدانهای پیرامونی را تا اندازه ای مهار کند و از آن پس این لایه با نام « پوشش هوخشتادتر » نامور گردید . این سرآغاز مهار پدیده های فیزیکی دشواری زا در ساختمان کابل و صنعت کابلسازی به شمار می آید ، از این پس بود که فن آوری کابلسازی برای برخورد با هر گونه پدیده های دشواری زا به دنبال راهکارهای مناسب رفت .
در دهه ی نخست سده بیستم پس از آن که صنعت نفت این توانایی را یافت تا روغنهای گوناگونی را به بازار بفرستد و هر کدام از آنها نیز توانستند زمینه های ویژه ای در کاربردهای صنعتی بیابند ، آغشته سازی کاغذهای عایقی با روغن کم چگال در یک فشار پیوسته ی یکسان ، زمینه ی پیشرفت دیگری را در زمینه ی کابلسازی فراهم آورد .
بی گمان ایرانیان با توجه به شرایط تاریخی و اجتماعی که در سده نوزدهم و بیستم از سر می گذراندند ، نتوانستند با روند رو به رشد صنایع در اروپا همگام شوند و تنها نظاره گر خاموش و بی تفاوت این رشد پر شتاب شدند و سپس در دهه های بعدتر که اندکی به خود آمدند تنها به صورت کاربران ذوق زده ی فراورده های غربی در آمدند ، گشایش دارالفنون ( پلی تکنیک ) میرزاتقی خان که پس از مرگش آغاز به کار کرد و تلاش دو دهه ی نخست این مرکز آموزشی که جایگاهی در اندازه های دانشگاهی داشت ( بعدها تا رده ی یک دبیرستان فرو افتاد ) همراه با ورود تلگراف به ایران در همان روزگاران مردم را متوجه ویژگیهای ناشناخته ولی جدید پدیده هایی کرد که بعدها در چهارچوب مخابرات و سپس برق جایگاه ویژه و مهمی یافتند . در میان کالاهای مصرفی برای شبکه کشی و نصب مولدهای برق توسط دربار قاجار برای بارگاه امام هشتم (ع) توسط رضایت امین التجار و سپس توسط قاسم والی در تبریز ، معین السلطنه ی گیلانی ( رشتی ) در رشت و امین الضرب در تهران ، در دهه ی 1280 خورشیدی ، بی گمان سیمهای روکشدار و یا با نام امروزین آن « کابل » وجود داشته و به کار می رفت . پیش از این می باید در سیم کشیهای درون تلگراف خانه ها از سیمهای روکشدار استفاده شده باشد ، و اگر در این میان تلفن نیز جایگاهی در دربار قاجار پیدا کرده بود که این چنین نیز بود و در آنجا نیز به طور حتم پیش از ورود برق ، سیمهای روکشدار مصرف شده بود . به نظر می رسید سیمهای روکش دار و مقره های نگهدار آنها در سطح کشور به نوعی شناخته شده بودند .


دانلود گزارش کارآموزی کابل سازی در شرکت کابل و سیم
کابل سازی در شرکت سیم و کابل


فهرست مطالب

Contents

تاریخچه کابل و کابلسازی در جهان و ایران 6

شرکت سیم و کابل ابهر 11
ف
هرست کابل های تولیدی در سالن H.V (فشار قوی ) شرکت سیم و کابل ابهر:
14

فهرست دستگاه های موجود در سالن H.V (فشار قوی) شرکت سیم و کابل ابهر:
15

ساختمان کابل های فشار قوی با عایق XLPE 16

ساختمان کابل های فشار قوی با عایق XLPE 16

1- هادی 16

2- نوار جدا کننده روی هادی 17

3- نیمه هادی داخلی(Conductor Screen) 18

4- عایقXLPE 18

5- نیمه هادی بیرونی( Insulation Screen) 19

6- کاغذ نیمه هادی 20

7- شیلد 21

8-  نوار کاغذی قیر اندود 22

9- روکش(Sheath) 22

چند طرح خاص از کابل ها 22

1- کابل های فشار قوی" مقاوم در مقابل نفوذ آب" 24

2- کابل های سه رشته فشار متوسط 25

3- کابل های مسلح 25

مواد اولیه تولید کابل فشار قوی 26

الف : هادی ها 27

1- مس 27

2-آلومینیوم 28

آشنایی دستگاه کشش راد 30

آشنایی با دستگاه استرندر(91رشته LG) 31

آشنایی با دستگاه اسکرین (72 رشته) : 33

آشنایی با دستگاه C.C.V (خط عایق زنی) 33

گزارش آزمایش خطوط عایق فشار قوی : 36

آشنایی با دستگاه اسکرین با عملکرد جدید : 38

آشنایی با دستگاه روکش کوما (200) : 39

آشنایی با دستگاه نوار زنی : 40

آزمایش با ولتاژ مستقیم DC Testing 41

عیب یابی مقدماتی با روش ARM & ARMPLUS 43

عیب یابی با روش دکای DECAY METHOD 43

عیب یابی مقدماتی به روش کوپلاژ جریان 43

رایانه های شخصی Personal Computer 44

کابلسوزی 44

استفاده از کسینوس موج مربعی با فرکانس 1/0 هرتز 45

روش تشخیص کابل Cable diagnosis 47




دانلود فایل

گزارش کارآموزی عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور و شاخص رضایت مندی مشتری در صنعت بیمه


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور و شاخص رضایت مندی مشتری در صنعت بیمه

بیمه ، بدون شک یکی از دستاوردهای خلاقانه جامعه بشری بمنظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار است . حوادث طبیعی نظیر آتش سوزی ، زلزله ، سیل ، طوفان و نیز مصایبی همچون : فوت ، بیماری ، کهولت ،ازکارافتادگی و . . . وقایعی است که از زمان های دور همه انسانها را مورد تهدید قرارداده است.اندیشه ی ایجاد تامین درمقابل مخاطرات پیش رو از طریق همیاری و تعاون و راهکارهای از این نوع ، ریشه در ادوار تاریخ دارد. پیشرفتهای گسترده علمی و تکنولوژیکی عصرجدید نیز اگرچه به انسان کمک نموده است که بعضی ازخطرات طبیعی را مهار نماید اما خود ، خطرات جدیدی را به همراه داشته که به پوشش های حمایتی خاص نیازمند است.
فایده اصلی بیمه ، دادن اطمینان به افراد در جهت مقابله با خطرات احتمالی است که در قاموس بیمه به آن ریسک اطلاق می گردد . فارغ از نوع بیمه می توان گفت بیمه علاوه بر ایجاد محیطی امن برای فعالیت های اقتصادی ، باعث ایجاد اطمینان برای کار و تولید و سرمایه گذاری و بطور کلی ایجاد فضای امن و آرام برای فعالیت های اجتماعی و اقتصادی است .
صنعت بیمه در ایران علیرغم اینکه بیش از ۷ دهه قدمت دارد و تلاش های زیادی جهت توسعه آن صورت گرفته است ، هنوز جایگاه مناسبی ندارد وعرضه گسترده بیمه های عمر بمنظور ارتقاء و بهبود سطح رفاه اجتماعی _ آنگونه که شایسته است _ با توجه به وجود ظرفیت ها و قابلیت های گسترده در کشور ،با موانع بسیاری رو برو می باشد .
مقاله " موانع و راهکار های توسعه بیمه های عمر انفرادی در کشور" به بررسی موانع عمده فرا روی بیمه هایعمر پرداخته و سعی گردیده است با استفاده از تجارب موجود و مطالعات صورت گرفته یک طرح کلی -و البته اجمالی- که حاوی مشکلات اساسی و نیز راهکارهای رفع موانع توسعه بیمه های عمرباشد ، ارائه نماید.
ذکر این نکته قبل از ورود به مباحث اصلی ضروری به نظر می رسدکه عدم توسعه بیمه های عمر و رفع موانع ، یک مشکل یک وجهی ویا یک معادله یک مجهوله نیست ، عوامل بسیاری در توسعه بیمه های عمر دخالت دارد که ریشه بسیاری از عوامل خارج از صنعت بیمه و برون سازمانی است . برنامه ریزی وسیاستگذاری در این باره در درون صنعت بیمه میسر نیست .
● تصویر کلی از بیمه عمر انفرادی و عوامل ذیربط
▪ جمعیت کل کشور ۷۸۲ر۴۹۵ر۷۰ نفر
▪ تعداد جمعیت قابل بیمه شدن: حمعییت زیر ۶۵ سال کشور بالغ بر ۰۰۰ر۸۰۰ر۶۶ نفر می باشد واگر افراد زیر ۱۵ سال را هم نیز استثناء کنیم ۰۰۰ر۰۰۰ر۴۹ نفر قابل بیمه شدن هستند. 
▪ تعداد بیمه شدگان :: در حدود۰۰۰ر۳۰۰ر۱ نفر
▪ درصد دارندگان بیمه به کل جمعیت::: ۱.۸درصد
▪ تعداد شعب فعال در صنعت بیمه :: ۵۳۵ شعبه
▪ تعداد نمایندگان : : در حدود ۲۰۰ر۸ نفر ۲
▪ تعداد کارکنان صنعت بیمه :در حدود ۱۰۰۰۰ نفر : بیمه ایران ۴۳۷ر۲نفر بیمه آسیا ۷۴۳ر۱ نفر بیمه دانا ۳۷۴ر۱ نفر و بیمه البرز ۹۷۴ نفر و بقیه در شرکتهای بیمه خصوصی فعالیت می کنند. ۳
موانع توسعه بیمه های عمر
۱ ساختارهای سازمانی و مدیریتی
سازمانهایا ی اداری از جمله شرکتهای بیمه از ارکان متعددی نظیر: نیروی انسانی ،قوانین و مقررات ، تشکیلات و سازماندهی ، روش انجام کار ، نظام مدیریت ، نظام آموزش و تجهیز نیروی انسانی ، نظام طبقه بندی مشاغل ، نظام ارزشیابی ، و نظام پرداخت تشکیل شده است که هرکدام از این ارکان اهمیت خاصی دارد .
باتوجه به اینکه نحوه سازماندهی و ساختارهای سازمانی نقش عمده ای در تحقق اهداف خواهد داشت .به عبارت دیگر " ساختار نشان دهنده استراتژی است ."(۴) ساختار سازمانی مربوط به بیمه های عمر در شرکت های بیمه از دو نظر جهت توسعه بیمه های عمر در کشور کارآیی ندارد.
۱-۱از زمانی اختصاصی و تخصصی به منظور ارائه بیمه های عمر وجود ندارد . و " تامین رضایت مشتریان و توسعه بیمه در گرو ساختاری موثر و مناسب است ، در حالیکه ساختار صنعت بیمه به نحوی طراحی شده است که حساسیت لازم را در قبال مشتریان نداشته و با سنتی عمل کردن در چند رشته و محدوده خاص ، کمتر به دنبال مشتری مداری بوده است ." ( ۵) بنابر این، ایجاد و راه اندازی شرکت های بیمه تخصصی عمر یک امر ضروری بنظر می رسد ، تا با درک صحیح از شرایط بیمه های عمر از جمله نحوه بازاریابی و فروش ، نحوه پذیرش ریسک ، نحوه وصول حق بیمه ، حسابداری وسرمایه گذاری وجوه حق بیمه و ذخایر ریاضی ، بتواند تعامل بهتری با بیمه شدگان و بیمه گذاران این رشته فراهم سازد .
۲-۱سازماندهی واحد های فنی و پشتیبانی در شرکت های بیمه به گونه ای است که به هدف توسعه بیمههای عمر انفرادی کمکی نمی کند به عنوان نمونه در مدیریت های مالی و سرمایه گذاری تفاوت چندانی بین حقبیمه های دریافتی بیمه های عمر و سایر رشته ها قائل نمی باشند .در حالیکه لازم است حسابداری بیمههای عمر و چرخه گردش مالی مربوط و همچنین سرمایه گذاری از وجوه اندوخته ها جهت ارائه خدمات مطلوب و حفظ حقوق بیمه گذاران بطور جداگانه صورت گیرد .
۲ عدم اشائه مطلوب فرهنگ بیمه
فرهنگ عبارت است از مجموعهای از ارزشها، عقاید، هنجارها، آداب و رسوم، زبان و میراث فرهنگی وتاریخی یک جامعه که از پیشینیان به ارث رسیده است. و منظور از فرهنگ بیمه نیز عبارت است از آشنایی مردم کشور بابیمه و انواع و شناخت آن و استفاده و استقبال از پوشش های بیمه ای جهت مقابله با خطرات احتمالی و پیش رو ، و ایجاد تعاملی پایدار ومنطقی بین صنعت بیمه وآحاد مردم کشور و تقویت باور و نگرش مثبت مردم نسبت به صنعت بیمه ، خدمات بیمه ای و شرکت های بیمه . اما ضریب نفوذ بیمه ، تعداد بیمه نامه های اختیاری خریداری شده ، حجم حق بیمه های دریافتی و نحوه تعامل مردم با شرکت های بیمه ، نشان دهنده نهادینه نشدن فرهنگ بیمه بین مردم است .


دانلود گزارش کارآموزی عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور و شاخص رضایت مندی مشتری در صنعت بیمه
کارآموزی عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور (شاخص های رضایت مندی مشتری در صنعت بیمه)
عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور
شاخص های رضایت مندی مشتری در صنعت بیمه



فهرست مطالب

عدم استقبال از صنعت بیمه عمر در کشور
۱ساختارهای سازمانی و مدیریتی
۲ عدم اشائه مطلوب فرهنگ بیمه
۳شبکه فروش نا کارآمد
تجربه سایر کشورها هند
۴ عدم سیاستگذاری های کلان در صنعت بیمه و عدم وجود استراتژی در جهت توسعه بیمه های عمر
۵پایین بودن قدرت اقتصادی مردم کشور
کافی نبودن تامین های ارائه شده توسط شرکت های بیمه
۷) عدم رضایت بیمه شدگان ازسرویس دهی مطلوب شرکت های بیمه
۸ عدم تبیین جایگاه حقوقی و قانونی بیمه های عمر
تجربه سایر کشورها هند
نحوه سرمایه گذاری ذخایر ریاضی بیمه های عمر
وجود تورم اقتصادی در کشور
۱۲نحوه حسابداری حسابهای بیمه ای و ازجمله بیمه های عمر
عدم استفاده از تکنولوژی اطلاعات IT
عدم وجود یک نظام جامع آماری و پایگاه اطلاعاتی جهت تصمیمگیران و تصمیم سازان و محققین
نرخ های بهره فنی اعلام شده از سوی بیمه مرکزی ایران
عدم وجود سیاست ترویجی و تبلیغاتی فراگیر
طولانی بودن بودن فرآیند صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت
عملیاتی نشدن معافیت های مالیاتی پیش بینی نشده در قوانین مالیاتی
موانع و راهکار های توسعه بیمه های عمر در کشور
تصویر کلی از بیمه عمر انفرادی و عوامل ذیربط 
عدم اشائه مطلوب فرهنگ بیمه 
شبکه فروش نا کارآمد 
پایین بودن قدرت اقتصادی مردم کشور 
نحوه سرمایه گذاری ذخایر ریاضی بیمه های عمر 
وجود تورم اقتصادی در کشور 
عدم استفاده از تکنولوژی اطلاعات
بخش دوم 
راهکارهای توسعه بیمه های عمر 
الفبیمه گران 
ب بیمه گزاران 
نتیجه گیری 
نتیجه گیری 
انواع بیمه های عمر
فهرست انواع بیمه
بیمه تمام عمر
بیمه و پس انداز
بیمه زمانی
بیمه تمام عمر با محدودیت پرداخت حق بیمه
بیمه تامین آتیه فرزندان
بیمه مانده بدهکار
بیمه حوادث انفرادی
بیمه حوادث گروهی
بیمه درمان گروهی
بیمه حوادث خانواده
بیمه حوادث خارج از کشور
بیمه تامین هزینه جهیزیه
بیمه مهریه
سیستم‌های کارای اطلاعات حسابداری
بحث و نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهاد
منبع



دانلود فایل


گزارش کارآموزی نیروگاه سیکل ترکیبی و مزایا و معایب آنها


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی نیروگاه سیکل ترکیبی و مزایا و معایب آنها

نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاهی گازی است که با قراردادن بویلرهای بازیاب حرارت، دیگ‌های آب را به جوش آورده و از انرژی حاصل از بخار توربین‌های بخار را به حرکت در می‌آورند و ه این ترتیب راندمان نیروگاه گازی بیشتر می‌شود. دمای خروجی اگزوز نیروگاه گازی در حدود 540 درجه سانتیگراد است . برای جلوگیری از اتلاف این انرژی گرمایی هر دو توربین گاز یک بویلر را تغذیه می‌کنند . آب موجود در هارد پاهای بویلر بر اثر دمای زیاد اگزوز بخار شده و به اصطلاح سوپر هیت می‌شود . بخاری با دمای 520 درجه سانتیگراد و فشار 84 bar . این بخار به پره‌های توربین بخار برخورد کرده و سبب چرخش آن می‌شود
نیروگاه سیکل ترکیبی(چرخه سیکل ترکیبی)
به نیروگاهی گفته می‌شود که در آن هم در توربین گازی و هم در توربین بخار قدرت تولید می‌شود. فکر چرخه ترکیبی به منظور بهبود بازده نیروگاه از طریق بهره‌گیری از انرژی گازهای خروجی توربین، مطرح شد. این کار را نیز به وسیلة بازیافت گرما می‌توان انجام داد. بازیافت گرما، انرژی هدر رفته از دودکش را از 70 به 60 درصد انرژی داده شده می‌رساند. استفاده از مبادله کن گرما منحصراً موجب افزایش بازده می‌شود و توان خروجی را افزایش نمی‌دهد. در حقیقت، به دلیل افت فشار بیشتری که مبادله کن گرما به چرخه تحمیل می‌کند، استفاده از مبادله کن موجب کاهش نسبت فشار توربین و در نتیجه کاهش توان خالص خروجی به مقدار چند درصد می‌شود. صرف نظر از این کاهش اندک در توان خروجی، استفاده از مبادله‌کن گرما به دلیل سطح تبادل گرمای زیاد آن و لوله‌های بزرگ هوا و گاز درآن سبب گرانتر شدن نیروگاه می‌شود. اثر دیگری که به کارگیری مبادله‌کن گرما می‌گذارد این است که نسبت فشار بهینه‌ای که منجر به بیشینه شدن بازده می‌شود به مقادیر کوچکتر میل می‌کند و این امر، توان را کاهش می‌دهد .
چرخه‌های ساده در نزدیکی توان بیشینه کار می‌کنند زیرا در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بازده در آنها از اولویت عمده برخوردار نیست. در مقابل، استفاده از چرخه‌های بازیابی تنها هنگامی منطقی است که در نزدیکی بازده بیشینه عمل کنند. از این رو توان خروجی چرخة بازیابی نسبت به توان چرخه ساده به مقدار بیشتری در حدود 10 تا 14 درصد کمتر است .
همانطور که گفته شده بالا بردن بازده نیروگاه توربین گازی به وسیلة بازیابی روش پرهزینه‌ای است. بنابراین باید به دنبال روشی بود که با به کارگیری آن بتوان هر دو مقدار بازده و توان را افزایش داد. راه حلی که برای این منظور پیدا شده است، استفاده از انرژی بسیار زیاد گازهای خروجی توربین برای تولید بخار جهت استفاده در یک نیروگاه بخار است. این یک روش طبیعی است چرا که توربین گاز یک ماشین با دمای نسبتاً بالا (1100 تا  ) و توربین بخار یک ماشین با دمای نسبتاً پایین (540 تا  ) است. این کارکرد توأم توربین گازی «در طرف گرم» و توربین بخار در «طرف سرد» را نیروگاه چرخه ترکیبی می‌نامند .
چرخه‌های ترکیبی علاوه بر داشتن بازده و توان بالا، از مزایای دیگری نیز مانند انعطاف‌پذیری، راه‌انداز سریع، مناسب بودن برای تأمین بار پایه و عملکرد دوره‌ای و بازده بالا در محدود گسترده‌ای از تغییرات بار برخوردار است. در نیروگاههای ترکیبی امکان استفاده از زغال سنگ، سوختهای سنتزی و انواع دیگر سوختها وجود دارد .
عیب بارز چرخه ترکیبی، پیچیدگی آن است، زیرا اساساً در چرخه ترکیبی از دو نوع تکنولوژی متفاوت استفاده می‌شود .
ایده چرخ ترکیبی یک ایدة تازه نیست ودر اوایل این قرن پیشنهاد شد. اما در سال 1950 بود که اولین نیروگاه ترکیبی ساخته شد. بعداز آن تاریخ تعداد نیروگاههای ترکیبی نصف شده، به ویژه در دهة 1970، به سرعت افزایش یافت، تخمین زده می‌شود که تا انتهای دهة 1970 در حدود 100 واحد نیرواه ترکیبی با ظرفیت کل . MW150000 در سراسر جهان ساخته شودچرخه‌های ترکیبی به صورت‌های متعددی پیشنهاد شده‌اندکه مهمترین آنها عبارتنداز :
1) دیگ بازیافت گرما با احتراق اضافی یا بدون آن
2) دیگ بازیافت گرما مجهز به بازیابی و یا گرمایش آب تغذیه
3) دیگ بازیافت گرما با فشار بخارچندگانه
4) چرخه بسته توربین گازی با گرمایش آب تغذیه در چرخة بخار.


دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه سیکل ترکیبی و مزایا و معایب آنها


فهرست مطالب

نیروگاههای سیکل ترکیبی و مزایا و معایب آنها

نیروگاه کازرون مجموعه ای از اولین ها

افتخارات کسب شده:

نیروگاه های سیکل ترکیبی

نیروگاههای سیکل ترکیبی به سه دسته تقسیم بندی می شوند

1- نیروگاههای سیکل ترکیبی بدون مشعل 

2- نیروگاههای سیکل ترکیبی با سوخت اضافی ( مشعل )

3- نیروگاههای سیکل ترکیبی جهت تامین هوای دم کوره بویلر

بررسی بیشتر نیروگاههای سیکل ترکیبی 

نیروگاه سیکل ترکیبی(چرخه سیکل ترکیبی)

نیروگاه سیکل ترکیبی

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی

ساخت ۲۲ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید3500 مگاوات

نیروگاه ترکیبی خوی

لیست پروژه های انجام شده

نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی خصوصی در ایران

نیروگاه های سیکل ترکیبی میزان مصرف سوخت را کاهش می دهند

نیروگاه سیکل ترکیبی

نیروگاه سیکل ترکیبی(چرخه سیکل ترکیبی)



دانلود فایل

گزارش کارآموزی در یک شرکت خودرو و تولید قطعات


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی در یک شرکت خودرو و تولید قطعات


شناسایی محموله حین فرآیند ماشینکاری:
شناسایی محموله‌ها حین فرآیند ماشینکاری توسط کد منحصر به فرد مربوط به هر قطعه انجام می‌شود. محموله‌های ریخته گری با ثبت کد محموله در حواله تحویل قطعات به خط ماشینکاری، تحویل می‌شود. در کلیه مراحل ماشینکاری کد منحصر به فرد قطعات در برگ ردیابی و کنترل مراحل تولید (QMFM09) درج و وضعیت کیفی قطعه از نقطه نظر کنترل اپراتوری/ کنترل کیفیت خط ماشینکاری در آن ثبت می‌گردد. این اطلاعات به صورت روزانه در نرم افزار کامپیوتری تهیه شده ثبت و پردازش می‌شود. بدین صورت با ورود شماره قطعه به نرم افزار، کلیه اطلاعات شناسایی و کنترل قطعه طی فرمت، «خروجی ردیابی و کنترل تولید QMFM13» قابل دسترسی می‌باشد.
با توجه به خط پیوسته ماشینکاری و ترتیبات در نظر گرفته شده جهت کنترل قطعات، کلیه قطعات نامنطبق در هر مرحله از ماشینکاری، در محل مربوطه جمع آوری و طبق رویه کنترل محصول نامنطبق (QMPG10) تعیین تکلیف می‌گردند، قطعات مردود با رنگ قرمز علامتگذاری و به انبار مخصوص ضایعات منتقل می‌گردند. لذا کلیه قطعات باقی مانده در خط (بدون رنگ قرمز) مورد تأیید می‌باشد. به علاوه با توجه به ورود روزانه اطلاعات شناسایی قطعات به نرم افزار مربوطه، چنانچه به هر دلیلی قطعه نامنطبق یا مشکول به ایستگاه بعدی وارد شود، بلافاصله درکامپیوتر مشخص شده و سریعاً می‌توان آن را از خط خارج نمود.
شناسایی قطعات انباشته شده در خط توسط کارت شناسایی و ردیابی انباشته قطعات در جریان ساخت (QMFM72) انجام می‌شود. اطلاعات این فرم شامل شماره ایستگاه، تاریخ شروع / تکمیل انباشته و تأییدیه سرپرست تولید و کنترل کیفیت می‌باشد. در صورت عدم الصاق این فرم به محموله با قطعات محموله، به عنوان قطعات مشکوک برخورد می‌گردد.
شناسایی و ردیابی حین فرآیند مونتاژ:
شناسایی مجموعه‌ها در خط مونتاژ توسط کد شناسایی قطعه ماشینکاری شده انجام می‌شود. مشخصات کلیه قطعات مصرفی در خط مونتاژ به صورت روزانه در فرم مشخصات روزانه خط مونتاژ (QMFM10) ثبت می‌گردد. بدین ترتیب با مشخص شدن روز مونتاژ توسط کد شناسایی مجموعه، اطلاعات کلیه قطعات مونتاژی قابل شناسایی و ردیابی است. کلیه قطعاتی که حین فرآیند مونتاژ معیوب تشخیص داده می‌شوند، پس از تکمیل فرم قطعات برگشتی/  ضایعات (QMFM14) به انبار عودت می‌گردد.
شناسایی و ردیابی محصول نهایی:
کلیه محصولات نهایی ماشینکاری شده به تفکیک روز در پالت مخصوص قرار داده شده فرم تأیید ورود به انبار QMFQ22 برای آن تکمیل و پس از تأیید کنترل کیفیت به آن الصاق و تحویل انبار می‌گردد. کلیه محصولات ماشینکاری مورد تأیید کنترل کیفیت دارای برچسب آبی رنگ «کنترل شد» می‌باشند.
کلیه مجموعه‌های مونتاژی پس از تأیید و الصاق برچسب سبزرنگ «کنترل شد» در پالت مخصوص قرار داده شده و فرم کنترل محصول نهایی (مونتاژ QMFQ28) توسط کنترل کیفیت تکمیل و پس از ورود به انبار به پالت الصاق می‌گردد.
شناسایی و ردیابی محصول در کلیه مراحل تحویل و خدمات پس از فروش از طریق شماره شناسایی درج شده روی آن انجام می‌پذیرد.
تدوین و بازنگری برنامه های نگهداری بهره ور:
این سازمان در جهت تأمین نیازها و انتظارات و جلب رضایت مشتری نسبت به استقرار و توسعه سیستم مؤثر نگهداری و تعمیرات ماشین آلات، تجهیزات تولیدی و ابزار اقدام نموده است. تا از طریق افزایش کیفیت و بهبود عملکرد آنها در چرخه عمرشان و بهبود قابلیت دسترسی به ماشین آلات (OEE) و در نتیجه تحویل به موقع محصول با کیفیت، نیازها و انتظارات مشتری تأمین و در نتیجه رضایت مشتری به عنوان یکی از ذینفعان حاصل گردد.

تدوین و بازنگری برنامه های مدیریت ابزار :
در خصوص ابزارهای مصرفی، لیست ابزار مورد نیاز با توجه به عمر ابزار و حجم قرارداد تهیه شده است. واحد آمار و اطلاعات با توجه به عمر مفید تعیین شده برای هر ابزار و مقایسه آن با تعداد قطعات تولید شده توسط هر ابزار، قبل از اتمام عمر مفید ابزار، مراتب را به اطلاع واحد تولید رسانده و از نتیجه تعویض مطلع می‌گردد. براساس اطلاعات دریافتی گزارش پایشی عمر ابزارها و علل تعویض تهیه و پایش می‌شود. در این خصوص نرم افزار رایانه‌ای تهیه و استفاده می‌گردد.
سازمان از استقرار فرآیندها اطمینان حاصل می‌نماید.
کنترل براساس طرحهای تدوین شده
اجرای دستورالعملهای کاری و تعیین ریسک فرآیندها
طرح ریزی تحقق کلیه محصولات تولیدی سازمان براساس روش اجرایی طرح ریزی تحقق محصول انجام می‌شود. بر این اساس پس از تهیه OPC و تعیین مشخصات ویژه محصول و فرآیند برنامه کنترل اولیه محصول توسط تیم CFT تهیه می‌شود این برنامه کنترل در برگیرنده کلیه اطلاعات لازم جهت کنترل محصول از قبیل مشخصات کنترلی محصول و فرآیند معیار پذیرش، مشخصات ابزار کنترلی، درجه اهمیت مشخصه، مسئول کنترل، مسئول رفع مغایرت و پریود کنترل محصول می‌باشد. براساس برنامه کنترل تهیه شده تجزیه و تحلیل حالات خرابی بالقوه (PFMEA) prodactional faclur mode and effect and lysise  انجام شده و تجزیه و تحلیل ریسک هر فرآیند انجام می‌گردد. در صورتیکه عدد RPN crass Functinal Team مشخصه‌ای بالاتر از RPN بحرانی تعیین شده جهت محصول توسط تیم CFT باشد، اقدام اصلاحی لازم از قبیل بازنگری روش کنترل / ابزار کنترلی، استفاده از تکنیکهای خطاناپذیرسازی وارائه آموزشهای لازمه و ... شناسایی و اجرا می‌گردد. بر این مبنا برنامه کنترل جهت انعکاس اقدام اصلاحی تعیین شده، بازنگری می‌گردد.
در صورتیکه کلیه اعداد RPN پائین‌تر از RPN بحرانی تعیین شده باشد، بالاترین اعداد RPN انتخاب و طی پروژه‌های بهبود مستمر در جهت بهبود آنها اقدام لازمه شناسایی و اجرا می‌گردد. به عنوان مثال برنامه کنترل مجموعه سرسیلندر پراید دارای بازنگری 11 و PFMEA آن بازنگری 8 می‌باشد. همچنین RPN بحرانی مجموعه سرسیلندر پراید طی پروژه بهبود تعریف شده در سال 83 از 120 به 100 بهبود پیدا نمود.
پس از تهیه و تأیید برنامه کنترل توسط تیم CFT مواضع کنترلی به تفکیک هر ایستگاه تولیدی مشخص شده و در فرمهای ثبت نتایج کنترل ابعادی (QMFQ47) درج می‌گردد. این فرم شامل مشخصه کنترلی، معیار پذیرش، پریود کنترلی و ثبت نتایج بازرسی و آزمون محصول بوده و جهت کنترل محصول توسط واحد کنترل کیفیت بکار می‌رود. کنترلهای اپراتوری تعیین شده در برنامه کنترل در برگه‌های کنترل فرآیند تولید (PCS) process control sheet ثبت و در اختیار واحد تولید قرار می‌گیرد. با استفاده از فرمهای مذکور کلیه فعالیتهای حوزه بازرسی و آزمون محصول، به صورت سیستماتیک انجام می‌پذیرد.
تعیین قابلیت ابزارآلات و دستگاهها:
در این خصوص استفاده از دو رویکرد محاسبه CMK (قابلیت ماشین) و بررسی قابلیت ماشین با استفاده از شاخص SN در سازمان وجود دارد. در مواردی که محدودیت نمونه برداری / اندازه گیری تعداد زیاد قطعه (حدود 125 قطعه) وجود نداشته باشد از روش محاسبه CMK استفاده می‌شود. در غیر اینصورت از حجم نمونه‌های کمتر و بررسی شاخص Sn استفاده می‌گردد. به عنوان مثال در سال گذشته قابلیت فرآیندها در حوزه محصول سرسیلندر از روش CMK و در حوزه محصول مخزن آرامش با روش Sn محاسبه گردید. بعد از محاسبه شاخصهای مذکور در صورت عدم دسترسی به اهداف، اقدام اصلاحی لازمه شناسایی و اجرا می‌گردد.
استفاده از ابزارآلات کنترلی کالیبره در تولید و ارائه محصول
کلیه ابزارآلات کنترلی کالیبره در تولید و ارائه محصول
کلیه ابزارآلات کنترلی مورد استفاده در سازمان دارای یک کد شناسایی منحصر به فرد می‌باشند. این کد به همراه سایر اطلاعات تکمیلی از جمله پریود کالیبراسیون و تاریخ به کارگیری ابزار در شناسنامه ابزار و نیز نرم افزار تهیه شده جهت کالیبراسیون ثبت می‌گردد. نرم افزار کالیبراسیون در ابتدای هر ماه لیست فراخوان ابزار کنترلی که در طی ماه آتی نیاز به بررسی کالیبراسیون آنها می‌باشد ارائه می‌نماید. مسئول کالیراسیون بر این مبناء نسبت به دریافت ابزار جایگزین از انبار و تحویل به خط و نیز جمع آوری ابزار نیازمند به کالیبراسیون،‌اقدام و ابزارهای جمع آوری شده را به تأمین کنندگان خدمات کالیبراسیون معتبر ارسال می نماید.
بعد از بازگشت ابزارهای کالیبره شده ابزارها تحویل انبار شده و به صورت آماده به کار در شرایط محیطی تحت کنترل، نگهداری می‌شود. در صورت نیاز خط به ابزار،‌تاریخ بکارگیری آن به مسئول کالیبراسیون اعلام و در نرم افزار کالیبراسیون ثبت می‌شود تا در پریود مشخص شده جهت کالیبراسیون مجدد، ارسال گردد.
به علاوه در صورت بروز حادثه جهت ابزار یا مشاهده مواردی که نیاز به کالیبراسیون مجدد ابزار وجود داشته باشد، مراتب به مسئول کالیبراسیون، اعلام و فعالیتهای فوق الذکر مجدداً اجرا می‌گردد.

دانلود گزارش کارآموزی در یک شرکت خودرو و تولید قطعات
شرکت صنعت پژوهان کیا گروه مکانیک


فهرست مطالب

شرکت صنعت پژوهان کیا 
تاریخچه
چارت سازمانی شرکت صنعت پژوهان  کیا
چارت سازمانی واحد تضمین کیفیت
چارت سازمانی واحد طراحی ومهندسی
چارت سازمانی واحدبازرگانی خود کفائی
چارت سازمانی واحد برنامه ریزی و کنترل تولید
چارت سازمانی واحد تولید
چارت سازمانی واحد مهندسی تولید
چارت سازمانی واحد مالی
چارت سازمانی واحد اداری
لیست تجهیزات تولیدی
لیست تجهیزات آزمایشگاهی/بازرسی وآزمون
استراتژی:
منابع و امکانات:
شناسایی تأمین کنندگان تولیدی:
نحوه تأمین قطعات:
هزینه های کیفیت :
تناسب فضا و فرآیند ها با میزان تولید:
تجهیزات بازرسی و آزمون متناسب با فرآیندها
ایجاد و نگهداری شرایط محیطی مناسب:
نرم افزارها در سازمان
کنترل موجودیها:
استفاده از دانش کارکنان در بهبود:
فرآیندها:
تدوین طرحهای کنترل و پایش فرآیندها
تدوین شرایط نگهداری محصول و کالا:
تدوین رویه‌های شناسایی وردیابی:
شناسایی و ردیابی محموله‌های ورودی:
شناسایی محموله حین فرآیند ماشینکاری:
شناسایی و ردیابی حین فرآیند مونتاژ:
شناسایی و ردیابی محصول نهایی:
تدوین و بازنگری برنامه های نگهداری بهره ور:
تدوین و بازنگری برنامه های مدیریت ابزار 
تعیین قابلیت ابزارآلات و دستگاهها:
پایش محصول قبل از تحویل به مشتری
برنامه های نگهداری بهره ور جامع
قید وبند ها
Jig and fixture
مقدمه
تعریف جیگ :
تعریف فیکسچر 
فرق بین جیگ وفیکسچر :
انواع جیگها
اطلاعات مقدماتی :
هدف :
انتخاب عوامل تعیین کننده :
مزایا وعیوب :
اهداف جیگ و فیکسچر:
جایگاه طراحی جیگ و فیکسچر در تولید :
برنامه ریزی در طراحی :
بررسی راه حلها :
طراحی :
نظارت:
تهیه مقدمات 
کنترل و بازرسی 
توا نمند یهای مورد نیاز یک طراح ابزار :
انواع جیگ و فیکسچر و وظایف آنها (a
اصول قرار گرفتن و تکیه زدن ( B
اصول نگهداشتن و محکم کردن (c
ساختمان کلی جیگ وفیکسچرها ( d
ایجاد طرح اولیه ( E



دانلود فایل